Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitten Italianmatkalta ja ensimmäinen huomioni oli huonosti pukeutuneiden ylipainoisten tavisten määrä Hesan keskustassa

Vierailija
26.06.2026 |

Tähän ylipaino-ongelmaan pitäisi NYT viimeistään puuttua kovalla kädellä ettei luisuta Amerikan malliin.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen puoliksi italialainen, asunut elämäni aikana yhteensä 17 vuotta siellä. Nykyään taas  Helsingissä.


Jokainen pukeutuu miten haluaa, mutta ylipaino on täällä oikea ongelma, se on totta.

Kerro minulle, miksi italialaiset ovat yleensä niin tylyjä ja epäkohteliaita? En ole tavannut yhtään italialaista, joka olisi mukava ja kohtelias. Ja olen nähnyt heitä paljon, koska olen töissä koulussa, jossa paljon vaihto-opiskelijoita. Tytöt/naiset melkeinpä pahempia kuin miehet. 

Naiset käyttäytyy paskasti joka maassa. Sellaista se nykyaika on ja feminismi. Suomalaisista ei pidetä ulkomailla ääliöliberaaliutensa takia. Ei ne missään tynnyrissä siellä elä sana kiirii ja ihmiset tietää asioita.

Vierailija
82/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Suomalaiset on tyylityömiä. Olen ihmetellyt samaa. 

Onneksi sä olet niin tyylikäs ja tasapainoitat tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sua kiinnostaa niin paljon toisten ihmisten paino ja pukeutuminen? Vauva palstalla aina väitetään että suomalaiset on lihavia ja pukeutuu huonosti, mutta itse en ole tätä huomannut, koska keskityn omaan elämääni. 

Vierailija
84/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markettien karkkilaarit, sipsisäkit, limulavat ja mättöpakkaukset. 

Sellaista paskaa ei syödä Italiassa.

Suomessa on myös pahaa ruokaa.

https://yle.fi/a/3-5217244

Vierailija
85/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa ei ole lääkityksiä,stressiä,unettomuutta,ruuhkavuosia, miehiä jotka ei huomioi,pikkulapsiaikaa perheessä...

Vierailija
86/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vaatteita on olemassa joka makuun, eikä sillä ole enää mitään merkitystä miten kukin pukeutuu. En kiinnitä juurikaan huomiota kenenkään vaatetukseen, saati siihen että on pukeutunut ns. hienosti ja kalliisti. Ei kaikki halua erottua massasta mitenkään, silloin kannattaa varmaan pukeutua massan mukaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa niin paljon toisten ihmisten paino ja pukeutuminen? Vauva palstalla aina väitetään että suomalaiset on lihavia ja pukeutuu huonosti, mutta itse en ole tätä huomannut, koska keskityn omaan elämääni. 

Siis keskityt tyylittömyyteen ja epäterveelliseen ruokavalioon lololoollol tirsk

Vierailija
88/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivaterminaalissa on lähinnä turisteja. Kantakaupungissa on aika vähän ylipainoisia. Näin kesäisin Stadissa parveilevat lähinnä turistit, paikalliset ovat lomalla. Niin minä itsekin olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkiksiako kaikkien pitäisi olla?

Vierailija
90/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa niin paljon toisten ihmisten paino ja pukeutuminen? Vauva palstalla aina väitetään että suomalaiset on lihavia ja pukeutuu huonosti, mutta itse en ole tätä huomannut, koska keskityn omaan elämääni. 

Siis keskityt tyylittömyyteen ja epäterveelliseen ruokavalioon lololoollol tirsk

Ehkä, mutta se on silti omaa, ei toisten. Toisten arvostelu ulkonäön perusteella on aika moukkamaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menit keskustan kautta lentokentältä. ? Koukkasiko taksi keskustan kautta, vai menitkö juna-asemalle, vai linja-autolle. Eli missä päin keskustaa sitten liikuit, kun ehdit lennon jälkeen tarkkailla ihmisiä.

lentokentän ja kysymysmerkin väliin EI tule pistettä hox hox

 

Kirjoituksesta puuttuu vielä KAKSI kysymysmerkkiä hox hox

Miten vastaat tuohon kysymykseen AP

Vierailija
92/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on ylivoimaa.

Pötsillä suomalaiset tunnistaa jo kaukaa ulkomailla 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menit keskustan kautta lentokentältä. ? Koukkasiko taksi keskustan kautta, vai menitkö juna-asemalle, vai linja-autolle. Eli missä päin keskustaa sitten liikuit, kun ehdit lennon jälkeen tarkkailla ihmisiä.

lentokentän ja kysymysmerkin väliin EI tule pistettä hox hox

 

Kirjoituksesta puuttuu vielä KAKSI kysymysmerkkiä hox hox

Aloitus oli perseestä, joten kiälioppi on aika saman tekevää tässä - kohtaa

Vierailija
94/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

irtokarkit on jatkuvasti tarjouksessa jossain marketissa ja limsaa juodaan joka päivä janoon veden sijasta

Jos sinä mässytät irtokarkkeja ja juot limsaa joka päivä, se ei tarkoita, että kaikki tekevät niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on ylivoimaa.

Pötsillä suomalaiset tunnistaa jo kaukaa ulkomailla 😂

Mikä se sinun ongelmasi onkaan?

Vierailija
96/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa niin paljon toisten ihmisten paino ja pukeutuminen? Vauva palstalla aina väitetään että suomalaiset on lihavia ja pukeutuu huonosti, mutta itse en ole tätä huomannut, koska keskityn omaan elämääni. 

Siis keskityt tyylittömyyteen ja epäterveelliseen ruokavalioon lololoollol tirsk

Ehkä, mutta se on silti omaa, ei toisten. Toisten arvostelu ulkonäön perusteella on aika moukkamaista

Totta kai nyt yleisellä tasolla saa tehdä huomioita. 

Moukkamaista sanoa se päin naamaa kohteelle.

Tottahan tuo on. Ei tarvitse mennä kuin Tukholmaan, niin katunäkymä on aivan toinen. 

Täälläkin kyllä Helsingin keskusta erottuu edukseen vaikkapa Vantaan Jumbosta. 

Vierailija
97/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa niin paljon toisten ihmisten paino ja pukeutuminen? Vauva palstalla aina väitetään että suomalaiset on lihavia ja pukeutuu huonosti, mutta itse en ole tätä huomannut, koska keskityn omaan elämääni. 

Siis keskityt tyylittömyyteen ja epäterveelliseen ruokavalioon lololoollol tirsk

Koita kestää, vaikka pilattiin sun trollaus. 

Vierailija
98/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menit keskustan kautta lentokentältä. ? Koukkasiko taksi keskustan kautta, vai menitkö juna-asemalle, vai linja-autolle. Eli missä päin keskustaa sitten liikuit, kun ehdit lennon jälkeen tarkkailla ihmisiä.

lentokentän ja kysymysmerkin väliin EI tule pistettä hox hox

 

Kirjoituksesta puuttuu vielä KAKSI kysymysmerkkiä hox hox

Miten vastaat tuohon kysymykseen AP

Vastaan, että aloituksesi on perseestä.

-eri-

Vierailija
99/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissasin kerran Amalfin rannikolla, ja olihan se aika shokki. Toinen toistaan kauniimpia ja sirompia miehiä ja naisia, tosin iso osa turisteja eri puolilta maailmaa.

Vierailija
100/150 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Euroopasta tulleita turisteja, ei Hesan keskustassa muita kesällä näe. 

Hih olen matkailualalla ja aika paljon nähnyt ihmisiä maailmalla, kyllä suomalaisen tunnistaa sekunnissa kadulla.

 

-ap

Minua et ehkä tunnistaisikaan, et sekunnissa etkä parissa. Koska jostain syystä minua luullaan (ihannoimaksesi) italialaiseksi, tämä on toistunut useassa maassa matkustellessani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän