Onko jollain hyvää ohjetta vanhan ajan ruispipareihin?
Mummo leipoi aikanaan, eikä löydetty hänen vanhaa reseptiä. Onko kenelläkään tallella?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Google?
Niitä on niin monenlaisia. Ei meidän mummon ohjeessa ollut siirappia ym...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi vanha keittokirja, jossa on ruispipareiden ohje. Kysy kirjastosta perinteisiä keittokirjoja. Jos löytyy, voit lainata tai ottaa sivuista valokopion.
Ei voi kertoa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi vanha keittokirja, jossa on ruispipareiden ohje. Kysy kirjastosta perinteisiä keittokirjoja. Jos löytyy, voit lainata tai ottaa sivuista valokopion.
Ei voi kertoa ?
Ei sitä voi, olisi tökeröä.
Naapurissa sai aina parhaita ruispipareita. Salaisuus piili sianihrassa. Ei siis mitään voita, tai margariiniä.
Tein joskus niitä naapurin muorin ohjeella, mutta eihän ne samalta maistuneet ilman ihraa.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ja uusavuton olet.
Oliskohan tämän voinut jättää kommentoimatta? Tässä nähdään nykyaikainen halu auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä ja uusavuton olet.
Oliskohan tämän voinut jättää kommentoimatta? Tässä nähdään nykyaikainen halu auttaa.
Ja sinäkö luottaisit nettiohjeeseen??
3 dl siirappia 1,5 dl maitoa 2 tl soodaa 0,5 tl neilikkaa 0,5 tl inkivääriä 1 muna 2 rkl voita 5 kkp ruisjauhoja, siirappi ja mausteet kiehautetaan ja lisätään loput, saa seistä seuraavaan päivään ja leivotaan