Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset hyvät menkö itsepalvelukassoille!

Vierailija
19.01.2015 |

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:13"]

Nyky-Suomessa opiskeleminen ilman "helppoja" työpaikkoja, eli paikkoja joihin pääsee ilman lukiota korkeampaa koulutusta on lähes mahdotonta kun tukia kiristetään joka suunnasta. Miten ajattelitte että tulevien sukupolvien suomalaiset voivat kouluttautua korkealle jos ei ole varaa elää opiskeluvuosia läpi? Eikö ole hyvä että nuoret työllistyvät juuri esimerkiksi tällaisiin kaupanalan ammatteihin rahoittaakseen opintonsa, sen sijaan että eläisivät toimeentulotuen varassa kun opintotuki katkaistaan viiden vuoden jälkeen?

[/quote]

 

Kyllä sillä opintotuella elää

[/quote]

Kyllähän sillä elää. Sen viisi vuotta mitä sitä saa. Entä jos tutkinto kestää kauemmin?

[/quote]

 

Mutta kun ei kestä. Kaikki tutkinnot voi käydä 5 vuodessa

Vierailija
182/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?[/quote]

Sinä tässä et tajua. Kun työ tehostuu, työpaikat katoavat. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole rahaa, joka kiertäisi. Raha kertyy koko ajan yhä harvemmille, mutta harvat ihmiset eivät pidä työllisyyttä yllä.

Miksi työttömyys olisi räjähtänyt, jos kerran koko ajan tulee uusia töitä?

 

[/quote]

 

Koska ne työttömät on taukkeja jotka luulee että ihminen voi lopettaa opiskelunsa. Ihmisen pitää olla valmis vaihtamaan useitakin kertoja urallaan alaa ja kouluttautua aina uudestaan ja uudestaan. Pitää olla myös valmis aina pudottamaan palkkaa kun aloittaa uuden uran koska siitä ei ole kokemusta

[/quote]

Näinhän sen pitäisi olla mutta kun yhteiskunta on tehnyt opiskelun todella epäkannattavaksi, kun toiseen kolmannen asteen tutkintoon ei enää saa tukea. Paha elää ja kouluttautua kun rahaa ei saa mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"] Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää.  [/quote]   Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu.  [/quote]   Niin? Se ei ole minun ongelmani. Suomessa on ilmainen koulutus. Jos ihminen ei kykene käymään korkeakoulua niin kärsikööt tyhmyydestään [/quote] Tämä on myös meidän kompastuskivemme, äärimmäinen itsekkyys. Luuletko että toimiva yhteiskunta voidaan rakentaa tuollaisella ideologialla? Mitäs näille ihmisille, keillä ei ole mahdollisuuksia opiskella sitä korkeakoulu/yliopistotutkintoa tehdään? Poltetaanko roviolla? Jos näille ihmisille ei automatisoitumisen vuoksi löydy työpaikkoja mistäköhän työttömyyskorvaukset +muut tuet maksetaan? Miettikää kuinka paljon maailmassa on ihmisiä, on aivan turhaa verrata johonkin 1930-luvun kehitykseen kun väestökasvu on mitä, triplaantunut?

[/quote]

 

Miksi köyhät tekee lapsia? Eikö ennemminkin pitäisi lailla rajoittaa lastentekoa erittäin rajusti joka ikisessä maassa? Nykyinen maailman väkiluku on jo itsessään täysin kestämätön. 

Vierailija
184/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

[/quote]

 

Miksi se pitäisi jakaa? Mitä sinä olet tehnyt toisten rakentaman robotin eteen?

[/quote]

Oletko kuullut automaatioverosta? Mistä luulet riittävän ostajia näiden robottien tekemille tuotteille? Luuletko että näiden robottien omistajilla on yhteiskunnassa pelkkiä oikeuksia?

Vierailija
185/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:13"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?[/quote]

Sinä tässä et tajua. Kun työ tehostuu, työpaikat katoavat. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole rahaa, joka kiertäisi. Raha kertyy koko ajan yhä harvemmille, mutta harvat ihmiset eivät pidä työllisyyttä yllä.

Miksi työttömyys olisi räjähtänyt, jos kerran koko ajan tulee uusia töitä?

 

[/quote]

 

Koska ne työttömät on taukkeja jotka luulee että ihminen voi lopettaa opiskelunsa. Ihmisen pitää olla valmis vaihtamaan useitakin kertoja urallaan alaa ja kouluttautua aina uudestaan ja uudestaan. Pitää olla myös valmis aina pudottamaan palkkaa kun aloittaa uuden uran koska siitä ei ole kokemusta

[/quote]

Näinhän sen pitäisi olla mutta kun yhteiskunta on tehnyt opiskelun todella epäkannattavaksi, kun toiseen kolmannen asteen tutkintoon ei enää saa tukea. Paha elää ja kouluttautua kun rahaa ei saa mistään.

[/quote]

 

Oletko kuullut aikuiskoulutuksesta? Sitä voi käydä samaan aikaan kun on töissä täysipäiväisesti. 

Voit opiskella illalla, aamulla (riippuu töistäsi) sekä tehdä tehtäviä netissä. 

 

Minäkin olen käynyt korkeakoulun aikuisopetuksessa töiden jälkeen. 

Vierailija
186/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

[/quote]

 

Miksi se pitäisi jakaa? Mitä sinä olet tehnyt toisten rakentaman robotin eteen?

[/quote]

Oletko kuullut automaatioverosta? Mistä luulet riittävän ostajia näiden robottien tekemille tuotteille? Luuletko että näiden robottien omistajilla on yhteiskunnassa pelkkiä oikeuksia?

[/quote]

 

Miten niin pelkkiä oikeuksia? Nehän maksavat jo nyt veroja enemmän kuin 99% kansasta. 

 

Jos laitat automaatioveron niin kaikki yritykset lähtee täältä välittömästi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

[/quote]

 

Miksi se pitäisi jakaa? Mitä sinä olet tehnyt toisten rakentaman robotin eteen?

[/quote]

Oletko kuullut automaatioverosta? Mistä luulet riittävän ostajia näiden robottien tekemille tuotteille? Luuletko että näiden robottien omistajilla on yhteiskunnassa pelkkiä oikeuksia?

[/quote]

 

Miten niin pelkkiä oikeuksia? Nehän maksavat jo nyt veroja enemmän kuin 99% kansasta. 

 

Jos laitat automaatioveron niin kaikki yritykset lähtee täältä välittömästi

[/quote]

Oletko vähän tyhmä? Kun työntekijä korvataan robotilla poistuu työnantajalta työntekijän palkanmaksukulut ja robotin korvaama työntekijä putoaa yhteiskunnan tuen varaan. Tätä yhteiskunnalle tulevaa taakkaa kompensoi automaatiovero. Luuletko tosiaan että yhteiskunta on robotinomistajalle valmis pöytä jossa riittää loputtomasti otettavaa?

Mihin ne yritykset lähtee? Korvaamaan kiinalaisia työntekijöitä roboteilla? Kuka ostaa ne robottien tuotteet?

Vierailija
188/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa McDonaldsin siivooja suuttui ja rupesi räyhäämään meille kun yritimme viedä prikat ja roskat itse pöydästä roskiin. Huusi että viemme hänen työnsä. Jätimme roskat pöytään kuten muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan mielelläni palvelusta. Mutta vain sellaisesta, mistä koen olevan itselleni jotain hyötyä. Asioin tavallisissa kaupoissa hyvin harvoin, koska tilaan mahdollisimman paljon ruokaa suoraan tuottajalta kotiin kuljetettuna ja ne, mitä en saa suoraan tuottajalta, tilaan muusta verkkokaupasta. Helppoa, nopeaa ja kätevää. 

Vierailija
190/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

[/quote]

 

Miksi se pitäisi jakaa? Mitä sinä olet tehnyt toisten rakentaman robotin eteen?

[/quote]

Oletko kuullut automaatioverosta? Mistä luulet riittävän ostajia näiden robottien tekemille tuotteille? Luuletko että näiden robottien omistajilla on yhteiskunnassa pelkkiä oikeuksia?

[/quote]

 

Miten niin pelkkiä oikeuksia? Nehän maksavat jo nyt veroja enemmän kuin 99% kansasta. 

 

Jos laitat automaatioveron niin kaikki yritykset lähtee täältä välittömästi

[/quote]

Oletko vähän tyhmä? Kun työntekijä korvataan robotilla poistuu työnantajalta työntekijän palkanmaksukulut ja robotin korvaama työntekijä putoaa yhteiskunnan tuen varaan. Tätä yhteiskunnalle tulevaa taakkaa kompensoi automaatiovero. Luuletko tosiaan että yhteiskunta on robotinomistajalle valmis pöytä jossa riittää loputtomasti otettavaa?

Mihin ne yritykset lähtee? Korvaamaan kiinalaisia työntekijöitä roboteilla? Kuka ostaa ne robottien tuotteet?

[/quote]

 

Suomessa on jo teollisuudessa robotisoitu kaikki mikä on kannattavasti automatisoitavissa. Robottien määrä on noussut viimeiset 30 vuotta mutta nyt kehitys on pysähtynyt. Ilman uudenkaupungin autotehtaan uutta tuotantolinjaa uusien robottien määrä olisi jyrkässä laskussa. Robotisointi ja automatisointi on kallista. Robottien ohjelmointi on aikaa vievää. On halvempaa ottaa kiinalainen ja opettaa se tekemään homma. Joitakin tehtäviä on mahdotonta robotisoita. Esimerkiksi kaikki suunnittelua ja luovuutta vaativa työ. Tukanleikkuu voi olla tehtävä johon robotti ei koskaan pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:45"]Suomessa on jo teollisuudessa robotisoitu kaikki mikä on kannattavasti automatisoitavissa.[/quote]

Höpöhöpö. Automatisoituminen on vasta aivan alussa, mistä asiantuntijat varoittelevat. Tulevaisuuden yhteiskunta ei mitenkään voi perustua työn tekemiseen. Työtä ei yksinkertaisesti ole. 

Jos englanti sujuu, tuossa video:

Vierailija
192/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:30"]

Valitsen aina itsepalvelukassan jos sellainen on valittavissa. En tykkää joutua kohtaamaan ihmistä kassalla asioidessani. Ja itsekin sitä hommaa tehneenä sanoisin että homma on "robotin" työtä, ihmisarvoa alentavaa joutua istumaan siinä kassalla työkseen.

Lisääkö itsepalvelukassat sitten työttömyyttä? Varmasti joo, kuten muukin automatisaatio, mutta tulevaisuus tulee olemaan joka tapauksessa sellainen, että suurella osalla ihmisistä ei ole työtä. Tämä ei ole kurja asia sitten, kun vaan keksitään tapa jakaa koneiden tuottamat tulot oikeudenmukaisesti. Itse asiassa ihan unelmamaaimlma sellainen, jossa ei tarvitse olla usein epäkiinnostavan palkkatyön orja, vaan saa keskittyä ihan mihin tahansa itseä kiinnostaa. Ja elintason takaa pääasiassa koneiden työtä verottava valtio.

[/quote]

 

Amen. Koko ihmiskunnan historian ajan olemme tätä tavoitelleet. Ja nyt se on mahdollista, kiitos teknologian. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"] Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää.  [/quote]   Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu.  [/quote]   Niin? Se ei ole minun ongelmani. Suomessa on ilmainen koulutus. Jos ihminen ei kykene käymään korkeakoulua niin kärsikööt tyhmyydestään [/quote] Tämä on myös meidän kompastuskivemme, äärimmäinen itsekkyys. Luuletko että toimiva yhteiskunta voidaan rakentaa tuollaisella ideologialla? Mitäs näille ihmisille, keillä ei ole mahdollisuuksia opiskella sitä korkeakoulu/yliopistotutkintoa tehdään? Poltetaanko roviolla? Jos näille ihmisille ei automatisoitumisen vuoksi löydy työpaikkoja mistäköhän työttömyyskorvaukset +muut tuet maksetaan? Miettikää kuinka paljon maailmassa on ihmisiä, on aivan turhaa verrata johonkin 1930-luvun kehitykseen kun väestökasvu on mitä, triplaantunut?

[/quote]

 

Miksi köyhät tekee lapsia? Eikö ennemminkin pitäisi lailla rajoittaa lastentekoa erittäin rajusti joka ikisessä maassa? Nykyinen maailman väkiluku on jo itsessään täysin kestämätön. 
[/quote]

Kyllä pitäisi, ehdottomasti.

Vierailija
194/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:30"]

Valitsen aina itsepalvelukassan jos sellainen on valittavissa. En tykkää joutua kohtaamaan ihmistä kassalla asioidessani. Ja itsekin sitä hommaa tehneenä sanoisin että homma on "robotin" työtä, ihmisarvoa alentavaa joutua istumaan siinä kassalla työkseen.

Lisääkö itsepalvelukassat sitten työttömyyttä? Varmasti joo, kuten muukin automatisaatio, mutta tulevaisuus tulee olemaan joka tapauksessa sellainen, että suurella osalla ihmisistä ei ole työtä. Tämä ei ole kurja asia sitten, kun vaan keksitään tapa jakaa koneiden tuottamat tulot oikeudenmukaisesti. Itse asiassa ihan unelmamaaimlma sellainen, jossa ei tarvitse olla usein epäkiinnostavan palkkatyön orja, vaan saa keskittyä ihan mihin tahansa itseä kiinnostaa. Ja elintason takaa pääasiassa koneiden työtä verottava valtio.

[/quote]

 

Amen. Koko ihmiskunnan historian ajan olemme tätä tavoitelleet. Ja nyt se on mahdollista, kiitos teknologian. 
[/quote]

Amen ja Amen. Vähän huvittaa tuo "oikeudenmukainen" sana tuolla, milloinkohan luulette että tälläinen "oikeudenmukaisuus" tavoittaa tämän maailman? Ei ole ainakaan tähän päivään asti tavoittanut.

Mutta ihan kaunis ja söpö ajatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vastustatte työtä helpottavia koneita, niin toimiiko logiikkanne toiseen suuntaan? Paraneeko ihmisten olot jos heitetään viivakodin lukijat kassalta veke ja palataan kassakoneisiin, joissa jokaisen tuotteen hinta naputellaan erikseen hintalapusta numeronäppäimillä? Vai mennäänkö vielä enemmän taaksepäin ja hinnat kirjoitetaan paperille ja lasketaa paperilla allekkain ja lopuksi kirjoitetaan käsin kuitti asiakkaalle?

Jos asiaa miettii edes vähän aikaa, niin tajuaa että se toinen suunta, eli automaation ja tehokkuuden lisääminen on se joka tuo hyvinvointia.

Vierailija
196/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:08"]

Te jotka vastustatte työtä helpottavia koneita, niin toimiiko logiikkanne toiseen suuntaan? Paraneeko ihmisten olot jos heitetään viivakodin lukijat kassalta veke ja palataan kassakoneisiin, joissa jokaisen tuotteen hinta naputellaan erikseen hintalapusta numeronäppäimillä? Vai mennäänkö vielä enemmän taaksepäin ja hinnat kirjoitetaan paperille ja lasketaa paperilla allekkain ja lopuksi kirjoitetaan käsin kuitti asiakkaalle?

Jos asiaa miettii edes vähän aikaa, niin tajuaa että se toinen suunta, eli automaation ja tehokkuuden lisääminen on se joka tuo hyvinvointia.

[/quote]

 

Amen.

Vierailija
197/198 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:11"]

20 vuoden päästä meidän lapset naureskelee muistellessaan, miten heidän lapsuudessa kaupassa oli täti jolle piti näyttää kaikki tuotteet mitä osti kaupasta ja hän laski niiden hinnan ja peri niistä maksun.

Tulevaisuudessa vain kuitataan ostokset maksuun kaupan ovesta poistuessa.

[/quote]

Entä miten käy käteisellä rahalla maksaminen silloin?

Itse suosisin käteismaksamisen mahdollisuutta sen takia, että viranomaisille ei tulisi tietoon kokonaisvaltaista käsitystä yksittäisen ihmisen ostoskäyttäytymisestä. Pitää olla mahdollisuus ostaa myös anonyyminä.

Vierailija
198/198 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:24"]

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

[/quote]

Juuri tämän takia en käytä itsepalvelukassoja,vaikka niitä hehkutetaan kun ovat nopeampia kuin normikassat.Harmittaa kun mistään ei nykyään meinaa saada asiakaspalvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi