Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta

Vierailija
02.05.2018 |

Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.

Kommentit (497)

Vierailija
61/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika hokasi Ruotsissa ollessaan mitä tarkoittaa Biltema. Heidän lausuminen paljasti. Oli ennen ajatellut sen ”vaan” nimeksi.

No mikä se on? Kuvateema?

Pakkoruotsi unohtunu?

Vierailija
62/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin vasta 50-kymppisenä että "tulla kolmion takaa" tulee siitä kun joku tulee liikenteessä kärkikolmion takaa eteen, vaikka on lain mukaan väistämisvelvollinen.

Miten tämä on mahdollista? Mitä sitten luulit että sillä tarkoitettiin että tuli kolmion takaa eteen ja aiheutti kolarin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trippimehu on kyllä ihan muuta kuin pillimehua. Oikeesti matkamehua :)

Vierailija
64/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika hokasi Ruotsissa ollessaan mitä tarkoittaa Biltema. Heidän lausuminen paljasti. Oli ennen ajatellut sen ”vaan” nimeksi.

Bil=auto

Vierailija
65/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?

Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.

Kaikki 70-luvun lapset tietävät, että tämä on ainoa oikea vastaus. Ja pillillä juotiin sitä Trippiä.

Ja 80-luvun.

Vierailija
66/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salon Jaana

Salon Pepe

Mietin että paljon Salo sukunimisi on samalla alalla, mietin että onkohan sukuakin. Että sen vuoksi. Oikeesti varmaan 25vuotiaana välähti :"D

Mä luulin pitkään että tuo liittyi Salon kaupunkiin. Ihmettelin että miksi esim Turussa on joku Salon Sirpa, kun ei kerran sijaitse Salossa. Että eikö parempaa nimeä kampaamolle keksitty. 😬😄

Vierailija
67/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoteema ja siellä myydään rautakauppatuotteita??

Vierailija
68/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.

Vierailija
69/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just. Eli sun ruotsinope sanoi koulussa: Titta på bilen!

Eiks niin?

Vierailija
70/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salon Jaana

Salon Pepe

Mietin että paljon Salo sukunimisi on samalla alalla, mietin että onkohan sukuakin. Että sen vuoksi. Oikeesti varmaan 25vuotiaana välähti :"D

Mä luulin pitkään että tuo liittyi Salon kaupunkiin. Ihmettelin että miksi esim Turussa on joku Salon Sirpa, kun ei kerran sijaitse Salossa. Että eikö parempaa nimeä kampaamolle keksitty. 😬😄

Salong, salonki, kauneussalonki

Vierailija
71/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla syttyi lamppu joitain vuosia sitten Ray Ban- aurinkolaseista. Olin kai ajatellut että ne on nimetty jonkun ihmisen mukaan, mutta sitten tajusin, että nimihän vaan kirjaimellisesti kuvaa mitä ne lasit tekee. Heh, oli vähän tyhmä olo.

Tähän ohuella aasinsillalla: tajusin vasta tv-dokumentin Ray ja Charles Eamesista nähtyäni, että Ray on Charlesin vaimo ja nainen. Luulin, että Ray on mies ja ovat veljeksiä. Nolous ei olisi niin syvä, ellen olisi arkkitehti.

Vierailija
72/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?

Niin mäkin luulin et kolmiomuodosta tulee

Vierailija
73/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on trippimehuun liittyvä muisto 70-luvulta, melkein menisi selvittämättömien tapahtumien ketjuun ;-)

Sain appelsiini-Tripin, olinkohan 7-8 v. Niissähän oli pilliä varten pieni, pyöreä, ohennettu kohta pahvissa. No pyörittelin tetraani vaikka kuinka kauan enkä löytänyt pillin paikkaa. Sitä ei kerta kaikkiaan ollut. Arvelin että tetrassa oli valuvika, ja otin sakset. Tökkäsin saksen kärjellä summamutikassa johonkin kohtaan reiän. Ja vot! Saksi oli osunut juuri siihen pillin kohtaan mihin pitikin! Nyt näin sen pyörylän ihan selvästi.

Tätä jaksoin hämmästellä pitkään.

Vierailija
74/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on trippimehuun liittyvä muisto 70-luvulta, melkein menisi selvittämättömien tapahtumien ketjuun ;-)

Sain appelsiini-Tripin, olinkohan 7-8 v. Niissähän oli pilliä varten pieni, pyöreä, ohennettu kohta pahvissa. No pyörittelin tetraani vaikka kuinka kauan enkä löytänyt pillin paikkaa. Sitä ei kerta kaikkiaan ollut. Arvelin että tetrassa oli valuvika, ja otin sakset. Tökkäsin saksen kärjellä summamutikassa johonkin kohtaan reiän. Ja vot! Saksi oli osunut juuri siihen pillin kohtaan mihin pitikin! Nyt näin sen pyörylän ihan selvästi.

Tätä jaksoin hämmästellä pitkään.

Sehän oli ihan parasta niissä mehuissa se pillin reiän etsintä. Usein oli kisa siitä kuka löytää sen ekana!

Vierailija
75/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosta ray ban -jutusta! Enpä oo ajatellut ennen :D Mulle selvisi vasta aikuisena, että kodinkonemerkki LG on lyhenne sanoista Life's Good.  

Vierailija
76/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiamo (kenkäliike) on italiaa ja tarkoittaa mennään tai menkäämme

Vierailija
77/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lipasto = lippaita päällekäin.

Suomenkielessä on paljon sanoja jotka on todella kuvaavia, muissa kielissä ei niinkään, varsinkin englannissa on sanoja jotka ei kyllä tarkoita yhtään mitään, en tiedä mistä ne on ne repineet.

Kuten sana tietokone. Erittäin hyvä ja osuva nimi.

Vierailija
78/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas sain ahaa-elämyksen Head&Shoulders hilseshampoon kohdilla .D Pää ja hartiat.

ei juma.... Nyt mulle kirkastui tämäkin.

Enkä ollut myöskään ap ymmärtänyt Tripin merkitystä.

Meni 34- vuotta kuin sumussa.

I can see clearly now...

Vierailija
79/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.

Kaikki 70-luvun lapset tietävät, että tämä on ainoa oikea vastaus. Ja pillillä juotiin sitä Trippiä.

Joka tarkoittaa mitä, ja joka on looginen miksi?

Vierailija
80/497 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi trippi on varmaan ollut vaikea ymmärtää en vuoksi, koska sen on jo pienenä lapsena, ennekuin on osannut englantia sanaakaan, mieltänyt pillimehun "nimeksi." Se on vaan ollut tuotteen nimi, ilman mitään muuta merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä