Saako 18-vuotiaasta olla välittämättä, vaikka se on oma lapsi?
Täällä puhutaan aina kusipäisistä laiskoista lusmuista, jotka räkii kattoon ja tuo on just sellainen. Inhottaa sanoa, koska on oma lapsi. Sen ainoa tavoite elämässä on lähinnä loisia, ei halua kouluuun eikä työhön, lintsaa, ryyppää ja tupakoi ja on kaikin tavoin kusipää mitä nyt ajatella saattaa. Ei tuon kanssa jaksa enää isä jumalakaan, ja oikeasti paras olis jos se muuttais muualle terrorisoimasta meidän muun perheen elämää.
En tajua, kun sitä on yritetty auttaa, tukea ja herra ties mitä kaikkea mutta vastauksena on vaan haistattelua tyyliin evvk. Rahaa kyllä meiltä haluaa, tietysti mut se hana on mennyt tukkoon jo ajat sitten.
Olen niin kypsä että olen sitä mieltä jos kerran omaehtosesti tahtoo vängällä sössiä elämänsä niin sössiköön sitten. Minä enää jaksa puuttua, meillä on kaks muutakin lasta jotka tarvitsee vanhempiaan. Tottakai olen pahoillani ja väännän itkua asiasta harva se ilta, mutta ei tässä nyt enää voi mitään tehdä kun tyyppi on 18v.
Sosiaalipuolen ihmisistä vaan yks on uskaltanut sanoo kuten asia oikeasti näyttää olevan: te ette voi elää normaalia elämää niin kauan kuin poika asuu teidän kanssa.
Olen aikaisemmin miettinyt, millaiset vanhemmat heittävät lapsensa ulos asunnostaan ja nyt tiedän: ihan tavalliset, kunnolliset, surulliset ja epätoivoiset vanhemmat jotka ovat äärimmäisen väsyneitä siihen että heiltä puuttuvat keinot auttaa lastaan.
Itku tulee taas, vähän sentään helpotti.
Kommentit (91)
ei kukaan tyttö heidän kanssaan halua seurustella. En minäkään haluaisi sellaista miehekseni.
Ja ihmettelette miksi viina ja huumeet maistuu?
Miksi heidän pitäisi käydä töissä?
Yritän asettua sellaisen henkilön asemaan nyt.
Yritän keksiä syitä.
- Voin käydä töissä ja kerätä rahaa huoramatkaan Thaimaaseen ja ryypätäkin sielä voisi. Mitä sisältöä sinkku mies voi löytää elämäänsä?
Tai sitten voin vain ryypätä sossun tuella täälä kotimaassa. En kaipaa ostopillua tai säälipillua keneltäkään. Eiköhän se henki mene ennen viittäkymmentä ikvuotta.
Moni heistä varmasti tiedostaa tasonsa naismarkkinoilla. Joten miksi vaivautua? Yhteiskunnassa käydään töissä että voidaan elättää perhe ja lapsia. Vailla sisältöä en minäkään kävisi töissä tai hoitaisi tätä lasta kotonani.
He eivät ole koskaan saaneet rakkautta osakseen. Minusta heitä pitää sääliä ja ovat ansainneet pienet tukensa. Pitäähän ihmisen elää. Ei heiltä itsemurhaa voi vaatia.
-ymmärtävä mamma
tuollaisella nuorella on ollut ongelmia koulussa erilaisista lukivaikeuksista johtuen, joista kukaan, vähiten omat vanhemmat, eivät ole olleet kiinnostuneita, jolloin nuori turhautuu kun koulu on niin vaikeaa, toiset haukkuvat tyhmäksi ja laiskaksi, sitten jäädään pois koulusta, ajatellaan, että turha sinne töihinkään on mennä kun sekin on liian vaikeaa, kaikki haukkuvat entistä enemmän, itsetunto laskee ja nuoresta tulee vihainen..miten ap:n lapsen koulunkäynti on yleensä sujunut? Mitä tarkoititte sillä, että teille on kerrottu teidän olevan syynä lapsen ongelmiin? Jos olette aiheuttaneet hänelle masennusta ja ahdistusta niin ne pitäisi hoitaa ensin pois ennen kuin kannattaa alkaa ahdistelemaan tulevaisuudesta.
Ap ainakin selvästi ahdistelee lastaan tulevaisuudella ja ovat ilmeisesti haukkuneet häntä saamattomaksi...
Mikäli eivät ole haukkuneet ovat ainakin viestittäneet sen muilla keinoin. Ei nuoret tyhmiä ole ne aistii tälläiset jutut ja käyttäytyvät sen mukaisesti.
Malttia nyt ja järjestelkää asiat kuntoon. Ottakaa selvää koulunkäyntiongelmista. En heittäisi tuossa tilanteessa lasta omilleen.
Rakkaus lapsiin on vain bisnestä. Täysi-ikäisenä heitetään menemään. Tehdään ehkä uusia söpöjä vauvoja. Kasvaessaan muuttuvat arvottomiksi.
Tätä mieltä olen teistä kaikista. Perhe on teille vain bisnestä.
yhdessä miehesi kanssa.
positiivisessa sävyssä, ei syyttelytä
yhdessä mietitte mitä poikasi haluaa elämältään, opiskella jos niin mitä alaa, ja onko siihen ammattiin realistista pästä
töihin, löytyykö työtä edes pääkaupunkiseudulla ei ole töitä tarjolla kaikille, ilman koulutusta ei senkään vertaa, edes mäkkärille ei pääse kuka vaan tarvitaan hygieniapassia ymss
haetti sitten opinto/työvoima/sossu tms neuvojan
teette kirjallisena suunnitelman miten sovittuun päämäärään päästään, aina ei suoraan päästä,vaan tarvitaa edetä asteittain
välillä arvioite tilannetta
sovittu kotisäännöt, kodissa on aina yhteiset pelisäännöt, joita kaikki noudattavat myös 18 V
jos ei noudat, niin sovittuna on rangaistus, eli mikä tepsii poikaanne, esim taskurahan menetys.....
poika joutuu ruokansa eteen tekemään töitä, esim siivoamaan, laittaan ruokaa jne eli perus sälää , jota meillä lapset tottuneet tekmään jo taaperosta alkaen
perheessä kukaan ei loisi, eli ole tekemättä mitään, se on fakta
toiset käy töissä, koulussa eivätkä tule kotiin vain palvellakseen 18 v poikaa piste
onko poikasi masentunut? käyttääkö huumeita?
onko sairautta, väsynyt tms?
nämäkin selvitettävä
eli älä hylkää lastasi, se on pahinta mitä voisit tewhdä, sano popjalle, että rakastat häntä ja et olet niin huolissasi hänestä.....
18v nykypäivänä on vielä lapsi....
tsemppiä sulle ap, muista pysyä rauhallisena, huuto ei auta vaan pahentaa tilannetta
voimis teille
...
Mä en vaan enää jaksa ja oikeasti pelkään sitäkin, mikä vaikutus sillä on muihin lapsiin. Ei mieskään jaksa sitä enää kauan mutta on onneks fiksu ja pystyy hillitsemään itsensä.
.....
tarkoittaako tuo, että isä on hiljaa ja voihkii ja katsoo mitä äiti tekee?
MITÄ ISÄ tekee asialle?
ja väärin muita lapsia ja teitä vanhempiakin kohtaan.
Olette varmaan jo kokeileet sen sata ja seitsemän lähestymistapaa keskustellen yms. Ehkä on jo selvää ettette voi kotoana 18v. poikaanne auttaa, oli tilanteen syy ja juuri sitten ihan missä tahansa (enkä tällä tarkoita että syyn pitäisi olal vanhemmissa tai lapsessa). Tärkeintä on minimoida ne vahingot joita aikuinen lapsi muille nyt aiheuttaa ,eli suomeksi sanottuna aikammiespoika on vaan tyynesti saateltava oman elämän alkuun, eli heitettävä pellolle.
Hän ei ilmeisesti omoa-aloitteisesti suunnittele muutoa tms.
Varaatte hänelle sossusta jonkun ohjausajan tms. en tiedä millä nimellä niitä on, laitatte pienen edullisen vuokra-asunnon hakuun kaupungilta. Viette saattaen pojan sossun tapaamiseen, mutta huoneeseen ette mene, että joutuu kuuntelemaan ja vastaamaan itse kysymyksiin. Käytte näyttämässä asuntoa ja raahaatte pojan kirppisten kautta ostaen halvat välttämättömimmät huonekalut ja tavarat, että pääsee alkuun.
tämän kaiken positiivisessa hengessä vaikka hammasta purren, kuin olisi uhmislapsi kyseessä, ette lähde pojan provokaatioihin tai jumpitteluihin mukaan.
Kun viette pojan muuttopäivänä uuteen kotiinsa, niin pyydätte oman asuntonne avaimen häneltä pois ja sanotte että käydä toki saa ja soittaa, mutta että teille ei voi tulal ja mennä kuin latoon konsanaan, joten siksi ei avainta. Eri kodit.
Poika varmaan vetää matalaa profiilia jonkin kuukauden, mutta eiköhän se siitä tasaannu ja pääse tavalla tai toisella asioiden hoidosta kärryille ,etenkin jos puuhaatte tämän kuvion sossun kanssa, että sieltä saisi jotain tukikäyntejä tms. Niin se ei voi enää olla että poika jää teille ja tukeutuu teihin, ei itsenäisty ikinä jos sen sallitte, olisi karhunpalvelus.
Sitten maksamaan vuokraa teille ja osallistumaan kotitöihin, jos aikoo asua kotona. Kotona myös käyttäydytään asiallisesti, muuten voitte yhdessä ruveta katselemaan vuokra-asuntojen hintoja ja mitä ruoka maksaa per kuukausi ym. mukavia.
sujuvasti ja bensikset ovat täyden palvelujen ravintoloita matkustaville, ja vaatimukset ovat sen mukaiset. Ei siellä noita löysiä moponrassaajia tarvita, joita ei mikään huvita vaan fiksuja, ahkeria nuoria - ei siis sitä pohjaryönää, josta tässäkin viestiketjussa alunperin oli puhe.
eikö teitä hävetä yhteisön silmien alla heittää oma lapsi pois kadulle? Järkevämpää tosiaan olisi pitää se poika sielä huoneessa pelikonsolinsa ääressä, pois häpeää aiheuttamasta. Voitte vaikka valehdella että poika käy koulua Turussa tmv. Eiköhän se kymmenessä vuodessa kasva tai parissakymmenessä, kuten joku jo mainitsikin. Oma poikanne ja oma ongelmanne. Älkää sysätkö sitä kadulle muiden huoleksi. Ottakaa vastuu lapsestanne!
Niin että ottakaa vastuu lapsestanne ja valehdelkaa että käy turus koulus :D
Ei sillä peräkammarinpojan paapomisella ja piilottelulla mitään muuta saavuteta kun että se löytyy sieltä homehtumasta vielä 40 v.! Sehän on aikuinen mies ja pitää joko maksaa teille vuokraa ja ruokarahaa (ja elää teidän talon sääntöjen mukaan) tai omaan kämppään. Jos kerran hän häiritsee pienempien sisarusten arkea niin asiaan on tultava muutos.
Luin puoleenväliin. Ap kuulostaa kyllä ihastuttavalla, joten ei omena.
tuollaisella nuorella on ollut ongelmia koulussa erilaisista lukivaikeuksista johtuen, joista kukaan, vähiten omat vanhemmat, eivät ole olleet kiinnostuneita, jolloin nuori turhautuu kun koulu on niin vaikeaa, toiset haukkuvat tyhmäksi ja laiskaksi, sitten jäädään pois koulusta, ajatellaan, että turha sinne töihinkään on mennä kun sekin on liian vaikeaa, kaikki haukkuvat entistä enemmän, itsetunto laskee ja nuoresta tulee vihainen..miten ap:n lapsen koulunkäynti on yleensä sujunut? Mitä tarkoititte sillä, että teille on kerrottu teidän olevan syynä lapsen ongelmiin? Jos olette aiheuttaneet hänelle masennusta ja ahdistusta niin ne pitäisi hoitaa ensin pois ennen kuin kannattaa alkaa ahdistelemaan tulevaisuudesta.