"En itse kävelisi metriäkään kovassa pakkasessa" -sanoo äiti eikä lapset tarvitse mennä kouluun kovissa pakkasissa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011744273.html
Jos äiti ei pysty viemään lapsia kouluun ja päiväkotiin autolla niin lapset saavat jäädä kotiin kovilla pakkasilla. Koulu on samaa mieltä. Perheen esiteini on jo saanut paleltumia.
Laitatko sinä lapsesi kouluun kovilla pakkasilla?
Kommentit (74)
Jos pakkasta on monta viikkoa putkeen niin laittaisin. Ei lapsikaan halua jäädä kotiin päiväkausiksi.
Jos tulee sota niin jään kotiin jos on kova pakkanen.
20 astetta raja. Ihan ymmärrettävää.
No kyllä muakin säälitti, kun näin pieniä alakoululaisia koulumatkalla yli -25C pakkasella ja mietin, että eikö koululaisilla ole pakkasrajaa.
Olen itse kova lenkkeilemään, mutta noin kovilla pakkasilla jää väliin. Oikeastaan jo silloin, kun pakkasta on yli -20v eikä koiraakaan viedä lenkille noin kovalla pakkasella. Se käy äkkiä asioillaan ja juoksee tukkaputkella sisälle sohvalle lämmittelemään.
Lapsena minulla oli pitkä koulumatka, mutta kouluun mentiin aina, oli pakkasta miten paljon tahansa, mutta koulun opettajat oli vanhemmille siskoille sanoneet, että meitä pienimpiä ei saa laittaa kouluun kovilla pakkasilla.
Käveltävää oli siis 5 km yhteen suuntaan ja vaatteet silloin oli mitä oli .
Oli kyllä niin kylmä, että oli tunnoton vielä pitkään kun pääsi viimein lämpimaan ja pistely ihan sairaan kipeää käsissä ja jaloissa, kun veri alkoi taas kiertämään :D
Joo en suosittele laittamaan lapsia pakkaseen kävelemään, jos matkaa on muutamakin kilometri.
Perheen lasten koulumatka 2 km. Jos kova pakkanen niin saattaisin kouluun jos mahdollista. Mutta 1-3 luokkalaiset saisi jäädä kotiin halutessaan.
Kyllä nuo toimittajat osaa...
"En itse kävelisi metriäkään..."
"Esiteinillä jo paleltumia... " (ei ollut pukeutunut pakkasen varalle)
Huutonaurua tällaisille mammoille. Aivan uskomatonta.
Amerikassa nämä äänestäisivät Trumppia, takuulla.
pisteet äidille
ja toinen asia on koululiikunta kovilla pakkasilla jota vastaan pitää kapinoida, itse asiassa koko koululiikunnan voisi tehdä valinnaiseksi niin että älykkäille lapsille ja lapsille joille liikunta ei sovi olisi jotain paljon järkevämpää opiskelua tilalle
pahinta on koko koulujärjestelmä on pilattu ja riehuvat lapset luokissa pilaavat kaikkien muidenkin lasten opiskelun, tätä vastaan on saatava kapina myös
Näin voi kasvattaa tulevia yhteiskunnan elättejä. Mun ei tarvi, jos tuntuu pahalta niin mun ei oo pakko, aina voi jöädä kotiin, aina voi valita mukavuusalueen.
Kun olin lapsi kauan sitten, 50-luvulla, oli pakkasraja 25 kun ei tarvinnut kouluun mennä. Monilla oli pitkä matka eikä vanhemmilla autoja eikä aina autoteitäkään.
Ei se liikunta tee pahaa älykkäällekään. Lastenlapset " huippuälykkäitä" mutta myös monipuolisia liikunnan harrastajia.
Jos pakkasta olisi -35C, ei lasten tarvitsisi mennä kouluun. Mutta on naurettavaa jättää menemättä -20 asteessa, sittenhän olisivat alvariinsa pois. Ja jos lapselle hankitaan oikeat vaatteet ja kerrotaan kuinka pakkasella pukeudutaan, ei hän palellu.
Ovatko aikuiset pois töistä pakkasen takia? Itse en ainakaan ole, ei työnantajani hyväksyisi sitä poissaolon syyksi.
Pohjoisessa tottuu pakkasiin. Etelässä meteorologitkin ovat kauhuissaan normaalista talvisäästä.
Joskus niiden vaikerrukset huvittaa.
-25 on tietysti kova pakkanen kasvoille, mutta pitäisi tulla muotiin kommandopipot pakkasilla.
Ilmoittavatko nämä uniikit lumihiutaleet sitten työelämässä, että en tule töihin, kun on pakkasta liikaa?
Aina mentiin kouluun jalan, ei pakkasrajaa ei kyytejä. Eikä tullut paleltumia. Matkaa kouluun 1,5 km. Tämän70-luvulla kun ala-astetta käytiin. Ihme vässyköitä niin vanhemmat ja sitä mukaa pennut nykyisin. Ja sen huomaa kyllä muutenkin.
Ehkä tuossa tapauksessa äidinkin kannattaisi mennä kouluun.