Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset hyvät menkö itsepalvelukassoille!

Vierailija
19.01.2015 |

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ei se ole sama kun ei saa palvelua. (Ja näin kaupan kassana on tietysti omakin lehmä ojassa). Varsinkin Hesburgerin eräässä Helsingin keskustan pisteessä todella alkoi suorastaan tympiä kun sinne on tullut linjasto mistä koneelta tilatut ruuat otetaan ja rahastuskin käy automaateista, maksat käteisellä tai kortilla. Työntekijöillä ei enää paljoa virkaa ole. Totesin, että mielummin käyn sitten vaikka vähän tyyriimmissäkin paikoissa tulevaisuudessa (ja toistaiseksi hesburgeriin mennessä muissa pisteissä) kun saa sitä palvelua. Ravintolassa syödessä se palvelu on kuitenkin iso osa sitä juttua mistä siinä maksan.

Vierailija
102/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"] Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää.  [/quote]   Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu.  [/quote] Aikoinaan nk. luddiitit särkivät höyrykoneita jotka olivat vieneet heidän työnsä.

[/quote]

Aikansa anarkiaa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:16"]Aika utooppinen mielikuva sulla, luuletko että tämä x alan opiskelija pääsee ILMAN koulutusta tekemään kauneudenhoito palveluita, hierontoja yms. ? Kyllä se on niin että nykyäänkin on opiskelijan vaikea saada töitä, edes sieltä pikaruokalasta. On aivan naurettava ja naiivi ajatus että entisiä kassatyöntekijöitä palkattaisiin osa-aikaisiksi hierojiksi. Hahahaha voi vitsi. Jos mulle jäisi ruokaostoksista rahaa jäljelle en todellakaan tuhlaisi niitä näihin jalkahoitoihin vaan laittaisin säästöön. Uskon että monet tekisivät näin. Teknologisoituminen on ollut pääosin hyvä asia mutta liika on liikaa. Ihmiset laskevat teknologian varaan aivan liikaa ja olen varma että tulevaisuudessa tullaan katumaan täilläisiä päätöksiä ja kehitystä. Yleltä tuli muuten juuri hyvä dokumentti teknologian haitoista aivoille, suosittelen sen katsomista.[/quote]

150 vuotta sitten oli aika utopistenen ajatus että torpparin (maaorjan) perheen lapset olisi osanneet lukea saati kirjoittaa.

Hämästyttävää että aina on varsin paljon ihmisiä, joiden mielestä nyt, tai vähän aikaa sitten, olisi se hetki kun maailma tuli valmiiksi ja ollaan jo menossa yli jostain ja huonompaan suuntaan.

Teknologistuminen on hyvä asia ja se tekee ihmisen elämää helpommaksi ja paremmaksi. Haluasitko luopua tiskikoneesta tai pyykkikoneesta? Voisihan sitä edelleen pestä astiat ja pyykit käsin, kuten enenvanhaan. Haluaisitko luopua internetistä? Nämäkin keskustelut voitaisiin käydä painetussa lehdessä yleisönosastolla.

Itse uskon että ihan lähitylevaisuudessa lopullinen läpimurton tapahtuu juurikin ihmisten turhan työn koneelistamisessa. Erittäin suuri osa kaupankäynnistä voidaan hoitaa joko automaateilla tai tilaamalla netistä. Toinen missä tapahtuu kohta suuri harppaus, on liikenneturvallisuus, tekniikalla estetään ihmisten törttöily liikenteessä, eli auto hoitaa sen että liikenne sujuu turvallisesti.

Vierailija
104/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

 

Ei tarvitse olla korkeakoulutusta, ihan suomalainen peruskoulu on jo erittäin laadukas kansainvälisesti vertailtuna. Asenne kyllä pitää olla avoin. Valitettavasti muuten joutuu sinne kortistoon, ja osa varmasti joutuu sinne joka tapauksessa. Pointti on, että kehitystä me emme pysty jarruttamaan ja teemme yrittämällä itsellemme vain hallaa. 

Vierailija
105/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa myös sähköpostien lukeminen - vie postinkantajan työt. Teollinen vallankumous alkoi yli 200 vuotta sitten ja siitä asti teknologia on tuhonnut työpaikkoja ja samalla luonut uusia. Lopulta eniten turpiinsa ottaa ne, jotka yrittävät pitää kiinni vanhasta vain vastustaakseen muutosta. 

Tästäkin eteen päin käytän niitä palveluita, joissa hinta/ laatusuhde on paras. En minä mene Lippupalvelun toimipisteeseenkään vain sen takia, että myyjän paikka säilyisi vaan tilaan liput netistä. Jos itsepalvelukassa vetää paremmin, niin en minä jonossa seiso vain saadakseni jotain palvelua. 

Vierailija
106/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kalliimmat kustannukset näkyy aina hinnassa ja pitkässä juoksussa itsepalvelukassojen säästöt siirtyy hintoihin. Jos ei siirry, niin minäkin perustan itsepalvelumyymälän ja rikastun.

Valitsen AINA itsepalvelukassan, jos sellainen on tarjolla ja ellei ole jotain eirityistä syytä valita palvelukassaa. Naurettavaa että ruokaostoksilla käydessä hitain ja työläin vaihe on se että pitää jonottaa kassalle saadakseen purkaa kaikki ostokset hihnalle ihan vain siksi että niistä saadaan piipattua hinnat.

Se mikä vie aikaa ja on työlästä, on myös kallista.

Tuotteiden piippailu on robotin hommaa, ei siihen ihmistä tarvita. Odotan innolla sellaista kauppa, jossa voin pakata tuotteet suoraan omaan kassiin ja lopuksi vaan mennään lukuportista läpi ja maksetaan ostokset. Koko se kassahärdelli maksamista lukuunottamatta jää pois. Vielä parempi tietysti jos tapahtumaakaan ei tarvi maksaa, vaan laite tunnistaa minut ja velottaa suoraa tiliäni tai lähettää e-laskun jonka hyväksyn myöhemmin.

Veikkaan että marketeissa ei ole kassahenkilöstöä enää 10 vuoden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin vielä itsepalvelukassojen käytön, jos siitä saisi alennusta tuotteesta. Pitkällä juoksulla sekään ei olisi järkevää, työpaikat tulevat vähenemään ja työttömien määrä kasvaa kun asiakkaat alkavat tekemään ilmaiseksi töitä kauppiaalle.

Itse valitsen henkilökassan, jotta edes jollakin olisi vielä töitä Suomessa.

Vierailija
108/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalle menen ellei oo jonoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan palvelua muualla kuin kaupan kassassa. Monessa kaupassakin saisi olla enemmän työntekijöitä tuotteiden seassa ja kassoilla itsepalvelukoneet.

Vierailija
110/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"]

Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen.

[/quote]

Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu.

[/quote]

Miksi haluasin asioidan jonku vittuntuneen nollasopimusmatalapalkkakassan kanssa?

Kuinka moni kassa tuntee tekevänsä työtä jolla tarkoitus ja jossa kokee olevansa tärkeä?

Kuinka moni asiakas kokee kassatapahuman päivän kohokohdaksi kun pääsee asioimaan toisen ihmisen kanssa?

Valitsen automaatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti yksilöllisyys on in ja yhteisöllisyys out. Valitsen sen mikä parhaiten itselleni sopii. On se sitten pois työpaikoista tai ei.

Vierailija
112/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kaupan kassoista olisi paljon enemmän hyötyä esim. hoivatyössä. Ei ole järkeä teettää työtä, jonka asiakas hoitaa helposti itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:56"]

 

Tuotteiden piippailu on robotin hommaa, ei siihen ihmistä tarvita. 

[/quote]

Eli asiakkaat on robotteja? Kyllä siihen vielä nykytekniikalla tarvitaan se ihminen, jotta tuote piippautuu.

Vierailija
114/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:58"]

Haluan palvelua muualla kuin kaupan kassassa. Monessa kaupassakin saisi olla enemmän työntekijöitä tuotteiden seassa ja kassoilla itsepalvelukoneet.

[/quote]

No tämä on ihan utopiaa ajatella, että tarpeettomaksi tulleet kassahenkilöt siirrettäisiin myymälän puolelle palvelemaan asiakkaita :-). Älä nyt ole noin naiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Ystävämme Kokoomus huolehtii että työelämästä syrjäytyneet ei paljon maksa, kaikki edut ja palvelut pois työttömiltä.

Ja oikeastihan monet matalapalkka-alat kasvavat kaiken aikaa, kuten esimerkiksi vartiointi. Yhä useampi kassa siirtyy monitorin taakse vahtimaan itsepalvelukassoja. Äkikseltään tuntuu että se vartiointityö on mielekkäämpää kuin kassatyö.

Vierailija
116/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:56"]

Tietysti kalliimmat kustannukset näkyy aina hinnassa ja pitkässä juoksussa itsepalvelukassojen säästöt siirtyy hintoihin. Jos ei siirry, niin minäkin perustan itsepalvelumyymälän ja rikastun.

Valitsen AINA itsepalvelukassan, jos sellainen on tarjolla ja ellei ole jotain eirityistä syytä valita palvelukassaa. Naurettavaa että ruokaostoksilla käydessä hitain ja työläin vaihe on se että pitää jonottaa kassalle saadakseen purkaa kaikki ostokset hihnalle ihan vain siksi että niistä saadaan piipattua hinnat.

Se mikä vie aikaa ja on työlästä, on myös kallista.

Tuotteiden piippailu on robotin hommaa, ei siihen ihmistä tarvita. Odotan innolla sellaista kauppa, jossa voin pakata tuotteet suoraan omaan kassiin ja lopuksi vaan mennään lukuportista läpi ja maksetaan ostokset. Koko se kassahärdelli maksamista lukuunottamatta jää pois. Vielä parempi tietysti jos tapahtumaakaan ei tarvi maksaa, vaan laite tunnistaa minut ja velottaa suoraa tiliäni tai lähettää e-laskun jonka hyväksyn myöhemmin.

Veikkaan että marketeissa ei ole kassahenkilöstöä enää 10 vuoden kuluttua.

[/quote]

 

Tälläisiä on jo. Briteissä on ainakin Tescossa sellainen systeemi, että skannaat ostokset samalla kun laitat ne kärryyn ja sitten lopuksi ostokset skannataan koneelle ja maksetaan. Todella kätevää ja säästää aikaa, voi suoraan pakata ostokset kasseihin. Toki täällä on käytössä myös tavalliset itsepalvelukassat sekä normaalit palvelukassat, kaikkia näkyy käytettävän ihan yhtä paljon. Itsepalvelukassat on käteviä kun ostettavaa ei ole paljon.

Vierailija
117/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää käydä Subwayssa, koska siellä pitää koko ajan seurustella sen myyjän kanssa. Eikö sinne voitaisi tehdä näyttöpääte, josta saa tökkiä haluamansa vaihtoehdot ja myyjä osaa sen mukaan tehdä oikean patongin, eikä tarvi koko ajan puhua asiakkaan kanssa.

Vierailija
118/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:13"]Nyky-Suomessa opiskeleminen ilman "helppoja" työpaikkoja, eli paikkoja joihin pääsee ilman lukiota korkeampaa koulutusta on lähes mahdotonta kun tukia kiristetään joka suunnasta. Miten ajattelitte että tulevien sukupolvien suomalaiset voivat kouluttautua korkealle jos ei ole varaa elää opiskeluvuosia läpi? Eikö ole hyvä että nuoret työllistyvät juuri esimerkiksi tällaisiin kaupanalan ammatteihin rahoittaakseen opintonsa, sen sijaan että eläisivät toimeentulotuen varassa kun opintotuki katkaistaan viiden vuoden jälkeen?
[/quote]
Mä ainakin eläisin paljon mieluummin toimeentulotuella kuin opintoetuuksilla! Vituttaa ajatuskin yliopistoon hausta kun opintoraha on 400€/kk, asumislisä jotain kämästä ja lainaa pitäis väkisin nostaa. Nyt toimeentulotuella saan vuokran (561€) kokonaan asumistuesta ja toimeentulotuesta, sossu maksaa sähkölaskun ja terveydenhuoltokulut ja kaiken lisäks jää 480€ kuussa käteen tuhlattavaksi. Opiskelemaanhan se on silti haettava, en halua olla taakka muille ja maata vaan kotona.

Vierailija
119/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Ystävämme Kokoomus huolehtii että työelämästä syrjäytyneet ei paljon maksa, kaikki edut ja palvelut pois työttömiltä.

Ja oikeastihan monet matalapalkka-alat kasvavat kaiken aikaa, kuten esimerkiksi vartiointi. Yhä useampi kassa siirtyy monitorin taakse vahtimaan itsepalvelukassoja. Äkikseltään tuntuu että se vartiointityö on mielekkäämpää kuin kassatyö.

[/quote]

Jos yksi monitoroija vahtii 10 kassaa, niin mihin ne 9 muuta laitetaan? Ai niiin työttömiksi meidän kaikkien kontolle. Mielekästä tosiaan.

Vierailija
120/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassaa käyttämällä siirrät kaupan vastuuta itsellesi. Jos unohdat vetää jonkun tuotteen lukijaan tai vedät sen huolimattomasti, kyse on varkaudesta. Jos ladot ostokset hihnalle ja kassa tekee saman virheen, kyse ei ole varkaudesta vaan virheestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme