Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitten Italianmatkalta ja ensimmäinen huomioni oli huonosti pukeutuneiden ylipainoisten tavisten määrä Hesan keskustassa

Vierailija
26.06.2026 |

Tähän ylipaino-ongelmaan pitäisi NYT viimeistään puuttua kovalla kädellä ettei luisuta Amerikan malliin.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Itse en erota hollantalaisesta  (pohjois-italilaisesta jossa olen asunut) tai saksalaisesta. Joten onnea taidostasi! 

Lyhyenläntä, tanakka, pyöreäposkinen, hyppyrinenäinen , tatuoitu, tyylitön suomalainen erottuu kivikasvoisista, pitkistä hollantilaisista ja germaanisista kansoista.

T. Hollannissa, Saksassa, Itävallassa, mm. työskennellyt.

Tässä on sukupolviero. Nuorten suomalaismiesten keskipituus ln 181cm, ja useat näistä ovat hoikkia ja pukeutuvat hyvin.

Vierailija
42/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Sinutkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta olla läski ja tyylikäs, elegantti samaan aikaan. Läski voi olla persoonallinen, jopa miellyttävännäköinen, jos kasvot ovat nätit.

Vierailija
44/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markettien karkkilaarit, sipsisäkit, limulavat ja mättöpakkaukset. 

Sellaista paskaa ei syödä Italiassa.

Hintataso taitaa Italiassa olla sellainen, ettei väli mene hurmokseen, kun irtokarkit ovat 5,95/kg tai limsat 8,95/24 plo?

Vierailija
45/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä amerikkalaiset on paljon enemmän syöneet, katsokaa esim. Trump ja kumppanit. Kaula ei erotu ja hän ei voi esiintyä rannalla ranta vaatteissa. Paitsi photoshop muokatussa kuvissa. 

Trump on mitä on muuten, mutta mies on jo 80v. Nuorempana oli hoikka.

Vierailija
46/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös Italiassa ja Suomeen palatessa huomion kiinnitti roskaisuus ja lupiinien määrä ihan joka paikassa. Ollaan muka ylpeitä puhtaasta luonnosta ja sen pitäisi olla joku matkailuvaltti, hah.


Mutta positiivista Italiaan verrattuna oli Suomen hyvä ja monipuolinen ruoka ja hyvänmakuinen kahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Jos olet matkailualalla todnäk liikut kohteissa, joissa on paljon turisteja sekä maan edustavimpia kohteita. Näin tavallisena suomalaisena liikun paljon syrjäseuduilla, kaukana turistikohteista, niin en menisi väittämään että me suomalaiset olisimme erityisen huonoja pukeutumaan. Kyllä ne Italiassakin osaavat kurjuuden maksimointia arkivaatteissaan. 
Mutta ainahan sitä voi taivastella ja pohtia olisiko jokin ratkaisu, jolla saisimme suomalaisen maksuvoiman vahvemmaksi ja sen myötä tarjontaa laajenisi tavallisenkin pulliaisen ostettavaksi.
Ja kun kerran olet matkailualalla koeta muistaa, että me asumme ilmastollisesti haasteellisella leveysasteella. Siinä, missä italialainen sipsuttelee samat nappaskengät jalassaan ympäri vuoden meidän pitää ostaa sillä samalla rahalla neljät kengät eri vuodenaikoihin.

Vierailija
48/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä amerikkalaiset on paljon enemmän syöneet, katsokaa esim. Trump ja kumppanit. Kaula ei erotu ja hän ei voi esiintyä rannalla ranta vaatteissa. Paitsi photoshop muokatussa kuvissa. 

Usassa aikoinaan töissä olleelani hämmästelin heidän lounaitaan, lounaaseen kuului esim  donitseja, pipareita, limonaadia, suklaa patukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ap:n kanssa samaa mieltä, että ylipainolle pitäisi tehdä jotain. Sokeri- ja rasvavero esim. olisi ihan helppoja toteutettavia. Eihän tällaisia karkki- ja sipsihyllyjä ole oikein missään muualla.

Vierailija
50/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lyhyenläntä, tanakka, pyöreäposkinen, hyppyrinenäinen , tatuoitu, tyylitön suomalainen erottuu kivikasvoisista, pitkistä hollantilaisista ja germaanisista kansoista.

T. Hollannissa, Saksassa, Itävallassa, mm. työskennellyt."
-----

Lyhyenläntä, tukeva jne. ovat siperialaisia ja muita vast. metsästäjäkeräilijä-ominaisuuksia. Rasva varastoituu kroppaan.
Älyllisesti ja henkisesti tällaiset erottuvat myös eurooppalaisista. Siperialainen ei ole eurooppalainen. Siperialainen ei ole edes alkuperäinen finnougri. Siperialainen on kuin afrikkalainen, muttei ymmärrä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet melko oikeassa ap, mutta tunnen monia italialaisia työn kautta, eikä mielestäni he pukeudu ollenkaan hyvin. Ihan samalla tavalla kuin muut ihmiset. Tämä perus uniformu collagehousut+lenkkarit on melkein kaikilla, en huomaa mitään eroa muihin kansallisuuksiin. 

Vierailija
52/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet melko oikeassa ap, mutta tunnen monia italialaisia työn kautta, eikä mielestäni he pukeudu ollenkaan hyvin. Ihan samalla tavalla kuin muut ihmiset. Tämä perus uniformu collagehousut+lenkkarit on melkein kaikilla, en huomaa mitään eroa muihin kansallisuuksiin. 

Itse olen huomannut italialaisten kanssa, että he eivät usein osaa pukeutua tilanteen tai sään mukaan. Esim. kaikilla miehillä on aina se sama kauluspaita+chino kombo. Joo, sehän on ihan tyylikäs yhdistelmä ja toimii esim. toimistossa, mutta sitten kun sellaisen vetää päälle rantakohteessa kun syöt meren äärellä, lämpötilan ollessa +35, niin se näyttää naurettavalta. Ja sitten ne tietenkin hikoilee, ja tyylikästä ei ole se, että näet hikitahrat toisen vaatteissa. Tiedän siis kun oma mieheni on italialainen ja hän luotti aina tuohon komboon (myös silloin kun oli helle ja oltiin jossain lomalla) ja vihdoin itsekin tajusi, ettei se ole käytännöllinen asukokonaisuus jokaikiseen paikkaan. 

Mitä taas tulee tuohon lihavuuteen niin siinä olen samaa mieltä että ylilihavuutta on nykyään kaikkialla maailmassa. Italiassa tiedän useita perheitä, joissa lapset on pullukoita ja sitä pidetään jotenkin söpönä, kun pikku bambino on pullea pyöreäposkinen, kun tosiasiassa lapsi on vaan läski. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin myös Italiassa ja Suomeen palatessa huomion kiinnitti roskaisuus ja lupiinien määrä ihan joka paikassa. Ollaan muka ylpeitä puhtaasta luonnosta ja sen pitäisi olla joku matkailuvaltti, hah.


Mutta positiivista Italiaan verrattuna oli Suomen hyvä ja monipuolinen ruoka ja hyvänmakuinen kahvi.

Lupiinit ovat kauniita.

Vierailija
54/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino + tunikat 🤮🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit itsesi kaupan ikkunasta?

Vierailija
56/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeutusaineita työnnetään joka paikkaan. Tutkimuksissa paljastunut että lisäävät ruokahalua. Olevinaan light "laihdutustuotteita".

Vierailija
57/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipa päivä kivasti. Muodin asiantuntijat kokoontuivat palstalla jo hyvissä ajoin.

Vierailija
58/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂

Vierailija
59/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Paitsi ei sinua, tietenkään?

Vierailija
60/126 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeutusaineita työnnetään joka paikkaan. Tutkimuksissa paljastunut että lisäävät ruokahalua. Olevinaan light "laihdutustuotteita".

Aspartaami= hermosto myrkky jota esim limonadeissa käytetään makeutusaineena, itse olen vältellyt jomia jossa kyseistä ainetta, aiheuttaa minulle päänsärkyä kun vastaavasti (sokeri) juomat ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme