Yhä useampi raskaus keskeytetään nyt Suomessa, syynä nuorten ehkäisyn muuttuminen maksulliseksi?
"Sekä THL:n Heino että Pirhan Koskinen arvelevat rahan olevan nyt yksi syy, miksi raskaudenkeskeytykset ovat lisääntyneet.
Saara Koskisen mukaan osa nuorista saattaa pyytää vastaanotolla esimerkiksi halvempia pillereitä.
”Osa sanoo, ettei ole varaa.”
Myös Anna Heinon arvion mukaan ehkäisyn saatavuus ja sen hinta ovat keskeisiä tekijöitä.
”Ehkäisy saattaa olla ihan merkittävä menoerä, jos nuorella ei ole omia tuloja tai tulot ovat hyvin pienet"
Kommentit (124)
Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään.
Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi.
15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.
Hyvä niin, lasta mitä kukaan ei halua, ei pidä synnyttää. Eiköhän niitä ole jo liikaakin maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään.
Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi.
Jep. Miesten pitäisi lopettaa seksi, jos ei ole varaa siihen kondoomiin.
Ehkäisy ei ole pelkästään naisten vastuulla
Taas näitä oikeiston järjettömiä päätöksiä. Aborttien lisääntyminen tulee kalliimmaksi kuin ilmaisen ehkäisyn rajaamisella säästettiin.
Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?
Miehet pääsee tästäkin, kuin koirat veräjästä. Kiristävät ja vaativat tyttöystäviltään ja tuo on tulos.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään.
Kaikki seksi ei ole suostumuksellista, idiootti.
Mitä ehkäisyä sinä käytät? Ostatko kortsuja vai oletatko että panemasi naiset syövät pillereitä?
Vierailija kirjoitti:
15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.
Jos opiskelija-asunnon vuokran maksamisen jälkeen jää satanen koko kuukaudeksi niin ei sillä mitään kortsuja osteta.
Vierailija kirjoitti:
15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.
Ja kumpi niitä ostaakaan, poika vai tyttö, mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?
YTHS:llä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ehkäisyyn ei ole varaa seksiinkään.
Jos ei ole varaa kasvattaa lasta niin ei pitäisi harrastaa seksiä ollenkaan. Seksiä voi harrastaa soolona tai sitten kun on vakikumppani jonka kanssa on varaa kasvattaa lapsi.
Jep. Miesten pitäisi lopettaa seksi, jos ei ole varaa siihen kondoomiin.
Ehkäisy ei ole pelkästään naisten vastuulla
Miestenvälisessä seksissä ei synny lapsia
Vierailija kirjoitti:
Onko raskaudenkeskeytys aina maksuton?
Mitäs luulet.
Hienoa koska tänne kehitysmaahan ei kannata lapsia tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 kpl kondomeja maksaa alle 3 euroa. Keksikää parempia tekosyitä.
Jos opiskelija-asunnon vuokran maksamisen jälkeen jää satanen koko kuukaudeksi niin ei sillä mitään kortsuja osteta.
Niin tai ei jää ollenkaan rahaa.
Miehet kiristävät naisia aborttiin.
Seksi ei ole enää ilmaista hupia. Muistan kun e-pillereitä sai koulun terkalta ilmaiseksi. Sai kokeilla vaikka kaikki merkit. Miehet sai siitä kokeilusta kaikki hyödyt ja naisille epäsäännölliset vuodot ja päänsäryt. Ite en maksais siitä että saan seksiä miehen kanssa jolla ei ole mitään halua sitoutua. Hyvä että ehkäisy on tullut maksulliseksi.
Seksiin yleensä vaaditaan 2 henkilöä ja jos se 15 kpl kondomipaketti maksaa teille puoliksi 1,5 euroa eli yhteensä 3 euroa, niin en nyt kehtaisi väittää, että abortti piti tehdä, koska ei ollut varaa kortsuihin. Kyllä jokaisella on varaa. Käykää palauttamassa kaljatölkit kauppaan, niin saatte kortsuja.
Useat hyvinvointialueet ovat kiristäneet maksuttoman ehkäisyn ikärajoja, esimerkiksi Pirkanmaalla raja laski alle 25-vuotiaista alle 21-vuotiaisiin.
Varhalla laski alle 26-vuotiaista alle 20-vuotiaisiin.
Samaan aikaan opiskelijoiden etuudet pienenivät.