Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PASKIN kirja jonka olet lukenut, tai yrittänyt lukea?

Vierailija
07.04.2015 |

Valitettavasti en omaa valintaani muista nimeltä,oli joku 50-luvulla painettu uskonnollinen tyttökirja jonka sain mummoltani. Teinityttö angstaili ihastuen johonkin pahispoikaan, mutta eksyi seurakunnan toimiin, löysi Jeesuksen ja uskis-poikaystävän.

Kommentit (703)

Vierailija
81/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:08"]

Raamattu. Ainoa hyvä puoli on se, että Raamatun sivuista saa erinomaista sätkäpaperia, jos Rizlat sattuvat loppumaan.

[/quote]

Raamatussa on monta eri kirjaa ja eri tyylilajeja. Täytyy olla kirjallisesti täysin ummikko, jos niistä mikään ei nappaa.

[/quote]

Tuskin nämä mammat ovat edes yhtä Raamatun kirjaa kokonaan lukeneet :)

[/quote]

Minäpä luin teininä Raamatun kokonaan, samoin käsiini saamat muiden uskontojen vastaavat. Ei nappaa tyyliltään eikä sisällöltään. Jollen olisi ollut ateisti ennen tuon lukemista, olisin varmasti ollut sen jälkeen.

Kivat olivat kyllä jänniä: litografioita katkaistuista päistä ja hirviöistä. Ja se, mihin ne enkelien siivet kiinnittyivät ja millä lihaksilla niillä lennettiin, oli ihmetyksen aihe, joka vieläkin muistuu mieleen.

[/quote]

Ne kuvat eivät kyllä kuulu alkuperäiseen teokseen, mutta hauskaa että sait niistä iloa.

[/quote]

Harmistuit ja tunsit tarvetta sanoa edes jotakin, muttet tuon parempaan pystynyt?

Vierailija
82/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:29"]

Epäilen, että jotain Danielle Steeliä ei edes löydy kirjaston kaunokirjallisuusosastolta. Itselleni ei tulisi mieleenkään lukea sellaista, kun vielä on niin monta klassikkoakin lukematta.

[/quote]

Itse luen sellaista, mistä tykkään. Joku ihminen on päättänyt että klassikko on klassikko. Itsehän voi olla toista mieltä, esim miksi sotiiminen aiheena on arvostetumpaa kuin rakkaus? Koska mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut kirjan Sieppari ruispellossa hienoutta. Olihan se ihan luettava ja siinä oli hetkensä, mutta siinä se. Nyt reilu vuoden jälkeen lukemisesta en edes muista juuri mitään koko kirjasta. 

Vierailija
84/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:12"]Tuntematon sotilas. En tykkää sotaromaaneista. Koulussa olisi pitänyt lukea, mutta en koskaan päässyt loppuun asti, vaikka muutoin rakastan kirjojen lukemista. [/quote] Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Rakastan kirjoja, mutta tämä oli aivan sontaa

[/quote]

Outoa. Minä rakastan niitä perisuomalaisia henkilöhahmoja ja etenkin lopussa aina itken, kun he kuolevat. Englanninkielinen käännös on kyllä surkea. Ette kai vain sitä ole lukeneet?

[/quote]

Tulossa on uusi englanninkielinen käännös, jota Hesarissa kehuttiin.

Vierailija
85/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kirjoja on maailma täynnä, mutta yksi huonoimmista loppuun asti luetuista on fifty shades of grey. Jestas sentään. Myös Danielle Steeleä yritin - ei pysty.

Vierailija
86/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosa Liksomi teokset 

Vierailija
87/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri potterin joskus alotin ku tuntu kaikki(aikuiset!?) sitä hehkuttavan. Juu ei uponnu ei..

Vierailija
88/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkonen, Anna minun rakastaa enemmän. Sontaa. Tuntui kuin olisi tuijottanut neliskanttista pahvilaatikkoa sitä tekstimassaa lukiessa.

Vierailija
89/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti teiltä jää vain joku yksi yksittäinen kirja kesken? 

Vierailija
90/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkonen, Anna minun rakastaa enemmän. Sontaa. Tuntui kuin olisi tuijottanut neliskanttista pahvilaatikkoa sitä tekstimassaa lukiessa.

Vierailija
91/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:01"]

Dan Brownin Da Vinci -koodi. Hehkutuksen perusteella odotin jotain oivaltavaa, jännittävää ja yllättävää. Sen sijaan edessä olikin rasittavaa tankkausta, jossa tyhmemmällekin tehtiin selväksi millaisista 'suurista mysteereistä' on kyse. Henkilöhahmot lapsellisia ja naiiveja. En kykene käsittämään hypetystä. Harmillista kyllä, idea kirjassa sinänsä olisi ollut hyvä, kerrontatapa vain oli niin turkasen tuskastuttava.

Pieniä pätkiä olen myös lukenut Juha Vuorisen Juoppohullun päiväkirjasta. Taso on sitä luokkaa, että tulee suorastaan huono olo.

Kaikista huonoimpia käteen osuneita kirjoja ei tietenkään enää edes muista, kun ne ovat jääneet jo valintavaiheessa kirjakaupan / kirjaston hyllylle.

[/quote]

Luin DaVinci -koodin englanniksi. Tympäännyin kokonaan sadannen sivun tienoilla, jossa maailman parhaat kryptografit äimistelivät kappale toisensa jälkeen peilikuvana kirjoitettua kaunokirjoitusta. Eivät olleet koskaan sellaista nähneet eivätkä osanneet sitä tulkita. :)

Nro 51

[/quote]

Tähän haluan vielä lisätä sen, että minun kirjahyllyssäni on se vanha kirja, josta Brown näpisti ideansa DaVinci -koodiin. Kirja on kuiva kuin mikä, joten jaksoin vain puoliväliin. Lopetin lukemisen, kun havaitsin näpistämisen todeksi.

Nro 51

Vierailija
92/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Reijo mäen dekkari. Ei vaan kulkenut.

Vierailija
93/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sais sanoa mutta SINUHE EGYPTILÄINEN...en vaan kertakaikiaan jaksanut kahlata sitä läpivaikka yleensä en mitään kirjaa kesken jätä. Myös esim Härkösen kirjat, UH! Ikäväkseni on todettava että Sofi Oksasen kirjatkin on kyllä yliarvostettuja. Itse pidän niitä tylsinä.

Vierailija
94/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:29"]

Epäilen, että jotain Danielle Steeliä ei edes löydy kirjaston kaunokirjallisuusosastolta. Itselleni ei tulisi mieleenkään lukea sellaista, kun vielä on niin monta klassikkoakin lukematta.

[/quote]

Siellähän niitä on läjäpäin, elleivät ole lainassa. Tehtailee (vai liekö työryhmä) niitä varmaan kymmeniä vuodessa, ja kirjastoihin ne hankitaan.

Vierailija
95/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:40"]

Oikeasti teiltä jää vain joku yksi yksittäinen kirja kesken? 

[/quote]

Luulen, että useimmat mainitsevat vain ne mieleenpainuvimmat eli oikein surkeat. Lukemisen ystävältä voi kuitenkin jäädä kesken kymmeniä kirjoja, jotka eivät ole mitättömyyksissän jättäneet edes muistoa jälkeensä. Tai ainakin minun tapauksessani näin.

Vierailija
96/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piin elämä. Päähenkilö oli ainakin ensimmäiset 70 sivua niin raivostuttava, että kirja jäi kesken. Leffa ei ollut yhtään sen parempi.

Vierailija
97/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:38"]

Rosa Liksomi teokset 

[/quote] No joo, ne on kyllä skeidaa!

Vierailija
98/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännää huomata, miten erilaisia kirjamakuja ihmisillä on! Itse pidän kovasti Sofi Oksasesta: Kun kyyhkyset katosivat on mielestäni paras hänen teoksistaan. Voisin lukea sen uudestaan ihan pelkän kielellisen taitavuuden takia. 

Myös Sadan vuoden yksinäisyys on yksi kaikkien aikojen lempikirjoistani. Kirja on kieltämättä vaikealukuinen - itse piirtelin jonkinlaista sukupuuta paperille saadakseni jotain tolkkua henkilöistä. Mutta kaikenkaikkiaan kirja on todella kiehtova, värikäs ja omaperäinen, mielestäni Nobelinsa ansainnut. En tosin taida jaksaa lukea sitä uudestaan, juuri tuon vaikealukuisuuden takia. 

Saatanalliset säkeet jäivät minullakin kesken. Sitä teosta on kai mahdoton ymmärtää, jos ei tunne arabiankielistä kirjallisuutta läpikotaisin. 

Lumen taju oli mielestäni melko hyvä, tosin loppuratkaisua en tainnut oikein tajuta. Jossain kirjan puolivälissähän oli myös se outo kohtaus, jossa naispäähenkilö kertoo aikovansa "naida miehen peniksessä olevaa reikää klitoriksella". Mitä helvettiä?! Mies yrittää kirjoittaa seksikohtausta naisen näkökulmasta. Joko aikomus meni pahasti pieleen, tai sitten kohtaus oli tarkoituksella täysin käsittämätön. Sama juttu on näemmä ihmetyttänyt muitakin, koska löysin englanninkielisiltä sivuilta monta ihmettelevää ketjua tuosta kyseisestä kohtauksesta. :)

115

Vierailija
99/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 20:24"]Sadan vuoden yksinäisyys (Gabriel García Márquez)  Vuonna 1984 (George Orwel) [/quote] Sadan vuoden yksinäisyys oli yläasteikäisenä mun lempikirja!!! Voi toki olla, että enää ei nappaisi.

[/quote]

Kaikki Orwellit taas mun.

Vierailija
100/703 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin onnellinen teidän vastauksista. Pitkään olen miettinyt minkälaiset ihmiset kirjoittavat vauvapalstan mielipiteitä. Tämä kirjainhokkilista, jossa useat kotimaan ja maailman kirjallisuuden klassikot on listattu paskimmiksi ikinä luetuiksi kirjoiksi, antaa täydellisen vastauksen ihmettelemääni asiaan:)

omat paskimmat kirjat löytyvät Harlekiini osastolta. Minuun iskee Oksanen ja Itkonen, taivaslaulu, hemingway, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä