Sinä joka et ole vegaani, mitä vegaanista ruokaa söisit mielelläsi kutsuilla?
Olisiko mitään mistä pitäisit? Vieraista valtaosa vegaaneja eikä kutsujen järjestäjä halua tehdä kahta eri ruokaa.
Kommentit (1202)
Tofua eri muodoissa, esimerkiksi
Oikeat salaatit ja kasvikset maistuvat. Muuten nakkaan vegaaniset korvikkeet kompostiin.
No mitä ehdotat? Ei-vegaani ei tiedä vegaruuista.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen sushi
Onko riisin päällä porkkalaa? 🤣🤣
Jotain muuta kuin soijaa, jonka viljely tuhoaa nopeammin metsiä kuin ehdit sanoa "palmuöljy" tai "hyi turkis". Bonuksena olisi tietty kiva, jos se maistuisikin hyvälle. Tähän mennessä en ole syönyt mitään. hyvää vegaanista ruokaa ja syön lihaa vain 2x viikossa.
En tunne vegaaniruokia. Osaan sanoa vain sen verran, että minulle maistuisivat ruoat, joista näkee, mistä ne on tehty. Tofua ja muuta soijamössöä en edes maista enää.
Ihan sama kunhan on hyvää :) Saa olla soijaa tai korvikkeita (syön esim itse aina beyond burgereita kotona vaikka olen sekasyöjä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen sushi
Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.
Ainakin curryt on tosi hyviä vegaanisina. Erilaisia risottoja ja ohrattoja teen myös usein kasvisversioina, täysin vegaanisia en ole tehnyt mutta olettaisin että se onnistuisi.
Jotain makeaa kaipaisin, kakkua tms.
Olisin kyllä valmis kokeilemaan vegaanista menua ihan mielelläni, kunhan se ei ole kaikki pelkkää salaattia.
Mun mies on lihansyöjä ja minä vegaani. Mun vegaanipöperöistä hän pitää eniten esim. vegaanisesta perunasalaatista ja tomaattisesta munakoisovuoasta. Hänelle maistuu hyvin myös sienitäytteiset empanadasit.
Kannattaa sitten muistaa annoskoossa, että joku ei-vegaani on tottunut täyttävämpään ruokaan, eli annokset pitää olla isoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen sushi
Esim. makirullat, joissa on kalan sijaan esim. kurkkua. Ota selvää asioista.
Miksi joku sellaisia ostaisi?
Aika monet ruuat ja tuotteet ovat vegaanisia luonnostaankin. Herkuista esimerkiksi munkit tai tippaleivät (itse tehdyt) menevät vielä näin vapun vanavedessä varmasti. Valmiskarjalanpiirakatkin ovat muuten usein vegaanisia, sitä ei vain mainosteta paketeissa.
jättäisin kutsut väliin. kai kerrot tämän kutsussasi?
muutoinkin, kuka järjestää suuria kutsuja tänä aikana?
Kaikki missä ei ole jotain lihankorvikepaskaa. Eli ruokaisat salaatit ja grillatut kasvikset.
Ihan mitä vaan maukasta ruokaa pois lukien soija.