Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (20484)

Vierailija
20201/20484 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupoissa on viime aikoina ollut vain pa*skoja tarjouksia. Lidlistä löysin tänään lihaisia nakkeja, pyttipannua, sämpylöitä, ja paistopisteen korvapuusteja, kaikki nämä -50% hintaan. Jotain säästöä sekin. Mutta joo, kuten sanoin, Lidl voisi olla paljon halvempikin, mutta lopettivat hintakilpailunsa, ja toivovat vain että tilanne pysyy vakaana.

 

"– Tulkintani mukaan Saksassa on päätetty, että heillä on isompia markkinoita, joilla he hakevat kasvua kovilla investoinneilla. Suomessa ei kannata lähteä rypistämään liikaa hinnalla.

Konsernilla olisi kykyä painaa hintoja Suomessa entisestään vielä alaspäin, jos halua olisi, Kivilahti sanoo."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/be08bb7d-2915-42f1-89be-3ab56575f98f

T. Lidl-mies

20202/20484 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöjät arvioivat tämänkertaisen banaanileivän hyväksi, sitä voisi tehdä useammin. Neljä pikkuista banaania, reilu puoli litraa jäätelöä (edelleen tyhjennän pakastimesta kaikkea epämääräistä), nelisen desiä jauhoja (ruisleipäaines kaurahiutale, vehnäjauho), 2tl leivinjauhetta ja vaniljasokeria, kaurakaakaopussi, reilu loraus öljyä ja kolme kananmunaa. 175 astetta ja noin tunti uunissa.

Hinta? banaanit noin 70 senttiä, kolme kananmunaa 55 senttiä, jauhot ehkä 50 senttiä, öljy 10 senttiä, mausteet 10 senttiä. Noin kaksi euroa koko leipä/kakku.

(en laittanut sokeria, koska jäätelössä ja ruskeissa banaaneissa on aika paljon sokeria)

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
20203/20484 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupoissa on viime aikoina ollut vain pa*skoja tarjouksia. Lidlistä löysin tänään lihaisia nakkeja, pyttipannua, sämpylöitä, ja paistopisteen korvapuusteja, kaikki nämä -50% hintaan. Jotain säästöä sekin. Mutta joo, kuten sanoin, Lidl voisi olla paljon halvempikin, mutta lopettivat hintakilpailunsa, ja toivovat vain että tilanne pysyy vakaana.

 

"– Tulkintani mukaan Saksassa on päätetty, että heillä on isompia markkinoita, joilla he hakevat kasvua kovilla investoinneilla. Suomessa ei kannata lähteä rypistämään liikaa hinnalla.

Konsernilla olisi kykyä painaa hintoja Suomessa entisestään vielä alaspäin, jos halua olisi, Kivilahti sanoo."

https://www.iltalehti.fi/talous/a/be08bb7d-2915-42f1-89be-3ab56575f98f

T. Lidl-mies

Lidlin tilannetta en ole seurannut, mutta olen samaa mieltä K-ryhmän tarjouksista. Okei, joku voi olla ihan tyytyväinen niihin, mutta meillä ei syödä naudanlihaa pihveinä eikä karkkeja, proteiinituotteita tms joita näyttäisi olleen enimmäkseen tarjouksissa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20204/20484 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että suurin osa on laihoja säästäväisiä. Pihistellään kaikessa niin miksei ruokamenoissa. 

Vierailija
20205/20484 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että suurin osa on laihoja säästäväisiä. Pihistellään kaikessa niin miksei ruokamenoissa. 

Eli sinä olet siis lihava tuhlari. Tuhlataan kaikkeen niin miksei ahmittaisi ruokiakin kaiken rahan edestä.

20206/20484 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormia syyhyttäisi mennä kirjoittamaan muihinkin ketjuihin, mutta suuri fanini on siellä.

 

Minä pyrin kuluttamaan ruokaan vähemmän rahaa, jotta meille jäisi sitten paremmin varaa kaikenlaiseen muuhun. Kuten nyt vaikka siihen, että autosta jarrupalat päättävät karata. Olen säästäväinen, mutta en itara.

Tänään söin aamupalaksi ihan normaalihinnalla ostetun sämpylän, ja teetä, sämpylän päällä punalaputettua kinkkua. Lounaaksi söin jääkaapista löytämääni bulguria (ei ollut eilistä eikä edes keskiviikkoista), paistettuja kasviksia jääkaapista nekin, ja puoli tölkillistä chilitonnikalaa. Oli hyvää! Söin samanlaisen annoksen illallakin - tein muulle perheelle kanaa kermakastikkeessa ja nuudeleita, kana oli normaalihintaista, nuudelit viimeiset tokmannin tarjousnuudelit (0,99€/4 pesää). Paistoin taas pakastekasviksia pannulla, nyt on sitten tämä vaihe menossa.

Päivällä join ihan vain vettä ja teetä, mutta nyt illalla join simaa. Koska se saattaa käydä välillä vähän liikaakin, niin en tee töitä sen vaikutuksen alaisena. Luumu-raparperisima on hyvää! Seuraavaksi teen ehkä luumu-omenasimaa, jos löydän sen yhden piileskelevän omenaviipalepussin pakastimesta. Tarvitsee laittaa käsineet käteen, jotta voin kaivella riittävän syvälle.

Huomenna leivon leipää, joten joku uuniruoka voisi olla järkevää. Samoilla lämmöillä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20207/20484 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään syödä vähän, maukasta ja terveellisesti, siksi ruokakulut pysyvät alhaalla. Teen ruuan  itse, syön kasvikunnan tuotteita, maitotuotteita, munia ja joskus kalaa& äyriäisiä.

En ole nuuka, mutta olen valinnut sellaisen elämäntavan, että käytettävää rahaa ei ole paljoa.

Haluan, että ostamissani elintarvikkeissa on vastinetta rahalle, sekä maku että ravintopitoisuus kunnossa.

Meen tekemään elämäni ensimmäistä nachopeltiä!

-tarinankertoja-

Vierailija
20208/20484 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hedelmäsalaatti tehtynä! Alebanaanit siihen euron, purkkiananas x3 yht. 90snt, ikivanhat appelsiinit 40snt, tarjouskiivit 2e,  omenat 2e, appelsiinituoremehu 2,50. Yhteensä 8,80e. Lasken montako annosta syön, vähintään 10 muumikulhollista, eli 88snt/annos.

 

Nachopeltihän oli hyvää! Nachoja , jakkihedelmää, mustia papuja, tacomaustetta, tomaattimurskaa , tarjous Koskenlaskija juoksevaa, punasipulia, juustoraastetta, persiljaa, pari tomaattia, salsaa ja guacamolea. Semmoinen 18e/ pelti. Jälkikasvua oli pihatöissä.  Olisikohan 6 annosta, eli 3e/ annos.

 

Aamulla söin rahkan ( 79snt) jogurttisilmällä, noin 1e.

 

Vieras - ja herkuttelupäivä siis yhteensä  5e, hedelmäsalaattia syön vasta illalla.

- tarinankertoja -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20209/20484 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojallakin on ollut pihahommia! Hedelmäsalaatti ja nachopeltikin kuulostivat tosi hyvältä, täällä tulee aina kaikenlaisia houkutuksia vastaan.

 

Mulla oli leipomispäivä, tarkoitus oli leipoa vaan sämpylöitä ja leipiä, mutta unohdin sitten ekasta taikinasta suolan. Ihmettelinkin, kun se taikina oli niin "märkää" kun sitä pyörittelin. Tajusin suolan puuttumisen vasta kun taikina oli jo noussut hyvän aikaa, joten en voinut enää sotkea sinne sekaan sitä. Päätin tehdä sitten jotain muuta kuin sämpylöitä: valkosipulibostonia ja pitsakorvapuusteja. No enemmän niistä tuli pitsasyheröitä, mutta ihan syötäviä. Porkkanalaatikkosämpylätaikina sen sijaan onnistui hyvin, jopa suolan osalta. Sain sitten pyöriteltyä siitä niitä sämpylöitä ja pari leipää.

Tuossa sitten ratkesi se ruokakin, niitä pitsasyheröitä. Vielä voisin laittaa uuniin marenkia, tässä ehtii vatkata valkuaiset ihan hyvin, ennenkuin kaikki leivät on paistettu.

Kaksi noin 7dl nestemäärän taikinaa, jauhoja meni noin 2kg, hiivat pakastimesta "jämiä", eli käytännössä pari senttiä per hiivapaketillinen. Alle euron kaikkinensa (myös se porkkanalaatikko oli niitä jämiä).

Valkosipulit omasta takaa, voita 100g eli 38 senttiä, niin 40 senttiä tuohon maustevoihin. Pitsatäytteeseen meni vajaa paketillinen punalaputettua keittokinkkua ja tarjousmetwurstia, molemmat pieneksi silputtuna, ketsuppia ja juustoraastetta. Yhteensä noin 5 eurolla täytteitä.

1€ taikinat, 0,40€ maustevoi, 5€ pitsatäytteet.

Jospa seuraavalla kerralla muistaisin heti kerrasta, mitä taikinaan pitää laittaa...

Kiusa se on pienikin kiusa

20210/20484 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia houkutuksia, juu! Ske muistutti simasta. Pitääkin muistaa tarkistaa hiivatilanne. Mun viimevuotisesta simasta tuli ihan juotavaa vaikkei se kunnolla oikein lähtenyt käymään. Olisiko kuivahiiva ollut liian vanhaa tai sitten en uskaltanut laittaa sitä tarpeeksi. Yritin nimittäin tehdä "yhden hengen annosta" ja isomman määrän kutistaminen oli hiivan osalta hankalaa. Ai niin! Mistä mä taion pullot?

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20211/20484 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästelen kokispulloja simapulloiksi, mutta myös kuplavesilaitteen pulloja - nehän on paineenkestäviä.

Tämä viimekertainen simasatsi todellakin kävi/käy. Kunnon skumppaefekti oli äsken, kun aukasin pulloa saunajuomaksi...

Kiusa se on pienikin kiusa

20212/20484 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, sulla oli joku konsti tuorehiivan herättelyyn pakkasen jälkeen. Mulla olis yksi kivikautinen hiiva pakastimessa. Entä olisiko kuivahiivalle toimintatestiä? Niidenkin päiväys on jo aikaa mennyt.

Kampin Pimu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
20213/20484 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske, sulla oli joku konsti tuorehiivan herättelyyn pakkasen jälkeen. Mulla olis yksi kivikautinen hiiva pakastimessa. Entä olisiko kuivahiivalle toimintatestiä? Niidenkin päiväys on jo aikaa mennyt.

Minä olen laittanut sen hiivan (jäisenä) kulhoon, kulhoon lämmintä vettä ja pieni lusikallinen sokeria. Mitä vanhempi hiiva, sen kauemmin sillä menee heräillessä (mutta mulla siis kärsivällisyyttä riittää tuollaiseen). Kaikkein vanhimmassa meni yli vuorokausi, ennenkuin katsoin, että se kuohui riittävästi jaksaakseen nostattaa taikinaa, nuoremmat alkaa jo tunnin päästä muodostaa kuplia.

Kuivahiivan kanssa toimisin samalla tavalla, kulhoon lämmintä vettä, ripaus sokeria ja hiiva.

Luulen, että jos pariin vuorokauteen ei tapahdu mitään, niin on menetetty tapaus.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20214/20484 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin:

- rahkaa jogurttisilmällä

-nachopelliltä ( tai oikeammin lautaselta) annoksen, 30 sentin cokis zeron

-hedelmäsalaattiannos nro 2

 

Huomenna hammaslääkäri pitää huolen ruokabudjetissani pysymisestä, sitä auttaa myös juuri tullut auton kaskolasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20215/20484 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri on cittarin luona, niin katsoin kuitenkin tarjoukset. Ehkä haen rahkaa ja kurkun. Aivan sopimattomia muut.

 

- tarinankertoja-

20216/20484 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatunnin ratoksi katsoin nuo Tarinankertojan mainitsemat Cittarin tarjoukset. Eipä siellä hirveästi tosiaan mitään houkuttelevaa ollut. Mausteliemissä olevat tonnikalat näyttivät olevan suhteellisen edullisia, pitää miettiä.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20217/20484 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin vanhaa kuivahiivaa eilen tehdessäni sämpyläpeltiä. Eli siis piti tehdä sämpylät, mutta mietin sitten että miksi pyöritellä ja laittaa kahdesti pelti uuniin ja laitoin taikinan vaan tylysti kääretortun tyyliin levittäen pellille ja ihan hyvin tuo paistui sillaikin. Nyt sitten oon vaan leikellyt pienempiä palasia veitsellä. Materiaalina -70% tokmannin jauhot ja veteen tein, niin eipä tullut hintaa paljon mittään.

Ihan siis vaan tämä työsuoritus mainittu silläkin, kun mun "fanit" aina itkee, etten muka tee mitään ;P

-winner-

20218/20484 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin vanhaa kuivahiivaa eilen tehdessäni sämpyläpeltiä. Eli siis piti tehdä sämpylät, mutta mietin sitten että miksi pyöritellä ja laittaa kahdesti pelti uuniin ja laitoin taikinan vaan tylysti kääretortun tyyliin levittäen pellille ja ihan hyvin tuo paistui sillaikin. Nyt sitten oon vaan leikellyt pienempiä palasia veitsellä. Materiaalina -70% tokmannin jauhot ja veteen tein, niin eipä tullut hintaa paljon mittään.

Ihan siis vaan tämä työsuoritus mainittu silläkin, kun mun "fanit" aina itkee, etten muka tee mitään ;P

-winner-

Peltileipää!

Tuosta voi tehdä "kehittyneemmän" version leikkaamalla sen pitsaleikkurilla ruudukoksi sen jälkeen, kun on dumpannut taikinan pellille ja tasoittanut sen. Sit voi taitella palasia irti, ja vasta ne halkaista.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
20219/20484 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten, kiireaikana , tein aina peltileipää, en sämpylöitä. Milloin mikäkin jauhosekoitus.

-tarinankertoja-

20220/20484 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kemistit. Pakastettu hiiva lilluu nyt tasan 37 asteisessa vedessä pikkuteelusikallinen sokeria muassaan. Mutta nyt iski tenkkapoo: miten pidän liemen 37 asteisena vuorokauden?

Kampin Pimu