Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
Kysyisinpä ihan suoraan, että mistä on kysymys ja kertoisin miltä tuollainen käytös tuntuu. Parempi vaan samantein selvittää ja suoraan ettei turhaan tule spekuloitua. Jos on paska tyyppi ja ei vaan halunnut kutsua, niin vedä sitten johtopäätöksesi ystävän pitämisestä.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:37"]Polttareihin kutsuu joku kaveri, ei morsian itse. Lieneekö käynyt kämmi tuolla kaverilla.
[/quote]
Mutta kutsut varmaan lähettää hääpari itse? Tämä yhteinen tuttumme oli saanut kutsunsa jo vuoden alussa. AP
Huh. Enpä varmaan kauheasti pitäisi yhteyttä jos ei kerran asiaa voi suoraan sanoa. Etkö ihmetellyt ettei kutsua ole kuulunut? Vai onko kutsunut sinut suullisesti?
Polttarikutsut ovat usein kaasojen/bestmanien lähettämät.
Kysy siltä morsiamelta, että miksi hän on pyytänyt sua valitsemaan mekkoja ja juhlapaikkaa, jos et ole kuitenlaan tervetullut itse häihin.
Pitääkö joku oikeasti huhtikuussa häät?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:43"]Pitääkö joku oikeasti huhtikuussa häät?
[/quote]
Aika monikin.
Oudolta kuulostaa. Oletteko olleet viime aikoina yhteydessä? Voiko ystäväsi olla suuttunut jostain väärinkäsityksestä tms?
Mulle kävi kaksi vuotta sitte ihan samalla tavalla. Hoidin "ystäväni" pyynnöstä kaason tehtäviä ja autoin häiden suunnittelussa paljonkin. Istumajärjestystä piirrettäessä selvisi, etten ole listalla (isot häät, 170hlö). Morsian ihmetteli että enhän minä missään vaiheessa ole sanonut että sinut on kutsuttu. On entinen ystävä se :)
Onko morsian kutsunut sut epävirallisesti?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:46"]
Mulle kävi kaksi vuotta sitte ihan samalla tavalla. Hoidin "ystäväni" pyynnöstä kaason tehtäviä ja autoin häiden suunnittelussa paljonkin. Istumajärjestystä piirrettäessä selvisi, etten ole listalla (isot häät, 170hlö). Morsian ihmetteli että enhän minä missään vaiheessa ole sanonut että sinut on kutsuttu. On entinen ystävä se :)
[/quote]
No johan oli härski ex-ystävä! En ymmärrä, miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa...
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:46"]
[/quote]
Ohhoh. Toivottavasti kerroit morsiamen muille kavereille tästä. Haluaisin tietää, jos joku kavereistani käyttäytyisi noin törkeästi yhteistä ystäväämme kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:46"]Mulle kävi kaksi vuotta sitte ihan samalla tavalla. Hoidin "ystäväni" pyynnöstä kaason tehtäviä ja autoin häiden suunnittelussa paljonkin. Istumajärjestystä piirrettäessä selvisi, etten ole listalla (isot häät, 170hlö). Morsian ihmetteli että enhän minä missään vaiheessa ole sanonut että sinut on kutsuttu. On entinen ystävä se :)
[/quote]
Ohhoh. Toivottavasti kerroit morsiamen muille kavereille tästä. Haluaisin tietää, jos joku kavereistani käyttäytyisi noin törkeästi yhteistä ystäväämme kohtaan.[/quote]
Ei meillä ollut yhteisiä kavereits oikeastaan, olimme mekin lapsuudentuttuja ja morsian asui pitkään opintojen takia toisella paikkakunnalla. Muutti ennen häitään takaisin kotipaikkakunnalle jossa tunsi vain minut. En ilmeisesti ollut tarpeeksi fiini opiskelukavereiden seuraan? Sukua ja perhettä tunsin muttei kiinnostanut heille kertoa.
Kyllä nyt jotenkin kannattaisi ottaa asia puheeksi. Ikinä ei tiedä vaikka posti olisi möhlinyt. Tuttuni ylppäreissä kävi niin ja onneksi asia tuli puheeksi ennen. Vanhemmat olivat kauhuissaan, kun kuulivat ettei yhdelle läheiselle pariskunnalle ollut mennyt kutsua.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:47"]Jos ne on perhehäät?
[/quote]
Perhehäät johon on kutsuttu kaikki kaverit polttareista? :D JSSAP
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:43"]Kysy siltä morsiamelta, että miksi hän on pyytänyt sua valitsemaan mekkoja ja juhlapaikkaa, jos et ole kuitenlaan tervetullut itse häihin.
[/quote]
Tuntuu vaan jotenkin uskomattomalta että tarvitsee edes kysyä olenko kutsuttu! Ollaan tosiaan kuin siskoja... AP
Voi kauhea 12.
Mä jo luulin, että oli riittävän paha, kun mun työkaveri joka kahvitunnilla näytti mulle häämekkoaan, jokaista ostettua koristetta ja jokaista tilattua kenkäparia ja hehkutti orkesteria ja ties mitä. Pyysi minut välillä työpäivän jälkeenkin ulos syömään ja kertoi kaiken aikaa häistään. Yhtenä päivänä sit töissä lipsautti, että voi minulle näyttää niitä, kun mä en ole tulossa häihin ja muille työkavereille ei voi näyttää, kun heitä kutsuu häihin. Senkin jälkeen tuli taas näyttämään mulle koruja sun muita ja täytyy sanoa, että oli kyllä tosi kiusallista niitä muka ihailla.
Polttareihin kutsuu joku kaveri, ei morsian itse. Lieneekö käynyt kämmi tuolla kaverilla.