Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20484)

20181/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin joku päivä K-kaupasta (olisiko ollut CM) Pirkka-lehden. Siellä ruokaohjeissa oli sen rullakebabin ohje (eli kaulitaan jauhelihataikina leivinpaperien välissä ja sitten rullataan sen paperin kanssa rullalle ja paistetaan uunissa). Koska löysin aamulla jauhelihaa -30% samalla kun kävin ostamassa talkootarjottavia, niin päätinpä sitten kokeilla.

Ja tuli ihan hyvää! En tietenkään laittanut ohjeenmukaista sipulia siihen, vaan valkosipulia, mutta hyvin onnistui noinkin.

Nohevana kokkina leipasin sitten vielä rieskasia, ja sellaisen kebabraflan kaalisalaatinkin askartelin lisäkkeeksi. Sitä tomaattikastiketta ("Mieto vai tulinen?") ei nyt tähän hätään ollut, mutta muita sooseja jääkaapissa oli ihan riittävästi.

Jauheliha 3 euroa, mausteet 0,10€, leivinpaperi vielä anopin jäämistöjä, 2 kupillista (noin 4,5dl) jauhoja 15 senttiä, 50g voita 35 senttiä. Yhteensä 3,60€ plus kaalisalaatti sen 0,40€. Neljä syöjää, yksi annos jäi yli huomiseksi jollekin nopealle, eli alle euron annos.

Tulen tekemään toistekin.

Kiusa se on pienikin kiusa

20182/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, miten ihmeessä sait sen jauhelihan sisään rullatun leivinpaperin pois?

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
20183/20484 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei Winneri syönyt Ropposta! Jospa näemme hänet vielä vaalivalvojaisissa keltaisen lyijykynän kanssa.

Kampin Pimu

20184/20484 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske, miten ihmeessä sait sen jauhelihan sisään rullatun leivinpaperin pois?

Se vähän epäilytti minuakin. Kaulin siis maustetun jauhelihan ohueksi kahden leivinpaperiarkin välissä, sitten otin päällimmäisen pois ja rullasin sen lihan sen alemman paperin avulla kääretortuksi. Sit se paistettiin uunissa. Sit kun näpit kesti, niin nostin vaan sitä leivinpaperia ja se jauhelihalätty tippui/liukui ihan nätisti pois. Olin yllättynyt, että ihan oikeasti se homma toimi.

Sinänsä ärsyttävä keino kypsyttää jauhelihaa, kun se leivinpaperi on sitten roskis/polttokamaa tuon jälkeen, ei voi uusiokäyttää (olisin laskenut sen hinnan siihen mukaan, mutta mulla on noita anopin papereita ja kelmuja vielä monta rullallista).

Kiusa se on pienikin kiusa

20185/20484 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on ollut hieman hajanainen. Muiden lomapäivänä herätys sianpierun aikaan, ja sitten pidempiä aamuja silloin, kun muilla on ollut kiirettä - ja illat ovat venyneet sitten yhteentoista asti. Jei.

Maanantaina oli sushia, sitten oli pitsaa, yhtenä iltana paistoin ison läjän kananmunia, sen kanssa oli kai spagettia? Torstaina oli sitä rullakebabia ja itsetehtyjä ohutleipiä (onko noilla joku nimi silloin kun ne ei oo tortillalättyjä?).

Eilen tein paistettua riisiä, laitoin siihen myös kuskuksen jämät ja kasviksien jämiä jääkaapista+ pakastekasviksia. Pelkkää riisiä jäi vielä yli, ja nuoriso pyysi, että tekisin tänään lisää paistettua riisiä.

Paistettuun riisiin meni tänään loput paistetusta kaalista ja lohkoperunoiden jämät sekä vihreitä papuja pieniksi silputtuna, pakastimesta otin maissia, herneitä ja paprikaa. Olisiko koko paistinpannullinen maksanut alle euron kaikkine mausteineen ja paistoöljyineen?

Otin pakastimesta pienen lohipalan (300g), poistin siitä nahan ja pilkoin pieniksi kuutioiksi, paistoin sen omassa rasvassaan (siinä oli aika paljon sitä maharasvaa), maustoin paprikajauheella, lisäsin ruokakerman ja pilkoin sekaan vielä pakastimesta löytämäni pippurituorejuustopalan. Lohi, kerma ja tuorejuusto olivat niitä jämäruokia. Tämä pannullinen maksoi noin 0,50€, jos lasken jämäruuille 0,15€ per pakkaus/tuote/kappale.

Kun kaivelin pakastinta ideoita etsien, niin löysin pienen pussukan ruusukaaleja. Paistoin ne voissa ja kaadoin sekaan jääkaapista loput vihreät pavut ja parsakaalit. 0,30€.

Lohikastikkeen kanssa oli myös bulguria, ja sen olin ostanut ihan normaalihinnalla!!! Noin 0,50€, kun laitoin kattilaan pienen voinokareen.

Päivän lämmin ruoka viidelle hengelle alle 2,50€, annoshinta alle 50 senttiä.

Löysin yhden rasiallisen punaista raparperia, otin sen seuraksi pakastettuja luumuja ja laitoin ne kattilaan sulamaan, teen uuden satsin simaa. Alkaa olla limunaatit niin kalliita, että yritän siirtyä omatekoisiin juomiin.

Kasviskuskus ja paistettu riisi on meillä ruokia, joihin saa upotettua kasviksia vaikka kuinka paljon. Ne on myös näppäriä siinä, että niihin saa laitettua pienetkin rippeet jämäkasviksia, ne pakastimenpohjalle unohtuneet pussinloput, joista ei oikein yksistään ole mihinkään.

Sisko oli tänään jo löytänyt nokkosenversoja, meillä on maa ihan jäässä vielä, ei kasva edes nokkoset.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20186/20484 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt 1,99e maksanutta mämmiä koko roveellisen katsoessani ja kommentoidessani eduskunnan huuhaa-tuntia. (Hmmm. Kuinka rove pitäisikään taivuttaa oikein ja miksi vain mämmissä on rove? Söin roveen?)

-winner-

Meilläpäin puhutaan ropposesta, eli söit mämmiropposellisen.

 

Jos taivuttaisin rove-sanan, niin ehkä söit roppeellisen?

 

Koska kuitenkin olen laiska ja mukavuudenhaluinen, kävin katsomassa Kotuksen sivuilta:

rove

TAIVUTUS 
substantiivi (taivutus: ropeen, rovetta, ropeessa jne.)
tuokkonen.
Marja-, mämmirove.
2024 Kotimaisten kielten keskus ja Kielikone Oy

 

Eli winner söi ropeellisen mämmiä.

 

Ja Kotuksesta selvisi se, että rove, ropponen ovat peräisin verbistä ropista, ja ne tulee sitten siitä, että se tuohesta tehty mämmituokkosellinen ropisee?

Aina sitä suomalaisenakin joutuu välillä miettimään taipuuko taipeesta vai onko jalka jäykkänä ;D

Nyt kävin shoppailemassa kun kaupalla en viitsinyt käydä ;D

lidl - kartanon kirjolohikeitot 300g -50% 3 kpl ja hinta 1,19/kpl, erdanous gyros rice dish 750g possua ja vihanneksia 2,55 (-20%), hoviruoka lihapiirakat 4 kpl 0,79 (-50%) ja kartanon kanapasta 350g 1,09 (-50%)

tokmanni - polpa 210g tomaattimurska 0,49 ostin 4 kpl ja spaghettiin tai pizzaan menee myöhemmin... priima paahtoleipä 0,70 (-50%) ja spar tortilla wrapseja 2x8 kpl ja ne oli 1,09:stä -30% alessa

Tais jäädä alle viikkobudjetin.

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20187/20484 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Poirota odotellessa suunnittelen ensi viikon aikataulua. Tiedossa on kuulkaa metromatka ja sehän kannattaa hyödyntää! Voisin käydä vaikka Citymarketissa. Kertokaatte tietävämmät, mitä sieltä kannattaa ostaa.

Kampin Pimu

20188/20484 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Tässä Poirota odotellessa suunnittelen ensi viikon aikataulua. Tiedossa on kuulkaa metromatka ja sehän kannattaa hyödyntää! Voisin käydä vaikka Citymarketissa. Kertokaatte tietävämmät, mitä sieltä kannattaa ostaa.

Etukäteen on hankala sanoa, mikä kannattaisi. K-ryhmän tarjoukset kannattaa katsoa, ja sitten kaupassa voi olla omia alennuksia (poistoja, päiväystuotteita, omia erikoisuuksia) jotka ovat todella edullisia. K-menu- tuotteet ovat yleensä edullisia (saman hintaisia kuin naapuriPrisman ja Lidlin halpistuotteet). Kannattaa katsoa K-ruoka- sivustolta (sieltähän voi valita kaupan helposti) niitä tuotteita, mitä joka tapauksessa ostaisi jossain vaiheessa.

Ja joo, valikoimat vaihtelee kaupoittain ja paikkakunnittain. Minä varautuisin siihen, etten löytäisi mitään ostettavaa, joten kaikki siihen päälle olisi vain positiivinen yllätys 🤣

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20189/20484 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen syönyt 1,99e maksanutta mämmiä koko roveellisen katsoessani ja kommentoidessani eduskunnan huuhaa-tuntia. (Hmmm. Kuinka rove pitäisikään taivuttaa oikein ja miksi vain mämmissä on rove? Söin roveen?)

-winner-

Meilläpäin puhutaan ropposesta, eli söit mämmiropposellisen.

 

Jos taivuttaisin rove-sanan, niin ehkä söit roppeellisen?

 

Koska kuitenkin olen laiska ja mukavuudenhaluinen, kävin katsomassa Kotuksen sivuilta:

rove

TAIVUTUS 
substantiivi (taivutus: ropeen, rovetta, ropeessa jne.)
tuokkonen.
Marja-, mämmirove.
2024 Kotimaisten kielten keskus ja Kielikone Oy

 

Eli winner söi ropeellisen mämmiä.

 

Ja Kotuksesta selvisi se, että rove, ropponen ovat peräisin verbistä ropista, ja ne tulee sitten siitä, että se tuohesta tehty mämmituokkosellinen ropisee?

Aina sitä suomalaisenakin joutuu välillä miettimään taipuuko taipeesta vai onko jalka jäykkänä ;D

Nyt kävin shoppailemassa kun kaupalla en viitsinyt käydä ;D

lidl - kartanon kirjolohikeitot 300g -50% 3 kpl ja hinta 1,19/kpl, erdanous gyros rice dish 750g possua ja vihanneksia 2,55 (-20%), hoviruoka lihapiirakat 4 kpl 0,79 (-50%) ja kartanon kanapasta 350g 1,09 (-50%)

tokmanni - polpa 210g tomaattimurska 0,49 ostin 4 kpl ja spaghettiin tai pizzaan menee myöhemmin... priima paahtoleipä 0,70 (-50%) ja spar tortilla wrapseja 2x8 kpl ja ne oli 1,09:stä -30% alessa

Tais jäädä alle viikkobudjetin.

-winner-

Hyviä löytöjä, vaikka eivät olekaan -60%.

Olen kokkaillut viime aikoina liikaa, kun kaikki valmisruuat alkavat kuulostaa houkuttelevilta...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20190/20484 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiliedessä on juttu henkilöstä joka syö 4 eurolla päivässä ja on lueteltu 5 päivän ruuat. Ei eineksiä tai puolivalmiita, kokkaa ja maustaa itse, korvaa lihan osittain kasviproteiinilla, ostaa sesongin mukaisia edullisia hedelmiä ja kasviksia ja hävikkejä. Budjettiin mahtuu myös rahkaa ja pähkinöitä ja siemeniä. Kuivakaapista löytyy aina: soijarouhe, kananmunat, linssit, kaurahiutaleet ja pavut.

https://kotiliesi.fi/ruoka/ina-28-syo-paivassa-4-eurolla-talta-nayttaa-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20191/20484 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin tänään kokkaamista, vaikka nuo winnerin ostokset saivatkin aikaan haikailua eineksiin.

Lohisopassa on kuitenkin sipulia, nih.

Leivät lopussa, tai sellaiset leivät, joita haluan syödä aamupalaksi (en juurikaan välitä paahtoleivästä). Tein leipätaikinan. Jääkaapissa oli vielä puoli purkillista sitruunapestoa, joten tein sitten pestokierteitä, tai jotain. Ovat hyviä. Sämpylätkin onnistuivat. Iski laiskuus, joten lopusta taikinasta tein limpun. Pestokierteet olivat yllättävän hyviä, kelpasivat nuorisollekin. Vastaavia voisi tehdä jatkossakin.

Nuoriso pyysi lasagnea, ja lupasin tehdä, vaikken edes tiennyt, oliko meillä lasagnelevyjä (oli). Nyt ei ole punajuurta eikä lanttua, vain porkkanaa, joten jatkoin jauhelihaa soijarouheella porkkanaraasteen lisäksi. Perusainesten lisäksi käytin kaksi ketsuppijämää jääkaapista. Bechamelkastikkeen tein pakastimesta ottamastani rasvattomasta maidosta ja lorauksesta kermaa, niin tuli jotain kulutusmaidon tapaista, oltermannia raasteena (prismassa oltermanni on ollut pitkään 4,99€). Hyvää lasagnea.

Viime aikojen kokkailut ovat kaikki olleet erittäin onnistuneita, odottelen tässä vääjäämättä tulevaa mokaa.

Huomiseksi eväiksi pakkasin rasiallisen lasagnea ja pari pestokierrettä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20192/20484 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki viime päivinä mieli linssikeittoa, joten tein sitä ison kattilallisen tänään. Mukaan tuli lähes kilo myskikurpitsaa, kilo porkkanaa, puolisen kiloa perunaa, väh. pussillinen punaisia linssejä (400g pussin loppu ja toisesta yli puolet), kaksi tetraa papusekoitusta (ruskeita, valkoisia ja kidneypapuja), puoli purkkia kookosmaitoa, puolipurkkia tomaattimurskaa, kasvislientä. Tarkoitus oli soseuttaa keitto, mutta kattila tuli niin täyteen, ettei enää mahtunut. Piti jopa vajuuttaa sitä lautaselle, jotta sai toisen paputetran sekoitettua mukaan. Pari annosta laitoin suorilteen pakkaseen. Hintaa sopalle tuli alle euron per annos (8 annosta), ja mun annokset ei ole mitään pieniä vaan noin puoli litraa 😄. Leivän päälle tein taas hummusta kikherneistä.

Rahaa on jo mennyt huimasti tässä kuussa: 63,38e. On pitänyt taas ostaa kahvitarjottavia ja Borgesin extraneitsyt oliiviöljyä ostin 250ml pullo. Nyt vain pieni pullo, koska aion ostaa Prismasta vielä avokadoöljyä. 

-Säästäjä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20193/20484 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että muutkin säästävät ruokaostoksissa! Myös hyviä vinkkejä! 😊 👍

20194/20484 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki viime päivinä mieli linssikeittoa, joten tein sitä ison kattilallisen tänään. Mukaan tuli lähes kilo myskikurpitsaa, kilo porkkanaa, puolisen kiloa perunaa, väh. pussillinen punaisia linssejä (400g pussin loppu ja toisesta yli puolet), kaksi tetraa papusekoitusta (ruskeita, valkoisia ja kidneypapuja), puoli purkkia kookosmaitoa, puolipurkkia tomaattimurskaa, kasvislientä. Tarkoitus oli soseuttaa keitto, mutta kattila tuli niin täyteen, ettei enää mahtunut. Piti jopa vajuuttaa sitä lautaselle, jotta sai toisen paputetran sekoitettua mukaan. Pari annosta laitoin suorilteen pakkaseen. Hintaa sopalle tuli alle euron per annos (8 annosta), ja mun annokset ei ole mitään pieniä vaan noin puoli litraa 😄. Leivän päälle tein taas hummusta kikherneistä.

Rahaa on jo mennyt huimasti tässä kuussa: 63,38e. On pitänyt taas ostaa kahvitarjottavia ja Borgesin extraneitsyt oliiviöljyä ostin 250ml pullo. Nyt vain pieni pullo, koska aion ostaa Prismasta vielä avokadoöljyä. 

-Säästäjä 

Tuollainen soppa vaatisi jo soppatykin 😆

Tuossahan on nyt se hyvä puoli, että jos haluat sosekeittoa, senkun soseutat annoksen - jos olisi soseuttanut koko kattilallisen, niin sitten olisi kaikki sosekeittoa.

Avokadoöljy on kyllä hinnoissaan!

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20195/20484 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, että muutkin säästävät ruokaostoksissa! Myös hyviä vinkkejä! 😊 👍

Täältä se riikkakin kävi hakemassa vinkin, että shampanjankin voi saada puoleen hintaan, eikä mene kuin 4kk budjetti 8 kk sijaan!

-winner-

Vierailija
20196/20484 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teki viime päivinä mieli linssikeittoa, joten tein sitä ison kattilallisen tänään. Mukaan tuli lähes kilo myskikurpitsaa, kilo porkkanaa, puolisen kiloa perunaa, väh. pussillinen punaisia linssejä (400g pussin loppu ja toisesta yli puolet), kaksi tetraa papusekoitusta (ruskeita, valkoisia ja kidneypapuja), puoli purkkia kookosmaitoa, puolipurkkia tomaattimurskaa, kasvislientä. Tarkoitus oli soseuttaa keitto, mutta kattila tuli niin täyteen, ettei enää mahtunut. Piti jopa vajuuttaa sitä lautaselle, jotta sai toisen paputetran sekoitettua mukaan. Pari annosta laitoin suorilteen pakkaseen. Hintaa sopalle tuli alle euron per annos (8 annosta), ja mun annokset ei ole mitään pieniä vaan noin puoli litraa 😄. Leivän päälle tein taas hummusta kikherneistä.

Rahaa on jo mennyt huimasti tässä kuussa: 63,38e. On pitänyt taas ostaa kahvitarjottavia ja Borgesin extraneitsyt oliiviöljyä ostin 250ml pullo. Nyt vain pieni pullo, koska aion ostaa Prismasta vielä avokadoöljyä. 

-Säästäjä 

Tuollainen soppa vaatisi jo soppatykin 😆

Tuossahan on nyt se hyvä puoli, että jos haluat sosekeittoa, senkun soseutat annoksen - jos olisi soseuttanut koko kattilallisen, niin sitten olisi kaikki sosekeittoa.

Avokadoöljy on kyllä hinnoissaan!

Taitaa olla viiden litran kattila. Ja minun sopat ei yleensä hirveästi lientä sisällä, ei tarvii herneen kaveriaan ehtiä 😄. Mutta tuo oli kyllä tänään jo ihan ehtaa muhennosta! Nyt kävi sellainen moka, että iloisesti mätin kasviksia sen liian täyteen, kun en enää dementiapäissäni kokatessa muistanut, että ne linssitkin on sinne tulossa. No eipä tuo haittaa.

 Eilinen hummus oli niin hyvää, että se on jo syöty. Eikä tainnut olla kuin ihan vaan suolaa, mustapippuria ja sitruunamehua mausteena. Pitää tehdä huomenna lisää. Aloin myös kuolaamaan pestokierteitä... Joskus oli myynnissä sellaisia pitkulaisia lehteviä tomaattikierteitä paistopisteellä, ja ne oli ihan parhaita! En oo aikoihin niitä nähnyt, mutta usein muistellut kaihoisasti. Josko ottaisi molemmat kokeilulistalle, lehtitaikinasta sais nopeasti ja helposti tehtyä 🤔.

Avokadoöljyä saa Prismasta 250ml pullon 4,87e. Eihän sitä näin yksinsyöjällä paljoa kerralla mene, ihan vaan välillä vaihteluksi esim puuroon tai pastan/ kasvisten päälle tms.

-Säästäjä 

20197/20484 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein uuden simasatsin, ja siitä jäi sitten luumu-raparperi-mössöä jäljelle. Ja jääkaapissa oli vielä pieni nokare kaurapuuroa (nuoriso on syönyt aamupalaksi kaurapuuroa viime ajat). Teinpä sitten vohveleita niistä. Voi olla, että se amerikkalainen ruokabloggari ei olisi tunnistanut noita omalla kurpitsavohveliohjeella tehdyiksi...

Hyvin näytti kelpaavan meillä.

Eniten noissa meni rahaa voihin ja kananmuniin, koska maito ja nuo kasvikset olivat pakastimesta (ilmaisia ja jämien jämiä). Meinasi kyllä käydä kuin säästäjällä, taikinakippo oli vähän liian pieni!

Kiusa se on pienikin kiusa

20198/20484 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkä päivä. Katsoin Cittarin tarjouksia etukäteen ja siellä olisi ollut "euron päivät". Tosin, eipä juurikaan euron tuotteita näkynyt. Ainoa vähän kiinnostava olisi ollut maksamakkara, ja no joo, ehkä jotain heviosastolta mutta niissä ei tainnut olla kilohintaa mainittuna. Olin aivan naatti ja aikakin vähissä, niinpä jätin sen reissun väliin. Hain Lidlistä 2,95 spagetti bolognesen ja onnittelin itseäni, että en sentään mennyt ravintolaan! Säästöä sekin, riippuu miten asian ajattelee.

Kampin Pimu

Vierailija
20199/20484 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas lidlistä löytöjä! Kaurapalat 9kpl -50 % 0,99e, reissumies 12kpl -20% 1,16e, Mö mozzarellatyylinen raaste -20% 2,39e, pääsiäismunapussit -66% 0,99e/kpl, suklaatikkarit 10kpl/pkt -71% 0,79e. Uutuustuote löytöinä oli Vemondolta soijavalmiste/-jogurtti maustamaton 500g/ 1,45e (olisi ollut maustettujakin) sekä luomu tofu maustamaton 360g /1,75e. Lisäksi ostin vastaavan paketin sitä savutofua 1,75e, perunoita, omenaa, appelsiinia, pakastemaissia x2, vihreää teetä ja sitruunamehua. Yhteensä 18,94e.

Herkkuja en aikonut ostaa, mutta kun halvalla sai... Tuota Mö:tä ja soijavalmistetta mietin kans, että ostaako vai ei, mutta kokeillaan nyt, kun on tilaisuus. Haluaisin näitten myös pysyvän valikoimissa jatkossakin. Halpa maustamaton tofu Vemondolta on huippujuttu! Ei tarvii enää lähteä Prismaan sen perässä. 

Citymarketissa on muuten loppuviikon kesäkurpitsa tarjouksessa 1,79e/kg. 

-Säästäjä

20200/20484 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Olipa pitkä päivä. Katsoin Cittarin tarjouksia etukäteen ja siellä olisi ollut "euron päivät". Tosin, eipä juurikaan euron tuotteita näkynyt. Ainoa vähän kiinnostava olisi ollut maksamakkara, ja no joo, ehkä jotain heviosastolta mutta niissä ei tainnut olla kilohintaa mainittuna. Olin aivan naatti ja aikakin vähissä, niinpä jätin sen reissun väliin. Hain Lidlistä 2,95 spagetti bolognesen ja onnittelin itseäni, että en sentään mennyt ravintolaan! Säästöä sekin, riippuu miten asian ajattelee.

Urheaa kieltäytymistä houkutuksista... Pitäisikö sinun Pimu seuraavaksi uskaltautua vaikka Triplan Prismaan?

Aika vähän löytyi noista CM-tarjouksista mitään houkuttelevaa, ainakaan alkuviikosta. Näitä loppuviikon tarjouksia en ole katsellut. Pitkiä päiviä on ollut täälläkin, auto pääsi jarruremppaan ja tänään piti sitten ajaa puolen suomen läpi.

Rustassa oli kissannamit alennettu, niitä kävin ostamassa. Prismassa oli kananmunat alennettuna (2,75€/15 munaa), parasta ennen päiväys lähestymässä koko lavallisessa. Ostin niitäkin.

Eilen syötiin siis munakasta. Tänään liki 13 tunnin työreissun jälkeen vuorossa oli kalapuikko-kananuggettipelti ja pakasteranskalaisia. Gourmeeta!

Pitäisi vielä paistaa banaanileipä, kun meni banaanit turhan nopeasti ruskeiksi ja tuo uuni on kuuma. Oli muuten eväät mukana, viimeiset pestokierteet, noita banaaneja ja termoksellinen teetä. Piti silti käydä lounaalla, melkein 15€ lounaslinjastosta, mutta toisaalta ruoka oli erinomaisen hyvää ja paikalla leivottu leipä erittäin herkullista. Loppuviikon säästänkin urakalla, muuten ei budjetti pidä.

Kiusa se on pienikin kiusa