PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?
Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.
Kommentit (703)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:50"]
Ei kai sais sanoa mutta SINUHE EGYPTILÄINEN...en vaan kertakaikiaan jaksanut kahlata sitä läpivaikka yleensä en mitään kirjaa kesken jätä. Myös esim Härkösen kirjat, UH! Ikäväkseni on todettava että Sofi Oksasen kirjatkin on kyllä yliarvostettuja. Itse pidän niitä tylsinä.
[/quote]
Älä huoli, on ihan ymmärrettävää, että ei jaksa lukea sinuhea.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:12"]
Sofi Oksasen Puhdistus, en meinannut jaksaa lukea loppuun, mutta sinnittelin. Ja toinenieleen jäänyt oli suomenkielinen Hobitti, huonon käännöksen vuoksi jäi lukematta.
[/quote] En itsekään tajua kun monen mielestä kirja on" liiankin jännittävä"...se on TYL SÄ!
Jari Tervon kirjoja en saa loppuun luettua, ne ovat aivan kamalaa luettavaa. Muuten luen kyllä kaikkea laidasta laitaan.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:50"]Ei kai sais sanoa mutta SINUHE EGYPTILÄINEN...en vaan kertakaikiaan jaksanut kahlata sitä läpivaikka yleensä en mitään kirjaa kesken jätä. Myös esim Härkösen kirjat, UH! Ikäväkseni on todettava että Sofi Oksasen kirjatkin on kyllä yliarvostettuja. Itse pidän niitä tylsinä.
[/quote]
Niin on erilainen maku. Itse olen lukenut sen varmaan viisi kertaa. Rakastan Waltarin kieltä ja kerrontaa, vaikka se niin kyynistä onkin. Tavallaan elämäniloista, mutta loppu on aina surua täynnä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:55"]
Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)
omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway,
[/quote] No miten voisi haukkua jotain Harlekiinia kun ei ikinä ole sellaista avannutkaan? Itse pidän mm Päätalosta, Hirvisaaresta, Utriosta, Linnasta, Ahosta...mutta Oksasesta en, hänellä on melkoisen puisevaa tekstiä.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:12"]
Tuntematon sotilas. En tykkää sotaromaaneista. Koulussa olisi pitänyt lukea, mutta en koskaan päässyt loppuun asti, vaikka muutoin rakastan kirjojen lukemista.
[/quote] Voih...omasta mielestäni tuo on yksi parhaista. Olen lukenut sen jo useammankin kerran.
Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)
Ei kannata yleistää... Itse pidän esim. venäläisistä klassikoista, Sofi Oksasen kirjoista, Waltarin kaikista romaaneista, Doris Lessingistä, Simone de Beauvoirista, Kafkasta esimerkiksi.
Silti en pidä Sadan vuoden yksinäisyydestä, Taru sormusten herrasta, enkä Vuonna 1984
Mielestäni olisi huolestuttavaa, jos kaikki pitäisivät samoista kirjoista tai joku sanoo pitävänsä jostain kirjadta, kun siitä pitää pitää, jotta vaikuttaa fiksulta
omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway,
[/quote]
Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolainen! Monta muutakin on jäänyt matkan varrella kesken, mutta tää oli mielettömän tylsä
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:50"]Ei kai sais sanoa mutta SINUHE EGYPTILÄINEN...en vaan kertakaikiaan jaksanut kahlata sitä läpivaikka yleensä en mitään kirjaa kesken jätä. Myös esim Härkösen kirjat, UH! Ikäväkseni on todettava että Sofi Oksasen kirjatkin on kyllä yliarvostettuja. Itse pidän niitä tylsinä.
[/quote]
Niin on erilainen maku. Itse olen lukenut sen varmaan viisi kertaa. Rakastan Waltarin kieltä ja kerrontaa, vaikka se niin kyynistä onkin. Tavallaan elämäniloista, mutta loppu on aina surua täynnä.
[/quote]
Ja se pitää vielä sanoa, että Sinuhe ei voi olla "paskin" kirja. Ymmärrän, että joku ei pääse rönsyilevän kerronnan takia tarinaan sisään, ja siksi se jää kesken, mutta kyseessä on kuitenkin suomalaisen kirjallisuustaiteen klassikko - yksi eniten muille kielille käännetyistä kirjoistamme, eikä sitä paskaksi voi haukkua vaikka se omaan makuun ei sopisikaan.
Joku Laila Hirvisaaren kirja. En kertakaikkiaan voi sietää hänen kirjoitustyyliään, vaikka aiheet sinänsä ihan kiinnostavia. Lisäksi kirjassa oli huomattavan paljon oikeinkirjoitus- ja kielioppivirheitä, olikohan sitä oikoluettu ollenkaan ennen painoon laittamista?
Paulo coelhon kirjat! Kaikki ongelmat ratkeavat löytämällä uskon!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:55"]Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)
[/quote]
Yritätkö sinä jotenkin ylentää itsesi? Vai mistä tuo omahyväisyys kumpuaa? Onko nyt parempi itsetunto, kun kuvittelet olevasi kirjamakusi suhteen hienompi kuin muut?
[/quote]
No jaa, olen kirjoittanut aika monta kommenttia ketjuun ja olen opiskellut kirjallisuutta yliopistossa. Tosin vain sivuaineena :D
Ei nämä nyt paskoja ole, mutta eivät vain mun makuuni:
- Jari Tervo - olen aloittanut Ohranaa ja Myyrää, toista niistä äänikirjana jopa, mutten vain pysty. Tervon tyyli vituttaa.
- Peter Hoegin Rajatapaukset - kärsin sen läpi, en vain löytänyt tarttumapintaa. Ketjussa mainitun Lumen tajun olen lukenut myös, enkä oikein pitänyt siitäkään.
- Rushdien Saatanalliset säkeet on jäänyt kesken useita kertoja
- Nyt juuri jäi kesken Siantappajat - en edes muista kirjailijan nimeä. Rakkausasiat kuvailtu kliseisesti, ihme jankkausta koko kirja. Tai koko ja koko, sain lusittua siitä ehkä kolmanneksen, kun luulin, että kirjaa oli enää kolmannes jäljellä.
- Rikosta ja rangaistusta en oo saanut luettua, mutta yritän taas tänä kesänä!
Ketjussa mainituista suurinhokeista mun lemppareihin kuuluvat mm. Juha Itkonen, Antti Tuuri, Sofi Oksanen sekä yksittäiset teokset Sinuhe egyptiläinen ja Anna Karenina.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:50"]Ei kai sais sanoa mutta SINUHE EGYPTILÄINEN...en vaan kertakaikiaan jaksanut kahlata sitä läpivaikka yleensä en mitään kirjaa kesken jätä. Myös esim Härkösen kirjat, UH! Ikäväkseni on todettava että Sofi Oksasen kirjatkin on kyllä yliarvostettuja. Itse pidän niitä tylsinä. [/quote] Niin on erilainen maku. Itse olen lukenut sen varmaan viisi kertaa. Rakastan Waltarin kieltä ja kerrontaa, vaikka se niin kyynistä onkin. Tavallaan elämäniloista, mutta loppu on aina surua täynnä. [/quote] Ja se pitää vielä sanoa, että Sinuhe ei voi olla "paskin" kirja. Ymmärrän, että joku ei pääse rönsyilevän kerronnan takia tarinaan sisään, ja siksi se jää kesken, mutta kyseessä on kuitenkin suomalaisen kirjallisuustaiteen klassikko - yksi eniten muille kielille käännetyistä kirjoistamme, eikä sitä paskaksi voi haukkua vaikka se omaan makuun ei sopisikaan.
[/quote] No niinhän mä sanoin, että ei kai saisi sanoa ;) Pääsin kyllä noin puoliväliin mutta kun se vielä siinäkin vaiheessa oli mielestäni jotenkin liian korni niin luovutin. Tiedän että kirjaa "pitäisi arvostaa" mutta se vain ei tuntunut aidolta...no, kun Suomalainen mies kertoo noinkin kaukaisista asioista niin epäuskottavuusongelmahan siitä väkisin tulee.
[/quote]
No sä sentään olet lukenut niitä harlekiineja. Mä yritin joskus 11-vuotiaana ja totesin, että eihän tällaista paskaa voi lukea.
172
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]
[/quote]
No sä sentään olet lukenut niitä harlekiineja. Mä yritin joskus 11-vuotiaana ja totesin, että eihän tällaista paskaa voi lukea.
172
[/quote] Niinpä, siis kuka noita Harlekiineja ja vastaavia oikein lukee? Itse luen mieluummin vaikka maitopurkin kylkeä ;)
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:16"]
[/quote]
172
[/quote] Niinpä, siis kuka noita Harlekiineja ja vastaavia oikein lukee? Itse luen mieluummin vaikka maitopurkin kylkeä ;)
[/quote]
Mä muuten oikeasti luen myös pakkausselosteita eri kielillä, oppii sanastoa :)
- Se, jolle vastasit
Seitsemännen luokan pakkoruotsin oppikirja 80-luvulla. Sen takia turhauduin kaikkeen koulunkäyntiin.
Alastalon salissa. Kauheaa tekotaiteellista tuubaa, missä jauhettiin jotain aivottomia ajatusketjuja sivutolkulla. Luin loppuun ainoastaan pystyäkseni sanomaan, että olen lukenut sen.