Onko muilla näin? Pimeysahdistus
Eli rakastan syksyä, mutta aina kun olen käynyt pimeän aikaan ulkona joko lenkillä tai kaupassa, mkelen valtaa jonkinlainen pimeydestä johtuva angsti. Se alkaa kun olen tullut kotiin ja kestää joku tunti. Mikähän tossa on taustalla?
Kommentit (15)
Hep. En käy ulkona tähän vuodenaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Hep. En käy ulkona tähän vuodenaikaan.
Pakkohan se on. Ap
Mulla on päinvastoin. Valoahdistus alkaa huhtikuussa ja loppuu syyskuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on päinvastoin. Valoahdistus alkaa huhtikuussa ja loppuu syyskuun lopussa.
Itse vuodenaika eli syksy on paras, mutta se alskulo kun on ollut ulkona pimeässä..sisällä ollessa on vain kiva kun on pimeää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse vuodenaika eli syksy on paras, mutta se alakulo kun on ollut ulkona pimeässä..sisällä ollessa on vain kiva kun on pimeää. Ap
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Huti.
Taidan mennä nukkumaan.
Hyvää yötä
Täysin normaalia mikäli olet alle 30 v. Liittyy nykyaikaan. Kaikki ahdistaa.
Kuinka paljon sokeria menee päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, että on muitakin! Tunnen olevani eniten elossa ja oma itseni pimeällä, kun valoisalla ahdistaa. En tunne kaamosmasennusta, mutta kevätmasennus on tuttu. Tämä on ilmeisesti joku pohjoisten kansojen luontainen taipumus, mutta en tiedä, miksi kuitenkin niin moni suomalainen kokee asian toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vuodenaika eli syksy on paras, mutta se alakulo kun on ollut ulkona pimeässä..sisällä ollessa on vain kiva kun on pimeää. Ap
Mikä siinä syksyssä sitten on hyvää, jos ulkona masentaa?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan tätä pimeätä aikaa 😡😡
Käytät energiaasi ihan turhuuteen. Syksyn ja talven pimeys on force majeur, sitä ei voi muuttaa kukaan miksikään. Vihaatko ukkosta ja sadettakin? Ei niitäkään voi säätää. Eli kulutat hyvää energiaa täysin turhuuteen. Siivoa vaikka niin energia kuluu siihen ja tulee puhdasta jälkeä kotiin eikä turhalle valitukselle jää aikaa ja tilaa elämässä.
Kai se jotenkin biologiaan liittyy, en tiedä. Keho tulkitsee että on yö ja pitäis nukkua tai jotain semmosta. Itellä kirkasvalolamppu, sekä erilaisia valoketjuja ja led-kynttilöitä ihan reippaasti ympäri kämppää, vähän auttaa