Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (594)

Vierailija
401/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon vaikuttaa henkilökemia kun vain avustettavan kanssa ollaan yksin, laitoksessa vapaampaa kun on  muitakin hoidettavia ja hoitajia.

Vierailija
402/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini avustaa pyörätuolissa olevaa, karkeroitunutta mummoa. Työhön kuuluu mm. vessassa käynnin avustaminen ihan hyvinkin konkreettisesti eli kirjaimellisesti p as caduunia. Kiitokseksi saa mummolta kaikenlaista ilkeilyä ja tölvimistä, mm. lihavaksi haukkuu tämän tästä vaikka kaverini on normaalipainoinen, mitä mummo itse sen sijaan ei ole. Tunteja on sirotellen viikon mittaan niin että työmatkoihin menee melkein yhtä paljon kuin itse töihin, ja palkkaa tästä jää käteen ehkä pari sataa enemmän kuin työttömänä. Ja sitten joku vielä ihmettelee, miksi ei ole avustajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelijana avustaja. Parin ensimmäisen luona kävin yhden vuoron. Eivät ymmärtäneet mitään työnantajan velvollisuuksista. Toinen niistä kuvitteli että avustajan työajat voi vaihdella ihan miten sattuu avustettavan tarpeiden mukaan. Yritin sopia hänen kanssaan seuraavaksi viikoksi vuorot eteenpäin niin ei mennyt asia kaaliin. Kuvitteli että suunnilleen päivän mukaan sovitaan että mikä työaika sattuu olemaan sinä päivänä. Toinen taas ei oikeen tiennyt itsekään miksi hänellä on avustaja ja mitä hän avustajalta odottaa.

Kolmas oli sitten täysosuma. Fiksu vanha nainen jonka kanssa kaikki sujui kuin vettä vaan. Työajat oli joka lauantai ja sunnuntai 12-18. Olin hänen avustaja 2 vuotta. Kun valmistuin lähihoitajaksi niin hän itse sanoi että minun on mentävä ehdottomasti lähihoitajan työhön koska siihen minua eniten tarvitaan. Ja että hän kyllä löytää uuden avustajan kun sitä työtä voi tehdä kuka vaan. Työ oli perus kotitöitä. Kävin kaupassa ja kokkasin ja siivosin.

Olen käynyt kerran kahvittelemassa hänen luonaan kuulumisia kyselemässä. Niin jäi hyvät muistot.

Vierailija
404/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmiseritteitä. Etenkin vieraiden ihmisten. En ikinä tekisi mitään sellaista työtä, johon kuuluisi esimerkiksi vessassa tai suihkussa avustaminen. Yök.

Vierailija
405/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisitkö itse Ap?

Et varmaan enkä minäkään.

Olen introvertti eikä seurustelu suju. Olen myös itse viettänyt lapsena pitkiä aikoja sairaalassa joten en jaksa sairaita ihmisiä.

Vierailija
406/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tuntia viikossa kuuntelin kympin tuntipalkalla kuinka tyhmä, lihava ja ruma olen, mitään en osaa enkä ymmärrä. Kiitti mulle riitti ihan muutamassa viikossa.

Vierailija
407/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampparin homma tuo.

Ei siis oikea työ.

Vierailija
408/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vajaakuntoisten ei kuulu toimia työnantajina muille, piste. 

Loppuu se sairas kyykyttäminen ja suunpieksentä, kun kaupunki/hyvinvointialue ottaa ohjakset. 

Tää maa on muutenkin niin pimeä nykyään, vammaiset määräilevät muita miten pitää olla ja elää jne.

Vierailija
409/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt monet kerrat, mutta vain määräaikaisena. Koskaan ei voi tietää miten hyväkin tyyppi päättää, että nyt avustaja onkin pseestä ja todellakin näyttää ja kertoo sen. Johtuu usein siitä, että avustaja ei olekaam 247 puhelimen ääressä aina valmiina tulemaan töihin.

Jatkossa vielä vaikeampi saada tekijöitä, kiitos hallituksen.

Vierailija
410/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen vammainen jolla on pää kunnossa voi olla todella ihana avustettava. Valitettavasti he ovat vähemmistö avustettavissa.

Nykyään avustajia ollaan tyrkkäämässä jollekin syrjäytyneille tai häiriintyneille niin eihän siitä mitään tule.

Kehitysvammaisille annetaan avustajia jotka sitten joutuvat sopimaan asioita hoitavan tahon ja sossun ja avustettavan kanssa joka ei asioita kerta kaikkiaan ymmärrä. Ei toimi. Kehitysvammainen ei ole oikea ihminen päättämään yleensä edes omista asioistaan saatikka huolehtimaan mistään paperiasioista.

Ja sen pitäisi olla selvä että millekään vammautuneille hämärähemmoille ei voi antaa avustajaa.

Tämä alkuun oli ihan toimiva systeemi kun liikuntavammaisille hankittiin avustajia. Mutta sitten alettiin avustajia antaa aivan väärille tyypeille ja homma levisi käsiin. Pitäisi palata vanhaan että avustajia annetaan vain liikuntavammaisille joilla on toimivat aivot.

Vierailija
411/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitää minua outona. Luultavasti se avustettavakin vain vaivaantuisi seurassani kuten kaikki muutkin.

Vierailija
412/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin vammainen ja sairas, joten en pysty auttamaan muita.

Vierailija
413/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa työssä pitää olla valmis lähtemään työhön milloin vain, mutta tunteja on kuitenkin viikossa vähän. Eli se ei yksin riitä. Kahta tuollaista työtö ei voi olla, koska avustettavat saattavat tarvita sinua samaan aikaan. Käytännössä sä luovut koko omasta elämästäsi, kun ryhdyt henkilökohtaiseksi avustajaksi, mutta palkka on kuitenkin niin pieni, että joudut kuitenkin nostamaan tukia.

Vierailija
414/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa työssä pitää olla valmis lähtemään työhön milloin vain, mutta tunteja on kuitenkin viikossa vähän. Eli se ei yksin riitä. Kahta tuollaista työtö ei voi olla, koska avustettavat saattavat tarvita sinua samaan aikaan. Käytännössä sä luovut koko omasta elämästäsi, kun ryhdyt henkilökohtaiseksi avustajaksi, mutta palkka on kuitenkin niin pieni, että joudut kuitenkin nostamaan tukia.

Kolme avustettavaa, hyvin sopii tunnit yhteen.

Vierailija
415/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa näistä läpeensä kyllästyneistä avustettavista on harhaluuloisia.

Vierailija
416/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole selkeää työnkuvaa. On paikkoja missä simputetaan ja pitää tehdä kaikki mahdolliset kotityöt ja siivoukset.

Parempi olla lähihoitaja esim julkisella puolella. Silloin teet sen hoitotyön eikä muuta. En todellakaan lähtisi avustajaksi.

Vierailija
417/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen vammainen jolla on pää kunnossa voi olla todella ihana avustettava. Valitettavasti he ovat vähemmistö avustettavissa.

Nykyään avustajia ollaan tyrkkäämässä jollekin syrjäytyneille tai häiriintyneille niin eihän siitä mitään tule.

Kehitysvammaisille annetaan avustajia jotka sitten joutuvat sopimaan asioita hoitavan tahon ja sossun ja avustettavan kanssa joka ei asioita kerta kaikkiaan ymmärrä. Ei toimi. Kehitysvammainen ei ole oikea ihminen päättämään yleensä edes omista asioistaan saatikka huolehtimaan mistään paperiasioista.

Ja sen pitäisi olla selvä että millekään vammautuneille hämärähemmoille ei voi antaa avustajaa.

Tämä alkuun oli ihan toimiva systeemi kun liikuntavammaisille hankittiin avustajia. Mutta sitten alettiin avustajia antaa aivan väärille tyypeille ja homma levisi käsiin. Pitäisi palata vanhaan että avustajia annetaan vain liikuntavammaisille joilla on toimivat aivot.

Vierailija
418/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kelpais vaan kun ei oteta merkonomeja. Pitää olla lähihoitaja tai peräti sh, että ottaisivat. Olkoot mun puolesta. Palkkakin on ihan perseestä, miksi siis vaivautua??

Kyllä kelpaa pelkät merkonomit ja pelkät ylioppilaat. Palkka vaan on niin huono ja joko kemiat ei kohtaa avustettavan kanssa/avustettavalla vaativa, vainoharhainen luonne, avustettava mukava ja asiallinen, mutta vanhemmat inhottavia (jos alaikäinen avustettava), avustettava asiaton ja ehdottelee s-seuraa tai hommat muuten turhan intiimejä (suihkussa käynti jne).

Vierailija
419/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kävellä mummon tai vammaisen kanssa ulkona tai pestä kakkapylly. LOL

Vierailija
420/594 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita kuule sellaiset te-keskuksen virkailija selittämään vakuutusoikeuteen, ja miksei muuallekkin.