Minkä naisartistien musiikkia jaksais kuunnella
Mä tykkään vaan mieslaulajista. Mun musiikkimaku on oikeesti tosi laaja ja oon ite 35-v nainen.
Cd-kokoelmissa ja spotifyssa mulla on haalittuna vaan mieslaulajia. Ihan sama onko suomalaisia vai ulkomaalaisia. Tuure Kilpeläinen, Juha Tapio, Lauri Tähkä, J. Karjalainen, Semmarit, Nopsajalka, Aki Sirkesalo, Sami Saari, Kirka jne. Ulkomaalaisiakin on pitkä lista The Beatles, Coldplay, Lenny Kravitz, Phil Collins, Basement Jaxx, Groove Armada, Sergio Dalma, Juanes, Santana, Francesco Gabbani jne. Kaikki miehiä!
Ainoot naisartistien cd:t mitä löytyy on Erykah Badu, Cindy Lauper ja Zaz.
Pidän vanhan ajan musiikista Laila Kinnunen, Olavi Virta ja Tapio Rautavaara myös.
Naisartisteista kuten Katri Helena ja Paula Koivuniemi myös pidän ja muista Vicky Rostista jne. Mut nykypäivän naisartistit ei uppoo. Haluisin voida seurata ja odottaa uutta musiikkia joltain naisartistilta.
Mielelläni kuuntelisin naisartistienkin musiikkia, mutta ei mitään Sanneja, Ellinooria, Elviiroita, Teräsniskoja jne tusinatavaroita mitkä vaan ärsyttää radiosta soidessa. Oon googlannu ja ettinyt naisartisteja, mut kun ei. Tää kysymys vois melkein sopia Täytyykö olla huolissaan-ohjelmaan.
Ehdottakaa mulle krantulle jotain hyviä (suomeksi laulavia) naisartisteja ja oonko ainut tällanen "tosikko"?
Kommentit (18)
Emma Salokoski, tarkista myös Johanna Iivanainen.
Minäkin ottaisin mielelläni suosituksia vastaan. Ainoat mielestäni hyvät naisartistit ovat ulkomaalaisia: Suzanne Vega, Patti Smith, Alanis Morissette, P.J. Harvey, K.D. Lang jne. Suomalaisista naisartisteista tykkäsin Erinistä ekan levynsä aikoihin, nyt on luisunut samalle Sanni-linjalle kuin valtaosa muista Suomi-skenen naisista.
Alanis Morissette! Meinasin unohtaa ala-asteen suurimman idolini! Muita mieleen tulleita: Sinead O'connor, Annie Lennox, Cranberries, Sheryl Crow, Tracy Chapman, jne. 90-luvulla kyllä osattiin!
Edelleenkään ei tahdo tulla mieleen suomalaisia naisartisteja eikä -bändejä.
Mitä musiikille on muutenkin tapahtunut? Vaikka pidänkin kaikenlaisesta musiikista olen alkanut kaivata oikeaa rokkia ja poppia. Tuota räppitsäkätystä vaan ei jaksa.
Voin tässä samalla kysyä varmaan että entäs tällaset Värttinän tyyliset kansanmusiikkiyhtyeet, onko sellasia nykyään? Entäs sellaset jotka sekottaa kansanmusiikkia ja vähän muutakin sekaan. Ulkomaisia kyllä tuntuu olevan, mut sitäkään ei osata (kai) täällä Suomessa.
Miksi ihmeessä haluaisi rajata haun vain suomalaisiin, kun maailma on täynnä upeaäänisiä naislaulajia?
Janita! Tuli tutuksi r'n'b/soul-artistina mutta on sittemmin viilannut tyyliään rouheampaan suuntaan. Didn't You, My Dear? on hyvä levy.
Vika ei ehkä ole pelkästään naisartisteissa vaan koko musiikkituotannossa. 90-luvulla musiikkia tehtiin vielä ihan toisella tavalla.
Nro 6: Haluan löytää minkä maalaisia naislaulajia vaan. Suomalaisnaisten konsertteihin vaan on helpompi lähteä kuin ulkomaille. Siksi suomenkielinen oli suluissa.
Suomenkieli on kaunis kieli ja olen sen vasta löytänytkin ulkomailla asuttuani muutaman vuoden. Ennen ulkomaille muuttoa en voinut lähes sietää suomalaista musiikkia. Nykyään kuuntelen kyllä kaikenkielisiä laulajia. Ulkomailta kyllä tiedän paremmin hyviä laulajia.
Minä kuuntelen Adelen,
Christina Aguileran (Hurt esim. itkettää joka kerta),
Mary C Bligen (One U2:n kanssa),
Eva Dahlgrenin (Ängeln i rummet),
ja Lady Gagan musiikkia. Viimeksimainituista esim. Born this way on aikamoinen spektaakkeli eikä kannata kuunnella vain kuulokkeilla vaan koko show.
Myös Pinkillä on aika kovia kappaleita. Samoin Emeli Sandella.
Suomalaisista en ole oikein innostunut.
Aija Puurtinen! (Esim. Aija Puurtinen ja Rytmiraide Allstars - Ameriikan kontinentti https://www.youtube.com/watch?v=u-0CSHjHze4 )
Lana Del Rey ja Marina and the Diamonds!
Vierailija kirjoitti:
Vesta on mahtava.
Olin Vestan keikalla Tavastialla "painostettuna" mukaan. Erilainen toki kuin muut mutta surkea livelaulaja, yksikään nuotti ei mennyt kohdalleen. Eikä minkäänlaista kontaktia yleisöön, esiintyi sisäänpäin lähinnä itselleen. Nuo voi toki laittaa nuoruuden piikkiin ja ehkä oppii vuosien kuluessa laulamaan ja esiintymään.
Marjo Leinonen, Mirel Wagner, Lasten Hautausmaa
Kemopetrol (Laura Närhi) Yona, Mariska ja Pahat sudet.
Ei minkään nykyajan. Ainakaan jos puhutaan näistä mainstream-artisteista, joita soitetaan radiossa. Viimeiset hyvät naisartistit oli joskus 90-luvulla.