Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhä useampi raskaus keskeytetään nyt Suomessa, syynä nuorten ehkäisyn muuttuminen maksulliseksi?

Vierailija
22.06.2026 |

"Sekä THL:n Heino että Pirhan Koskinen arvelevat rahan olevan nyt yksi syy, miksi raskaudenkeskeytykset ovat lisääntyneet.

Saara Koskisen mukaan osa nuorista saattaa pyytää vastaanotolla esimerkiksi halvempia pillereitä.

”Osa sanoo, ettei ole varaa.”

Myös Anna Heinon arvion mukaan ehkäisyn saatavuus ja sen hinta ovat keskeisiä tekijöitä.

”Ehkäisy saattaa olla ihan merkittävä menoerä, jos nuorella ei ole omia tuloja tai tulot ovat hyvin pienet"

 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012093146.html

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat hyvinvointialueet ovat kiristäneet maksuttoman ehkäisyn ikärajoja, esimerkiksi Pirkanmaalla raja laski alle 25-vuotiaista alle 21-vuotiaisiin.

Varhalla laski alle 26-vuotiaista alle 20-vuotiaisiin.

 

Samaan aikaan opiskelijoiden etuudet pienenivät. 

Vierailija
2/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään. 

Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi. 

Vierailija
4/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.

Vierailija
5/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niin, lasta mitä kukaan ei halua, ei pidä synnyttää. Eiköhän niitä ole jo liikaakin maailmassa.

Vierailija
6/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään. 

Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi. 

Jep. Miesten pitäisi lopettaa seksi, jos ei ole varaa siihen kondoomiin.

Ehkäisy ei ole pelkästään naisten vastuulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä oikeiston järjettömiä päätöksiä. Aborttien lisääntyminen tulee kalliimmaksi kuin ilmaisen ehkäisyn rajaamisella säästettiin. 

Vierailija
8/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet pääsee tästäkin, kuin koirat veräjästä. Kiristävät ja vaativat tyttöystäviltään ja tuo on tulos.

Vierailija
10/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään. 

Kaikki seksi ei ole suostumuksellista, idiootti.

Mitä ehkäisyä sinä käytät? Ostatko kortsuja vai oletatko että panemasi naiset syövät pillereitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.

Jos opiskelija-asunnon vuokran maksamisen jälkeen jää satanen koko kuukaudeksi niin ei sillä mitään kortsuja osteta. 

Vierailija
12/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.

Ja kumpi niitä ostaakaan, poika vai tyttö, mies vai nainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?

YTHS:llä on? 

Vierailija
14/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään. 

Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi. 

Jep. Miesten pitäisi lopettaa seksi, jos ei ole varaa siihen kondoomiin.

Ehkäisy ei ole pelkästään naisten vastuulla

Miestenvälisessä seksissä ei synny lapsia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?

Mitäs luulet.

Vierailija
16/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa koska tänne kehitysmaahan ei kannata lapsia tehdä

Vierailija
17/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.

Jos opiskelija-asunnon vuokran maksamisen jälkeen jää satanen koko kuukaudeksi niin ei sillä mitään kortsuja osteta. 

Niin tai ei jää ollenkaan rahaa.

Vierailija
18/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kiristävät naisia aborttiin.

Vierailija
19/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole enää ilmaista hupia. Muistan kun e-pillereitä sai koulun terkalta ilmaiseksi. Sai kokeilla vaikka kaikki merkit. Miehet sai siitä kokeilusta kaikki hyödyt ja naisille epäsäännölliset vuodot ja päänsäryt. Ite en maksais siitä että saan seksiä miehen kanssa jolla ei ole mitään halua sitoutua. Hyvä että ehkäisy on tullut maksulliseksi.

Vierailija
20/124 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiin yleensä vaaditaan 2 henkilöä ja jos se 15 kpl kondomipaketti maksaa teille puoliksi 1,5 euroa eli yhteensä 3 euroa, niin en nyt kehtaisi väittää, että abortti piti tehdä, koska ei ollut varaa kortsuihin. Kyllä jokaisella on varaa. Käykää palauttamassa kaljatölkit kauppaan, niin saatte kortsuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä