Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin vasta nyt, mitä trippimehu tarkoittaa. Uskomatonta

Vierailija
02.05.2018 |

Sehän on ihan looginen nimi sille mehulle.

Kommentit (497)

Vierailija
481/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

***** te ootte tyhmiä....

Vierailija
482/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh...mä tajusin vasta parikymppisenä, että än-yy-tee NYT on n-y-t NYT, eli än yy tee on ne nyt-sanan alkukirjaimet 🤦🏻 tuli kyllä niin tyhmä olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isä käytti ryssimistä 60- luvulla, kun joku asia meni pieleen.

Oli kyllä minullekin tuttu, mutten vain jostain syystä yhdistänyt sitä Neuvosto-Venäjään, vaikka kotonakin kotiryssistä puhuttiin. Ryssimisen ymmärsin kuitenkin epäonnistumiseksi. Olenpa ollut vissiin tyhmä?

Vierailija
484/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beefeater( gin). Tower linnan perinteinen nimi vartijoiden puvulle sanakirjan mukaan. Britti väittää, että se on alunperin lihan/pihvinsyöjä.

Beefeater kuninkaan henkivartijana sai syödä niin paljon lihaa kuin halusi. Tästä nimitys.

Vierailija
485/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ihan varmoja, että trippi tarkoittaa jollakin kulkuvälineellä tehtyä matkaa? Ettekö tiedä, mitä muuta trippi tarkoittaa? Miettikääpä sitä!

Mutta mehupurkissa lukee TRIP ei suinkaan trippi!

Vierailija
486/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trippimittari, välimatkamittari autossa.

Vierailija
487/497 |
03.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?

Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.

Juuri näin, vanhasta kolmionmallisesta pakkauksesta tuli nimi Tripmehu.

Vierailija
488/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajatellu sen triplana, eli tulisi purkin alkuperäisestä kolmiomuodosta, jos muistatte?

Kun oli lapsi kaupassa oli ainostaan kolmiomallisia Trip merkkisiä mehuja. Siitä on jäänyt sanonta tripmehu joka koskaa nykyisin kaikkia muitakin pahvipakkauksista juotavia mehuja.

Olisi teidän jankkaajen perustelu kiva kuulla, miten sana trip viittaa kolmioon?

Siksikö, että se on melkein sama kuin triangeli, paitsi että ei ole ollenkaan sama?

Se on kyllä outoa, että jo tuolloin otettiin englanninkielinen nimi, eikä nimetty mehua retkimehuksi, matkajuomaksi tms. sillä sellaiseksi se oli tarkoitettu.

Vierailija
489/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuna luulin että munariisipasteijat ovat MUN RIISIPAISTEJA. Kaupassa sitten tuli ahaa-elämys kun opin lukemaan....

Vierailija
490/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun trip=matka, ymmärrätkö ? Ne oli trip mehuja juuri siksi että pystyi ottamaan mukaan matkalle, kun pakkaus kesti ja mehu säilyi pidempään.

Vierailija
491/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun trip=matka, ymmärrätkö ? Ne oli trip mehuja juuri siksi että pystyi ottamaan mukaan matkalle, kun pakkaus kesti ja mehu säilyi pidempään.

Oletko kuullut kaksoismerkityksistä? T:ohis

Vierailija
492/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi teidän jankkaajen perustelu kiva kuulla, miten sana trip viittaa kolmioon?

Siksikö, että se on melkein sama kuin triangeli, paitsi että ei ole ollenkaan sama?

Se on kyllä outoa, että jo tuolloin otettiin englanninkielinen nimi, eikä nimetty mehua retkimehuksi, matkajuomaksi tms. sillä sellaiseksi se oli tarkoitettu.

Tripla

Vierailija
493/497 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tripla

Tripla tarkoittaa kolminkertaista, eli se viittaa määrään. Sillä ei ole mitään tekemistä kolmion, eli muodon kanssa. Eikä mehutetra edes ole kolmio, vaan tetraedri.

Vierailija
494/497 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja Grandin nimihän tulee siitä, että Kari Grandi on ne omin pikku kätösin tehnyt.

Siis mitkä millä kätösin?

Kari Grandi oli olevinaan vitsikäs väännös Gary Grantista, jolla aikanaan oli joku aavikkoaiheinen elokuva. 

Ja Gary Grant oli aikansa ikoninen näyttelijä.

Vierailija
495/497 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt joku vielä seuraa: täällä kirjoitettiin Towerin vartijoista.

On siis Beefeater-nimistä giniä. Nimi tulee siitä, että aikoinaan Towerin vartijoiden päiväannokseen kuului lihaa ja giniä tietty määrä. Siihen aikaan lihaa ei rahvas juurikaan syönyt, joten se katsottiin huomattavaksi eduksi ja olivathan vartijat muutoinkin valiokaartia.

Mutta tämän lihanannoksen vuoksi he saivat lempinimen beefeater, eli lihansyöjä, joka myöhemmin on napattu myös ginin brändiksi.

Vierailija
496/497 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistä se sitten tulee?

Trip=matka eli matkamehu.

-Inka- 

Vierailija
497/497 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset