Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset hyvät menkö itsepalvelukassoille!

Vierailija
19.01.2015 |

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:31"]

valtio nostaa koko ajan veroja koska sosiaalietuuksia tarvii maksaa koko ajan enemmän, jos ruuan hinta alenee kauppiaan toimesta, luuletko ettei valtio nosta alv:ta että saa kierrätettyä rahaa työttömille?

[/quote]

Sinulta jää jatkuvasti se yhtälön toinen puoli huomioimatta. Ts, mihin se asiakkaiden säästämä raha menee? Valtiollehan se on ihan sama, käyttääkö asiakas sen rahansa k-kaupassa vai kampaajalla (olettaen, että alvit on samat), kunhan se käytetään kotimaassa.

Kun perustarpeiden, kuten elintarvekkeet, hinta laskee, ihmisillä on enemmän rahaa käytettävissä palveluihin, joten sille puolelle sitten syntyy uusia työpaikkoja kun kaupoissa ne vähenee.  Rahaa pyörii edelleen sama määrä, mutta elintaso nousee, koska ruuan lisäksi on vielä varaa käydä kynityttämässä ja värjäyttämässä  se kananpersetukka useammin.

[/quote]

Työllisyysvaikutus suomeen on moninkertainen jos tavatoita saadaan halvemmalla ja säästyneitä rahoja käytetään palveluiden ostamiseen. Ei vaan tunnu menevän perille, kun av-mamma osaa ajatella vain yhden asian kerrallaan.

Vierailija
62/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:23"]

Noinhan se menee, tosin globalisaatio aiheuttaa omat kommervenkkinsä kun asiaa tarkastelee paikallisella tasolla. Senhän takia tässä kusessa ollaan, että tällä hetkellä Suomesta valuu enemmän rahaa ulkomaille, kuin mitä ulkomaiset kantavat tänne, eikä suinkaan itsepalvelukassojen takia.

[/quote]

Mutta lopulta globalisaatio johtaa siihen että myös alueelliset erot poistuvat. Kiina on jo liian kallismaa halpatuotantoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:20"]

Ja kuka maksaa työttömäksi jäävän kassa henkilöstön toimeentulon jatkossa? Innokkaat itsepalvelukassojen käyttäjät. Mm. tuloveron korotuksina, mikä jälleen vähentää ostovoimaa. Ja kun ne koneetkin tarvitsevat huoltoa, uusimista jne. Ja mistä luulette sen otettavan? Hinnan nousuina asiakkaalta.

Niin ja kenelle sitten puratte pahaa päivää huutamalla, sille sieluttomalle maksupäätteelle? ;)

[/quote]
Hinnat laskee kun toiminta tehostuu ja ihmiset käyttävät säästyneet rahat palveluihin ja kassa työllistyy vaikka hierojana tai eräoppaana.

Vierailija
64/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:51"]Tehottomuus ei ole koskaan lisännyt hyvinvointia, eikä lisää jatkossakaan. Päinvastoin tehokkuus lisää hyvinvointia.[/quote]

Tehokkuus lisää jonkin kansanosan hyvinvointia. Nykytilanteessa ongelmana on se, että kansa jakautuu työllisiin ja työttömiin, koska kaikkien älyllinen taso ei riitä nykytyöelämän vaatimuksiin. Keskimääräinen älykkyysosamäärä ei nouse automatisoinnilla.

[/quote]

Ei kaikki koneiden kanssa työskentely ole insinöörityötä, kyllä siihen tarvitaan myös niitä vähän tyhmempiä mutterin vääntäjiä ja hiomakoneen käyttäjiä.

Vierailija
65/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:25"]

Höpö höpö. Ensinnäkin se, että raha päätyy väärälle tilille on hyvin harvoin pankin virhe ja useimmiten sen maksajan virhe. Toisakseen sen takia ei ketään syytetä petoksesta, että tilille tulee virheen takia rahaa vaan virhe korjatataan heti kun sen joku pankille tiedoksi saattaa. 

Sen sijaan jos ne rahat käyttää, niin silloin voi tulla ääritapauksessa rikossyytekin kyseeseen. Esimerkiksi takavuosina joku firma oli epähuomiossa tilittänyt kuukausittain kymmeniä tuhansia markkoja jonkun Maukka Perusjätkän tilille joka oli sitten pistänyt ne haisemaan niin tuomio tuli lopulta törkeästä kavalluksesta (ei siis petoksesta). Pikkusummien kanssa voi olla, että pankki sitten vaan kylmästi vetää tilin miinukselle ja ne rahat oikeaan osoitteeseen kun virheen huomataan tapahtuneen. Isompien summien kohdalla maksaja tai maksun oikea kohde voi vaatia oikeuden päätöstä perusteettoman edun palautuksesta ja rahat peritään tarvittaessa ulosoton kautta takaisin kuluineen. Se rikossyyte tulee lähinnä kyseeseen sitten, jos se rahojen tuhlaaminen on selvästi ollut tuottamuksellista eli ei ole voinut tapahtua vahingossa.

"Joka anastaa hallussaan olevia varoja tai muuta irtainta omaisuutta, on tuomittava kavalluksestasakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi kuudeksi kuukaudeksi.

Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."

 

[/quote]

Kyllä se on nykyisin ihan normaalia että jos toisen vihreen vuoksi tilillesi tulee rahaa ja jos et itse ilmita siitä saati jos käytät rahat, niin sinua syytetään kavallukseta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712187000662_uu.shtml

"Helsinkiläismiehen tuomittiin kavalluksesta, kun hän ei palauttanut tililleen vahingossa siirrettyjä rahoja."

Ihan hyvinhän tätä voi soveltaa myös kassan tekemään virheeseen, joka oli mainittu edempänä. Jos kassa vahingossa jättää jotain piippaamatta ja viet ne menneseesäsi, niin sehän on silloin kavallus.

Vierailija
66/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"] Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen. [/quote] Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu. [/quote] Siksi että ei ole niin kauhea vaiva. Ei vie minulta arvokasta aikaa, en menetä rahaa...

[/quote]

 

Suomalainen on niin nöyrä, että palvelee itse itsensä ettei olisi vaivaksi. Ei ihme, että palveluja voidaan ajaa alas.

[/quote]Luitko muita vastauksia ollenkaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:39"]Nehän vaan siirtyvät muille aloille[/quote]

Miksi ne muille aloille siirtyisivät? Tätä en ymmärrä.

Työttömyys kasvaa koko ajan, ihmisillä ei ole mahdollisuutta kuluttaa, yrittäjät eivät saa tuloja. Mihin työpaikat syntyvät? 

 

[/quote]

Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?

Kuviteellaan että nykytilanteessa ihmiset käyvät kaupassa ja kaupassa on opiskelija osa-aikaisena kassana.

Sitten tulee robottikassat ja kaupan kustannukset alenee ja hinnat laskee. Ihmisillä jää rahaa käyttämättä halvemman ruuan ansiosta. Opiskelija alkaakin käymään iltaisin kauneushoitolossa tekemässä erilaisia hieronta ja kauneudenhoitopalveluita, joihin ihmiset ovat alkaneet käyttämään marketissa säästämänsä rahat.

Kuvitellaan vielä tilanne että ahne kauppias ei siirrä kustannusten laskua hintoihin vaan kasvattaa omia tulojaan. Mitäs kauppias tekee niillä rahoilla? No hän palkkaa perheeseen osa-aikaisen kauneudenhoitajan hemmottelemaan itseään ja puolisoaan.

68/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:53"]

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.

[/quote]

Eikä ole vielä venäjälläkään. Ihmisillä on töitä kun ei ole lähdetty turhaan tehokkuusajatteluun. Ei ole esimerkiksi turhia tehokkaita lakasukoita, vaan porukka sutii katua kumarassa varrettomalla varpuluudalla. Tehottomuus ei aivan oikeasti lisää hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Niin totta. Minäkin tiedän useamman akateemisen loppututkinnon suorittanutta opiskelukaveria, jotka jo vuosia on piippailleet tuotteita kaupan kassana. Mitä järkeä kouluttaa maistereita kaupan kassalle?

Vierailija
70/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:24"]

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

[/quote]

 

Koska minua ei kiinnosta puhua sanaakaan kassaneitien kanssa. Minä haluan myös NOPEASTI päästä kaupasta pois enkä odotella hidasta kassaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Paitsi että nykyään myös koulutettujen ihmisten työt voidaan rovotisoida/automatisoida. Metrojen ja junien liikennesuunnittelu, palkanlaskenta, työnsuunnittelu, asiakaspalvelu jne. Kaikki on jo automatisoitu ulkomailla. 

Jos haluttaisiin niin noista kaikista voitaisiin ihmiset heittää pihalle

Vierailija
72/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"]

Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen.

[/quote]

Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu.

[/quote]

Koska itsetehtynä se on parempaa ja nopeampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

 

Niin? Se ei ole minun ongelmani. Suomessa on ilmainen koulutus. Jos ihminen ei kykene käymään korkeakoulua niin kärsikööt tyhmyydestään

Vierailija
74/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:43"]

Samaa mieltä. Ei se ole sama kun ei saa palvelua. (Ja näin kaupan kassana on tietysti omakin lehmä ojassa). Varsinkin Hesburgerin eräässä Helsingin keskustan pisteessä todella alkoi suorastaan tympiä kun sinne on tullut linjasto mistä koneelta tilatut ruuat otetaan ja rahastuskin käy automaateista, maksat käteisellä tai kortilla. Työntekijöillä ei enää paljoa virkaa ole. Totesin, että mielummin käyn sitten vaikka vähän tyyriimmissäkin paikoissa tulevaisuudessa (ja toistaiseksi hesburgeriin mennessä muissa pisteissä) kun saa sitä palvelua. Ravintolassa syödessä se palvelu on kuitenkin iso osa sitä juttua mistä siinä maksan.

[/quote]

 

Mikä helvetin palvelu? Menet ja sanot minkä aterian otat ja ne tunkee sen sulle. Siitäkö haluat maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:56"]

Ymmärtäisin vielä itsepalvelukassojen käytön, jos siitä saisi alennusta tuotteesta. Pitkällä juoksulla sekään ei olisi järkevää, työpaikat tulevat vähenemään ja työttömien määrä kasvaa kun asiakkaat alkavat tekemään ilmaiseksi töitä kauppiaalle.

Itse valitsen henkilökassan, jotta edes jollakin olisi vielä töitä Suomessa.

[/quote]

 

Ei se ole mitään työtä. 

Vierailija
76/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:39"]Nehän vaan siirtyvät muille aloille[/quote]

Miksi ne muille aloille siirtyisivät? Tätä en ymmärrä.

Työttömyys kasvaa koko ajan, ihmisillä ei ole mahdollisuutta kuluttaa, yrittäjät eivät saa tuloja. Mihin työpaikat syntyvät? 

 

[/quote]

Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?

Kuviteellaan että nykytilanteessa ihmiset käyvät kaupassa ja kaupassa on opiskelija osa-aikaisena kassana.

Sitten tulee robottikassat ja kaupan kustannukset alenee ja hinnat laskee. Ihmisillä jää rahaa käyttämättä halvemman ruuan ansiosta. Opiskelija alkaakin käymään iltaisin kauneushoitolossa tekemässä erilaisia hieronta ja kauneudenhoitopalveluita, joihin ihmiset ovat alkaneet käyttämään marketissa säästämänsä rahat.

Kuvitellaan vielä tilanne että ahne kauppias ei siirrä kustannusten laskua hintoihin vaan kasvattaa omia tulojaan. Mitäs kauppias tekee niillä rahoilla? No hän palkkaa perheeseen osa-aikaisen kauneudenhoitajan hemmottelemaan itseään ja puolisoaan.
[/quote]

Aika utooppinen mielikuva sulla, luuletko että tämä x alan opiskelija pääsee ILMAN koulutusta tekemään kauneudenhoito palveluita, hierontoja yms. ?

Kyllä se on niin että nykyäänkin on opiskelijan vaikea saada töitä, edes sieltä pikaruokalasta. On aivan naurettava ja naiivi ajatus että entisiä kassatyöntekijöitä palkattaisiin osa-aikaisiksi hierojiksi. Hahahaha voi vitsi.

Jos mulle jäisi ruokaostoksista rahaa jäljelle en todellakaan tuhlaisi niitä näihin jalkahoitoihin vaan laittaisin säästöön. Uskon että monet tekisivät näin.

Teknologisoituminen on ollut pääosin hyvä asia mutta liika on liikaa. Ihmiset laskevat teknologian varaan aivan liikaa ja olen varma että tulevaisuudessa tullaan katumaan täilläisiä päätöksiä ja kehitystä. Yleltä tuli muuten juuri hyvä dokumentti teknologian haitoista aivoille, suosittelen sen katsomista.

Vierailija
77/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:04"]

Itse en tykkää käydä Subwayssa, koska siellä pitää koko ajan seurustella sen myyjän kanssa. Eikö sinne voitaisi tehdä näyttöpääte, josta saa tökkiä haluamansa vaihtoehdot ja myyjä osaa sen mukaan tehdä oikean patongin, eikä tarvi koko ajan puhua asiakkaan kanssa.

[/quote]

 

Teknologia, ettei suomalaisten tarvitse puhua toisilleen.

[/quote]

 

Miksi haluaisin puhua jollekkin kaupan kassalle?

Vierailija
78/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:13"]

Nyky-Suomessa opiskeleminen ilman "helppoja" työpaikkoja, eli paikkoja joihin pääsee ilman lukiota korkeampaa koulutusta on lähes mahdotonta kun tukia kiristetään joka suunnasta. Miten ajattelitte että tulevien sukupolvien suomalaiset voivat kouluttautua korkealle jos ei ole varaa elää opiskeluvuosia läpi? Eikö ole hyvä että nuoret työllistyvät juuri esimerkiksi tällaisiin kaupanalan ammatteihin rahoittaakseen opintonsa, sen sijaan että eläisivät toimeentulotuen varassa kun opintotuki katkaistaan viiden vuoden jälkeen?

[/quote]

 

Kyllä sillä opintotuella elää

Vierailija
79/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas tuli käytyä ruokakaupassa jossa vaihtoehtoina on normaalikassa, itsepalvelukassa ja itsepalvelukassa, jossa skannaat ostokset ja maksat sitten skannerin avulla lopuksi. Vähiten ihmiset käyttivät tuota viimeistä vaihtoehtoa, toiseksi vähiten itsepalvelukassaa ja eniten käytössä oli ihan se peruskassa. 

Vierailija
80/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ulkomailla esim Lontoossa joka kaupassa on lähinnä ip kassat .. Hyvin toimii systeemit sielläkin ja silti kauppa täynnä myyjiä . Tosin onpa siel ihmisiäkin enempi kun koko Suomessa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän