Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää ihmiset hyvät menkö itsepalvelukassoille!

Vierailija
19.01.2015 |

Miksi kukaan käyttäisi itsepalvelukassoja? Itse saat itseäsi palvella samaan hintaan. Et saa tästä edes alennusta tuotteen hinnassa. Jos odotat jotain hintojen alenemista tällä tapaa, niin ei tule, kasvatat vain kauppiaan katetta kun tarvitaan vähemmän työntekijöitä. 

Jos kauppias yrittää kusettaa, että työntekijät voivat siirtyä muihin tehtäviin ja/tai palvelemaan paremmin myymälän puolelle tms. niin se on paskapuhetta, hetkeksi ehkä voi käydä näin, mutta pitkällä aikavälillä kenkää tulee. Yksi työntekijä voi huolehtia samaan aikaan monesta itsepalvelukassasta, kun asiakkaat hoitavat palvelunsa itse.

Valitse kassa, jossa sinua palvelee ihminen, niin useammalla on työpaikka!

Kommentit (198)

Vierailija
161/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene itsepalvelu kassalle, en kanna ravintolassa/kahvilassa tms tarjotintani itse pois jne, koska A) minulla on oikeus saada vastinetta rahalleni B) haluan työpaikkoja ihmisille C) Haluan niihin töihin nimenomaan ihmisiä en robotteja

Vierailija
162/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

Suuri osa ihmisten töistä voidaan tulevaisuudessa korvata koneilla. Tämä tietysti tarkoittaa, että paljon ihmisiä jää ilman töitä, ellei työaikaa lyhennetä ja töitä jaeta useampien kesken. Kehitys on oikeastaan hyvin järkevää, sillä on typerää että ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa tehden jotain jonka konekin pystyy tekemään. Työ ja tuottavuus tehostuu kun koneet pystyvät hoitamaan hommat tehokkasti, joten elintasostakaan ei tarvitsisi tinkiä vaikka vapaa-aikaa tulisikin lisää, jos koneiden tekemän työn tuottama lisäarvo saataisiin jaettua kansalaisille tasaisemmin kuin nyt.

http://yle.fi/uutiset/tutkijat_huolissaan_tekoalyn_vaaroista__jakautuuko_maailma_superrikkaisiin_robotinomistajiin_ja_koyhiin_tyottomiin/7741128

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykajan nuoret kouluttautuvat muille aloille. Esim. teknologiakehittelyyn tai aloille joilla tarvitaan jatkossakin ihmistä, kuten hoitotyö. Eihän nykyään ole maatiloilla, sahoilla tai vaikka neulomoissa yhtä paljon töitä kuin vaikka 50 vuotta sitten. Ammattitrendit muuttuvat kehityksen mukana. Ei sitä tarvitse pelätä vaan käyttää hyväkseen.

Vierailija
164/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

En mene itsepalvelu kassalle, en kanna ravintolassa/kahvilassa tms tarjotintani itse pois jne, koska A) minulla on oikeus saada vastinetta rahalleni B) haluan työpaikkoja ihmisille C) Haluan niihin töihin nimenomaan ihmisiä en robotteja

[/quote]

Senkun. Niille kassoille tulee aikanaan muuten takuulla palvelumaksut, mutta asioilla niillä rauhassa. Verkkopankkia et varmaan käytä, vaan asioit pankin tiskillä? Uutisia et lue verkosta, vaan odotat huomisaamun lehteä, jotta lehtipainossa riittäisi duunia? Miksi muuten tulet tänne keskustelemaan, kun voisit hankkia lehti-ilmoituksella kirjekaverin, toisillenne lähettämänne kirjeet tukisivat postityöntekijöitä. Kirjeet tietysti postittaisit antamalla ne Postikonttorissa virkailijan käteen, sillä postilaatikko vie työpaikat?

Vierailija
165/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:43"]Käykää nyt edes peruskoulu ja tutustukaa talouden toiminnan yleisimpiin perusteisiin ennen kuin alatte noita skenaarioitanne maalailemaan. Jos itsepalvelukassat yleistyvät, niin pitkällä aikavälillä se näkyy tuotteiden hinnoissa. Tämä siksi, että jos kaupat ensin koittavat vetää turhan korkeita katteita, niin yksittäisellä kaupalla olisi suuri houkutus laskea omat katteensa alemmalle tasolle ja viedä näin kaikki asiakkaat. Tämä pakottaisi muutkin laskemaan hintoja. Ja kyllä, jos itsepalvelukassat yleistyvät, niin kassatyöntekijöitä tarvitaan vähemmän. Mutta vain tampio luulee, että tämä johtaa suoraviivaisesti työttömyyteen. Jos ihmisellä jää 10 euroa enemmän rahaa kauppareissultansa itsepalvelukassojen alennettua hintoja, niin mihin hän sen käyttää? No ostaa enemmän tavaroita ja palveluita. Jos ihmiset käyttävät ylimääräiset rahansa porkkanoihin, niin porkkananviljelijöiden työpaikat lisääntyvät. Tai jos he käyttävät ne kauneushoitoihin, niin kosmetologien työpaikat lisääntyvät.

Tämä on juuri tätä, kun ne koittavat päteä, joiden kapasiteetti ei riitä ennakoimaan kuin yhden askeleen kerrallaan, ja senkin hatarasti. Toki tässä tapauksessa on helppo ymmärtää, jos usko omaan työllistymiseen ei ole luja.
[/quote]
mä en tiedä kuinka iso sun kapasiteetti on mutta otetaan nyt esimerkiksi Salon kaupunki mistä nokia lopetti.

meinaatko että nämä työttömät ostavat nyt kympillä enemmän porkkanoita? Ole hyvä ja kerro mistä se "ylimääräinen" kymppi saadaan?

kyllä se nyt niin vain on että ostovouma heikkenee ihan jokaisella yrittäjällä kun ihmiset saa kenkää! Vai oletko erimieltä?

Vierailija
166/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä, että teknologia on viimeinkin tehnyt kassatyöntekijöistä tarpeettoman ammattiryhmän. Kannattaa tehdä jotain järkeviä asioita ennemmin kuin järjettömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:51"]

 

Jos 5 kassaa saa kenkää tarkoittaa se sitä että heillä ei ole enää varaa ostaa palveluita esim. Kampaajalta. Tämä tarkoittaa sitä että kampaaja ei saa enää tuloja joten hänkin nipistää jostain joka on aina pois joltain muulta yrittäjältä, jos rahaa ei ole enää liikkeellä yhtä paljon kuin ennen niin ei silloin voi ostaa tuotteita!!! Käsitätkö?!

[/quote]

 

Käsitätkö, että pitkällä aikavälillä jotkut työpaikat loppuvat, mutta uusia syntyy lisää? Olisiko se mielestäsi Suomen etujen mukaista, että autojen sijasta käyttäisimme hevosvaunuja ajureineen, joku ompelisi käsin kaikki vaatteemme (joihin kuluisi paljon työtunteja ja maksaisimme näin vaatteistamme paljon enemmän), ja jos haluamme lähettää jollekin viestin, postinkantajat veisivät ne polkupyörineen vastaanottajalle 200km päähän? Mutta hei, työllistäisimme sentään postinkantajia!! Mitä ne reppanat muuten tekisivät?

Vierailija
168/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:04"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:57"]

En mene itsepalvelu kassalle, en kanna ravintolassa/kahvilassa tms tarjotintani itse pois jne, koska A) minulla on oikeus saada vastinetta rahalleni B) haluan työpaikkoja ihmisille C) Haluan niihin töihin nimenomaan ihmisiä en robotteja

[/quote]

Senkun. Niille kassoille tulee aikanaan muuten takuulla palvelumaksut, mutta asioilla niillä rauhassa. Verkkopankkia et varmaan käytä, vaan asioit pankin tiskillä? Uutisia et lue verkosta, vaan odotat huomisaamun lehteä, jotta lehtipainossa riittäisi duunia? Miksi muuten tulet tänne keskustelemaan, kun voisit hankkia lehti-ilmoituksella kirjekaverin, toisillenne lähettämänne kirjeet tukisivat postityöntekijöitä. Kirjeet tietysti postittaisit antamalla ne Postikonttorissa virkailijan käteen, sillä postilaatikko vie työpaikat?
[/quote]

verkkopankin ylläpitämiseen tarvitaan myös ihminen samoin tämän palstan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:43"]Käykää nyt edes peruskoulu ja tutustukaa talouden toiminnan yleisimpiin perusteisiin ennen kuin alatte noita skenaarioitanne maalailemaan. Jos itsepalvelukassat yleistyvät, niin pitkällä aikavälillä se näkyy tuotteiden hinnoissa. Tämä siksi, että jos kaupat ensin koittavat vetää turhan korkeita katteita, niin yksittäisellä kaupalla olisi suuri houkutus laskea omat katteensa alemmalle tasolle ja viedä näin kaikki asiakkaat. Tämä pakottaisi muutkin laskemaan hintoja. Ja kyllä, jos itsepalvelukassat yleistyvät, niin kassatyöntekijöitä tarvitaan vähemmän. Mutta vain tampio luulee, että tämä johtaa suoraviivaisesti työttömyyteen. Jos ihmisellä jää 10 euroa enemmän rahaa kauppareissultansa itsepalvelukassojen alennettua hintoja, niin mihin hän sen käyttää? No ostaa enemmän tavaroita ja palveluita. Jos ihmiset käyttävät ylimääräiset rahansa porkkanoihin, niin porkkananviljelijöiden työpaikat lisääntyvät. Tai jos he käyttävät ne kauneushoitoihin, niin kosmetologien työpaikat lisääntyvät. Tämä on juuri tätä, kun ne koittavat päteä, joiden kapasiteetti ei riitä ennakoimaan kuin yhden askeleen kerrallaan, ja senkin hatarasti. Toki tässä tapauksessa on helppo ymmärtää, jos usko omaan työllistymiseen ei ole luja. [/quote] mä en tiedä kuinka iso sun kapasiteetti on mutta otetaan nyt esimerkiksi Salon kaupunki mistä nokia lopetti. meinaatko että nämä työttömät ostavat nyt kympillä enemmän porkkanoita? Ole hyvä ja kerro mistä se "ylimääräinen" kymppi saadaan? kyllä se nyt niin vain on että ostovouma heikkenee ihan jokaisella yrittäjällä kun ihmiset saa kenkää! Vai oletko erimieltä?

[/quote]

How about nämä usein koulutetut ja innovatiiviset ex-Nokialaiset perustaisivat jotain uutta (kuten moni onkin tehnyt). Valtionkin heille pitäisi työpaikaksi muuttua tai paikallisen S-marketin avata lisää miehitettyjä kassoja? Firmoja on tullut ja mennyt, aina. Toinen laskee, toinen nousee. 

Vierailija
170/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka maksaa työttömäksi jäävän kassa henkilöstön toimeentulon jatkossa? Innokkaat itsepalvelukassojen käyttäjät. Mm. tuloveron korotuksina, mikä jälleen vähentää ostovoimaa. Ja kun ne koneetkin tarvitsevat huoltoa, uusimista jne. Ja mistä luulette sen otettavan? Hinnan nousuina asiakkaalta.

Niin ja kenelle sitten puratte pahaa päivää huutamalla, sille sieluttomalle maksupäätteelle? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 11:26"]

Mielestäni Ikeassa on toimiva itsepalvelukassa. Tavaroita ei tarvitse purkaa hihnalle vaan ne voi piipata suoraan kärrystä. Sen sijaan olen pari kertaa käynyt S-marketin itsepalvelukassalla, mutta siellä asiointi on hankalaa. Laskutilat ovat todella pienet ja epäkäytännölliset. Ip-kassa ei toimi, jos meinaa ostaa muutakin kuin vesipullon. Tosin eivät henkilökassatkaan aina toimi. Usein kassa vain työntää tavarat kasaan, jolloin salaatit ruhjoutuu tai jugurttipurkin kansi menee rikki. Mielestäni ei ole palvelua sekään, että asiakkaan täytyy järjestellä ostoksensa kassan jäljiltä. Kannatan itsepalvelukassoja, JOS niissä on kunnon tasot.

[/quote]

Mä tykkään kanssa IKEAN systeemistä. Ja siitä rehellisyydestä, että kyltissä kerrotaan että yksi syy miten voimme myydä halvalla on se että asiakas tekee osan työstä itse. 

Vierailija
172/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ap:ta eli tästä lähtien vain pahat ihmiset menee sinne itsepalvelukassoille ja hyvät ihmiskassoille niin on heidänkin mukavampi rahastaa. Kaikki voittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.

Vierailija
174/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:26"]Mille aloille työpaikat sitten siirtyvät?[/quote]

Eivät ne minnekään siirry. Miettikää nyt, että hirvittävän suurella osalla ihmisiä älykkyysosamäärä on pitkälti alle sadan. Nämä ihmiset pystyvät tekemään ainoastaan yksinkertaista suorittavaa työtä. Näihin ei auta koulutus, koska oppi ei tartu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/198 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:18"]

 

Totta, tosin noissa tehdään sellaisia pistokokeita, eli siinä kun menet maksamaan, kone valitsee sattumanvaraisesti asiakkaan, jonka ostokset tarkistetaan. Eli kassahenkilö tulee luoksesi, skannaa 10 tuotetta ostoksistasi ja katsoo että ne täsmää niihin joista olet maksamassa. Ihan helppo systeemi. 

[/quote]

Ja homma kestää silloin aivan yhtä kauan kuin jos olisit jonottanut sille palvelukassalle.

Ainakin toistaiseksi palvelukassat (onneksi) meillä pysyvät, kun ei itsepalvelukassoilta myydä tupakkaa tai alkoholia addiktisuomalaisille. Ei ainakaan Wikken ässässä myydä.

Vierailija
176/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:35"] [quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 12:20"]

Ja kuka maksaa työttömäksi jäävän kassa henkilöstön toimeentulon jatkossa? Innokkaat itsepalvelukassojen käyttäjät. Mm. tuloveron korotuksina, mikä jälleen vähentää ostovoimaa. Ja kun ne koneetkin tarvitsevat huoltoa, uusimista jne. Ja mistä luulette sen otettavan? Hinnan nousuina asiakkaalta. Niin ja kenelle sitten puratte pahaa päivää huutamalla, sille sieluttomalle maksupäätteelle? ;)

[/quote] Hinnat laskee kun toiminta tehostuu ja ihmiset käyttävät säästyneet rahat palveluihin ja kassa työllistyy vaikka hierojana tai eräoppaana.[/quote]

Hierojan hommaan tarvitsee ihan kunnon koulutuksen, eli siihen ei ihan noin vaan mennä jos aiempi työkokemus on kaupan kassa ja koulutus lukio.

Vierailija
177/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:13"]

Nyky-Suomessa opiskeleminen ilman "helppoja" työpaikkoja, eli paikkoja joihin pääsee ilman lukiota korkeampaa koulutusta on lähes mahdotonta kun tukia kiristetään joka suunnasta. Miten ajattelitte että tulevien sukupolvien suomalaiset voivat kouluttautua korkealle jos ei ole varaa elää opiskeluvuosia läpi? Eikö ole hyvä että nuoret työllistyvät juuri esimerkiksi tällaisiin kaupanalan ammatteihin rahoittaakseen opintonsa, sen sijaan että eläisivät toimeentulotuen varassa kun opintotuki katkaistaan viiden vuoden jälkeen?

[/quote]

 

Kyllä sillä opintotuella elää

[/quote]

Kyllähän sillä elää. Sen viisi vuotta mitä sitä saa. Entä jos tutkinto kestää kauemmin?

Vierailija
178/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:32"]

Automatisaatio tulee, vaikka miten pyristelisimme vastaan ja itkisimme työpaikkojen menetystä. Parempi vaan mennä mukaan muutokseen ja yrittää hyötyä siitä. Kun ajattelee asiaa toisesta näkövinkkelistä, niin eikö meillä tosiaan parempaa tekemistä ole ihmisille kuin sellaista, jonka saa helposti korvattua koneella? Meillä on täällä kansainvälisesti erittäin korkeatasoisesti koulutettu väestö ja hyvät mahdollisuudet toimia edelläkävijöinä. Jostain syystä vaan jumitutaan itsepintaisesti vanhaan ja niiden robottimaisten työpaikkojen epätoivoiseen suojelemiseen. Sillä välin, kun muissa maissa robotiikka kehittyy ja itsepalvelukassat ovat arkipäivää. 

[/quote]

 

Kaikista ei valitettavasti ole insinööreiksi ja kehittämään innovatiivisia vientituotteita. Kaikilla ei ole mahdollisuutta saavuttaa korkeaa koulutustasoa. Nämä ihmiset joutuvat kortistoon, kun hommat loppuu. 

[/quote]

 

Niin? Se ei ole minun ongelmani. Suomessa on ilmainen koulutus. Jos ihminen ei kykene käymään korkeakoulua niin kärsikööt tyhmyydestään
[/quote]

Tämä on myös meidän kompastuskivemme, äärimmäinen itsekkyys.

Luuletko että toimiva yhteiskunta voidaan rakentaa tuollaisella ideologialla?

Mitäs näille ihmisille, keillä ei ole mahdollisuuksia opiskella sitä korkeakoulu/yliopistotutkintoa tehdään? Poltetaanko roviolla? Jos näille ihmisille ei automatisoitumisen vuoksi löydy työpaikkoja mistäköhän työttömyyskorvaukset +muut tuet maksetaan? Miettikää kuinka paljon maailmassa on ihmisiä, on aivan turhaa verrata johonkin 1930-luvun kehitykseen kun väestökasvu on mitä, triplaantunut?

Vierailija
179/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 09:26"] Kiinnostaa ihan vitusti. Ei ole kova työ itselleni piipata parit ostokset ja työntää kortti lukijaan. Itse asiassa ennemmin valitsen ip-kassan kuin tavallisen. [/quote] Miksi ihmeessä teen työn, joka kuuluu kaupalle? Palvelu. [/quote] Siksi että ei ole niin kauhea vaiva. Ei vie minulta arvokasta aikaa, en menetä rahaa...

[/quote]

 

Suomalainen on niin nöyrä, että palvelee itse itsensä ettei olisi vaivaksi. Ei ihme, että palveluja voidaan ajaa alas.

[/quote]

En kyllä valitse itsepalvelukassaa nöyryyteni takia. Ja etten olisi vaivaksi. Valitsen sen vain ja ainoastaan sen nopeuden takia. Siihen ei ole yleensä koskaan yhtään jonoa. Olen ostosteni kanssa ulkona kadulla parissa minuutissa itsepalvelukassaa käyttämällä, joten miksi  jäisin jonottamaan jotain ns. palvelua, joka sisältää sen, että itse ladon ostokseni hihnalle ja hihnalta itse pakkaan ne laukkuihini, maksan ja sanon kiitos ja moi. Mikä tässä nyt oli se suuri palvelu?

[/quote]

 

Niinpä. Minulla on aivan eri käsitys palvelusta. 

Vierailija
180/198 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:56"]Miten tämä voi olla näin vaikea tajuta?[/quote]

Sinä tässä et tajua. Kun työ tehostuu, työpaikat katoavat. Kun ei ole työpaikkoja, ei ole rahaa, joka kiertäisi. Raha kertyy koko ajan yhä harvemmille, mutta harvat ihmiset eivät pidä työllisyyttä yllä.

Miksi työttömyys olisi räjähtänyt, jos kerran koko ajan tulee uusia töitä?

 

[/quote]

 

Koska ne työttömät on taukkeja jotka luulee että ihminen voi lopettaa opiskelunsa. Ihmisen pitää olla valmis vaihtamaan useitakin kertoja urallaan alaa ja kouluttautua aina uudestaan ja uudestaan. Pitää olla myös valmis aina pudottamaan palkkaa kun aloittaa uuden uran koska siitä ei ole kokemusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä