Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta
Kommentit (497)
Minä hokasin vasta miltei keski-ikäisenä, miksi huhtikuun alussa huudetaan "aprillia".
T. Kieliä kuitenkin jonkin verran lukenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salon Jaana
Salon Pepe
Mietin että paljon Salo sukunimisi on samalla alalla, mietin että onkohan sukuakin. Että sen vuoksi. Oikeesti varmaan 25vuotiaana välähti :"Dtarkoittaa salonkia eli jotain huonetta
Ok. Kiitos, sherlokki.
Huh, ihan sielussa värähti kun luin mehupakkauksen pillireiän etsinnästä! Palautui mieleeni vuosikymmenten takaa.
Oliko myös Trap-mehu jossain vaiheessa, jonkin aikaa? Ei tainnut saada menestystä.
Tauno Ripatin Impotenssi Pilleri
Vierailija kirjoitti:
Mulla on trippimehuun liittyvä muisto 70-luvulta, melkein menisi selvittämättömien tapahtumien ketjuun ;-)
Sain appelsiini-Tripin, olinkohan 7-8 v. Niissähän oli pilliä varten pieni, pyöreä, ohennettu kohta pahvissa. No pyörittelin tetraani vaikka kuinka kauan enkä löytänyt pillin paikkaa. Sitä ei kerta kaikkiaan ollut. Arvelin että tetrassa oli valuvika, ja otin sakset. Tökkäsin saksen kärjellä summamutikassa johonkin kohtaan reiän. Ja vot! Saksi oli osunut juuri siihen pillin kohtaan mihin pitikin! Nyt näin sen pyörylän ihan selvästi.
Tätä jaksoin hämmästellä pitkään.
Ja vot?! Tässä olisi nyt tajuamisen paikka jollekulle :D.
Hei kertokaa lisää mindblown juttuja!!!
Vierailija kirjoitti:
Olisko tuo 70 luvun Trip-mehun nimi monimerkityksellinen viittaus sekä pakkauksen kolmion muotoisiin sivuihin että matkaan. Ja kun se oli ainoa pieni pillillä tyhjennettävä mehupurkki, niin myöhempiä kilpailjoita kutsuttiin nimestä ja purkin muodosta riippumatta trippimehuiksi. Vasta myöhemmät lapsisukupolvet alkoivat nimittää niitä pillimehuiksi. Lieneekö Trip-nimisiä pillimehuja enää olemassa?
On! Eivät vain enää ole niissä kolmionmuotoisissa pakkauksissa, vaan tavallisen pillimehun näköisiä. Googleta, niin näet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika hokasi Ruotsissa ollessaan mitä tarkoittaa Biltema. Heidän lausuminen paljasti. Oli ennen ajatellut sen ”vaan” nimeksi.
No mikä se on? Kuvateema?
No just. Eli sun ruotsinope sanoi koulussa: Titta på bilen!
Eiks niin?Meillä sanoi "Titta av bild!"
Ei varmasti sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta 50-kymppisenä että "tulla kolmion takaa" tulee siitä kun joku tulee liikenteessä kärkikolmion takaa eteen, vaikka on lain mukaan väistämisvelvollinen.
Miten tämä on mahdollista? Mitä sitten luulit että sillä tarkoitettiin että tuli kolmion takaa eteen ja aiheutti kolarin?
Luulin että se oli sama kuin "tuli ihan puun takaa". Eli yllättäen.
Psilosybiinimehuja. Trippiä, hehe...
Tiesin trippimehun, kun meillä kotona puhuttiin auton trippimittarista. Onko meidän perhe ollut ainoa, jolla sana on ollut käytössä?
Itsellenikin aukesi tuo Ray-Ban vasta pari vuotta sitten.
Vähän OT, mutta oma pohjoismaalainen mieheni osaa vain auttavasti suomea ja välillä saa kuunnella sen suomennuksia silmät vedessä naurusta. Jääkiekko-ottelua seuratessa tulee ”sydänhyökkäys”, valvotun yön jälkeen on ”pussisilmät” ja pressua kerran kävi lainaamassa naapurilta kysyen ”kumipipoa”. Onhan noissakin käännöksissä joku logiikka. 😂
Minulle selvisi vasta aikuisiällä, että nylon tulee sanoista New York London.
Vierailija kirjoitti:
Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.
Hmmm, ei auennut vieläkään.... luulin et jonkun nimi.
T: se kaikki parturit Salo nimisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoja mindfuckeja kuin esim. Olvin logo: en liki 30 vuoteen tajunnut, että se esitti tynnyriä... :D
Huvittavaa et mä taas oon aina vaan nähny sen tynnyrin, ja tajusin vasta jossain vaihees et heei siin lukeeki jotain.
Mie oon kans aina nähnyt tynnyrin, aikuisena huomasin vasta tekstin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta 50-kymppisenä että "tulla kolmion takaa" tulee siitä kun joku tulee liikenteessä kärkikolmion takaa eteen, vaikka on lain mukaan väistämisvelvollinen.
Miten tämä on mahdollista? Mitä sitten luulit että sillä tarkoitettiin että tuli kolmion takaa eteen ja aiheutti kolarin?
Luulin että se oli sama kuin "tuli ihan puun takaa". Eli yllättäen.
Apua! :"D
Vierailija kirjoitti:
Minulle selvisi vasta aikuisiällä, että nylon tulee sanoista New York London.
Nylon materiaalin nimi ei tule siitä, mutta slangisanana kapitaaleilla kirjoitettuna (NYLON) sitä on käytetty luokittelemaan ihmistyyppiä, kuten YUP (juppi) ja DINK (dual income no kids). Nylon materiaali on keinotekoinen kuitu, jonka Dupont kehitti. Sille valittiin nimi joka muistuttaa cotton ja rayon tyyliin nimiä, mutta jota ei ollut käytetty vielä muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas sain ahaa-elämyksen Head&Shoulders hilseshampoon kohdilla .D Pää ja hartiat.
No mitä sinä aiemmin sitten ajattelit?
Tästä on tarina, joka toimii vain englanniksi. Kaveri kertoi blondille: My boyfriend had dandruff and I gave him Head and Shoulders. Blondi kysyy: How do you give shoulders?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.
Hmmm, ei auennut vieläkään.... luulin et jonkun nimi.
T: se kaikki parturit Salo nimisiä
Ohis. Rautalankaa.
Ray = säteet
Ban = estää (bannata)
Capichi?
Noniin ja taas oppii uutta! Luulin, että se on Life's Good, kun katselin pesukoneessa olevaa tarramerkkiä. Olis jollain tapaa ollut loogistakin, elämä on hyvää ku kodinkoneet toimii :D (T: Lainausketjun ensimmäinen)