Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (594)

Vierailija
441/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaja ei anna lääkkeitä eikä piikkejä vaan sen käy antamassa kotisairaanhoitaja. Jos avustettava asuu kotona, kyllä hän yleensä itse osaa pyyhkiä pyllynsä.

Hauska ketju, kun kaikin keinoin yritetään selittää ettei tämäKÄÄN työpaikka mulle kelpaa, kun sitä ja tätä. Näitä ei-mulle-ainakaan- tätä työtä- on aika paljon vauvafoormilla. Onneksi tähän nyt puuttuu hallitus.

Vierailija
442/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole tuommoiseen koulutusta. Jos pitäisi vaikka avustaa iso mies sängystä pyörätuoliin niin pahimmakssa tapauksessa siinä loukkaantuiain minä ja ehkä se avustettavakin. Ei semmoista kukaan halua, paitsi palstalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso mies nostetaan sängystä nostolaitteella, et sinä häntä nosta. Ottakaa selvää ennenkuin kommentoitte. Ja kaikkiin apuvälineisiin saa tai pitää saada koulutus. 

Vierailija
444/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö itse, muutama tunti viikossa ja tuntipalkka surkea. Työmatkakulut kun vähennetään niin pelkkää talkootyötä tuo on. Tässä näkee mikä on palkkataso Suomessa ja miksi on työttömiä. Työnantajat kitisevät kuinka on niin kallista palkata työntekijää, mutta saa kuitenkin palkkatuen työttömän palkkaamisesta ja kun sorvataan jokin diagnoosi työntekijälle, niin saa puolet enemmän. Uusi on auto ja isot mökit Levillä,pakko on jostakin raha niihin tulla. 

Tämä avustajan työ on hyväksikäyttöä, jos mikä. 

Vierailija
445/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein joskus vuosia sitten avustajan työtä. Huvittavintahan tässä on se, että vaikka työtunteja oli se 25h viikossa, niin jouduin silti turvautumaan Kelan tukiin työn ohella :D Palkka oli silloin sen 10e/h, en tiedä mitä se on tänä päivänä. Ainut syy miksi tuota työtä tein oli se että pidin avustettavastani, meillä kohtasi kemiat ja työ oli leppoisaa. Sitten tein yhdessä vaiheessa töitä keikkailevana avustajana ja se oli aivan hirveää.

Nyt kun tulee tuo uudistus että työttömyystuista poistetaan se 300e suojaosuus, niin uskon että se tulee vaikuttamaan siihen, että noihin 10h/viikko -tyylisiin työsuhteisiin ei juuri halukkaita enää löydy.

Vierailija
446/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustaja ei anna lääkkeitä eikä piikkejä vaan sen käy antamassa kotisairaanhoitaja. Jos avustettava asuu kotona, kyllä hän yleensä itse osaa pyyhkiä pyllynsä.

Hauska ketju, kun kaikin keinoin yritetään selittää ettei tämäKÄÄN työpaikka mulle kelpaa, kun sitä ja tätä. Näitä ei-mulle-ainakaan- tätä työtä- on aika paljon vauvafoormilla. Onneksi tähän nyt puuttuu hallitus.

A) en ole hoitaja B) en halua työskennellä liian lähellä vieraita ihmisiä. 

Vierailija
447/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo puolison avustaja nolla eurolla kk:ssa ja autan, käyn kaupassa, siivoan 90-vuotiaalle isälleni. Näin saamattomia ollaan me työttömät. 

Vierailija
448/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaisin tehdä työtä, joka on vähän samanlaista kuin hoitajan työ, niin kouluttautuisin hoitajaksi. En todellakaan halua avustaa vieraita ihmisiä fyysisesti. Jotenkin ällöttää ajatus mennä toisten koteihin ja joutua mahdollisesti kosketuksiin toisten eritteiden kanssa. 

Vierailija
449/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko sinulle? Jos edes viitsisit vähän ajatella asiaa etkä vain arvostelisi. Työttömissä on suuri määrä vajaakuntoisia, selkäsairaita, sydänsairaita jne. Luuletko sinä, että he ottaisivat vastaan työtä, joka pahentaisi heidän vointiaan? Onhan se jo turvalliskysymys, jos huonoselkäinen alkaa jalatonta nostelee. Työttömyys on ongelma, mutta ei se arvostelemalla korjaannu. Ensimmäisenä, jos löytyisi pientä järjen hiventä, pitäisi käydä läpi kuinka sairaita ja vajaakuntoisia työttömänä on. Miksi eivät pääse eläkkeelle ja miten voisivat työllistyä, onko edes mahdollista. Kuntoutustutkimus kertoo paljon, mutta eihän eläkevakuutuksen lääkärit, jotka eivät edes potilasta näe, usko kuntoutuslääkärin lausuntoja. 

Nyt kuulostaa siltä, että vanhat ja eläkeikäiset pelastavat työllään maan. No, he osaavat työtä tehdä ilman kännykkää ja pitkiä kahvi- ja ruokataukoa, mutta tärkeintä olisi nuorista tehdä työkykyisiä. Työpajat ovat tähän varmasti keinona parhaimmasta päästä. Tähän pitäisi satsata, ohjata nuoria opettelemaan elämään, nousemaan aamulla ylös ja lähtemään paikkaan, jossa häntä ei aliarvioida ja jossa on tsemppaavat ohjaajat ja päiväjärjestys. 

Vierailija
450/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein joskus vuosia sitten avustajan työtä. Huvittavintahan tässä on se, että vaikka työtunteja oli se 25h viikossa, niin jouduin silti turvautumaan Kelan tukiin työn ohella :D Palkka oli silloin sen 10e/h, en tiedä mitä se on tänä päivänä. Ainut syy miksi tuota työtä tein oli se että pidin avustettavastani, meillä kohtasi kemiat ja työ oli leppoisaa. Sitten tein yhdessä vaiheessa töitä keikkailevana avustajana ja se oli aivan hirveää.

Nyt kun tulee tuo uudistus että työttömyystuista poistetaan se 300e suojaosuus, niin uskon että se tulee vaikuttamaan siihen, että noihin 10h/viikko -tyylisiin työsuhteisiin ei juuri halukkaita enää löydy.

Tänä päivänä se on huima 12,06e.

Vierailija
451/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua ihmetyttää millainen ihminen tuota duunia ns. kokopäivätyökseen tekee

Joku joka ei saa muuta

Vierailija
452/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus ja työnantajat haluaisivat oikeasti poistaa työttömyyttä ja työllistää, niin ensimmäisenä pitäisi lopettaa asiasta negatiivisesti puhuminen. Pitäisi kartoittaa mikä mättää, miksi työtön ei työllisty. Mutta kun rahaa heitetään turhanpäiväisiin te-toimistojen työntekijöihin, jotka 3 kuukauden välein soittelevat kysyäkseen "Kuinkas hurisee" ja uhkaillaan tulojen menetyksellä, jos ei hakemuksia rustaile 4/kk, niin työttömyystilanne ei korjaannu. Mutta rahaa palaa näihin te- toimistojen esimiesten ja työntekijöiden palkkaamiseen, projekteihin ja nettihöpinöihin. Olisi sekin raha annettu työllistymiseen, vaikka sen suojaosan nostoon 500 € euroon. Sillä on työllistävä vaikutus. Mutta kun ensisijaisesti halutaan nähdä työttömät vain ongelmana eikä voimavarana, niin tilastot on ja pysyy. 

Itse olen töissä, mutta työntekijänä olen ottanut selvää mikä on työpaikallani sijaisena toimivien työttömien tilanne. Enkä voi kateellinen olla, kun kuuntelen sitä sirkusta mitä he läpi käyvät. 

Vierailija
453/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko sinulle? Jos edes viitsisit vähän ajatella asiaa etkä vain arvostelisi. Työttömissä on suuri määrä vajaakuntoisia, selkäsairaita, sydänsairaita jne. Luuletko sinä, että he ottaisivat vastaan työtä, joka pahentaisi heidän vointiaan? Onhan se jo turvalliskysymys, jos huonoselkäinen alkaa jalatonta nostelee. Työttömyys on ongelma, mutta ei se arvostelemalla korjaannu. Ensimmäisenä, jos löytyisi pientä järjen hiventä, pitäisi käydä läpi kuinka sairaita ja vajaakuntoi

Eläkeläiset kiinnostaa vain ja siksi työnantajia, että tulevat 15% halvemmaksi. Yyöpanos ja osaaminen näillä eläkemummoilla toista eli ei juuri mitään.

Vierailija
454/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko sinulle? Jos edes viitsisit vähän ajatella asiaa etkä vain arvostelisi. Työttömissä on suuri määrä vajaakuntoisia, selkäsairaita, sydänsairaita jne. Luuletko sinä, että he ottaisivat vastaan työtä, joka pahentaisi heidän vointiaan? Onhan se jo turvalliskysymys, jos huonoselkäinen alkaa jalatonta nostelee. Työttömyys on ongelma, mutta ei se arvostelemalla korjaannu. Ensimmäisenä, jos löytyisi pientä järjen hiventä, pitäisi käydä läpi kuinka sairaita ja vajaakuntoi

Olen henkikökohtainen avustaja. Kahdelle näkövammaiselle ja kahdelle kehitysvammaiselle. Olen ollut jo 10vuotta.

Vierailija
455/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo puolison avustaja nolla eurolla kk:ssa ja autan, käyn kaupassa, siivoan 90-vuotiaalle isälleni. Näin saamattomia ollaan me työttömät. 

Ethän sinä ole työtön. Mitä kävisi miehellesi ja isällesi, jos lähtisit muualle töihin?

Vierailija
456/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole tuommoiseen koulutusta. Jos pitäisi vaikka avustaa iso mies sängystä pyörätuoliin niin pahimmakssa tapauksessa siinä loukkaantuiain minä ja ehkä se avustettavakin. Ei semmoista kukaan halua, paitsi palstalaiset.

Suurin osa kaipaa avustajaa ihan tavallisiin arkiaskareisiin mitkä ei monimutkaista koulutusta kaipaa. Avustettavia on moneen lähtöön. Yhden avustettavani kanssa kävin kaikenlaisissa tapahtumissa, taidenäyttelyissä ja kissanristiäisten avajaisissa. Se oli itsellenikin mukavaa puuhaa. Toinen avustettava kaipasi apua kodinhoitoon ja kauppareissuihin. Keräsin kaupassa ostoksia kärryyn ja kannoin kauppakassit kotiin. Täytin ja tyhjensin tiskikonetta, imuroin jne. Kolmas kaipasi juttuseuraa, halusi rupatella koko ajan. Yleensä siivosin ja järjestelin hänen luonaan noin tunnin jonka jälkeen kuuntelin juttuja kahvipöydän ääressä. Kerran kuussa värjäsin hänen hiukset. 

Vastaan on tullut myös niitä avustettavia joiden kohtaamiseen olisi kaivannut koulutusta. Esim yksi avustettava joka ei puhunut juuri yhtään. Ei siis sanaakaan, istui vain apaattisena eikä välttämättä edes osannut Suomea. 

Vierailija
457/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus Mehiläisen kautta muutaman kk. Työn kerrottiin olevan suht kevyttä iisiä; käytät kaupassa, teet ruokaa. Mutta asiakkaissa olikin tosi huonokuntoisia vanhuksia, joita olisi pitänyt nostella ym. Enemmän hoitotyötä kuin avustamista. Yhden kämppä olisi pitänyt muuttosiivota, kämppä oli aivan kauhee hoarder-luukku, hirvee lemu Sellainen eritesiivous ja muuttohommat olisi muka ollut luvattua kevyttä avustamista, joka ei vaadi koulutusta Just joo. Onneksi sain muita töitä paremmalla palkalla. 

Vierailija
458/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ota ero puolisosta, jos noin harmittaa ettei oman puolison auttamisesta kukaan maksa mitään. Lykkää isä vanhainkotiin makaamaan, niin pääset siitäkin. 

Vierailija
459/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en rupea kenenkään palvelijaksi. En ole luonteeltani sellainen perseen nuolija että palvelisin ketään edes palkasta.

Vierailija
460/594 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taas nostaa aloituksen joka liittyy työttömiin että saa lukea vihaviestejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme