Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (20267)
TIppaleivät syödään joko ulkona (terassi, puisto tms) ja annetaan tomusokerin ja murusten rauhassa putoilla maahan, tai sitten sisällä syvän lautasen kanssa ja murennetaan sitä tippaleipää siellä lautasen sisällä ja syödään palasina. Tai siis näin meillä. Sivistyneillä on varmaan tuohon joku kikka.
Mä teen meidän tippaleivistä sen verran pieniä, että niitä pystyy syömään helpommin (oikeasti mä en vaan osaa pursottaa sitä taikinaa siten, että se muodostaisi sellaisen kaupallisen tippaleivän ison pallomaisen pesän).
Tippaleipäkään ei ole mikään suomalainen erikoisuus, noita löytyy ympäri maailmaa. Kaikki meidän omat jutut on keksitty muuallakin. Ja päinvastoin.
Kiusa se on pienikin kiusa
Joo, kaurajuomaa ja sipsejä omaplussaetuina. Kaurajuomaa ei käytetä, mutta nuorisojaosto syö sipsejä. Jos nyt oikein kaivamalla kaivaa, niin siellä oli näköjään myös vajaan litran pönikät bioluvilia 2,99€, mikä on ihan jees hinta. Castello-homejuustot 2 pakettia vitosella (ne on yli kolme euroa yleensä missä tahansa kaupassa) ja k-superissa varhaiskaali 1,99€/kg (pohjois-makedonia, unkari).
S-marketissa voi 2,99€/pkt (max 2 per talous).
Noitten perässä ei kannata ajella, ei edes näin lomalla.
Jaha, näemmä ihan samat "omat" edut kaikilla 😁 Eikös näiden alun perin ollut tarkoitus perustua ostoshistoriaan? Näin mä muistelen mutta voin olla väärässäkin.
Silloin aikojen alussa näet ostin keksipaketin ja dijon-sinappia (jonka huonoksi totesin) ja sen jälkeen K-kauppiaani oletti kai mun elävän vallan niillä kun nämä tuotteet olivat puoli vuotta mun omalla tarjouslistallani.
Olen ostanut K-Supermarketeista lammasta, lohta, kahvia, etikkaa (kun sitä ei ole kahteen vuoteen Lidlistä saanut), juustoa, ja joitain maitotuotteita mutta ei, ei palkitse kauppiaani ostostottumuksiani. Sipsiä, sano, sipsiä 🤦
Kampin Pimu
En ole tehnyt tippaleipiä kuin muinoin kotitaloustunnilla. Silloin käytettiin pursotuksen " muottina" molemmista päistä auki olevaa säilykepurkkia, johon oli kiinnitetty puinen pyykkipoika nostokahvaksi., jottq sai kuumassa öljyssä siirreltyä. Sinne sisäpuolelle sitten taikinanauhaa pursotettiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt tippaleipiä kuin muinoin kotitaloustunnilla. Silloin käytettiin pursotuksen " muottina" molemmista päistä auki olevaa säilykepurkkia, johon oli kiinnitetty puinen pyykkipoika nostokahvaksi., jottq sai kuumassa öljyssä siirreltyä. Sinne sisäpuolelle sitten taikinanauhaa pursotettiin.
Kekseliään luova konsti! On sitä osattu.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Auts - ja minä olen säheltänyt muovisten grillipihtien kanssa. Ei meillä ollut tuollaista pyykkipoikaniksiä käytössä!
Minun tippaleipämuottini on tosiaan molemmista päistä aukinainen ananaspurkki - ilman etikettiä.
Mutta en silti osaa.
Maku se kuitenkin on tärkeintä, eikö niin 🤣
Otin pakkasesta sulamaan arki maksalaatikkoa, 0,99. Siihen lisäksi vuohenputkea, fariinisokeria ja närhenmunia ja ripaus v. 2004 kuivahiivaa.
Nami nami.
-winner-