Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjä, eikö sinua häiritse että sun rehujesi takia kuolee paljon suurempi määrä hyönteisiä kuin lihansyöjän takia?

Vierailija
22.06.2026 |

Se jostain chilestä tms tulleiden avokaadojen syöminen on myös todellinen ekoteko 👍🏼

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se veganismi maailmaa pelasta. Intiassa on ylivoimaisesti eniten vegaaneja, mutta Intia on maapallon saastunein maa. Hyvää veganismissa on se, että ihmiset kuolevat nuorena, jolloin hiilijalanjälki pienenee; esim. Intiassa elinaikaodote hyvin alhainen ja Intia on elinaikaodotteessa sijalla 150. Suomessa eletään pidempään: Suomi on sijalla 38 elinaikaodotteessa. 

Vierailija
2/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

 

Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan

Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia

Vierailija
4/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan. 

Tiedättehän että Suomeen tuodusta soijasta valtaosa päätyy rehuksi lihatuotannon tarpeisiin. 

Vierailija
5/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aatteellisista syistä kasvissyöjä, joten ei häiritse. Ei minua lihansyöntinkään häiritse. Sen verran aatteellisuutta kuitenkin löytyy, että molemmissa toivoisin suosittavan vastuullisesti tuotettua ruokaa. Hyönteisiä tosin en ole hoksannut sen enempää ajatella.

Vierailija
6/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ne lehmät mahtaa syödä? Rehua ja ötököitä siinä ohessa. 

Mä en syö avokadoa, kiitos kysymästä. En pysty pilkkomaan sen sokereita eli tulee vatsa kipeäksi. Etkä muuten sinäkään pysty pilkkomaan raakaa lihaa tulematta kipeäksi.

Te lihaöyhöt joudutte aika pian sen tosiasian eteen, että lihantuotannon verotuet lakkautetaan ja lihasta pitää sitten maksaa todellinen markkinahinta. Veikkaan että makkaran ja jauhelihan ym. hinta yli kymmenkertaistuu nykyisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko persule, että me kasvissyöjät syömme pelkkää avokadoa? Mä syön kotimaisia (jos saatavilla) kasviksia. Sillehän en mitään voi ellei farmarit osaa niitä tuottaa. Sitten pitää ostaa tuontitavaraa.

Vierailija
8/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä eläinrehun vuoksi enemmän kuolee. Ihminen ei pysty vuodessa syömään sitä määrää kasviksia, mitä lehmä viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä eläinrehun vuoksi enemmän kuolee. Ihminen ei pysty vuodessa syömään sitä määrää kasviksia, mitä lehmä viikossa.

Ja sillä rehumäärällä lehmä tuottaa vain kilon lihaa ja 10 tonnia metaania. Ap mussuttaa sen kahdessa päivässä.

Vierailija
10/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha-aapelien kuolinkouristukset käynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku lihansyöjä oikein loistaa älyllään!

Vierailija
12/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottais tollastakaan miestä, jolle raadonsyönti on uskonto.  Sä oot maalainen, matalasti koulutettu, naimaton, peräkamarin poika, työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

 

 

Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan

Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia

Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)

Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.

Vierailija
14/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki:

Vegaanit eivät pysty juomaan mustaa kahvia. Siihen joukkoon on saatava ideologisista ja trendisyistä ruotsalaista lifestyletuotetta (Oatly kutsuu iyse itseään lifestyleyritykseksi) iKaffea!

Sen valmistuksessa kuolee miljoonia hyönteisiä ja myös pienjyrsijöitä. 
Kun vaihtoehtona olisi musta kahvi. Se missä kahvin aromit pääsevät parhaiten esiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

 

Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan

Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia

Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)

Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.

Mustikka sinertää jo. 

Vierailija
16/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottais tollastakaan miestä, jolle raadonsyönti on uskonto.  Sä oot maalainen, matalasti koulutettu, naimaton, peräkamarin poika, työtön.

Kiitos kivasta kommentistasi joka hyvin kuvastaa teidän vegaanien ihanaa luonnetta. 

Vierailija
17/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha-aapelien kuolinkouristukset käynnissä.

Mc Donalds luopui vegaanisesta hampurilaisesta ja vegaaniset ravintolat ja kahvilat Helsingissä ovat järjestään menneet konkurssiin ja vegaanieinekset eivät myy edes punalaputettuina. 

Vierailija
18/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan. 

Tiedättehän että Suomeen tuodusta soijasta valtaosa päätyy rehuksi lihatuotannon tarpeisiin. 

Soijanviljely tuhoaa luontoa ihan riippumatta kuka sitä syö. 

Vierailija
19/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella kulunut väite ja väittäjä itsekin tietää sen. Avokadot ei muutenkaan ole mitenkään ihmeemmin vegaaninen juttu. Kuitenkin lihaa varten tarvitaan aina enemmän peltomaata - eli enemmän torjunta-aineita ja enemmän koneiden liskaamia eläimiä. Lopultahan kuitenkaan ei ole siitä, että ruokaa voisi tuottaa ympäristöä kuluttamatta vaan siitä, miten paljon sitä kulutetaan. 

Tää oli mielenkiintoinen teoria. Niiden tuonatntoeläinten takia meillä on lukuisia kovakuoriaistajeja, jotka kuolevat sukupuuttoon, kun laidunnus loppuu, mutta ei ole kyetty tunnistamaan yhtäkään eliötä, jonka olemassaolo edellyttää vegaaneja.

Vierailija
20/31 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

 

 

Avokado on mun herkkua mutta vältän sitä ympäristösyistä. Hävikistä joskus ostan

Nyt on loistava hetki syödä kotimaista marjaa ja myöhemmin vihanneksia

Vinkkaa joku kevätmarja? (kasvihuonemansikan lisäksi minulla ei tule oikein mitään mieleen)

Vihanneksista sen sijaan saa jo satoa.

Meillä ainakin on jo hunajamarjat kypsyneet ja amppelimansikoita saa napsia useita joka päivä. Mutta joo, ei nyt oikeasti vielä ole kunnolla marja-aika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän