Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ, jota on paljon tarjolla: henkilökohtainen avustaja. Miksi ei kelpaa?

Vierailija
18.12.2013 |

sinulle siis jos olet työtön?

Kommentit (594)

Vierailija
461/594 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ei kelpaa? Mene kokeilemaan😂😂😂Se on melkoista tervanjuontia. Avustettavat vinkuu ja inisee kaikesta. Luulevat omistavansa avustajan koko elämän. Pyh. 

Vierailija
462/594 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustaja ei anna lääkkeitä eikä piikkejä vaan sen käy antamassa kotisairaanhoitaja. Jos avustettava asuu kotona, kyllä hän yleensä itse osaa pyyhkiä pyllynsä.

Hauska ketju, kun kaikin keinoin yritetään selittää ettei tämäKÄÄN työpaikka mulle kelpaa, kun sitä ja tätä. Näitä ei-mulle-ainakaan- tätä työtä- on aika paljon vauvafoormilla. Onneksi tähän nyt puuttuu hallitus.

Mutta onko se kivaa,että pakotetaan avustajaksi,koska pahimmillaan työtä vihaava kohtelee kaltoin sitä avustettavaa?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/594 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://heta-liitto.fi/tietopankki/kommunikaatiotyosuhteessa/ melkoista komentelua avustettavan puolelta. En menisi tollasen työhön. 

Hyh hyh, olipa sakeaa luettavaa! Olen tottunut olemaan töissä oma-aloitteinen, niin ei toimisi yhtään tuollainen näkymättömänä palvelijana oleminen. Lisäksi monissa muissa töissä on vähintään sama palkka, mutta enemmän vapautta työnsä tekemiseen.

Vierailija
464/594 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pienen palkan,soviteltua päivärahaa, asumistukea. Työniloa😂😂😂

Vierailija
465/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajilla yritetään teettää semmoisia asioita,jotka ei kuulu avustajalle tai ei ole edes alussa sovittu. Ei pidä suostua kaikkeen. Ja työajat on ne mitä sovittu. Ei yhtään yli! Pitäkää puolenne. Vapaa ajalla muistakaa rentoutua ja levätä!

Vierailija
466/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hidas tämä lukija joka hyväksyy kommentit.

Vierailija
467/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsemääräämisoikeus on todella vahva, ja siltä kantilta ymmärrän osan noista hetaliiton sivuilla olleista asioista oikein hyvin.

Omassa työssäni ikäihmisten parissa en myöskään valitse vaatteita heille, jos he ovat kykeneviä tekemään suunnilleenkaan suotuisia päätöksiä. Jos nyt taas joku olisi lähdössä t-paidassa pakkassäähän, tulee vastaan oma ammatillisuus ja suoranainen kaltoinkohtelu.

Se tuntuu vähän oudolta, että puhua ei saisi jossain pöydässä istuttaessa mitään, tai korkeintaan hyvin rajatusti. 

Vierailija
468/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oli n hakemassa henkilökohtaisen avustajan paikkoja ja pari yksilöä oli sellaisia, että halusivat hakijoilta _täydellisen_ cv:n ilman mitään aukkoja. Ajattelin heidän kohdallaan, että mahtavat olla hankalia ihmisiä, etenkin, kun he tuntuivat koko ajan hakevan itselleen uusia avustajia. En edes hakenut. Ei sitä työtä cv:llä tehdä. 

Hain sellaisia paikkoja, joiden ilmoituksesta tuli kuva, että kyseessä on rento ja joustava persoona. Sainkin. Harmi, että hain töitä vain kesäksi, mutta onneksi löysin kesäduunin silloin noista hommista.

Vierailija
469/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse muutaman vuoden ajan henkilökohtaisen avustajan töitä. Työ on tärkeää, mutta itse olen tyytyväinen etten enää kyseisissä hommissa olet. Asiat jotka minua kyseisessä työssä mättivät olivat tunne siitä, että olen vähän ns palvelija, vaikka avustaja ei sitä toki olekaan. Yleinen mielenkiinto lopahti myös aika nopeasti työhön, joka on kuitenkin hyvin pitkälti monen asiakkaan kohdalla kotitöissä jne avustamista. Ja toisaalta avustaja työssä ei pysty kauheasti kehittymään ammatillisesti.

Yksi suuri miinus oli työkaverin/tiimin puuttuminen. Vaikka olenkin vähän introvertti ihminen, niin kovin avustajan työt loppupeleissä yksinäisiksi hommiksi. Työkaverin/tiimin puuttuminen on myös huono asia silloin jos pitäisi purkaa jonkun kanssa työhön liittyviä asioita.

Vierailija
470/594 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että perheessä oli äiti, isä ja kaksi lasta, molemmat yli 15-vuotiaita. Kaikki muut täysin terveitä paitsi äiti. Kukaan ei siinä perheessä tehnyt kotitöitä. Ei kukaan. Avustajille siis tuli ihan koko talouden hoito. 

Mietitytti monesti, että miten näissä perheissä kotityöt  tuntuvat lankeavan aina 100% juuri sille avustettavalle, vaikka perheessä tosiaan olisi muitakin jäseniä ja miten yhteiskunta sallii tuollaisen käytännön ja maksaa mukisematta kaiken.  Tällaisia tapauksia kuulin muitakin. En ehkä sitten ole tarpeeksi nöyrä avustajaksi, tai tarpeeksi poljettu tai jotain, kun tällaisiai juttuja pohdin, mutta en ainakaan omassa kodissani alkaisi millään lailla hyväksymään sellaista käytäntöä, että jos olisin avustettavana itse, niin ottaisin siihen myös ihan kaikki kotityöt omalle kontolleni ja sitten vain siirtäisin ne henkilökohtaiselle avustajalle.

Voisi vaikka kieltää, että avustajat eivät saa tehdä kotitöitä, jos perheessä on toimintakykyinen puoliso, tai että noissa tilanteissa avustaja saa tehdä puolet.

Vierailija
471/594 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako työtä vastaan jos avustettavalla on mielenterveysongelmia. Kukaan ei ole suojelemassa avustajaa mielenterveysongelmaisen pomon oikuilta.

Vierailija
472/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti rankkaa kuunnella katkerien vammaisten valitusta. Ei ole minun syy,että jonkun jalat ei toimi tai ei näe tai on kehitysvammainen. En ole likasanko. Olen normaali ihminen,joka elää normaalia elämää työn ulkopuolella. Piste. 

Vierailija
473/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä kotimamma kokeilemaan oikeita töitä, et varmasti jaksaisi avustajan työssä. Ei avustajat ole hulluja vaan rankkaa työtä tekeviä. 

Vierailija
474/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavalla palkalla olla kotiorjana ja sylkykuppina.

Vierailija
475/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit hakee avustajaa vuodesta toiseen. Tämä sama paikka on ollut koko vuoden avoimissa työpaikoissa.

Löytyykö vika työnhakijoista vai siitä työnantajasta, joka toimii toiminimellä?

Taitaa olla harrastus ja ajankulua vaan ne haastattelut. Samalla kertoili muista hakijoista asioita, joiden vuoksi ei heitä palkkaa. Entisissä työntekijöissäkin oli kertomansa mukaan vikaa jos minkälaista.

Tässä tapauksessa työnantajana ei siis ole itse avustettava, vaan se toiminimellä toimiva henkilö.

Vierailija
476/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää osa-aikaa, ei sillä elä 

Vierailija
477/594 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana. Työ oli huonosti palkattua ja fyysisesti sekä välillä myös psyykkisesti kuormittavaa. Työterveydenhuoltoa ei ollut. Joulut ja juhannukset sekä kaikki mahdolliset juhlapyhät töitä. Piti olla oma auto koska töihin ei päässyt julkisilla esimerkiksi juhannuksena. Auton kustannukset tietenkin maksettava itse, mitään kilometrikorvauksia ei saanut. Työssä piti joustaa, joskus piti jäädä ilmoittamatta ylitöihin tai en saanut minulle luvattuja tunteja. Työnantajalla itsellään ei välttämättä ole minkäänlaista työkokemusta taustalla joten hän voi huutaa avustajalle tai käyttäytyä muuten epäasiallisesti. Avustettava voi ahdistella ja lääppiä tai tupakoida kotona jolloin avustajana altistut passiiviselle tupakoinnille. 

Vierailija
478/594 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootteko törmännyt sellaiseen että avustettava koittaisi käyttää systeemiä hyväksi ja palkaa läheisen työhön niin rahat mitkä kunta on myöntänyt päätyy takaisin samaan talouteen?

Vierailija
479/594 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
480/594 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveliat saisivat tulla takaisin. -Asiakkaalta vaatisin vain muistitaudin puuttumista, jotta eivät syytä varkaaksi. -

-gac

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme