Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonekalumesta (oulu)

Vierailija
20.01.2024 |

Onko kokemuksia? Tilasin tuolta viime vuonna muutamia esineitä ja kuvissa näyttivät paljon paremmilta. Olivat kuitenkin kolhiintuneita ja jopa rikkonaisia (sohva kangas rikki). Mitään mainintaa puutteista ei ollut. Ei tuolta uskalla näkemättä mitään tilata. Ottakaa neuvosta vaarin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epämääräinen paikka. Olen ostanut vain paikan päältä ja joskus harvoin osuu sopivasti hinnoiteltu tuote kohdalle. Paljon yrittävät myydä pikkuvikaista isolla hinnalla. Olen kuullut, että ovat yrittäneet esimerkiksi kesken kaupanteon nostaa hintaa. Myymälä itsessään on melko sekava ja palvelukin vähän niin ja näin. 

Vierailija
2/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika älytön liike. Etsiskelen vanhoja kalusteita ja astioita, joten erehdyn toisinaan käymään tuollakin. Joka kerta saa hyvät naurut jonkun tuotteen hinnoittelusta. Esim. viimeksi silmiin osui 60-luvun metallinen valaisin, 160€! Innostuin ensin, kun luulin hinnan olevan 16€, mutta sitten pääsi nauru, kun näin oikean hinnan. Eikä ollut siis mikään design-valaisin, eikä edes ihan priimakunnossakaan.

Jostain syystä "myyjänä" toimiva nainen aina syö jotain tiskin takana, kun vierailen liikkeessä. Minkäänlaista asiakaspalvelua ei kyllä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin aivan ihastuttavan lipaston tuolta ja hinta oli todella kohtuullinen.

kirpparilta löytää tai ei löydä. En itse tilaisi mitään kirpparilta vaan ostaisin paikanpäältä aina.

se mikä harmittaa, että seurasin erään kaluston myynti-ilmoitusta, sittemmin siitä oli myyty nojatuolit, en minä mitään pelkällä sohvalla tee.

https://www.tori.fi/huonekalumesta

Vierailija
4/15 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika älytön liike. Etsiskelen vanhoja kalusteita ja astioita, joten erehdyn toisinaan käymään tuollakin. Joka kerta saa hyvät naurut jonkun tuotteen hinnoittelusta. Esim. viimeksi silmiin osui 60-luvun metallinen valaisin, 160€! Innostuin ensin, kun luulin hinnan olevan 16€, mutta sitten pääsi nauru, kun näin oikean hinnan. Eikä ollut siis mikään design-valaisin, eikä edes ihan priimakunnossakaan.

Jostain syystä "myyjänä" toimiva nainen aina syö jotain tiskin takana, kun vierailen liikkeessä. Minkäänlaista asiakaspalvelua ei kyllä ole.

Miksi sinä käyt ko liikkeessä sitten ?? Kun se on mielestäsi kökkö paikka

jos olen jotain löytänyt, ja tarvinnut siihen myyjää, kyllä sen kutsumalla olen saanut

& ja kantoavun autolle.

Vierailija
5/15 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat on kyl huikean kovat ja tavarakin todella usein kulunutta, rikkoontunutta tai muuten vain ei vastaa hintaa millään tavalla..

Vierailija
6/15 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä käyt ko liikkeessä sitten ?? Kun se on mielestäsi kökkö paikka

jos olen jotain löytänyt, ja tarvinnut siihen myyjää, kyllä sen kutsumalla olen saanut

& ja kantoavun autolle.

Siellä oli nyt kyltti, että tavaroiden kantoapua autolle 5 - 20 euroa.

Kantoapua saattaa tarvita, nimittäin säästävät ja ovat ottaneet liukuportaat pois toiminnasta. Ihan JÄRJETÖN ratkaisu oikeasti. 

Vierailija
7/15 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä liikettä välttelen kuin ruttoa. Annettiin siistiä, kotimaista tuotantoa olevaa sohvaa Facebookissa. Saatesanoin "sellaiselle joka oikeasti tarvitsee". Tuli viestiä mieheltä, joka kertoi että on muuttanut ja uuteen asuntoon kipeä tarve sohvalle. 

Sovittiin nouto ja leukani loksahti auki kun näin minkä firman auto tuli: huonekalumestan. No, ajattelin että vain jeesaa kaveriaan ja kuskaa. Meni kaksi viikkoa niin sohva oli myynnissä firmalla hintaan 250€. 

Vierailija
8/15 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuvata osaavat. Kerran kävin katsomassa siellä pinnatuoleja, jotka kuvissa näyttivät oikein hyviltä. Paikan päällä selvisi, että jokainen neljästä tuolista oli käsin maalattu, maalipinnassa näkyivät siveltimen jäljet ihan selvästi. Lisäksi jokainen tuoli oli erittäin hutera, olisi pitänyt kunnostaa itse. Ja hinnat ovat ihan järjettömiä silti.

Joitain astioita tuolta saattaisi saada ihan ok hintaan kyllä, mutta niitäkin osaavat kyllä hinnoitella osittain aika yläkanttiin.

Nämä siis ostaa kuolinpesiä jne. ja myynnissä oleva tavara onkin juuri sen näköistä, että niitä on vuosikymmenet jo käytetty.

Vierailija
9/15 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään. Edulliset hinnat ja laadukkaita tuotteita. Oulun paras vintageliike

Vierailija
10/15 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/15 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun muutti keskustaan. Aiemmin oli niin helppoa siinä kauppareissulla Raksilan cittarissa piipahtaa myös tuolla, parkkipaikoista ei vajetta ja olivat ilmaisia. Nyt pitäisi asiasta tehden ajaa parkkiin Kivisydämeen keskustaan ja maksaa vähintään se perusmaksu melkein 3 euroa ja paljon enemmän, jos viipyy pitempään. Ja miten tuolta sitten saa jotain, jos jotain huonekalua löytyy, kun liike Rotuaarilla, jonne ei voi mennä autolla.

Aimmin kävin vähintään kahdesti viikossa. Uudessa paikkaa olen käynyt kahdesti, kun oli jotain silmälasiliikkeessä käyntiä ja muuta siellä suunnalla samalla. Ja onhan se ollut uudessa paikkaa jo yli puoli vuotta.

Harmi, kun vaihtoivat paikan. En jaksa käsittää, mitä tuolla taloudellisesti saavuttavat. Kierrätysostajat ovat säästäväisiä ja ainakin itse olen myös mukavuudenhaluinen. Ei jaksa jotain maksullisia kalliita parkkihalleja ja muuta hankalaa ja vaikeaa. Eikä ehdi

Vierailija
12/15 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuli niinä parina kertana, kun uudessa paikasa olen käynyt, sellainen fiilis, että nyt halutaan ostajiksi rikkaita keräilijäkaupunkilaisia, jotka sijoittavat ylihintaiseen designiin. Tavallisena kirppiskävijänä en enää tuossa uudessa liikkeessä tunne ollenkaan kuuluvani haluttuun asiakaskohderyhmään.

Olen pienituloinen ja etsin tosiaankin vain edullisia löytöjä, vintageharrastukseeni liittyen . Hinnat olivat aivan selkeästi nousseet uuden sijainnin myötä valitettavasti

Vierailija
13/15 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla tarkkana, mitä tuolta ostaa, tai ehkä parempi vain kiertää kaukaa. Reiluun kaupankäyntiin olettaisi kuuluvan, että tuotteen puutteista kerrottaisiin esim. jos on rikki tai haisee. Itse ostin maton, joka paljastui vasta kotona niin tupakan hajulla pinttyneeksi, että rahat meni hukkaan. Liikkeessä oli muutenkin niin ummehtunut haju, ettei tupakan hajua erottanut liikkeessä eikä tehnyt mieli työntää nenää kiinni pölyiseen mattoon, jolloin hajuhaitan olisi toki huomannut. Kämppä mistä matto on haettu, on täytynyt olla aivan tervan peitossa, joten ei pitäisi tulla yllätyksenä henkilökunnalle, että sieltä myyntiin otetut kamat haisee, mutta asiakkaalle ei tietenkään asiasta kannata mainita. Mutta omaa tyhmyyttä, kun menin edes ostamaan, ja nyt maksellaan niitä kuuluisia oppirahoja. Jos jotain positiivista, matto oli takuulla vintagea, sillä sellaista hajua ja nikotiinipinttymää ei saa aikaiseksi ilman, että on vuosikymmenet vetänyt kotinsa sisällä malluaskin päivässä.

Vierailija
14/15 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen paras vintage tavaran kauppapaikka. Hyvät hinnat ja hyvä palvelu. Isot suosittelut

Vierailija
15/15 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ludeongelma seurannut mukana uuteen paikkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän