Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta
Kommentit (497)
Sanaa televisio tulee harvemmin pohtineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Toi trippi on varmaan ollut vaikea ymmärtää en vuoksi, koska sen on jo pienenä lapsena, ennekuin on osannut englantia sanaakaan, mieltänyt pillimehun "nimeksi." Se on vaan ollut tuotteen nimi, ilman mitään muuta merkitystä.
Eikä! Nyt vasta tajusin! Ja luin koko ketjun! Tähän asti ajattelin juuri noin että trippimehun nimi tulee tietenkin siitä että sen nimi oli Trip. Meillä sanotaan kaikkia pillimehuja trippimehuiksi, en ole koskaan oppinut pillimehu -sanaa.
Mutta tosiaan, miksi sen tetramehun nimi oli Trip.
Nyt tunnen itseni hölmöksi.
Mehut on jatkettu lcd:llä? ;)
Ainakin saa tripin...
Hauskoja muistoja trippimehuista. Sitä pillin reikää ei ollut helppo löytää, niin kuljetin sormea siinä mehutetran pinnalla, jotta sen tuntisi, oli vähän ohuempi siitä kohtaa. Niin sen löysi. Ja kun oli juonut, piti purkki pamauttaa jalan alla, itse en tainnut tehdä niin, koska äiti kielsi.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten trippimehu on 3l viinitonkka tai 0,5l kossupullo.
Alkoholi on kyllä dissoatiivinen, mutta ei siinä mielessä, että se veisi tripeille. Mutta kivun lievittyminen perustuu juuri dissosiatiiviseen vaikutukseen.
Kannabiskin on muuten miedosti dissosiatiivinen, vaikka siitä puhutaankin miedosti psykedeelisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvisi vasta aikuisena, että kodinkonemerkki LG on lyhenne sanoista Life's Good.
Vai olisko kuitenkin Lucky-Gold Star...
Life’s Good on brandin slogan. Alunperin nimi tulee Lucky ja Gold Star brandien yhdistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin saa tripin...
Tai nestekidenäytön, jossa nesteenä on mehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin saa tripin...Tai nestekidenäytön, jossa nesteenä on mehu.
Täytyy kokeilla, jospa se toimisi. Eipä aito happoa enää mistään saa.
Olisko tuo 70 luvun Trip-mehun nimi monimerkityksellinen viittaus sekä pakkauksen kolmion muotoisiin sivuihin että matkaan. Ja kun se oli ainoa pieni pillillä tyhjennettävä mehupurkki, niin myöhempiä kilpailjoita kutsuttiin nimestä ja purkin muodosta riippumatta trippimehuiksi. Vasta myöhemmät lapsisukupolvet alkoivat nimittää niitä pillimehuiksi. Lieneekö Trip-nimisiä pillimehuja enää olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Autoteema ja siellä myydään rautakauppatuotteita??
Huoltoasema? Tehdään autohuoltoja :)
maailma, siinähän on kaksi sanaa. ei ole kauan, kun tämä tiedonjyvä siirtyi päähäni.
N46
Kidnappaus.
Vasta aikuisena pälkähti päähän, mitä sana alun perin tarkoittaa.
Minun lapsuudessa joskus täti-ihmiset kuiskailivat paheksuvaan sävyyn au-lapsista. Päättelin että kyseessä on vaikeasti vammaiset lapset, eivät vaan täti-ihmiset osaa lausua downin syndroomaa. Vasta pitkälti aikuisena selvisi termin merkitys (avioliiton ulkopuolinen).
Vierailija kirjoitti:
Niin on, matkaeväs esim junaan.
Ei ole looginen nimi, olantsapiini käyttöön nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Samoja mindfuckeja kuin esim. Olvin logo: en liki 30 vuoteen tajunnut, että se esitti tynnyriä... :D
Huvittavaa et mä taas oon aina vaan nähny sen tynnyrin, ja tajusin vasta jossain vaihees et heei siin lukeeki jotain.
Vierailija kirjoitti:
Salon Jaana
Salon Pepe
Mietin että paljon Salo sukunimisi on samalla alalla, mietin että onkohan sukuakin. Että sen vuoksi. Oikeesti varmaan 25vuotiaana välähti :"D
tarkoittaa salonkia eli jotain huonetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika hokasi Ruotsissa ollessaan mitä tarkoittaa Biltema. Heidän lausuminen paljasti. Oli ennen ajatellut sen ”vaan” nimeksi.
No mikä se on? Kuvateema?
No just. Eli sun ruotsinope sanoi koulussa: Titta på bilen!
Eiks niin?
Meillä sanoi "Titta av bild!"
Mä tajusin just että starbucks on jotain satanisteja. Huh huh. Ja applekin koska haukattu omena.
Joo, oon nyt täällä juomassa frappee mun macbook pro ja iphone x kanssa. Enkä oo kylpeny 11 päivää. Koska hipsteri. Siksi.
se on ilmeisesti jokin luonnonlaki, että jokainen sukupolvi vuorollaan luulee keksineensä seksin ja huumeet. (Katsokaa teinit vanhempianne ja miettikää kahdesti.)