Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:54"]
AP tässä. En vastannut ystäväni tekstiviestiin mitään, en oikein tiedä mitä sanoa. En tosiaan osaa kuvitella miten olisin hänet voinut suututtaa, kun olemme viikoittain nähneet ja hän on aina käyttäytynyt normaalisti. Monta tilaisuutta olisi ollut kertoa asiasta. Enemmän ehkä häiden sijaan pöyristyttää tuo päin naamaa valehtelu tai totuuden vääristeleminen vai mitä se nyt on kun antaa ymmärtää. Onneksi en ehtinyt vielä lahjaa hankkia.
[/quote]
Jotenkin aistin, että olet aina ollut altavastaaja kaverillesi kun et uskalla tuohonkaan vastata? Laita nyt viestiä jossa kysyt että mitä helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]NO kysy nyt hyvä ihminen,e ttä miksi ottaa sut mukaan häävalmisteluihin jos et niihin millään tavalla liity? :O [/quote] Miksi kysyisin? Ei se muuta sitä asiaa että hän valehteli minulle. AP
[/quote]
Mä alan ymmärtää sun ystävää.. Nyt sitä viestiä ja pistä kova kovaa vastaan, en mä ainakaan antaisi itseäni kohdella noin moukkamaisesti ja olisi ihan hiljaa sen jälkeen. Onko näitä tempauksia ollut matkanvarrellanne aiemminkin?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:54"]
AP tässä. En vastannut ystäväni tekstiviestiin mitään, en oikein tiedä mitä sanoa. En tosiaan osaa kuvitella miten olisin hänet voinut suututtaa, kun olemme viikoittain nähneet ja hän on aina käyttäytynyt normaalisti. Monta tilaisuutta olisi ollut kertoa asiasta. Enemmän ehkä häiden sijaan pöyristyttää tuo päin naamaa valehtelu tai totuuden vääristeleminen vai mitä se nyt on kun antaa ymmärtää. Onneksi en ehtinyt vielä lahjaa hankkia.
[/quote]
Jotenkin aistin, että olet aina ollut altavastaaja kaverillesi kun et uskalla tuohonkaan vastata? Laita nyt viestiä jossa kysyt että mitä helvettiä.
[/quote]
Altavastaaja? Miten tääkin kääntyi ap:n syyksi? Ap:n kaveri on kusipää, sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]
Mistä tällaisia ihmisiä oikein tulee... Paljonko ap sulla ja kaverillas on ikää? Touhu kuulostaa yläastemeiningiltä.
[/quote]
Kyllä kuule ne vanhemmatkin naiset osaa ja ne vasta osaavatkin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]NO kysy nyt hyvä ihminen,e ttä miksi ottaa sut mukaan häävalmisteluihin jos et niihin millään tavalla liity? :O [/quote] Miksi kysyisin? Ei se muuta sitä asiaa että hän valehteli minulle. AP
[/quote]
Mä alan ymmärtää sun ystävää.. Nyt sitä viestiä ja pistä kova kovaa vastaan, en mä ainakaan antaisi itseäni kohdella noin moukkamaisesti ja olisi ihan hiljaa sen jälkeen. Onko näitä tempauksia ollut matkanvarrellanne aiemminkin?
[/quote]
Anteeksi mitä? Meinaat että kaason tehtäviä hoitanut on sopiva palkita paskamaisella käytöksellä? Tässähän tais nyt löytyä ne muut hirviömorsiamet jotka perustelee kusipääkäytöksensä sillä, että muut olisi muka sen ansainneet :D
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:03"]
[/quote]
[/quote]
Niinpä, ap, nyt kuule kysyt ihan suoraan, että miksi tämä ystäväsi on tehnyt näin. Vai haluatko vain rypeä itsesäälissä? Tee se vasta sen jälkeen, kun olet selvittänyt asiat! ANSAITSET vastauksen.
AP tässä. Taidan laittaa tällaisen viestin: "Ok. Olen ilmeisesti ymmärtänyt ystävyytemme väärin. Valehtelua en muutenkaan siedä. Hääjärjestelyissä auttaminen loppuu tähän, ellet edes yritä selittää."
Jos mä oisin AP niin en kyllä kyselis perään. Tollanen sontaläjä ei mun huomiota ansaitse. Mutta jos AP haluaa kysyä niin kysyköön
Jotenkin noin voisin itsekin vastata, paitsi, että toi loppukommentti on vähän huono. Ihan, kuin rientäisit auttamaan joskus selityksen saatuasi...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:14"]
AP tässä. Taidan laittaa tällaisen viestin: "Ok. Olen ilmeisesti ymmärtänyt ystävyytemme väärin. Valehtelua en muutenkaan siedä. Hääjärjestelyissä auttaminen loppuu tähän, ellet edes yritä selittää."
[/quote]
Minusta tämä ei ole kovin hyvä. Ethän sinä auttaisi hääjärjestelyissä muutenkaan, kun kerran sinua ei ole kutsuttu... ethän?
Muutenkin vähän passiivis-aggressiivinen sävy tuossa. Miten olisi hiukan suorapuheisempi meininki? "Eikö ystävät yleensä kutsuta häihin? Miksi ihmeessä apu sitten kelpasi hääjärjestelyissä?" tai jotain?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:54"] AP tässä. En vastannut ystäväni tekstiviestiin mitään, en oikein tiedä mitä sanoa. En tosiaan osaa kuvitella miten olisin hänet voinut suututtaa, kun olemme viikoittain nähneet ja hän on aina käyttäytynyt normaalisti. Monta tilaisuutta olisi ollut kertoa asiasta. Enemmän ehkä häiden sijaan pöyristyttää tuo päin naamaa valehtelu tai totuuden vääristeleminen vai mitä se nyt on kun antaa ymmärtää. Onneksi en ehtinyt vielä lahjaa hankkia. [/quote] Jotenkin aistin, että olet aina ollut altavastaaja kaverillesi kun et uskalla tuohonkaan vastata? Laita nyt viestiä jossa kysyt että mitä helvettiä. [/quote] Altavastaaja? Miten tääkin kääntyi ap:n syyksi? Ap:n kaveri on kusipää, sillä selvä.
[/quote]
Ei kääntynyt, vaan sä käänsit.
Kiinnostaisi tietää tämän kaksikon välit ajalla ennen häähumua, kukkakimppuja ja morsiuspantoja ja polttareita. Onko ap ollut se joka vastaa aina kun soitetaan, joka ottaa yhteyttä nähdäkseen mutta saa yhteydenottoja vain kun häntä tarvitaan? Kusipää tuo kaveri on, mutta miksi ihmisillä on näin erikoiset käsitykset väleistään - toinen pitää siskona, toinen ei kutsu edes häihinsä. Jostain tuo kylmyys kumpuaa, mutta mistä ja pakosti tuo kertoo siitä että aiemmat välit ovat olleet tietynlaiset - mutta millaiset?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:54"] AP tässä. En vastannut ystäväni tekstiviestiin mitään, en oikein tiedä mitä sanoa. En tosiaan osaa kuvitella miten olisin hänet voinut suututtaa, kun olemme viikoittain nähneet ja hän on aina käyttäytynyt normaalisti. Monta tilaisuutta olisi ollut kertoa asiasta. Enemmän ehkä häiden sijaan pöyristyttää tuo päin naamaa valehtelu tai totuuden vääristeleminen vai mitä se nyt on kun antaa ymmärtää. Onneksi en ehtinyt vielä lahjaa hankkia. [/quote] Jotenkin aistin, että olet aina ollut altavastaaja kaverillesi kun et uskalla tuohonkaan vastata? Laita nyt viestiä jossa kysyt että mitä helvettiä. [/quote] Altavastaaja? Miten tääkin kääntyi ap:n syyksi? Ap:n kaveri on kusipää, sillä selvä.
[/quote]
Kiinnostaisi tietää tämän kaksikon välit ajalla ennen häähumua, kukkakimppuja ja morsiuspantoja ja polttareita. Onko ap ollut se joka vastaa aina kun soitetaan, joka ottaa yhteyttä nähdäkseen mutta saa yhteydenottoja vain kun häntä tarvitaan? Kusipää tuo kaveri on, mutta miksi ihmisillä on näin erikoiset käsitykset väleistään - toinen pitää siskona, toinen ei kutsu edes häihinsä. Jostain tuo kylmyys kumpuaa, mutta mistä ja pakosti tuo kertoo siitä että aiemmat välit ovat olleet tietynlaiset - mutta millaiset?
[/quote]
Mutta silti kelpaa apu hääjärjestelyihin, ap:n kertoman mukaan vielä morsian on itse sitä pyytänyt. Kusipää mikä kusipää, ihan sama mitä menneisyydessä on. Jos kelpaa avuksi niin ei voi kovin huonot välit olla. Ja ap:han sanoi olevansa myös morsiamen lapsen kummi.
Kai tämä on provo? Jos olette niin läheisiä ja olet ollut jo mukana häävalmisteluissa, niin eikö missään vaiheessa ole tullut puheeksi kutsujen lähettäminen? Etkö ole tiennyt kuka kaaso on ja ettekö ole morsiamen kanssa keskustelleet polttareista? Etkö ole hänen kanssaan puhunut esimerkiksi siitä, mitä aiot laittaa häihin päälle?
Kuulostaa todella kummalliselta, että olisitte tähän asti olleet läheisiä ja suunnitelleet häitä jne. ja missään vaiheessa ei tule ilmi aiemmin, ettet olekaan kutsuttu. Ja kyllä mä nyt tuollaisessa tilanteessa kysyisin ihan suoraan miksi et ole kutsuttu.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:26"]Kai tämä on provo? Jos olette niin läheisiä ja olet ollut jo mukana häävalmisteluissa, niin eikö missään vaiheessa ole tullut puheeksi kutsujen lähettäminen? Etkö ole tiennyt kuka kaaso on ja ettekö ole morsiamen kanssa keskustelleet polttareista? Etkö ole hänen kanssaan puhunut esimerkiksi siitä, mitä aiot laittaa häihin päälle?
Kuulostaa todella kummalliselta, että olisitte tähän asti olleet läheisiä ja suunnitelleet häitä jne. ja missään vaiheessa ei tule ilmi aiemmin, ettet olekaan kutsuttu. Ja kyllä mä nyt tuollaisessa tilanteessa kysyisin ihan suoraan miksi et ole kutsuttu.
[/quote]
Ystävä sanoi ettei halua virallista kaasoa. Minä olen auttanut hääjärjestelyissä ja tietääkseni hän järjesti itse polttarit. Oli sanonut minulle pariinkin kertaan ettei polttareita halua. Oletin että ei lähetäkään virallista kutsua kun näemme viikottain ja ollaan yhdessä katsottu päivät ja paikat jne. AP
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:26"]Kai tämä on provo? Jos olette niin läheisiä ja olet ollut jo mukana häävalmisteluissa, niin eikö missään vaiheessa ole tullut puheeksi kutsujen lähettäminen? Etkö ole tiennyt kuka kaaso on ja ettekö ole morsiamen kanssa keskustelleet polttareista? Etkö ole hänen kanssaan puhunut esimerkiksi siitä, mitä aiot laittaa häihin päälle?
[/quote]
Ei mullakaan ollut kaasoa. Itse keräsin polttariporukan kasaan. Ja en todellakaan laittanut kutsuja niille kavereilleni, jotka auttoivat karkkien ja kylttien yms kanssa - kutsuin heidät ihan suullisesti.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:07"]
[/quote]
Mutta eikö missään vaiheessa tullut puheeksi itse häätilaisuus? Siis sillä tavalla, että olisit suunnitellut vaikka omaa pukeutumista? Tai lastenhoitoa? Tai ihan mitä tahansa, josta olisi tullut ilmi että odotat kutsua häihin? Mä olin myös hyvän ystäväni hääjärjestelyissä apuna, mutta kyllä siinä alusta asti puhuttiin asioista, joita hääjuhlassa tapahtuu, puhuin myös omasta pukeutumisesta, mietittiin missä yövytään jne. Eli paljon tilanteita, joissa tulee ilmi, että odotin kutsua ihan itsestäänselvästi (ja tietysti sen sain).
En vaan oikein ymmärrä tilannetta, ettei olisi tullut aiemmin ilmi, ettet saa kutsua vai onko morsian ihan totaalisesti valehdellut sinulle tähän asti että olet kutsuttu, vaikket tosiasiassa olekaan?
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:37"]Mutta eikö missään vaiheessa tullut puheeksi itse häätilaisuus? Siis sillä tavalla, että olisit suunnitellut vaikka omaa pukeutumista? Tai lastenhoitoa? Tai ihan mitä tahansa, josta olisi tullut ilmi että odotat kutsua häihin? Mä olin myös hyvän ystäväni hääjärjestelyissä apuna, mutta kyllä siinä alusta asti puhuttiin asioista, joita hääjuhlassa tapahtuu, puhuin myös omasta pukeutumisesta, mietittiin missä yövytään jne. Eli paljon tilanteita, joissa tulee ilmi, että odotin kutsua ihan itsestäänselvästi (ja tietysti sen sain).
En vaan oikein ymmärrä tilannetta, ettei olisi tullut aiemmin ilmi, ettet saa kutsua vai onko morsian ihan totaalisesti valehdellut sinulle tähän asti että olet kutsuttu, vaikket tosiasiassa olekaan?
[/quote]
On ollut puhetta esim mekosta ja ollaan jopa yhdessä katsottu minulle netistä mekkoa. Kutsuja askarreltiin yhdessä, kutsulistaa en tosin nähnyt. En osannut hämmästellä kutsun puutetta kun ollaan tosiaan näistä asioista puhuttu niin paljon. AP
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]NO kysy nyt hyvä ihminen,e ttä miksi ottaa sut mukaan häävalmisteluihin jos et niihin millään tavalla liity? :O [/quote] Miksi kysyisin? Ei se muuta sitä asiaa että hän valehteli minulle. AP [/quote] Mä alan ymmärtää sun ystävää.. Nyt sitä viestiä ja pistä kova kovaa vastaan, en mä ainakaan antaisi itseäni kohdella noin moukkamaisesti ja olisi ihan hiljaa sen jälkeen. Onko näitä tempauksia ollut matkanvarrellanne aiemminkin? [/quote] Anteeksi mitä? Meinaat että kaason tehtäviä hoitanut on sopiva palkita paskamaisella käytöksellä? Tässähän tais nyt löytyä ne muut hirviömorsiamet jotka perustelee kusipääkäytöksensä sillä, että muut olisi muka sen ansainneet :D
[/quote]
Hieno sisälukutaito *klap klap*
Mua ei mikään muu vituta niin paljon kuin selän takana pauhaavat naiset, jotka sitten nysveröivät tositilanteessa. Ensin parutaan ja pyydetään analyyseja, mutta itse parun kohteelta ei kysellä mitään tai vaadita selityksiä. Ensimmäinen lause oli sarkasmia, eli "ymmärrän nyt ystävääsi"; ensin kauhea itkuvonkuparku, ja kun kehoitetaan selvittämään tilannetta, niin "en tiedä mitä sanoa". Mulla ainakin riittäisi sanottavaa tuossa tilanteessa; vaikka vastuu olisi tuolla mosnterneidolla ottaa yhteyttä, niin välit voi selvittää joskus itse tai muuten joutuu odottamaan aikas pitkään. Miksi se on niin hiton vaikeaa laittaa sitä viestiä ja kysyä monsterimorsiamelta suoraan vaan sen sijaan kirjoitetaan av:lle sympatiapisteiden toivossa? Me ei tiedetä noista väleistä hevonhuiluakaan, ne voivat olla aivan toiset kuin mitä ap täällä kertoo, joten nyt päät kiinni ja odotellaan jospa ap avaisi tuntemuksiaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:59"]NO kysy nyt hyvä ihminen,e ttä miksi ottaa sut mukaan häävalmisteluihin jos et niihin millään tavalla liity? :O
[/quote]
Miksi kysyisin? Ei se muuta sitä asiaa että hän valehteli minulle. AP