Ranskassa jo useita kuolleita lämpöaallon vuoksi, mm. 2 pientä lasta
noin 2 700 ranskalaista koulua on suljettu tai lyhentänyt koulupäivää maanantaina kuumuuden takia.
Viikonlopun aikana Ranskassa on AFP:n mukaan hukkunut 13 ihmistä.
Kommentit (27)
Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.
Kiinnostava matkailumaa, mutta nykyään ei enää kannata mennä kesäkuun alun ja syyskuun puolivälin välissä. Noita tappohelteitä alkaa olla joka vuosi.
Kylmään kuolee Euroopassa enemmän joka vuosi. Jopa Afrikassa kylmä tappaa enemmän
Vierailija kirjoitti:
Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.
Se on kyllä kummallista, että joidenkin lentelyä mikään ei rajoita. Ei ilmaston pelastuminen eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.
Se on kyllä kummallista, että joidenkin lentelyä mikään ei rajoita. Ei ilmaston pelastuminen eikä mikään.
Vähän paksua silti jeesustella ilmastoasioista ympäri maailmaa konferensseissa, vaikka hiilijalanjälki on sama kuin pienellä valtiolla.
Sata kertaa mieluummin otan nämä Suomen 20+ kelit kuin Keski-ja Etelä-Euroopan 40 asteen helteet.
Myös koiria kuollut paljon
Eläinlääkäripäivystyksen lehdistötiedotteen mukaan. "Helleaallon alusta lähtien olemme havainneet lähes 10 prosentin kasvun eläinten kuolleisuudessa viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna " , varoittaa eläinlääkäri ja ryhmän perustajajäsen, tohtori Pierre Fabing.
”Nykyään saamme puheluita koirista, joita on yksinkertaisesti ulkoilutettu päivällä. Monet saapuvat kriittisessä tilassa. Jotkut kuolevat ennen kuin edes ehtivät eläinlääkäriasemalle."
Pakkaseen kuolee Suomessa vuosittain kymmeniä ihmisiä, kertoo Tilastokeskus. Tilastokeskuksen mukaan pakkasen vuoksi kuolee joka vuosi 50–100 ihmistä. Esimerkiksi vuonna 2024 pakkaseen kuoli 77 ihmistä
Vierailija kirjoitti:
Pakkaseen kuolee Suomessa vuosittain kymmeniä ihmisiä, kertoo Tilastokeskus. Tilastokeskuksen mukaan pakkasen vuoksi kuolee joka vuosi 50–100 ihmistä. Esimerkiksi vuonna 2024 pakkaseen kuoli 77 ihmistä
Lisäksi paljon enemmän kuolee hengitystiesairauksiin, jotka välillisesti talven syytä
Miksei eurooppalaiset hanki jäähdytyslaitteita? Täällä Amerikassa kaikki tilat ovat ilmastoituja.
Willis Carrier keksi modernin ilmastointilaitteen jo yli sata vuotta sitten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Willis_Carrier
Onko kyse vaan sosialismista ja persaukisuudesta?
No voi voi. Vaikka ilmastonmuutosta ei edes ole, väittävät jotkut, kaikista poikkeuksellisista lämpöaalloista ym. poikkeussäästä huolimatta.
Ja muuten Raamattukin sen on etukäteen ennustanut profeetan suulla, että tulee aika, kun ihmiset tulevat paahtumaan kuumuudesta. Se kuulostaa ihan ilmastomuutokselta.
Vierailija kirjoitti:
Myös koiria kuollut paljon
Eläinlääkäripäivystyksen lehdistötiedotteen mukaan. "Helleaallon alusta lähtien olemme havainneet lähes 10 prosentin kasvun eläinten kuolleisuudessa viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna " , varoittaa eläinlääkäri ja ryhmän perustajajäsen, tohtori Pierre Fabing.
”Nykyään saamme puheluita koirista, joita on yksinkertaisesti ulkoilutettu päivällä. Monet saapuvat kriittisessä tilassa. Jotkut kuolevat ennen kuin edes ehtivät eläinlääkäriasemalle."
Ulkoiluttakaa koirat aamulla ja illalla nyt Suomessakin. Eilen illallakin oli ihana sää lenkkeillä. Ja jos päivällä on ihan pakko, niin lyhyt lenkki, missä on paljon varjoisia kohtia. Esim. metsissä on varjoisaa. Ja sitten kotiin pian juomaan vettä, ellei matkan varrella pysty.
Näin eilen kauppakeskuksessa, jossa minusta oli mukavan viileätä, pitkäkarvaisen isohkon koiran, joka makasi ihan raatona lattialla raajat levällään, näyttikin ihan joltain karvaiselta lattiamatolta. Sääliksi kävi.
Se on se hetki kun kuumuus tuntuu päässä asti ja missään ei pääse viilentymään, silloin voi lopulta vaikka kuolla. Sitten omat lämpösysteemit on niin sekaisin, että viileä suihkukin tuntuu liian kylmältä ja pois tultua ei helpota yhtään. Se oli joku 2008 tai 2009 kun meinasin läkähtyä koska jotkut typerykset olivat pitäneet ovia ja ikkunoita koko päivän auki ja sisällä oli yötä päivää sitten 29 astetta lämmintä. Sen jälkeen on ollut paljon helteisempääkin mutta kun ymmärtää olla päästämättä kuumaa sisään, niin pystyy olemaan. Voi verrata siihen, että pidätko 30 asteen pakkasella ovia ja ikkunoita auki, no niinpä, ei helteelläkään kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.
Kaksi pientä lasta kuoli autoon, ja kolmannen viestin kirjoittaja sai käännettyä asian Sanna Mariniin.
Vierailija kirjoitti:
Pariisissa +41 🥵
Hyi, arvaan, kuinka siellä haisee.
Mutta aito pariisitarhan lähtee kesäksi meren rannalle esim. Etelä-Ranskaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on se hetki kun kuumuus tuntuu päässä asti ja missään ei pääse viilentymään, silloin voi lopulta vaikka kuolla. Sitten omat lämpösysteemit on niin sekaisin, että viileä suihkukin tuntuu liian kylmältä ja pois tultua ei helpota yhtään. Se oli joku 2008 tai 2009 kun meinasin läkähtyä koska jotkut typerykset olivat pitäneet ovia ja ikkunoita koko päivän auki ja sisällä oli yötä päivää sitten 29 astetta lämmintä. Sen jälkeen on ollut paljon helteisempääkin mutta kun ymmärtää olla päästämättä kuumaa sisään, niin pystyy olemaan. Voi verrata siihen, että pidätko 30 asteen pakkasella ovia ja ikkunoita auki, no niinpä, ei helteelläkään kannata.
Pitää katsoa, onko ulkona viileämpää kuin sisällä. Esim. talon varjopuolella tai yöllä voi olla.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000012094965.html