Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on nollakeli tai pari astetta lämmintä, annatteko lasten mennä ilman toppavaatteita?

Vierailija
25.01.2023 |

Meillä siis 8 v väittää, että topassa tulee kuuma ja tarkenee ohuemmilla, mutta kuitenkaan ei vaikuta yhtään olevan kuumissaan tai hikinen sillon, kun on toppavaatteet olleet. Missä vaatteissa teillä kulkevat?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kai tuollaiset asiat osata ihan itse päättää.

Vierailija
2/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän isomman antaisin itse harkita, en vielä kahdeksanvuotiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mennä jos haluaa. Pahinta mitä tuosta voisi nollakeleillä aiheutua on, että lapselle tulee kylmä. Ehkä sitten seuraavalla kerralla kelpaa ne toppavaatteetkin, ainakin jos muistuttaa miten viimeksi kävi.

Vierailija
4/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, mitä lapsi tekee pihalla. Jos on menossa urheilemaan, niin ehkä pärjää ohuemmallakin. Lumileikeissä tai kouluun toppa on hyvä. (Sivumennen sanoen syksyn viileillä keleillä tulee käytettyä ohuempia vaatteita kuin talven leutoina päivinä, vaikka lämpötila olisi lähes sama. Mutta syksyllä sentään ei ole maa jäässä)

Vierailija
5/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 9-vuotias kulkee kyllä toppavaatteilla kouluun ja muualla vaikka olisi vähän yli nollankin. Kylmähän siellä on, kun on lunta ja jäätä ja tuuleekin yleensä. Poikkeuksena lähinnä se, kun omalla pihalla ja on märkää ja laitetaan kurahousut, silloin alle ohuempi puku ja jotain välipaitaa, koska toppavaatteiden kanssa tulisi liian tiivis paketti.

Vierailija
6/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänen toppavaate haalari? Silloin se voi liittyy tuohon malliin, eikä vaatteen lämpivyyteen.

Vierailija
7/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu annan - mun 6v lapsi menee näillä keleillä fleecefuorillisessa kurahaalarissa ja sinne alle välikerrostakki.

Toimii meillä parhaiten eikä lapsi tule likomärkänä ja hikisenä kotiin.

Vierailija
8/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu annan - mun 6v lapsi menee näillä keleillä fleecefuorillisessa kurahaalarissa ja sinne alle välikerrostakki.

Mä oon ymmärtänyt, että fleece juuri hiostaa? Eikö?

Vierailija
9/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä häntä enemmän hiostaa liian lämmin toppa. Eskarilainen osaa kumminkin itse jo sanoa, minkä kokee mukavimmaksi.

Vierailija
10/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteiden käyttöaika alkaa periaatteessa nollasta.

Plussakeleille oikea varustus kevyttoppa tai välikausivaate + välikerros.

Tässä Reiman taulukko aiheesta: https://www.reima.com/fi/kerrospukeutuminen

Vierailija
11/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä häntä enemmän hiostaa liian lämmin toppa. Eskarilainen osaa kumminkin itse jo sanoa, minkä kokee mukavimmaksi.

Ok, eli tuo oikeasti toimii? Itse olen harkinnut tollasen haalari ostamista, mutta sitten miettinyt, että onko se ihan hirmu hiostava, kun on umpinainen muovikangas ja fleece alla.

Vierailija
12/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toppavaatteiden käyttöaika alkaa periaatteessa nollasta.

Plussakeleille oikea varustus kevyttoppa tai välikausivaate + välikerros.

Tässä Reiman taulukko aiheesta: https://www.reima.com/fi/kerrospukeutuminen

Tokihan vaatefirma myy vaikka joka mittarin lukemalle oman väli, kevyt, semikevyt, toppa, supertoppa jne puvun! :)

Vierailija
13/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskarista eteenpäin on saanut arvioida itse mitä laittaa. Laittaa näillä keleillä ohuen laskettelutakin, joka ei ole niin kuuma. Jalkaan toppahousut, koska rymyää kuitenkin lumessa. Plussalla pitää goretex-kenkiä, kovemmalla pakkasella UGGeja vastaavia nahkaisia kenkiä lampaankarvavuorella. Ei tuo pukeminen ole mitään rakettitiedettä. Kuuntelisin lapsen preferenssejä. Sehän niissä vaatteissa ulkoilee.

Vierailija
14/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukit saa mennä.

Vierailija
15/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli tuo oikeasti toimii? Itse olen harkinnut tollasen haalari ostamista, mutta sitten miettinyt, että onko se ihan hirmu hiostava, kun on umpinainen muovikangas ja fleece alla.

No meillä toimii! En tietenkään uskalla kaikille luvata. Mutta omani ei pidä hiostavana ja edelleen nimenomaan tälle kelille tahtoo tuollaisen haalarin, vaikka muuten luopui eskarissa jo haalareista. :)

Hänestä on sopivan lämmin ja on kätevää, kun voi vaikka kieriä loskassa eikä silti kastu. :D

(Toki vastaavia fleece-kurasettejä on myös mallia takki + housut.)

Vierailija
16/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun liikutaan ulkona lisätään lämpötilaan +10 astetta.

Vierailija
17/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä toimii! En tietenkään uskalla kaikille luvata. Mutta omani ei pidä hiostavana ja edelleen nimenomaan tälle kelille tahtoo tuollaisen haalarin, vaikka muuten luopui eskarissa jo haalareista. :)

Hänestä on sopivan lämmin ja on kätevää, kun voi vaikka kieriä loskassa eikä silti kastu. :D

(Toki vastaavia fleece-kurasettejä on myös mallia takki + housut.)

Saako kysyä merkkisuositusta? Ja onko se ollut kestävä, ei mene ensimmäisestä hiekanmurusta puhki?

Vierailija
18/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonathan-merkkiset ovat meillä olleet käytössä! Niitä saa Jesper Junioreista ainakin.

Nykyinen on vieläpä kirpputorilta ostettu ja silti kestänyt meillä mainiosti tämän kauden (eli syksyn ja nyt taas lämpimillä). (Ei tosin ostettaessakaan näkynyt käytön jälkiä.)

Vierailija
19/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mihin pitäisi antaa mennä? Pihalle kavereiden kanssa muutamaksi tunniksi, kouluun kävellen 10min, kouluun kahdella bussilla 40min, autolla sisäharrastukseen, ruokakauppaan

Ja toisekseen riippuu lapsesta, siinä missä toisella on jäätävän kylmä, toinen on hikipäässä. Samoissa vaatteissa. Kyllä 8v aika hyvin osaa itse arvioida sopivan vaatetuksen (toisin kuin esiteini joka tarkenee kymmenen asteen pakkasellakin nilkat paljaana pelkissä verkkareissa😅).

Vierailija
20/39 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppavaatteet. Lumessa kun leikkii, laskee mäkeä tms niin kylmä tulee ohuemmissa vaatteissa vaikka olisi pari astetta plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän