Saan armeijassa palkkaa alle 3000 e/kk. Lakko??
Opistoupseerin (siis AMK) palkalla ei tule oikein toimeen. Pitäisikö siis lakkoilla? Vai meneekö tämä käänteisesti niin, että koska hoitajat pelastavat ihmishenkiä, heille pitää antaa. Ja koska minä olen ainakin periaatteessa koulutettu tuhoamaan ihmishenkiä, palkkaani pitäisi pienentää. Tai oikeastaan voisin jopa maksaa valtion suuntaan esim 2000 e/kk? Mitä mieltä?
Kommentit (14)
Joo, ja just nyt on hyvä aika aloittaa. Ole niinkuin sairaanhoitaja.
Olet koulutettu pelastamaan suomalaisia, joihin kuuluu myös hoitajat. Olet hoitajien ja lääkärien pelastaja. Ansaitset heitä enemmän palkkaa.
Mikään ei estä lakkoilua, siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet koulutettu pelastamaan suomalaisia, joihin kuuluu myös hoitajat. Olet hoitajien ja lääkärien pelastaja. Ansaitset heitä enemmän palkkaa.
Paitsi tietysti jos menen tunaroimaan ja kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja just nyt on hyvä aika aloittaa. Ole niinkuin sairaanhoitaja.
Lakkokenraalin käskyä odottelen. Käskee varmaan myös irtisanoutua. Terveydenhuolto ja armeija lakkoon, eikun siis kuntoon näppärästi ennen nato-hakemuksen jättämistä.
Älä valita ap. Olen puolustusvoimien tarkampuja ja saan aneemisen hieman yli 2000 euroa kuukaudessa.
Ihan jees päivätyöstä. Mene sotaharjoituksiin, sieltä saat lisätienestiä.
Armeijan henkilökunnalla ei taida olla lakko-oikeutta. Tämä hyväksyttiin jo uraa valitessa.
Vierailija kirjoitti:
Armeijan henkilökunnalla ei taida olla lakko-oikeutta. Tämä hyväksyttiin jo uraa valitessa.
Onhan, mutta suojelutyö pitää hoitaa. Ei muuta kuin lakkoa ehdottelemaan omalle liitolle.
Entä varusmiehet? 6 euron päiväraha ei naurata.
Puolustusvoimiin pistetään miljardittain lisää rahaa, mutta yllättäen sotilaiden ja varusmiesten ansioissa se ei näy.
Ei vielä. Vasta sitten kun sota iskee.
Syssyllä
Vierailija kirjoitti:
Entä varusmiehet? 6 euron päiväraha ei naurata.
Puolustusvoimiin pistetään miljardittain lisää rahaa, mutta yllättäen sotilaiden ja varusmiesten ansioissa se ei näy.
Näkyyhän. Nyt mm. kertausharjoituksia lisätään rutkasti eli sotilaat saa enemmän sotaharjoituskorvauksia eli palkkaa. Töihin mars!
Käyhän sinäkin lukemassa se Työpaikat ulkomailla - Finnish jobs abroad-ryhmän ( Facebook) tehohoidossa työskennelleen sairaanhoitajan kommentti. Siinä vertaa työtään tehohoidon vastuuhoitajana SUomessa , tämän hetkiseen tilanteeseen Ruotsissa.