Allergisen koiran ruokinta?
Koira on allerginen maitotuotteille, possulle, kanalle, naudalle, perunalle, viljoille. Alkaa siis oksentamaan ja ripuloimaan jne. Mitä tuolle nyt pitäisi oikein ruokkia?
Kommentit (155)
Lopetuspiikki! miksi kiduttaa koiraa?
Eläin ei luonnossakaan selviäisi allergisena niin miksi sen pitäisi saada elää?
Sopiiko lammas? Canaganin Grass Fed Lamb-nappulassa ei muistaakseni ole mitään noista mainituista.
Eli etsi joku riisi- tai bataattipohjainen kuivaruoka, jossa on vain yhtä proteiininlähdettä perustaksi ja lisäksi annat lampaanlihaa, riistaa tai hevosta.
Omalle allergiselle koiralle tein hevosenlihasta ruokaa. Jos koira oireilee suolistolla eli ripuloi niin kannattaa etsiä ruokaa joka rasittaisi mahdollisimman vähän suolistoa. Esim täällä on erilaisia erikoisruokia testattu https://testaajat.com/paras-hypoallergeeninen-koiranruoka/
Tai jos viitsit, tee itse ruoka: riisiä pohjaksi, joukkoon vähän jotain kasvista, joka koiralle sopii, lammasta, riistaa, hevosta (mikä noista nyt sopiikin ja on helpointa saada), pellavansiemenrouhetta, mustikka- ja karpalojauhetta ja pellavansiemenöljyä. Lisäksi joku ravintolisä, että koira saa varmasti kaikki tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet.
Jotain intestinal-ruokaa (Royal Canin, Brit jne.) tai sitten viljatonta, jossa vain yksi proteiinilähde. Googlella löytyy useampia eri merkkejä. Jos pieni koira, niin on helppo tehdä ruoka itsekin esim. hevosesta, porosta, lampaasta, kalasta ja kokeilla siihen esim. hiilariksi tattaria.
Meillä käy lammas-riisi -pohjaiset nappulat.
Vierailija kirjoitti:
Ei nappulat ole terveellisiä? Söisitkö itse nappuloita?
Jos nyt ensin eliminointi dieetti ja sen jälkeen miettiä uudestaan. Meillä selvisi kala-allergia tuolla, ja nyt vain katson ettei edes kalaöljyä ole ruoassa. Itse teen paljon risottoa koiralle.
Olisko palstalaisilla jotain vinkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne, koira ei ole villieläin, nappulat sisältää vitamit ja kaiken muun mitä koira tarvitsee.
Onko eläinlääkäri todennut allergiat, jos ei niin vie lääkäriin, voi oireilla myös jotain muutakin kuin ruokaa esimerkiksi joku sisäelinsairaus...
Allergia ruokaa on olemassa, mustista ja mirristä löytyy hyviä vaihtoehtoja esimerkiksi tää https://www.mustijamirri.fi/hills-prescription-diet-canine-z/d-food-sen…
Osta hyperallergiinista koiranruokaa. Miksi koiran pitäisi syödä ihmisten ruokia? Britt Care Mustissa ja Mirrissä vajaa 80 € 12 kg säkki.
Vierailija kirjoitti:
Allergia ruokaa on olemassa, mustista ja mirristä löytyy hyviä vaihtoehtoja esimerkiksi tää https://www.mustijamirri.fi/hills-prescription-diet-canine-z/d-food-sen…
Kannattaa huomata, että suurin osa noista hypoallergiaruuista sisältää kanaa... Kuten tuo linkkaamasi tuote.
Kiusa se on pienikin kiusa
Royl Caninin anallergenic on muistaakseni kananmunapohjainen ja viljaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne, koira ei ole villieläin, nappulat sisältää vitamit ja kaiken muun mitä koira tarvitsee.
Meidän koira on sen verran villi, että nappuloista ja teollisista puruherkuista menee vatsa kuralle ja närästää. Syö raakaruokaa ja joskus jotain raatoja löytää ja mitä lie mädäntyneitä omenoita oravien jäljiltä, eikä mitään ongelmia.
Eli miten allergia on testattu? Oletko vain kokeillut eri nappularuokia vai oletko kokeillut paljasta lihaa kerrallaan? Nappulathan ovat ihan hirveää moskaa täyteaineineen. Eivät villit koiraeläimet syö luonnossa sokerijuurikkaita, viljoja jne.
Mun allerginen koira syö Hau-Haun monoproteiini märkäruokia ( nirso mummo, jolle ei nappulat mee). Niissä on mm kala-vaihtoehto, jos se käy? Mun koiralle käy se nauta.
Lily's kitchenillä on nappuloita peura-ankka-lohi, jossa ei oo mitään lisäkkeitä.
Kalaa, riistaa?