Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitten Italianmatkalta ja ensimmäinen huomioni oli huonosti pukeutuneiden ylipainoisten tavisten määrä Hesan keskustassa

Vierailija
26.06.2026 |

Tähän ylipaino-ongelmaan pitäisi NYT viimeistään puuttua kovalla kädellä ettei luisuta Amerikan malliin.

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Suomalaiset on tyylityömiä. Olen ihmetellyt samaa. 

Vierailija
62/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki laihduttamiseen: 4 rkl rasvaa (ei omega-6 rikasta kuten auringonkukka- ja rypsiöljy) per päivä suoraan siitä tummasta lasipurkista + vähä-hiilihydraattista ruokaa pääosin joka päivä. Pari leipäpalaa voi kyllä syödä. Mutta lounaalla yms. ei mitään isoa kasaa riisiä, jos ollenkaan, syö vaikka lihaa, salaattia ja kasviksia, juureksia ja päälle paljon rasvaa! Noin sain paljon kiloja pois tekemättä yhtään mitään muuta muutosta elämääni. Esim. maapähkinät on hyviä rasvan ja proteiinin lähteitä ja ne eivät maksa juuri mitään. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta aloin iän myötä pikku hiljaa jo alustavasti olemaan, niin tein muutoksen. Ei voi olla vaikeeta yhtään kenellekään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta

Eilen olit aamulla marketissa ihmettelemässä pullan ostajia.

joko kävit marketin paistopisteellä. Eikös eilinen ihmisten haukkuminen tullut sieltä.

Vierailija
64/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että ylipainolle pitäisi tehdä jotain. Sokeri- ja rasvavero esim. olisi ihan helppoja toteutettavia. Eihän tällaisia karkki- ja sipsihyllyjä ole oikein missään muualla.

Et kuitenkaan huomannut, että aloitus on trollausta. AP ei käynyt missään matkalla. 

Vierailija
65/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä AP takaisin sinne Italiaan. Kukaan ei pyytänyt sinua takaisin tänne arvostelemaan ja solvaamaan ihmisiä.

AP on trolli, erikoista on se, että kaikki ei sitä huomaa. Sillä on joka päivä samaa sontaa.

Surullista että elämääsi rytmittää lähinnä vauvapalstalla roikkuminen.

Vierailija
66/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen puoliksi italialainen, asunut elämäni aikana yhteensä 17 vuotta siellä. Nykyään taas  Helsingissä.


Jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta ylipaino on täällä oikea ongelma, se on totta.

Sulta meni silti päääasia ohi. Vastaat trollaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP- MITEN VASTAAT KOMMENTTEIHIN

Kun teit aloituksen, niin kerro toki italian matkastasi.

Vierailija
68/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin myös Italiassa ja Suomeen palatessa huomion kiinnitti roskaisuus ja lupiinien määrä ihan joka paikassa. Ollaan muka ylpeitä puhtaasta luonnosta ja sen pitäisi olla joku matkailuvaltti, hah.


Mutta positiivista Italiaan verrattuna oli Suomen hyvä ja monipuolinen ruoka ja hyvänmakuinen kahvi.

Lupiinit ovat kauniita.

Niistä on tehty jopa laulukin, villejä lupiineja (J.Karjalainen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit keskustan kautta lentokentältä. ? Koukkasiko taksi keskustan kautta, vai menitkö juna-asemalle, vai linja-autolle. Eli missä päin keskustaa sitten liikuit, kun ehdit lennon jälkeen tarkkailla ihmisiä.

Vierailija
70/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen puoliksi italialainen, asunut elämäni aikana yhteensä 17 vuotta siellä. Nykyään taas  Helsingissä.


Jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta ylipaino on täällä oikea ongelma, se on totta.

Kerro minulle, miksi italialaiset ovat yleensä niin tylyjä ja epäkohteliaita? En ole tavannut yhtään italialaista, joka olisi mukava ja kohtelias. Ja olen nähnyt heitä paljon, koska olen töissä koulussa, jossa paljon vaihto-opiskelijoita. Tytöt/naiset melkeinpä pahempia kuin miehet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino + tunikat 🤮🤢

Lippis, sandaalit ja edessä oleva kaljamaha 🤣

Vierailija
72/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä AP takaisin sinne Italiaan. Kukaan ei pyytänyt sinua takaisin tänne arvostelemaan ja solvaamaan ihmisiä.

AP on trolli, erikoista on se, että kaikki ei sitä huomaa. Sillä on joka päivä samaa sontaa.

Surullista että elämääsi rytmittää lähinnä vauvapalstalla roikkuminen.

Kas AP on paikalla, mutta et vastaa kommentteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on et pitää haukkua muita? Eikö meidän pitäis kannustaa ja yrittää saada tää kansan itsetunto nousemaan? 

Mä en osaa kuvitella et ne italialaiset haukkuis toisiaan näin. 

Tosi surullista! Mitä ihmeen väliä sillä on miltä ihmiset näyttää? Ja se mitä joku jo kirjoittikin niin jos täällä on niin kurjaa ja kamalan näköisiä ihmisiä, jollainen et tietenkään ole itse, niin lähde hyvä ihminen sinne Milanoon! Ei täällä tarvii kenenkään ahdistua. 

Vierailija
74/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettien karkkilaarit, sipsisäkit, limulavat ja mättöpakkaukset.

Sellaista paskaa ei syödä Italiassa.

Hintataso taitaa Italiassa olla sellainen, ettei väli mene hurmokseen, kun irtokarkit ovat 5,95/kg tai limsat 8,95/24 plo?

Halvimmat paikalliset (ne parhaat) limut maksaa 59-89cnt/1,5l pullo. Silti niitä juodaan hyvin vähän.
Makeiset on kalliita eikä niitä ole hyllymetreittäin tarjolla. Irtokarkkeja vsin jossain makeiskaupoissa, ei marketeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on ylivoimaa.

Vierailija
76/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee kuule takas Italiaan ap.!

Vierailija
77/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT niitä kireitä farkkuperseitä keskustat täyteen.. ei mitään kulmuneita vaan tiukkoja kiinteitä tisuleita ihonmyötäisissä kesämekoissa... nussittaa...

Vierailija
78/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin nämä pullukat joilla naama täynnä metallia ja punaisiksi / sinisiksi värjätyt hiukset🤮🤮🤮

Vierailija
79/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menit keskustan kautta lentokentältä. ? Koukkasiko taksi keskustan kautta, vai menitkö juna-asemalle, vai linja-autolle. Eli missä päin keskustaa sitten liikuit, kun ehdit lennon jälkeen tarkkailla ihmisiä.

lentokentän ja kysymysmerkin väliin EI tule pistettä hox hox

 

Kirjoituksesta puuttuu vielä KAKSI kysymysmerkkiä hox hox

Vierailija
80/127 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee kuule takas Italiaan ap.!

Huutomerkin eteen EI tule pistettä hox hox!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi