Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ranskassa jo useita kuolleita lämpöaallon vuoksi, mm. 2 pientä lasta

Vierailija
22.06.2026 |

noin 2 700 ranskalaista koulua on suljettu tai lyhentänyt koulupäivää maanantaina kuumuuden takia. 

Viikonlopun aikana Ranskassa on AFP:n mukaan hukkunut 13 ihmistä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava matkailumaa, mutta nykyään ei enää kannata mennä kesäkuun alun ja syyskuun puolivälin välissä. Noita tappohelteitä alkaa olla joka vuosi.

Vierailija
4/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmään kuolee Euroopassa enemmän joka vuosi. Jopa Afrikassa kylmä tappaa enemmän 

Vierailija
5/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.

Se on kyllä kummallista, että joidenkin lentelyä mikään ei rajoita. Ei ilmaston pelastuminen eikä mikään.

Vierailija
6/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortit tappaa enemmän lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.

Se on kyllä kummallista, että joidenkin lentelyä mikään ei rajoita. Ei ilmaston pelastuminen eikä mikään.

Vähän paksua silti jeesustella ilmastoasioista ympäri maailmaa konferensseissa, vaikka hiilijalanjälki on sama kuin pienellä valtiolla.

Vierailija
8/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata kertaa mieluummin otan nämä Suomen 20+ kelit kuin Keski-ja Etelä-Euroopan 40 asteen helteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös koiria kuollut paljon 

 

Eläinlääkäripäivystyksen lehdistötiedotteen mukaan. "Helleaallon alusta lähtien olemme havainneet lähes 10 prosentin kasvun eläinten kuolleisuudessa viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna " ,  varoittaa eläinlääkäri ja ryhmän perustajajäsen, tohtori Pierre Fabing.

”Nykyään saamme puheluita koirista, joita on yksinkertaisesti ulkoilutettu päivällä. Monet saapuvat kriittisessä tilassa. Jotkut kuolevat ennen kuin edes ehtivät eläinlääkäriasemalle."

Vierailija
10/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaseen kuolee Suomessa vuosittain kymmeniä ihmisiä, kertoo Tilastokeskus. Tilastokeskuksen mukaan pakkasen vuoksi kuolee joka vuosi 50–100 ihmistä. Esimerkiksi vuonna 2024 pakkaseen kuoli 77 ihmistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää.

Vierailija
12/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaseen kuolee Suomessa vuosittain kymmeniä ihmisiä, kertoo Tilastokeskus. Tilastokeskuksen mukaan pakkasen vuoksi kuolee joka vuosi 50–100 ihmistä. Esimerkiksi vuonna 2024 pakkaseen kuoli 77 ihmistä

Lisäksi paljon enemmän kuolee hengitystiesairauksiin, jotka välillisesti talven syytä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa +41 🥵

Vierailija
14/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei eurooppalaiset hanki jäähdytyslaitteita? Täällä Amerikassa kaikki tilat ovat ilmastoituja.

 

Willis Carrier keksi modernin ilmastointilaitteen jo yli sata vuotta sitten.


https://en.wikipedia.org/wiki/Willis_Carrier


Onko kyse vaan sosialismista ja persaukisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Vaikka ilmastonmuutosta ei edes ole, väittävät jotkut, kaikista poikkeuksellisista lämpöaalloista ym. poikkeussäästä huolimatta.

Ja muuten Raamattukin sen on etukäteen ennustanut profeetan suulla, että tulee aika, kun ihmiset tulevat paahtumaan kuumuudesta. Se kuulostaa ihan ilmastomuutokselta.

Vierailija
16/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös koiria kuollut paljon 

 

Eläinlääkäripäivystyksen lehdistötiedotteen mukaan. "Helleaallon alusta lähtien olemme havainneet lähes 10 prosentin kasvun eläinten kuolleisuudessa viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna " ,  varoittaa eläinlääkäri ja ryhmän perustajajäsen, tohtori Pierre Fabing.

”Nykyään saamme puheluita koirista, joita on yksinkertaisesti ulkoilutettu päivällä. Monet saapuvat kriittisessä tilassa. Jotkut kuolevat ennen kuin edes ehtivät eläinlääkäriasemalle."

Ulkoiluttakaa koirat aamulla ja illalla nyt Suomessakin. Eilen illallakin oli ihana sää lenkkeillä. Ja jos päivällä on ihan pakko, niin lyhyt lenkki, missä on paljon varjoisia kohtia. Esim. metsissä on varjoisaa. Ja sitten kotiin pian juomaan vettä, ellei matkan varrella pysty.

Näin eilen kauppakeskuksessa, jossa minusta oli mukavan viileätä, pitkäkarvaisen isohkon koiran, joka makasi ihan raatona lattialla raajat levällään, näyttikin ihan joltain karvaiselta lattiamatolta. Sääliksi kävi. 

Vierailija
17/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se hetki kun kuumuus tuntuu päässä asti ja missään ei pääse viilentymään, silloin voi lopulta vaikka kuolla. Sitten omat lämpösysteemit on niin sekaisin, että viileä suihkukin tuntuu liian kylmältä ja pois tultua ei helpota yhtään. Se oli joku 2008 tai 2009 kun meinasin läkähtyä koska jotkut typerykset olivat pitäneet ovia ja ikkunoita koko päivän auki ja sisällä oli yötä päivää sitten 29 astetta lämmintä. Sen jälkeen on ollut paljon helteisempääkin mutta kun ymmärtää olla päästämättä kuumaa sisään, niin pystyy olemaan. Voi verrata siihen, että pidätko 30 asteen pakkasella ovia ja ikkunoita auki, no niinpä, ei helteelläkään kannata.

Vierailija
18/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastovaikuttaja Sanna Marin se vaan lentelee kaikesta huolimatta lentokoneella.

Kaksi pientä lasta kuoli autoon, ja kolmannen viestin kirjoittaja sai käännettyä asian Sanna Mariniin. 

Vierailija
19/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariisissa +41 🥵

Hyi, arvaan, kuinka siellä haisee.

Mutta aito pariisitarhan lähtee kesäksi meren rannalle esim. Etelä-Ranskaan.

Vierailija
20/27 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se hetki kun kuumuus tuntuu päässä asti ja missään ei pääse viilentymään, silloin voi lopulta vaikka kuolla. Sitten omat lämpösysteemit on niin sekaisin, että viileä suihkukin tuntuu liian kylmältä ja pois tultua ei helpota yhtään. Se oli joku 2008 tai 2009 kun meinasin läkähtyä koska jotkut typerykset olivat pitäneet ovia ja ikkunoita koko päivän auki ja sisällä oli yötä päivää sitten 29 astetta lämmintä. Sen jälkeen on ollut paljon helteisempääkin mutta kun ymmärtää olla päästämättä kuumaa sisään, niin pystyy olemaan. Voi verrata siihen, että pidätko 30 asteen pakkasella ovia ja ikkunoita auki, no niinpä, ei helteelläkään kannata.

Pitää katsoa, onko ulkona viileämpää kuin sisällä. Esim. talon varjopuolella tai yöllä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi