Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita keski-ikäisiä, jotka huomanneet että puolison kanssa ei oikeastaan olekaan mitään yhteistä

Vierailija
15.06.2026 |

En ihmettele että tässä kohtaa tulee monille ero. Kun lapset lähtee omilleen, huomaa että eihän tässä ole enää mitään mikä yhdistäisi. Ei yhteisiä harrastuksia, ei yhteisiä mielenkiinnonkohteita. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin käy usein ,kun keskitytään juuri lapsiin ja arjen pyörittämiseen.Romantiikkaa pitää vaalia.Sitä pitää haluta tehdä töitä toisen naaman eteen, ettei se ala kyllästyttää.Nyky maailmassa varsinkin, kun kaikki on vaihdettavissa silmänräpäyksessä ja ärsykkeitä on joka puolella.

Nyky polvi ei ole juuri lainkaan enää sitoutunut parisuhteeseen vaan vaihdetaan ,kun alkaa kyllästyttää,kuin tavara.

Vierailija
2/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä olikin aivan kun minun suusta. Yritä siinä kun kokoajan yksin ehdottaa jotain kun toinen ei yhtään innostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla? Jos ette riitele ja yhteiselo sujuu joten kuten niin ole tyytyväinen. On joku jolle ehkä jakaa päivän tapahtumat ja jutella. Ei siitä sen suurempaa numeroa tarvitse tehdä. 

Vierailija
4/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut hyvin vähän yhteistä mieheni kanssa. Mutta halusin oman perheen, ja aika oli loppumassa, joten otin sen miehen jonka pysyin silloin saamaan. 

Tulemme eroamaan satavarmasti jossain vaiheessa, kysymys on enää että milloin.

Vierailija
5/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä olikin aivan kun minun suusta. Yritä siinä kun kokoajan yksin ehdottaa jotain kun toinen ei yhtään innostu.

Sama täällä. Ihan sama tilanne on. Mielenkiinnot on täysin erilaisia ja muuta ei ole ku jaettu asunto. Onhan tää aivan täysin syvältä. Pohdin eroa.

Vierailija
6/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla? Jos ette riitele ja yhteiselo sujuu joten kuten niin ole tyytyväinen. On joku jolle ehkä jakaa päivän tapahtumat ja jutella. Ei siitä sen suurempaa numeroa tarvitse tehdä. 

Ja kai teitä yhdustää sentään yhteinen talolaina ja lapset? Muuten voisitte erota jo samantien. 

Vierailija
7/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitten ole ihan luontevaa erota? Itse en näe eroamista tänä päivänä epäonnistumisena, vaan enemmäkin itsekunnioittamisena. Joskus vaan kasvetaan erilleen ilman sen suurempaa draamaa.

Vierailija
8/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt edes aikaa olisi kiva viettää yhdessä tekemällä jotain eikä vaan vaihtaa kuulumiset. Et ihan ymmärtänyt.

Vierailija
9/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen sänky on viellä yhteistä mutta sitä voisi kutsua kuolleeksi mereksi.

Vierailija
10/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa pitää uudelleen etsiä se kipinä ja halu olla yhdessä.

Meilläkään ei ole yhteisiä harrastuksia ja tykätään aikalailla eri asioista, mutta koska rakastetaan toisiamme ja halutaan olla yhdessä, tehdään kompromisseja. Mies lähtee mun kanssa patikoimaan viikonloppuna ja mä sitten hänen seuraksi autotapahtumaan seuraavalla. Tähän tyyliin.

Vierailija
11/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä sama. Puoliso on nykyään yrittäjä. Vain työ kiinnostaa. Yritin varata pientä hotellilomaa, mutta eihän hän osaa sanoa milloin onnistuu. Mielestäni ei ole monimutkainen asia kaivaa kalenteri käteen ja sopia joku pitkä vkl hyvissä ajoin. On kuulemma liian vaikeaa. Kuitenkin miesten kesken mökkireissu onnistuu 3x vuodessa. Ei meillä ollut tällaista ongelmaa ennen yrittäjyyttä mikä tuntuu itsestäni pahalta. Kaikki muu menee meidän suhteen edelle.

Vierailija
12/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä sama. Puoliso on nykyään yrittäjä. Vain työ kiinnostaa. Yritin varata pientä hotellilomaa, mutta eihän hän osaa sanoa milloin onnistuu. Mielestäni ei ole monimutkainen asia kaivaa kalenteri käteen ja sopia joku pitkä vkl hyvissä ajoin. On kuulemma liian vaikeaa. Kuitenkin miesten kesken mökkireissu onnistuu 3x vuodessa. Ei meillä ollut tällaista ongelmaa ennen yrittäjyyttä mikä tuntuu itsestäni pahalta. Kaikki muu menee meidän suhteen edelle.

Sama mulla mutta yrittäjyys on uusi harrastus miehellä. Se menee perheen edelle. Mitään yhteistä ei voi suunnitella mihinkään.

Vierailija
13/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Aivan kaikki paitsi incelit, jotka ei ole koskaan olleet parisuhteessa eivätkä siihen myöskään pääse, kun ei kyvyt riitä.

Vierailija
14/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla mutta yrittäjyys on uusi harrastus miehellä. Se menee perheen edelle. Mitään yhteistä ei voi suunnitella mihinkään.

Meillä puolestaan työ ja korkea asema on se uusi harrastus miehellä.

Vierailija
15/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin käy usein ,kun keskitytään juuri lapsiin ja arjen pyörittämiseen.Romantiikkaa pitää vaalia.Sitä pitää haluta tehdä töitä toisen naaman eteen, ettei se ala kyllästyttää.Nyky maailmassa varsinkin, kun kaikki on vaihdettavissa silmänräpäyksessä ja ärsykkeitä on joka puolella.

Nyky polvi ei ole juuri lainkaan enää sitoutunut parisuhteeseen vaan vaihdetaan ,kun alkaa kyllästyttää,kuin tavara.

No jaa. Jos lapset on kohta aikuisia niin onhan tässä jo parikymmentä vuotta yhdessä pysytty. Että ei nyt ihan jatkuvasti ole vaihdettu. :D

Vierailija
16/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin eronnut tästä miehestä jo aikapäiviä sitten. Mies laittaa työn ja kaverit edellesi, vaikka varmasti tietää, että sinä toivoit yhteistä parisuhdeaikaa. Kuulostaa, että mies pitää sinua itsestäänselvänä ja roikut vain kiltisti miehesi rinnalla. Hanki itsekunnioitusta, laita itsesi ja omat tarpeesi etusijalle. Etsi sellainen mies, joka on valmis sitoutumaan sinuun myös ajallisesti.

Vierailija
17/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulumiset voi vaihtaa vaikka naapurin kanssa, ei siihen parisuhdetta tarvita. 

Vierailija
18/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ihan sama tilanne on. Mielenkiinnot on täysin erilaisia ja muuta ei ole ku jaettu asunto. Onhan tää aivan täysin syvältä. Pohdin eroa.

Mitä yhteiset mielenkiinnon kohteet sitten olisivat? Lenkkeily? 

Vierailija
19/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa pitää uudelleen etsiä se kipinä ja halu olla yhdessä.

Meilläkään ei ole yhteisiä harrastuksia ja tykätään aikalailla eri asioista, mutta koska rakastetaan toisiamme ja halutaan olla yhdessä, tehdään kompromisseja. Mies lähtee mun kanssa patikoimaan viikonloppuna ja mä sitten hänen seuraksi autotapahtumaan seuraavalla. Tähän tyyliin.

Minä tykkäisin mennä patikoimaan tai edes kiertää muutaman tunnin luontoreitin mutta miestä ei kiinnosta vähääkään. Mitä iloa olisi raahata mies mukaan jos tietää että on siellä vastentahtoisesti. On aivan erilaista harrastaa asioita sellaisen kanssa joka tykkää itsekin. 

Vierailija
20/48 |
15.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tosi paljon, mutta silti ei uskalleta erota kun on se raha, raha, talo tai mökki. Niin pakko olla yhdessä "vaikka muuta yhteistä ei ole"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä