Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20224)

Vierailija
20221/20224 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastekasviksia 2€/kg teen päivittäin pannulla, mutta lisään myös aina puolet kaalia ja porkkanaa ja sipulia tai mitä löydän 1€/kg hinnalla, niin tipahtaa kokonaiskustannukset. Syön noin 500g kasviksia ja heitän joukkoon soijarouhetta. Maustan hyvin. Täyttävää on, lisäksi päivän aikana kaurapuuroa, leipä ja kananmuna.

Juhlat sit erikseen ja jotakin tarjouslihaa voin ostaa jos grillataan. Hoikka ja säästeliäs olen, kyllä.

20222/20224 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah-hah-haa! Ei kuulkaa taida tulla mun hiivasoossista yhtään mitään. Huomasin katsoa päivämäärän paketista ja se oli syyskuussa 2018. No, olkoon nyt rauhassa vuorokauden. Kokeilen sit herätellä kuivahiivaa jonka päiväys on maaliskuussa 2022 😁🤦‍ Ehdin kyllä vielä simaa varten kaupassa käymään.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20223/20224 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Aah-hah-haa! Ei kuulkaa taida tulla mun hiivasoossista yhtään mitään. Huomasin katsoa päivämäärän paketista ja se oli syyskuussa 2018. No, olkoon nyt rauhassa vuorokauden. Kokeilen sit herätellä kuivahiivaa jonka päiväys on maaliskuussa 2022 😁🤦‍ Ehdin kyllä vielä simaa varten kaupassa käymään.

Oooo. Pistit nyt kyllä paremmaksi 🤣

En ole pitänyt sitä hiivaa missään inkubaattorissa, ihan vaan olen jättänyt (puu)hellan takanurkkaan, joka on keittiön lämpimin ja vedottomin nurkka. Toisaalta, tuollainen ikivanha hiiva varmaan nauttisi tuommoisesta hemmottelusta... Heinälaatikko? Käärit sen villasaalin sisään?

Nyt jännitetään!

Vierailija
20224/20224 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pikkasen väsy. Eilen olin kasiin asti vapaaehtoistöissä, tänään ihan töissätöissä puoli seitsemään. Aloitin jo puoli kasilta aamulla.

Eilen tein pikaruokaa, punalaputettuja kananuggetteja ja makaroonia sekä paistettuja pakastekasviksia (vihreitä papuja ja coopin porkkana-kukkakaali-parsakaaliseosta), vielä puoli kymmenen jälkeen paistoin pannullisen kanasuikaleita, kun uhkasivat mennä vanhaksi. Tänään en jaksanut panostaa yhtään sen enempää, voileipägrillillä leipiä siitä kanasta.

Oli leipäkorissa paahtoleipää, joka oli menossa vanhaksi (eli parasta ennen pvm oli jo viikko sitten). Ei oo nuoriso syönyt sitä - ne ovat syöneet aamupalaksi KAURAPUUROA. Vähän olen taas hämilläni, että mistä tuulee, mutta ihan sama.

Tämän päivän ruokakuluni: aamupala porkkanalaatikkosämpylä, punalaputettua keittokinkkua, kourallinen tarjousminitomaatteja ja teetä. Noin 50senttiä - tee oli tällä kertaa ihan ilmaista.

Lounas venyi taas myöhäiseksi, pakastimesta kaivettu jämäruokien seassa ollut Komeron joku tofu-nuudeli-annos. Lisää teetä, ja carmolis-tippoja. Koska en syö kanaa, niin oman grillileipäni välissä oli ndujaa. Löysin jääkaapin perälle (kirjaimellisesti, se oli ihan takimmaisena) unohtuneen purkin. Pitää syödä pois, ettei mee pilalle.

Alle kahden euron päivä.