Miten tehdä edullinen lomamatka?
Minä ja ehkä pari teiniä. Vähän rahaa, auto käytössä. Lähtö pk-seutu.
Kommentit (450)
Yleiset vinkit:
Matkustaa muulloin kuin sesonkiaikaan.
Matkustaa halvemman hintaluokan maihin.
Ostaa matkaliput ajoissa.
Asua teltassa, hostellissa.
Laittaa ruoan itse, syö kaupan valmisruokia ja pitää esim. omaa juomapulloa mukana.
Käyttää museokorttia tai käy museoissa yms, kun on ilmaiset tunnit.
Autolla Nuuksioon patikoimaan. Makkarat mukaan.
Varmaan halvinta lentää johonkin ja itse varaa hotellin/hostellin netistä
Tallinnaan päiväristeily. Hinta kolmelta joku 60 euroa.
"Kyllä isä osaa"- sarjan jalanjäljillä.
Loma omaan asuntoon! Ei maksa paljoa. Ensin autoon ja korttelin ympäri ja sitten omaan kotiin lomalle!
Laivalla Tallinnaan ja yöpyy siellä muutaman yön. Ei maksa kuin joku 300 euroa yhteensä. Ei mun mielestä pahan hintainen. Kalliimmaksi tai samoihin hintoihin tulisi Suomessa hotellissa yöpyminen.
Mikä on edullinen ja mikä on lomamatkan määritelmä? Vähän eroa jos budjetti parikymppiä tai lähempänä tonnia ja silläkin merkitystä onko joku päivämatka tarpeeksi vai pitääkö reissun kestää viikon.
Varaa itse lennot,etsii itse netistä majoituksen.Jos suomessa matkustat niin Lapista löytyy halvalla hotelleista huoneita tai mökkejä koska kesä ei ole sesonkia
Skyscanner ja sieltä ruksaat sen cheapest flight anywhere - vaihtoehdon
Miksi sen lomamatkan pitäisi olla kauas. Käy vaikka kattelemassa jotain lähiseudun nähtävyyttä, tai syömässä naapurikaupungissa. Illaksi kotiin.
Kaippa ihan kotikaupungissakin voi lomailla, yöpyä vaikka hotellissa kodin lähellä, helppo matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Luonto kiittää kun ette tee minkäälaista matkaa.
Luonto kiittää kun lakkaat hengittämästä.
Kerro suuntaa-antava budjetti, niin on helpompi keksiä vinkkejä!
Porvoossa paljon nähtävää - museoita, Brunbergin makeistehdas ja Porvoon tuomiokirkko. Kävelylle museokaupunkiin - Porvoonjoen ranta-aitat.
Porvoo. Ei ole vitsi. Siellä on merenrantaa? Entä Hanko.
Ei lähtökohtaisesti tarvi olla kauas, mutta kyllä nyt paikkakuntaa edes halutaan vaihtaa. Budjetti satasia, tonni on liikaa, herranjesta sehän on enemmän kuin koko kuun budjetti.. Tuo tallinna voisi olla yksi vaihtoehto, kotimaakin käy. Lentomatkailu varmaan liian kallista meille. Jotain kivaa kohdetta tai paikkaa haluisin lasten kanssa päästä näkemään ja kokemaan. Vähävaraisenkin lapset ansaitsevat jotain muuta lomalle kuin lähiuimaranta. No, toinen teineistä ei ees tykkää uida.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen lomamatkan pitäisi olla kauas. Käy vaikka kattelemassa jotain lähiseudun nähtävyyttä, tai syömässä naapurikaupungissa. Illaksi kotiin.
Kaippa ihan kotikaupungissakin voi lomailla, yöpyä vaikka hotellissa kodin lähellä, helppo matkustaa.
Suomessa on kaikki kallista, joten usein rahalle saa enemmän vastinetta lähtemällä kauas.
Budjettia tietämättä heittelen vaihtoehtoja. Jotkut halvat lennot esim. Puolaan. Sieltä majoitus kukkaron mukaan. Puolassa voi viettää rantalomaakin, jos sellaisesta tykkää.
Äkkilähdöillä valmismatka. Edullisimpia maita on Bulgaria ja Turkki (juu, en kannustaisi matkustamaan Turkkiin, mutta nyt oli kyse edullisuudesta), mutta suomalaiselle mikä vaan paikka on verrattain edullinen.
Joku risteily? Tai Tallinnasta bussilla eteenpäin muualle Viroon. Tai vieläkin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei lähtökohtaisesti tarvi olla kauas, mutta kyllä nyt paikkakuntaa edes halutaan vaihtaa. Budjetti satasia, tonni on liikaa, herranjesta sehän on enemmän kuin koko kuun budjetti.. Tuo tallinna voisi olla yksi vaihtoehto, kotimaakin käy. Lentomatkailu varmaan liian kallista meille. Jotain kivaa kohdetta tai paikkaa haluisin lasten kanssa päästä näkemään ja kokemaan. Vähävaraisenkin lapset ansaitsevat jotain muuta lomalle kuin lähiuimaranta. No, toinen teineistä ei ees tykkää uida.
Anteeksi, on kyllä tosi pieni budjetti. Voisitteko hakea tuettua lomaa?
Teltta mukaan ja Sipoon korpeen tai Nuuksioon.
Camping alueella teltta ei maksa paljon. Se on mukavaa lapsille. Jos auto on niin pääsette ihanalle lomalle teltan kanssa.
T. Auton
Luonto kiittää kun ette tee minkäälaista matkaa.