Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (6471)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:
“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)
Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.
Lukekaa please joskus Raamattua.
Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit.
Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.
Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:
“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)
Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.
Lukekaa please joskus Raamattua.
Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit.
Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.
Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.
Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:
“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)
Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.
Lukekaa please joskus Raamattua.
On eri asia julistaa evankeliumia kavereille vs. toimia teologisena asiantuntijana ja puhua kymmenille tuhansille kuulijoille.
Siinä ei ole mitään eroa. Julistajalla pitää vain olla Pyhä Henki.
Tuolla perusteella nelivuotiaat lapset on täysin kelvollisia puhujiksi. Sinne vaan puhujanpönttöön, voi istua äidin sylissä, jos ei muuten yllä mikrofoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:
“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)
Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.
Lukekaa please joskus Raamattua.
Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit.
Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.
Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.
Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia
Ei, on ollut ihan oikeasti monia relevantteja kohtia ja kysymyksiä. Mutta kun ihminen näkee vain sen mitä haluaa katsoa niin turha jäädä keskustelemaan. Hedelmällinen keskustelu perustuu siihen, että haluaa aidosti katsoa myös toisesta näkökulmasta. Enpä ole sellaisiin keskustelijoihin törmännyt tässä ympäristössä, pidetään kiinni omasta näkemyksestä väkisin, kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa Jumalan sanan julistaminen ei ole sidottu teologiseen koulutukseen. Esimerkiksi Pietarista ja Johanneksesta todettiin:
“He huomasivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä.” (Apt. 4:13)
Silti he julistivat evankeliumia Jeesuksen lähettäminä. Ratkaisevaa ei ollut koulutus, vaan usko.
Lukekaa please joskus Raamattua.
Vl-yhteisön sitä Raamattua kannattaisi lukea, näyttää olevan sen verran moni asia pielessä. Sitä paitsi liikkeessä on yli sata pappia, ihan hyvin voitaisiin tehdä linjaus, että suviseuroissa puhuu pelkästään papit.
Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.
Höpöhöpö. Laitoin joskus aiemmin vl-opin kanssa ristiriidassa olevia kohtia tai kohtia, joita vl-ihmisten olisi hyvä miettiä mutta aina tulee vaan sirkkojen siritys ja hiljaisuus. Kun ei osata vastata, vaietaan asia unohduksiin. Sellasta se on kun ei ole halua oikeasti ottaa selvää mikä on totuus. On helpompi olla ajattelematta.
Höpöhöpö. Pelkkää tekoälyn lätinää tullut, ei raamatunkohtia
Ei, on ollut ihan oikeasti monia relevantteja kohtia ja kysymyksiä. Mutta kun ihminen näkee vain sen mitä haluaa katsoa niin turha jäädä keskustelemaan. Hedelmällinen keskustelu perustuu siihen, että haluaa aidosti katsoa myös toisesta näkökulmasta. Enpä ole sellaisiin keskustelijoihin törmännyt tässä ympäristössä, pidetään kiinni omasta näkemyksestä väkisin, kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla.
"...kuin joku olisi pakottanut ajattelemaan tietyllä tavalla."
Niinhän aivopesu toimii, eli uhrille syötetään aivopesijän arvomaailma.
Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui
Kuka?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun tuli Tik Tokiin ja asiat joita kertoi ei aina pitänyt paikkansa, joku lähipiiristä vuoti tekstiviestittelyt ja julkaisi omalla tilillä. Asioiden luonne muuttui päinvastaiseksi. Poistuin Tik Tokista joten en tiedä miten homma jatkui
Sinä uskot tämän hämärän nimettömän mustamaalaustilin faktoja? Ihanko oikeasti?
Koko tili oli pelkkää mustamaalausta, mitään muuta sisältöä ei tainnut olla.
Piti vastata kommenttiin. Marianne Airas
Oli kuvakaapaukset tekstiviesteistä
Vierailija kirjoitti:
Oli kuvakaapaukset tekstiviesteistä
Mitä uskot niiden todistaneen?
Sellainen hämärätili tosiaan aikanaan oli, mutta ei ole ilmeisesti enää. Kerro tilin nimi, kun en muista.
Kirjoitin tuonne ylemmäksi käy lukee
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tuonne ylemmäksi käy lukee
Mutta mikä oli se toinen tili, missä niitä tekstiviestien kuvankaappauksia oli?
Haluaisin tarkistaa, vieläkö se löytyy.
Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!
Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.
-vl
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!
Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.
-vl
Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.
No maailmassa yli 10 000 uskontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!
Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.
-vl
Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.
Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa on lisäksi erityissäännöksiä, joiden vuoksi vanhentumisaika voi alkaa vasta uhrin täytettyä tietyn iän, joten käytännössä syyteoikeus voi säilyä vuosikymmeniä.
Toki mukavampi vain netissä syytellä ilman tietoa onko mitään koskaan edes tapahtunut. On vain yhden julkisuushakuisen henkilön sana ”todisteena”.
Tiesittehän, että koska syyttämänne henkilöt ovat tunnistettavissa, voitte joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suosittelen lämpimästi tekemään poliisille rikosilmoituksen tuon videon perusteella, jos kerta siihen on aihetta!
Antakaa toki viranomaisten tutkia tapahtuneet. Sittenpä näkee mikä oli totta ja mikä ei. Ja kuka saa syytteen ja mistä asiasta.
-vl
Aihetta on voinut olla, mutta monet rikokset vanhemevat nopeasti. Niinhän kävi monien pedofiilienkin rikosten kanssa, eli kun vanhempana tajusi millaisten rikosten kohteeksi oli joutunut, oli jo myöhäistä tehdä rikosilmoitusta.
Lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikoksissa on lisäksi erityissäännöksiä, joiden vuoksi vanhentumisaika voi alkaa vasta uhrin täytettyä tietyn iän, joten käytännössä syyteoikeus voi säilyä vuosikymmeniä.
Toki mukavampi vain netissä syytellä ilman tietoa onko mitään koskaan edes tapahtunut. On vain yhden julkisuushakuisen henkilön sana ”todisteena”.Tiesittehän, että koska syyttämänne henkilöt ovat tunnistettavissa, voitte joutua syytteeseen kunnianloukkauksesta?
Syyttämänne henkilö?
Mitä pelleilyä taas, ensinnäkään en ole syyttänyt mistään ketään😉
Toiseksi, kuka olisi edes se henkilö, asiaan liittyy useita henkilöitä😉
Vierailija kirjoitti:
Kohta rupee viestit häviämään, kun mammat poistelee rikollisia viestejään
Höpö höpö, viestejä ei harvinaista kyllä ole poistunut.
Jännästi täällä pelkästään vl:t pystyvät perustelemaan kantansa Raamatunkohdilla.