Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin lapsi söi meillä - ihmetteli että mikä on "ulkofilepihvi'

Vierailija
23.06.2026 |

Heillä kotona syödään kuulemma vaan makaronia ja tonnikalaa. Tunnistaa myös perunat, jauhelihan ja kalapuikot, muita ruokia ei tiedä. On 6-vuotias, kotihoidossa. Vanhemmat yo- opiskelijoita, asuvat vuokralla ja kulkevat polkupyörillä. Säälittää noin yksipuolinen sapuska ikuisten opiskelijoiden taloudessa. 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

haista kuule...

Vierailija
2/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?

Vierailija
4/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit sanonut sille edes että se on semmonen pihvi joka leikataan fileiksi ja viedään ulos.

Vierailija
5/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tuonikäinen pohtii ruokien nimiä. Sitäpaitsi harvoin sitä jaksaa erityisesti mainita, että kyseessä on ulkifilepihvi. Kunhan toteaa, että pihvi.

Vierailija
6/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa ikävä tyyppi.


No syötä nyt lasta kun teillä käy äläkä tee numeroa asioista jotka ei sulle kuulu!

Voin kuvitella miten ap kiekuu lapselle että mitä, eikö teillä ole rahaa pihveihin🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.

Luulen myös, että hanhenmaksa on tutumpaa.

Vierailija
8/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?

Antaa pikantin lisämaun värikkääseen kertomukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa ei tiennyt, koska kotonaan syödään sisäfileetä. Taisi sääliä aloittajaa.

Luulen myös, että hanhenmaksa on tutumpaa.

Miksi lapsi sitten puhuu vain makaronista ja tonnikalasta? 

Vierailija
10/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä polkupyörällä jotain merkitystä?

Antaa pikantin lisämaun värikkääseen kertomukseen.

Vihjasin että kyse on opintotukien ym. -lainojen riittämättömyydestä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo naikkoset moinen säälin ja ihailun kerjuu. Samanlaiset lapset leikkivät samalla hiekkalaatikolla! Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan!

Vierailija
12/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että minäkään en 19-vuotiaana tiedä mikä tuo on. Meidänkin kotona on syöty noita halpoja ruokia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tuonikäinen pohtii ruokien nimiä. Sitäpaitsi harvoin sitä jaksaa erityisesti mainita, että kyseessä on ulkifilepihvi. Kunhan toteaa, että pihvi.

Mitä, mitä? Eikö teillä eskarilaiset käy syvällisiä keskusteluja eri lihalaaduista ja pihveistä? Kyllä entrecotet ja tomahawkit on hyvä jo nuorena oppia erottamaan toisistaan.

Vierailija
14/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tindernainen tuli Helsingistä junalla Iisalmeen. Vein syömään niin ääliö ei tiennyt mitä on mykyrokka eikä muaistanutkaan.  Jätin sinne pöytään istumaan ja läksin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää nää mammat, jotka luulee jonkun fileen olevan hyvää ravintoa.

Rasvainen halvin liha on se millä lapset ruokitaan terveeksi ja hyväkuntoiseksi.

Vierailija
16/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo naikkoset moinen säälin ja ihailun kerjuu. Samanlaiset lapset leikkivät samalla hiekkalaatikolla! Näin on aina ollut ja näin tulee aina olemaan!

Joo mutta eri puolilla. Muistan kun 5-vuotiaana yritin leikkiä kauppaa saman ikäisen serkkuni kanssa, mutta turhautti, kun hän ei osannut laskea. Leikit jäivät sitten siihen.

Vierailija
17/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli käynyt leikkikaverinsa kotona ja ihmetteli, että niillä syödään kaupan ruokaa joka päivä ja jääkaapissa oli " vaikka kuinka pillimehuu...!" ja niitä sai ihan itse ottaa. 

On ollut kova selittäminen köyhät vs. rikkaat. Ja, että niistä ei voi valita kummanko ottaa.

Vierailija
18/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä jossain ollaan köyhiä tai ei osata tehdä ruokaa. Nämä nuoret äidit ovat nyt sitä tuotosta mikä synty 2000-luvun alussa / ysärin lopussa.  Ei oo viittitty ikinä opetella tekeen ruokaa.. No sama koskee tietysti isiäkin. 

 

En minäkään tiennyt ennen kuin vasta kolmekymppisenä, mikä ero on sisäfile- ja ulkofilepihvillä kun ite tein niistä ruokaa.  Lapsena tiesin possun kyljyksen, että niitä tehdään grillissä. 

 

Nyt rupes tekee mieli kyljyksiä. 

Vierailija
19/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeita köyhiä pikku paski aisia

Vierailija
20/34 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhi vaan ne nuudelimössöt suupielistäsi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi