Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset hyvät menkö itsepalvelukassoille!

Vierailija
19.01.2015 |

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

[/quote]

 

Miksi se pitäisi jakaa? Mitä sinä olet tehnyt toisten rakentaman robotin eteen?

Vierailija
82/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"]

Aivan. Kannatan kassatyöntekijliden työpaikkoja. Ja lähiruokaa, pieniä kahviloita, käsityötä. Pieniä tekoja Suomeen päin, mutta olenkin jo kääkkäikäinen. 44

[/quote]

Ilmeisesti kannatat myös entisaikojen maitokauppoja, lihakauppoja ja sekatavarakauppoja joissa myyjät antoivat tavarat sieltä tiskin takaa ja maito mitattiin maitokannuun. Olin pikkulikka, kun nuo kaupat alkoivat katoamaan, taivaan kiitos. Oikeastaan ainut mitä kaipaan, on sekatavarakaupan ihana tuoksu. Mutta hidasta se asiointi niissä oli, niin toivottoman hidasta.

[/quote]

Miksi meillä on nykyaikana aina kiire?

[/quote]

 

Mulla on muutakin tekemistä kuin nyhjätä kaupassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti automaatio lisää työttömyyttä. Itsepalvelukassa tekee kassatyöntekijät työttömäksi aivan kuin verkkopankki teki pankkivirkailijat työttömäksi.

Vähän kun skenaariota jatkaa: Nyt kotimaan työntekijät ovat kalliimpia halpamaan työntekijöihin verrattuna, mutta lopulta robotti on halvempi kuin halpamaan työntekijät. Ei valita 24/7 ylitöistä tai jää äitiyslomalle koskaan. Pelin voittaa lopulta se, joka tekee parhaat robotit. Enkä tarkoita pelkästään hitsausrobotteja autotehtaalla, vaan aivan kaikkea mahdollista työtä.

Ei tarvita edes kokakolaa kittaavia nörttejä, kun tarjolla on tuhtatkertaisesti nopempia, itse itseään kirjoittavia tietokoneohjelmia, jotka kirjoittavat taas parempia robotteja. Ihmisellä tulee olemaan arvo lähinnä tietyn erityispiirteen, kauneuden tai muun kautta, mistä ollaan ehkä valmiita maksamaan tai sitten ei.

Vierailija
84/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"] Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen. [/quote] Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu. [/quote] Siksi että ei ole niin kauhea vaiva. Ei vie minulta arvokasta aikaa, en menetä rahaa...

[/quote]

 

Suomalainen on niin nöyrä, että palvelee itse itsensä ettei olisi vaivaksi. Ei ihme, että palveluja voidaan ajaa alas.

[/quote]

En kyllä valitse itsepalvelukassaa nöyryyteni takia. Ja etten olisi vaivaksi. Valitsen sen vain ja ainoastaan sen nopeuden takia. Siihen ei ole yleensä koskaan yhtään jonoa. Olen ostosteni kanssa ulkona kadulla parissa minuutissa itsepalvelukassaa käyttämällä, joten miksi  jäisin jonottamaan jotain ns. palvelua, joka sisältää sen, että itse ladon ostokseni hihnalle ja hihnalta itse pakkaan ne laukkuihini, maksan ja sanon kiitos ja moi. Mikä tässä nyt oli se suuri palvelu?

Vierailija
85/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?[/quote]

Sinä tässä et tajua. Kun työ tehostuu, työpaikat katoavat. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole rahaa, joka kiertäisi. Raha kertyy koko ajan yhä harvemmille, mutta harvat ihmiset eivät pidä työllisyyttä yllä.

Miksi työttömyys olisi räjähtänyt, jos kerran koko ajan tulee uusia töitä?

 

Vierailija
86/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelunassoja, koska niihin on aina lyhyempi jono kuin normi kassoille. Ei mua kiinnosta ruokakaupassa kuonka hyvin mua palvellaan kiitos hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:46"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:39"]Nehän vaan siirtyvät muille aloille[/quote] Miksi ne muille aloille siirtyisivät? Tätä en ymmärrä. Työttömyys kasvaa koko ajan, ihmisillä ei ole mahdollisuutta kuluttaa, yrittäjät eivät saa tuloja. Mihin työpaikat syntyvät?    [/quote] Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta? Kuviteellaan että nykytilanteessa ihmiset käyvät kaupassa ja kaupassa on opiskelija osa-aikaisena kassana. Sitten tulee robottikassat ja kaupan kustannukset alenee ja hinnat laskee. Ihmisillä jää rahaa käyttämättä halvemman ruuan ansiosta. Opiskelija alkaakin käymään iltaisin kauneushoitolossa tekemässä erilaisia hieronta ja kauneudenhoitopalveluita, joihin ihmiset ovat alkaneet käyttämään marketissa säästämänsä rahat. Kuvitellaan vielä tilanne että ahne kauppias ei siirrä kustannusten laskua hintoihin vaan kasvattaa omia tulojaan. Mitäs kauppias tekee niillä rahoilla? No hän palkkaa perheeseen osa-aikaisen kauneudenhoitajan hemmottelemaan itseään ja puolisoaan. [/quote] Aika utooppinen mielikuva sulla, luuletko että tämä x alan opiskelija pääsee ILMAN koulutusta tekemään kauneudenhoito palveluita, hierontoja yms. ? Kyllä se on niin että nykyäänkin on opiskelijan vaikea saada töitä, edes sieltä pikaruokalasta. On aivan naurettava ja naiivi ajatus että entisiä kassatyöntekijöitä palkattaisiin osa-aikaisiksi hierojiksi. Hahahaha voi vitsi. Jos mulle jäisi ruokaostoksista rahaa jäljelle en todellakaan tuhlaisi niitä näihin jalkahoitoihin vaan laittaisin säästöön. Uskon että monet tekisivät näin. Teknologisoituminen on ollut pääosin hyvä asia mutta liika on liikaa. Ihmiset laskevat teknologian varaan aivan liikaa ja olen varma että tulevaisuudessa tullaan katumaan täilläisiä päätöksiä ja kehitystä. Yleltä tuli muuten juuri hyvä dokumentti teknologian haitoista aivoille, suosittelen sen katsomista.

[/quote]

No prostituutiota sitten, moni on opetellut naimaan ihan harrastusmielessä.

Oletteko oikeasti sitä mieltä että asiat oli silloin paremmin kun ojat kaivettiin lapiolla ja vaatteet ommeltiin käsin?

Vierailija
88/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen sen kassan mihin on lyhyin jono. Yleensä se on se itsepalvelukassa.  

Vierailija
90/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"]

Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen.

[/quote]

Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu.

Vierailija
92/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. Kannatan kassatyöntekijliden työpaikkoja. Ja lähiruokaa, pieniä kahviloita, käsityötä. Pieniä tekoja Suomeen päin, mutta olenkin jo kääkkäikäinen. 44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tarvi miettiä kun täällä päin ei ole semmoisia:D

Vierailija
94/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 
[/quote]

Tämän allekirjoitan täysin. Koska itsepalvelukassan käyttämisestä ei saa alennusta, en kuitenkaan siksi käytä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"]

Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen.

[/quote]

Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu.
[/quote]

Siksi että ei ole niin kauhea vaiva. Ei vie minulta arvokasta aikaa, en menetä rahaa...

Vierailija
96/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en näe siinä mitään lisäarvoa, että kassa siirtelee niitä ostoksiani eteenpäin liukuhihnalla. Yhtä hyvin voin tehdä sen itsekin. Niin sitten ainakin voin järjestellä ne mieleni mukaan eikä kukaan kaada maitopurkkeja pitkin hihnaa tms. muuta ärsyttävää.

Eli kiitos itsepalvelukassoista. Käytän niitä mielelläni.

Vierailija
97/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

Vierailija
98/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 
[/quote]

Aikoinaan nk. luddiitit särkivät höyrykoneita jotka olivat vieneet heidän työnsä.

Vierailija
99/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeassa itsepalvelukassalla jonoa ei ole yleensä ollenkaan, kun taas tavallisella kassalla jonossa on ainakin kolme, neljä asiakasta kärryt täynnä tavaraa. Joten valitsen itsepalvelukassan, tottakai.

Vierailija
100/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"] Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen. [/quote] Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu. [/quote] Siksi että ei ole niin kauhea vaiva. Ei vie minulta arvokasta aikaa, en menetä rahaa...

[/quote]

 

Suomalainen on niin nöyrä, että palvelee itse itsensä ettei olisi vaivaksi. Ei ihme, että palveluja voidaan ajaa alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme