Kasvissyöjä, eikö sinua häiritse että sun rehujesi takia kuolee paljon suurempi määrä hyönteisiä kuin lihansyöjän takia?
Se jostain chilestä tms tulleiden avokaadojen syöminen on myös todellinen ekoteko 👍🏼
Kommentit (31)
Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan.
Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan
Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan.
Tiedättehän että Suomeen tuodusta soijasta valtaosa päätyy rehuksi lihatuotannon tarpeisiin.
En ole aatteellisista syistä kasvissyöjä, joten ei häiritse. Ei minua lihansyöntinkään häiritse. Sen verran aatteellisuutta kuitenkin löytyy, että molemmissa toivoisin suosittavan vastuullisesti tuotettua ruokaa. Hyönteisiä tosin en ole hoksannut sen enempää ajatella.
Mitäs ne lehmät mahtaa syödä? Rehua ja ötököitä siinä ohessa.
Mä en syö avokadoa, kiitos kysymästä. En pysty pilkkomaan sen sokereita eli tulee vatsa kipeäksi. Etkä muuten sinäkään pysty pilkkomaan raakaa lihaa tulematta kipeäksi.
Te lihaöyhöt joudutte aika pian sen tosiasian eteen, että lihantuotannon verotuet lakkautetaan ja lihasta pitää sitten maksaa todellinen markkinahinta. Veikkaan että makkaran ja jauhelihan ym. hinta yli kymmenkertaistuu nykyisestä.
Luuleeko persule, että me kasvissyöjät syömme pelkkää avokadoa? Mä syön kotimaisia (jos saatavilla) kasviksia. Sillehän en mitään voi ellei farmarit osaa niitä tuottaa. Sitten pitää ostaa tuontitavaraa.
Kyllä niitä eläinrehun vuoksi enemmän kuolee. Ihminen ei pysty vuodessa syömään sitä määrää kasviksia, mitä lehmä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä eläinrehun vuoksi enemmän kuolee. Ihminen ei pysty vuodessa syömään sitä määrää kasviksia, mitä lehmä viikossa.
Ja sillä rehumäärällä lehmä tuottaa vain kilon lihaa ja 10 tonnia metaania. Ap mussuttaa sen kahdessa päivässä.
Liha-aapelien kuolinkouristukset käynnissä.
Taas joku lihansyöjä oikein loistaa älyllään!
En ottais tollastakaan miestä, jolle raadonsyönti on uskonto. Sä oot maalainen, matalasti koulutettu, naimaton, peräkamarin poika, työtön.
Vierailija kirjoitti:
Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan
Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia
Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)
Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.
Esimerkki:
Vegaanit eivät pysty juomaan mustaa kahvia. Siihen joukkoon on saatava ideologisista ja trendisyistä ruotsalaista lifestyletuotetta (Oatly kutsuu iyse itseään lifestyleyritykseksi) iKaffea!
Sen valmistuksessa kuolee miljoonia hyönteisiä ja myös pienjyrsijöitä.
Kun vaihtoehtona olisi musta kahvi. Se missä kahvin aromit pääsevät parhaiten esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan
Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia
Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)
Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.
Mustikka sinertää jo.
Vierailija kirjoitti:
En ottais tollastakaan miestä, jolle raadonsyönti on uskonto. Sä oot maalainen, matalasti koulutettu, naimaton, peräkamarin poika, työtön.
Kiitos kivasta kommentistasi joka hyvin kuvastaa teidän vegaanien ihanaa luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Liha-aapelien kuolinkouristukset käynnissä.
Mc Donalds luopui vegaanisesta hampurilaisesta ja vegaaniset ravintolat ja kahvilat Helsingissä ovat järjestään menneet konkurssiin ja vegaanieinekset eivät myy edes punalaputettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan.
Tiedättehän että Suomeen tuodusta soijasta valtaosa päätyy rehuksi lihatuotannon tarpeisiin.
Soijanviljely tuhoaa luontoa ihan riippumatta kuka sitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan.
Tää oli mielenkiintoinen teoria. Niiden tuonatntoeläinten takia meillä on lukuisia kovakuoriaistajeja, jotka kuolevat sukupuuttoon, kun laidunnus loppuu, mutta ei ole kyetty tunnistamaan yhtäkään eliötä, jonka olemassaolo edellyttää vegaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan
Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia
Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)
Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.
Meillä ainakin on jo hunajamarjat kypsyneet ja amppelimansikoita saa napsia useita joka päivä. Mutta joo, ei nyt oikeasti vielä ole kunnolla marja-aika.
Ei se veganismi maailmaa pelasta. Intiassa on ylivoimaisesti eniten vegaaneja, mutta Intia on maapallon saastunein maa. Hyvää veganismissa on se, että ihmiset kuolevat nuorena, jolloin hiilijalanjälki pienenee; esim. Intiassa elinaikaodote hyvin alhainen ja Intia on elinaikaodotteessa sijalla 150. Suomessa eletään pidempään: Suomi on sijalla 38 elinaikaodotteessa.