Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Perkele, sitä munakasta nyt vaan on tehtävä oikeista munista!
Olen ollut Jyväskylässä hotelli Versossa ja siellä sai tilata tiskiltä ihan munista tehtyjä munakkaita ja niihin haluamansa täytteet. Mitään kokkelia ei tainnut olla. Ei edes ole mikään kallis hotelli vaan ihan normaalin hintainen. Siellä ylipäänsä oli hyvä aamiainen, eli se on mahdollista, myös sopuhintaan.
Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.
Viime viikolla hotelliaamiaisella ilahdutti mm. chiakookospuuro, jonka päällä oli kuivattuja omenapaloja sekä omenakanelihilloa. Oli alkukaurapuuroa ja päälle esim lakritsisokeria. Tyrni-porkkana-inkivääri -shotti oli myös hyvää.
Itse tykkään tuorepuristetuista mehuista, marjoista ja eksoottisista hedelmistä. Ulkomailla paikalliset juustot ym myös usein hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän paremmissa hotelleissa tehdään aamiaiset erikseen tilauksesta toiveiden mukaan.
Riippuu varmaan mausta mitä kukakin kaipaa. Pekonia ei ole joka paikassa, itse jäin viimeksi kaipaamaan karjalanpiirakoita. Kotona syödään ihan tavallinen aamiainen, buffetit hotellissa tai kahviloissa. Ei kukaan kotona ala värkätä ruokia tuntia
Vierailen työni puolesta 5 tähden hotelleissa usein ja hyvin harvinaista että joku näin tekee aamiaisella.
Huoneeseen voi tilata mitä vain missä murjussa vain.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.
Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...
Kyllä kaviaari, tai ainakin mäti kuuluu hyvään aamiaiseen. Samoin kuohuviini. Myös maksapateet ovat hyvässä hotellissa vakio siinä missä croissantit, wienerit ja laaja valikoima erilaisia kahveja. Arvostan myös laajaa kalavalikoimaa, sekä tietysti ilmakuivattua kinkkua ja hedelmiä. Trinssinakit ja lihapullat sitten huoltoasemilta. Surkea aamiainen on Green Star ketjussa. Omppuhotellissakin on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tyypillistä suomalaisten junttien "syödään nyt koko rahalla". Unohtuu ajatus ruokahävikistä, kun mennään more is more -periaatteella. Otetaan kaikkea eikä jakseta syödä.
Itsekin sain joskus kommentin, että mitä mä närpin, kun nyt on kaikkea tarjolla. Söin siis lautasellisen jugurttia, johon laitoin mysliä, marjoja ym härpäkkeitä ja muutaman vesimelonisiivun. Ei mun nälkä muutu niin paljoa, etten voisi syödä niinkun normaalisti söisin aamupalan.
Itse toivon tuoretta.
Vastapuristettua appelsiinimehua.
Lämpöisiä croissantteja.
Jotain makeaa. Vaikka rommileivoksia.
Cappuccinoa
Erilaisia juustoja
Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan.
Ainakin Helsingissä on plussaa, jos on suomea osaavaa palveluskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei enää kuulu hyviin tapoihin lappaa lautasille 1001 eri varianttia.
Ja nämä lapsiasiakkaat olivat samassa ja viereisissä pöydissä, näin ne syömättä jääneet kasat, joita oli vain vähän sotkettu ja sörkitty!
Pian alkavat hotelleissakin punnitsemaan aamupalan ja jätteistä joutuu maksamaan ylimääräistä, siis syömättä jääneistä.
Ota sinäkin vain senverran kuin syöt.
Ihmettelen aina, kun aikuinen ihminen ei tiedä, minkä verran jaksaa syödä. Otetaan kukkuralautasellinen lihapullia tai nakkeja tai puurokulho reunoja myöten. Sitten närkitään muutama suupala ja jätetään loput. Buffetista saa ottaa lisää, jos pienempi annos ei riitä.
Syksyllä oli perusjuttujen lisäksi Savon kupeessa peräkkäisinä aamuina savumuikut, paistetut muikut.
Noita saa harvemmin.
Kunhan opettelette ottamaan aina uuden lautasen kun haette lisää. Hotelli ei ole mikään pizzapuffa ja siellä pitää käyttäytyä. Samalle lautaselle santsaaminen on kuin käsien pesemättä jättäminen kakkoshädän jälkeen. Hyväkin ruoka menee pilalle huonotapaisten seurassa.
Toivon tuoreita hedelmiä hedelmäsalaattiin. Kesäaikaan tuoreita kotimaisia marjoja. Tuntuu olevan mahdoton toive, aina on tölkkikamaa ja pakastemössöä.
Kyllä ne Suomessa on kohtuullisen ok aina. Ulkomailla on tullut vastaan sekä parhaat että huonoimmat. Huonoin oli ehkä vedenkeitin ja valikoima pikapuuropusseja. Paras Havaijilla uskomaton valikoima tuoreita hedelmiä ja kaikkea muutakin ihanaa.
Toiveiden mukaan paistettu munakas, tuoreet hedelmät, vesimeloni, ananas jne. Tuorepuristettua vihannesmehua, Erikoiskahvia.
Vähän paremmissa hotelleissa tehdään aamiaiset erikseen tilauksesta toiveiden mukaan.
Riippuu varmaan mausta mitä kukakin kaipaa. Pekonia ei ole joka paikassa, itse jäin viimeksi kaipaamaan karjalanpiirakoita. Kotona syödään ihan tavallinen aamiainen, buffetit hotellissa tai kahviloissa. Ei kukaan kotona ala värkätä ruokia tuntia