Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1

Vierailija
26.04.2026 |

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.

 

Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?

Kommentit (6467)

Vierailija
6421/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelin vaan videolla esitettyä väitettä, en sanonut, että se olisi totta. Mutta on nuo järkyttäviä asioita mikäli ne on totta.

Vierailija
6422/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haastateltu nainen valehtelisi Omasta Perheestään kyseisiä asioita? Miten siitä hyötyisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6423/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua huolestuttaa enemmän, että jonkun kunniaa on loukattu kuin mahdollisesti järkyttävä totuus? Selvä. Kysytään sitten toisella tavalla. Kun tunnettu tosiasia on, että puhujien joukossa oli pedojuttuihin sotkeutuneita miehiä, niin oliko näillä miehillä Pyhä Henki kun saarnaavat puhujan pöntöstä? 

Näinhän nämä on ikävä kyllä aina mennyt, uhreilla ei ole ollut mitään arvoa, tärkeintä oli saada pidettyä julkisivu kunnossa.

Vierailija
6424/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua huolestuttaa enemmän, että jonkun kunniaa on loukattu kuin mahdollisesti järkyttävä totuus? Selvä. Kysytään sitten toisella tavalla. Kun tunnettu tosiasia on, että puhujien joukossa oli pedojuttuihin sotkeutuneita miehiä, niin oliko näillä miehillä Pyhä Henki kun saarnaavat puhujan pöntöstä? 

Jos uskotte tietävänne vakavista ja rikollisista teoista, oikea paikka asian selvittämiseen on poliisi. Jos väitteet pitävät paikkansa, tutkinta kyllä näyttää sen.

Antaa hieman erikoisen vaikutelman, jos samaan aikaan väitetään erittäin vakavia rikoksia tapahtuneen, mutta asiaa ei haluta viedä viranomaisten tutkittavaksi.

Keskustellaan asiasta sitten, kun tiedetään, mitä tosiasioita on pystytty näyttämään toteen. Pelkkien oletusten, huhujen tai mielikuvituksen varaan ei ole kovin hedelmällistä rakentaa keskustelua.

Vierailija
6425/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tilaisuus mennä katsomaan ehtoollistilaisuutta suviseuroihin. Joku täälä niin mielensä pahoitti kun sanottiin että tunnelma on kuin hautajaisissa niin mitenkä pieleen meni. Vaikkei niitä ennen ehtoollista tapahtuvia katuvaisia ja itkuisia anteeksipyyntöjä ja antoja niin selvästi näe kun kirkossa olevissa ehtoollisissa kun ne tapahtuu osa myös vaunuisa ja teltoisa. Lapset ja kummit tulee hoitamaan pikkusisaruksia että äiti ja isä pääsee kanssa ehtoolliselle ja se ilmapiiri on painostava.

Vierailija
6426/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haastateltu nainen valehtelisi Omasta Perheestään kyseisiä asioita? Miten siitä hyötyisi?

Toiset pukeutuu kultamekkoon, toiset heittää perheensä bussin alle. Julkisuus kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6427/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittelin vaan videolla esitettyä väitettä, en sanonut, että se olisi totta. Mutta on nuo järkyttäviä asioita mikäli ne on totta.

Niinkö se ohje menikin että ensin syytetään ja mustamaalataan henkilö julkisesti ja sitten jälkeenpäin käydään miettimään, olikohan syytteissä mitään perää?

Minä olen luullut niin että SYYTÖN kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
6428/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittelin vaan videolla esitettyä väitettä, en sanonut, että se olisi totta. Mutta on nuo järkyttäviä asioita mikäli ne on totta.

Ei kukaan voi edes olettaa, että sinä ulkopuolisena voisit arvioida väitteitä, eli sinä et ole edes voinut mitään väittää😉

Tämä yksi on niin sokea tuossa vl:n puolustamisessa, että höpisee mitä sattuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6429/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittelin vaan videolla esitettyä väitettä, en sanonut, että se olisi totta. Mutta on nuo järkyttäviä asioita mikäli ne on totta.

Niinkö se ohje menikin että ensin syytetään ja mustamaalataan henkilö julkisesti ja sitten jälkeenpäin käydään miettimään, olikohan syytteissä mitään perää?

Minä olen luullut niin että SYYTÖN kunnes toisin todistetaan.

Kysyn uudelleen, miksi ihminen keksisi tuollasia juttuja? Minäkin voisin kertoa yhteisöstä asioita, jotka on sellasia, että kuulijan on helpompi kiistää ja ajatella ettei tuo voi pitää paikkaansa. Se on psykologinen suojamekanismi kun kuulee jotain, minkä ei halua olevan totta. 

Vierailija
6430/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haastateltu nainen valehtelisi Omasta Perheestään kyseisiä asioita? Miten siitä hyötyisi?

Toiset pukeutuu kultamekkoon, toiset heittää perheensä bussin alle. Julkisuus kiinnostaa.

Ei ole uskottava selitys, haastateltu vaikutti rauhalliselta, kiihkottomalta ja asialliselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6431/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais ruveta vähän jännittämään. Kannattaa hyvän sään aikana poistaa ne kunnianloukkaukset jos haluatte lakia noudattaa.

Mutta ettehän te halua. Pelkästään mustamaalata.

Vierailija
6432/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais ruveta vähän jännittämään. Kannattaa hyvän sään aikana poistaa ne kunnianloukkaukset jos haluatte lakia noudattaa.

Mutta ettehän te halua. Pelkästään mustamaalata.

Ihan tarpeeks on pahaa paljastunut vuosien mittaan. Ei tarvitse maalata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6433/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais ruveta vähän jännittämään. Kannattaa hyvän sään aikana poistaa ne kunnianloukkaukset jos haluatte lakia noudattaa.

Mutta ettehän te halua. Pelkästään mustamaalata.

Miksi olet keskittynyt pelkästään valkopesuun/vääristelyyn? Olet kaikki negatiiviset tosiasiat pyrkinyt poistattamaan, onko se mielestäsi rehellistä?

Vierailija
6434/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkoon kaikki paska ja sonta pintaan ja julki, jos sellaista on jossain piilossa. Totuus ei pala tulessakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6435/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittelin vaan videolla esitettyä väitettä, en sanonut, että se olisi totta. Mutta on nuo järkyttäviä asioita mikäli ne on totta.

Niinkö se ohje menikin että ensin syytetään ja mustamaalataan henkilö julkisesti ja sitten jälkeenpäin käydään miettimään, olikohan syytteissä mitään perää?

Minä olen luullut niin että SYYTÖN kunnes toisin todistetaan.

Kysyn uudelleen, miksi ihminen keksisi tuollasia juttuja? Minäkin voisin kertoa yhteisöstä asioita, jotka on sellasia, että kuulijan on helpompi kiistää ja ajatella ettei tuo voi pitää paikkaansa. Se on psykologinen suojamekanismi kun kuulee jotain, minkä ei halua olevan totta. 

Voisit korostaa vielä väitteiden vakavuutta ja vastuuta niiden esittämisestä:

Voin kertoa, etten tunne kyseistä henkilöä enkä hänen perhettään lainkaan. En ole myöskään katsonut videota minuuttiakaan. Tästä keskustelusta olen kuitenkin saanut käsityksen, että henkilöä syytetään muun muassa eläinrääkkäyksestä sekä toistuvista raiskauksista, jopa lapsiin kohdistuneina ja joukolla tehtyinä.

En pidä tällaisia väitteitä uskottavina ilman erittäin vahvaa näyttöä. Siksi ihmettelenkin, miten kevyesti näin vakavia syytöksiä esitetään.

Kannattaisi hetkeksi pysähtyä miettimään, mitä omilla kirjoituksillaan tekee. Jos väitteet eivät pidä paikkaansa, levitätte erittäin raskaita rikosepäilyjä mahdollisesti täysin syyttömästä ihmisestä. Harva syytös on maineelle vakavampi kuin väite lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista.

Jos näyttöä todella on, asia kuuluu poliisille ja viranomaisille. Jos näyttöä ei ole, tällaisista asioista pitäisi puhua huomattavasti suuremmalla varovaisuudella.

Tällä hetkellä keskustelu näyttää monin paikoin perustuvan enemmän huhuihin ja oletuksiin kuin varmennettuihin tosiasioihin. Minä annan tästä ketjusta vinkin nettipoliisille nyt.

"Tästä keskustelusta olen kuitenkin saanut käsityksen, että henkilöä syytetään muun muassa eläinrääkkäyksestä sekä toistuvista raiskauksista, jopa lapsiin kohdistuneina ja joukolla tehtyinä."

 

Taas sama uhriutuja nostaa päätään. Kukaan ei ole esittänyt ennen sinua, että mitään noista olisi tapahtunut.

Vierailija
6436/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä se on nyt huudella kun kerkesit poistaa voestisi

Vierailija
6437/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. Kukaan ei ole huolissaan noista videolla esitetyistä väitteistä, entä jos ne on totta? Joku on vaan huolissaan ettei vaan jonkun kenen lie maine kärsi? On siinä arvot kohdallaan.

Vierailija
6438/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua. Kukaan ei ole huolissaan noista videolla esitetyistä väitteistä, entä jos ne on totta? Joku on vaan huolissaan ettei vaan jonkun kenen lie maine kärsi? On siinä arvot kohdallaan.

Tärkeintä on LIIKKEEN maine, ihmiset on sivuseikka😉

Vierailija
6439/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty kuuntelemaan seurapuheita, ellei kyseessä ole joku tuttu puhuja, jonka tiedän vuosien ajalta. Miettisin vaan millaisen ihmisen puhetta kuuntelen, mitä on taustalla. 

Vierailija
6440/6467 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua. Kukaan ei ole huolissaan noista videolla esitetyistä väitteistä, entä jos ne on totta? Joku on vaan huolissaan ettei vaan jonkun kenen lie maine kärsi? On siinä arvot kohdallaan.

Tärkeintä on LIIKKEEN maine, ihmiset on sivuseikka😉

Kun nimenomaan ei ole. Siksihän käskin teitä tekemään rikosilmoituksen. 
Mutta ette uskalla tehdä koska tiedätte syytteenne valheelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan