Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6471)

Vierailija
6401/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit. 

Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.

Vierailija
6402/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit. 

Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.

Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit. 

Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.

Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.

Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia

Vierailija
6404/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

On eri asia julistaa evankeliumia kavereille vs. toimia teologisena asiantuntijana ja puhua kymmenille tuhansille kuulijoille.

Siinä ei ole mitään eroa. Julistajalla pitää vain olla Pyhä Henki.

Tuolla perusteella nelivuotiaat lapset on täysin kelvollisia puhujiksi. Sinne vaan puhujanpönttöön, voi istua äidin sylissä, jos ei muuten yllä mikrofoniin.

Vierailija
6405/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit. 

Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.

Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.

Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia

Ei, on ollut ihan oikeasti monia relevantteja kohtia ja kysymyksiä. Mutta kun ihminen näkee vain sen mitä haluaa katsoa niin turha jäädä keskustelemaan. Hedelmällinen keskustelu perustuu siihen, että haluaa aidosti katsoa myös toisesta näkökulmasta. Enpä ole sellaisiin keskustelijoihin törmännyt tässä ympäristössä, pidetään kiinni omasta näkemyksestä väkisin, kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla.

Vierailija
6406/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:

“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)

Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.

Lukekaa please joskus Raamattua.
 

Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit. 

Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.

Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.

Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia

Ei, on ollut ihan oikeasti monia relevantteja kohtia ja kysymyksiä. Mutta kun ihminen näkee vain sen mitä haluaa katsoa niin turha jäädä keskustelemaan. Hedelmällinen keskustelu perustuu siihen, että haluaa aidosti katsoa myös toisesta näkökulmasta. Enpä ole sellaisiin keskustelijoihin törmännyt tässä ympäristössä, pidetään kiinni omasta näkemyksestä väkisin, kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla.

"...kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla."

Niinhän aivopesu toimii, eli uhrille syötetään aivopesijän arvomaailma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6407/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina  pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui

Vierailija
6408/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina  pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui

Kuka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6409/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina  pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui

Sinä uskot tämän hämärän nimettömän mustamaalaustilin faktoja? Ihanko oikeasti?

Koko tili oli pelkkää mustamaalausta, mitään muuta sisältöä ei tainnut olla.

Vierailija
6410/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vastata kommenttiin. Marianne Airas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6411/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuvakaapaukset tekstiviesteistä

Vierailija
6412/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kuvakaapaukset tekstiviesteistä

Mitä uskot niiden todistaneen?

Sellainen hämärätili tosiaan aikanaan oli, mutta ei ole ilmeisesti enää. Kerro tilin nimi, kun en muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6413/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne ylemmäksi käy lukee

Vierailija
6414/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuonne ylemmäksi käy lukee

Mutta mikä oli se toinen tili, missä niitä tekstiviestien kuvankaappauksia oli?

Haluaisin tarkistaa, vieläkö se löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6415/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!

Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.

-vl

Vierailija
6416/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!

Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.

-vl

Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.

Vierailija
6417/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailmassa yli 10 000 uskontoa.

Vierailija
6418/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!

Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.

-vl

Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.

Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa on lisäksi erityissäännöksiä, joiden vuoksi vanhentumisaika voi alkaa vasta uhrin täytettyä tietyn iän, joten käytännössä syyteoikeus voi säilyä vuosikymmeniä. 


Toki mukavampi vain netissä syytellä ilman tietoa onko mitään koskaan edes tapahtunut. On vain yhden julkisuushakuisen henkilön sana ”todisteena”.

Tiesittehän, että koska syyttämänne henkilöt ovat tunnistettavissa, voitte joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta?

Vierailija
6419/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!

Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.

-vl

Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.

Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa on lisäksi erityissäännöksiä, joiden vuoksi vanhentumisaika voi alkaa vasta uhrin täytettyä tietyn iän, joten käytännössä syyteoikeus voi säilyä vuosikymmeniä. 


Toki mukavampi vain netissä syytellä ilman tietoa onko mitään koskaan edes tapahtunut. On vain yhden julkisuushakuisen henkilön sana ”todisteena”.

Tiesittehän, että koska syyttämänne henkilöt ovat tunnistettavissa, voitte joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta?

Syyttämänne henkilö?

Mitä pelleilyä taas, ensinnäkään en ole syyttänyt mistään ketään😉

Toiseksi, kuka olisi edes se henkilö, asiaan liittyy useita henkilöitä😉

Vierailija
6420/6471 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta rupee viestit häviämään, kun mammat poistelee rikollisia viestejään

Höpö höpö, viestejä ei harvinaista kyllä ole poistunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi