Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön pelkästään valmisruokia, muita?

Vierailija
22.02.2026 |

En ole koskaan pitänyt ruuanlaitosta ja lopulta armahdin itseni ja elän siltä osin nyt helppoa elämää. Kaupoissa on valtavat valikoimat lisäaineettomia, hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Siihen kupeeseen jotain kasvista (usein valmista raastetta tai salaattia) sekä vähän raejuusto ja avot! 

Käytän vapaa-aikani mielellään kaikkeen muuhun kuin kokkaamiseen. Miksi valmisruuat ovat punainen vaate niin monelle? En syö mitään pizzoja tai muuta epäterveellistä vaan esim. keittoja ja kana+riisi yms.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön pelkkiä valmisruokia. Syy on etten oikein suoriudu muistakaan kotitöistä. Ruoanlaitto siihen päälle olisi vaan liikaa. Toivoisin silti, ettei tämä olisi pysyvä tilanne.

Vierailija
2/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No munkin ruuat on pääosin valmisruokia. Joku 70% kaikista ruuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Vierailija
4/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sama. Ylipaino, huono iho ja haiseva kakka piinaa :( Mut tää o sentää äitien tekemää.

Vierailija
5/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on lapsia niin teen ruokaa itse, mutta yksin jos olisin niin varmasti se valmisruoka tulisi käyttöön, mä oon aika mukavuudenhaluinen ja en jaksa itseni takia kokata. 

Vierailija
6/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod syö valmisruokia.

Vierailija
7/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kostautuu jossain vaiheessa. Prosessoidut ruoat, herkut, vanukkaat jne. ovat myrkkyä suolistolle.

Kuka puhui mitään herkuista, vanukkaista ym? Samalla lailla se ruoka on prosessoitu esim. koulujen ja työpaikkojen ruokaloissa.

ap

Vierailija
8/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty. 

Vierailija
9/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruoat. Joskus on kokkikartanon tai palvelutiskin ruokaa.

Vierailija
10/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Jo vuodesta 1995 alkaen en muuta ole syönytkään.

Vierailija
11/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on lapsia niin teen ruokaa itse, mutta yksin jos olisin niin varmasti se valmisruoka tulisi käyttöön, mä oon aika mukavuudenhaluinen ja en jaksa itseni takia kokata. 

Olette sairaita. Sääliksi käy.

Vierailija
12/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se helppoa, mutta en vain pysty, kun jotenkin inhottaa. Joitain ruokia olen joskus syönyt, mutta todella harvoin. Pakastepizzakaan ei nykyään maistu. Laitan itse ruokaa n kolme kertaa viikossa. Töissä on mahdollisuus syödä muuten. Tänään laitoin nakkikastikkeen ja perunat ja samaa syön huomenna. Niin hyvää on itse tehty. 

Valmisruoka ei välttämättä tarkoita pakastepizzaa tai muuta epäterveellistä. Se voi olla vaikka lohikeittoa tai kanaa ja riisiä.

ap

Vierailija
13/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

Vierailija
14/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole hirveän vaikeaa vaikka muutamat hapankorput valmistella tai pilkkoa vähän vihanneksia, laittaa riisi keittymään, ehkä paistinpannun peseminen on vähän inhottavaa, mutta välillä voi jotain tuupata uuniinkin niin ei tarvitse koko aikaa sitä pestä. Sivuun vaan vaikka coleslaw, juustoa, sitruunaa, maustevoita tai kastiketta niin kelpaa paljon paremmin kuin vaikka pakastepizza. Noi muut einekset vasta oksettavia on. Kaikilla ei kyllä selkeästikkään ole minkäänlaista makuaistia!

Vierailija
15/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole hirveän vaikeaa vaikka muutamat hapankorput valmistella tai pilkkoa vähän vihanneksia, laittaa riisi keittymään, ehkä paistinpannun peseminen on vähän inhottavaa, mutta välillä voi jotain tuupata uuniinkin niin ei tarvitse koko aikaa sitä pestä. Sivuun vaan vaikka coleslaw, juustoa, sitruunaa, maustevoita tai kastiketta niin kelpaa paljon paremmin kuin vaikka pakastepizza. Noi muut einekset vasta oksettavia on. Kaikilla ei kyllä selkeästikkään ole minkäänlaista makuaistia!

Ihme sikoja suoraan sanottuna. Mikä tahansa menee alas.

Vierailija
16/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin söisin valmisruokia jos vain saisin ne kurkusta alas, mutta ei vaan pysty. Ei kykene, vaan tulee yökkäysrefleksiä ja suurta katumusta. Pari kertaa kokeillut pakotettuna. Tunsin suurta vihaa tuon kokeilun jälkeen.

Otan osaa. Ketään ei saisi pakottaa syömään valmisruokaa:(

Vierailija
17/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa sitten kokeilla laatuvalmisruokia eikä noita halpoja jäteruokia.

Vierailija
18/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruuat on poikkeuksetta hyvin hyvin suolaisia / kermaisia. Ravintosisältö ei todellakaan ole niissä paras. Usein, ei sui kaan kaikki, ovat täynnä lisäaineita, muunneltuja tärkkelyksiä ja aromivahvinteita.

Vierailija
19/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmisruoka ei välttämättä tarkoita pakastepizzaa tai muuta epäterveellistä. Se voi olla vaikka lohikeittoa tai kanaa ja riisiä.

ap

Tiedän, muuta ei maistu. Pakastepizzaa pystyin syömään joku vuosi sitten, mutta sekin nyt inhottaa. Joku kylmä lämmitettävä valmiskeitto kuvottaa. 

Vierailija
20/82 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap luulee, että valmisruoat, joissa on kilometrin pituinen ainesosaluettelo, niin ovat terveellistä syötävää.

Ihmisen pitäisi syödä ruokaa, jossa sitä tuoteselostetta ei ole laisinkaan.

Kuinka kukaan saa alas esim. teollista lohikeittoa?