Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä! Mä oon ollu sellasissa häissä, joissa kukaan morsianta hoikempi ei saanut tulla samaan kuvaan hänen kanssaan :D oli lihonut vuodessa nopeasti paljon ja kärsi hirveistä itsetunto-ongelmista sen takia.
[/quote]
Oikeasti! Kuulostaa ihan samalta, mitä on nähny jossain jenkkien bridezilla ohjelmissa. Olen aina ajatellut, että hulluja nuo amerikkalaiset, muttä tätä näköjään tapahtuu myös Suomessa! :D Mutta kun pitää saaha se täydellinen päivä prinsessana...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:42"]Yleensä tällaista mieltäkuohuttavissa pitkissä ketjuissa, joissa aloittaja saa tukea kirjoittajilta, hän kertoo, kun poistuu linjoilta ja ehkä sanoo, milloin tulee päivittämään tilanteen tai sanoo, jos ei keskustele asiasta enempää. Minusta tämä on provoksi todella laadukas. Pullon ja toisenkin korkkaaminen muka järkytykseen eilen oli vähän outoa, johan tämä tilanne oli hänelle selvinnyt jo aiemmin. Siis se, ettei häntä ole häihin kutsuttu. Se, että morsian vastaa, että häätä ovat pienet ja siksi ei kutsuttu, tuskin nyt oli se kamelinselän katkaiseva asia. Ihan noin muuten vaan mua kiinnostaa nuorten ihmisten polttarikäytännöt, milloin polttarit yleensä pidetään. Kuka muka on kuullut polttareista, jotka järkätään 4 kk ennen häitä, jos tilanne on ihan normaali. [/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen? Luultavasti ap on muutellut kertomassaan hieman häiden ajankohtaa yms. Älä viitsi jankata epäolennaisia.
[/quote]
No niin varmaan :D
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]
Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä.
Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti!
[/quote]
En tiennytkään että hautajaisiin on tapana erikseen kutsua ketään?
[/quote]
Kirkkoon voi mennä, siellä joko kutsutaan koko väki muistotilaisuuteen tai se on ilmoitettu pienemmälle joukolle etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:14"]
Laitoin eilen viestiä ystävälleni jossa totesin, että olisi ollut kiva olla polttareissa. Hän vastasi juuri äsken näin: "polttareissa yleensä on ne ihmiset ketä on kutsuttu myös häihin". Voiko tätä enää tulkita mutten kuin että minut on jätetty pois? AP
[/quote]
Vastaa sille, että hääpaikkoja ja pukuja miettii yleensä ihmiset, jotka tullaan kutsumaan häihin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä. Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti! [/quote] Eihän hautajaisiin ole tapana kutsua ketään!
[/quote]
Tietenkin hautajaisiin kutsutaan! Jos on lähipiirin kesken, niin lähipiiristä joku soittaa ja kertoo missä ja milloin hautajaiset ja että tervetuloa.
Jos on isommat ja vapaammat hautajaiset, nin kutsu on lehdessä. Kuolinilmoituksessa lukee aika ja paikka sekä sanat "mikä ystävällisenä kutsuna ilmoitetaan".
Mistäs kukaan tietäisi mennä hautajaisiin jos ei saisi lähiomaisilta kutsua! Ruuat ja juomat pitää osata tilata oikealle määrälle. Viimeksi toukokuussa taas meiltä kuoli läheinen ja teimme kutsulistan ja soitimme kaikki läpi. Tilasimme sitten pitopalvelulta ruuat tuolle määrälle. Samoin kantajat pyysimme näistä kutsutuista. (Ajattelimme, että vainaja ei olisi halunnut isoja hautajaisia eli lehti-ilmoitusta).
[/quote]
Meilläpäin (maaseudulla) on ainakin tapana, että hautajaisiin mennään ilman kutsua. Piirit on sen verran pienet ilmeisesti ja sana kiirii, että ajankohta on tiedossa. Eikä kukaan tietenkään kuokkimaan lähde hautajaisiin, eli eipä niihin yleensä ketään ylimääräisiä tule, varmaan samat ihmiset kuin kutsullakin mutta yleensä ei siis erityisesti kutsuta. Ja yleisesti saadaan tietoon myös sekin jos haudataan hiljaisuudessa eli ei toivota paikalle muita kuin lähiomaiset.
Täytyy kyllä sanoa, että tyhmä morsian, monellakin tapaa. Ensinnäkin, käyttäytyä nyt noin ystäväänsä kohtaan! Toisekseen, pelkällä kutsulla häihin hän olisi pitänyt ap:n "orjanaan". Ap olisi edelleen tehnyt kaiken häiden eteen ja ollut lahja-automaatti lapselle. Tätähän morsian ilmeisesti toivoi. Eipä ajatellut pitkällä tähtäimellä kun ei kutsunut ap:ta mukaan. Eikä muuta olisi tarvittu kuin hääkutsu. Mutta hyvä vain sinulle ap, onneksi pääsit eroon moisesta hyväksikäyttäjästä. Tuntuu kyllä pahalle puolestasi kun pidit morsianta siskonasi :( Uskomattoman härskejä hyväksikäyttötapauksia muillakin. Mieleeni jäi varsinkin se kirjoittaja, jolta sisko oli tilannut kakut ristiäisiin, joihin kirjoittajaa ei ollutkaan kutsuttu. Kaikenlaista...
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:29"]
Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.
[/quote]
Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on pidetty lähes aina "perinteisen" kaavan mukaan, eli häitä edeltävänä viikonloppuna. Ei sentään edellisenä iltana, mutta ihan maksimissaan kuukausi ennen häitä. Niin ne käytännöt vaihtelee :D
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miksi näin paljon alapeukkuja? Onko polttarien juhliminen kuukausia etukäteen tosiaan niin yleistä? Meilläkin tuttavien keskuudessa nimittäin polttarit ovat lähes aina olleet 1-2 viikkoa ennen hääjuhlaa ja olen ymmärtänyt että tämä on se yleisin käytäntö.
[/quote]
Mä voin selittää yhden alapeukun eli omani: se että sinä kuvittelet että joku asia on "yleinen käytäntö" jos sinun piireissä näin toimitaan, etkä ymmärrä että se ei tosiaan ole mikään yleinen käytäntö vaan jäät jankkaamaan asiasta.
[/quote]
Siis mielestäsi viesti "Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on..." on jankkaamista ja sitä, että kirjoittaja ei ymmärrä, ettei hänen kokemansa polttari ole yleinen tapa? Kummallista, etten itse huomannut mitään noihin viittaavaa. Olivatko ne syvälle rivien väleihin haudattu?
[/quote]
Ei vaan viestin lopussa toteaa "luulin, että tämä on yleinen käytäntö" -> perustuen ihan vaan oman kaveripiirin kokemuksiin.
[/quote]
Toisen ja kolmannen viestin kirjoittaja tuskin on sama tyyppi, sisälukutaitoa pliiis.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:22"]Jos olet hänen lapsensa kummi, niin lasta älä jätä - kummius on lupaus kulkea lapsen rinnalla tukemassa.
[/quote]
Minä ainakin olen jättänyt kummilapsen. Hänellä on muitakin kummeja kuin minä ja ei kait sitä ole joku hyväksikäyttettävä orja ja paskapuhumisen ja valheiyten levittelykohteeksi lupautunut vaikka on kummiksi alkanut? Kummilasta näen ihan joskus sukujuhlissa ja hänelle puhun aina niin paljon että sanon käsipäivää. Siinä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:29"]
Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.
[/quote]
Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on pidetty lähes aina "perinteisen" kaavan mukaan, eli häitä edeltävänä viikonloppuna. Ei sentään edellisenä iltana, mutta ihan maksimissaan kuukausi ennen häitä. Niin ne käytännöt vaihtelee :D
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta, miksi näin paljon alapeukkuja? Onko polttarien juhliminen kuukausia etukäteen tosiaan niin yleistä? Meilläkin tuttavien keskuudessa nimittäin polttarit ovat lähes aina olleet 1-2 viikkoa ennen hääjuhlaa ja olen ymmärtänyt että tämä on se yleisin käytäntö.
[/quote]
Mä voin selittää yhden alapeukun eli omani: se että sinä kuvittelet että joku asia on "yleinen käytäntö" jos sinun piireissä näin toimitaan, etkä ymmärrä että se ei tosiaan ole mikään yleinen käytäntö vaan jäät jankkaamaan asiasta.
[/quote]
Siis mielestäsi viesti "Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on..." on jankkaamista ja sitä, että kirjoittaja ei ymmärrä, ettei hänen kokemansa polttari ole yleinen tapa? Kummallista, etten itse huomannut mitään noihin viittaavaa. Olivatko ne syvälle rivien väleihin haudattu?
[/quote]
Ei vaan viestin lopussa toteaa "luulin, että tämä on yleinen käytäntö" -> perustuen ihan vaan oman kaveripiirin kokemuksiin.
[/quote]
Toisen ja kolmannen viestin kirjoittaja tuskin on sama tyyppi, sisälukutaitoa pliiis.
[/quote]
Mun mielestä taas on sama. Miksi muuten kyselisi alapeukkujen perään, jos ei ole itse sitä kirjoittanut. En mä välitä muiden saamista peukuista, enkä lähtis niistä kysymään.
Mistä saatte ton 4 kk? Nyt on helmikuu, vuoden toinen kuukausi, ja huhtikuu on kuukausista neljäs. Mun laskujen mukaan häihin on noin 2 kk, ja jos ne onkin vaikka maaliskuun lopulla ja ap vähän vaihtanut aikaa, ettei tunnistettaisi, niin ei ole yhtään ihmeellinen aika polttareille.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:32"]
Tietenkään mikään ei ole 100% "menetelmä", mutta ainakin seuraavat vinkit voin antaa:
* Vastavuoroisuus. Sinä kutsut hänet käymään, kutsuuko hän sinua? Sinä soitat, soittaako hän? Sinä kyselet kuulumisia, kyseleekö hän? Ja näissäkin nimenomaan: ottaako hän yhteyttä saadakseen tietää mitä SINULLE kuuluu, vai saadakseen kertoa mitä HÄNELLE kuuluu? Tunnista ihmiset, joille "heimitäsullekuuluu" = "kysyn tässä alussa mitä sulle kuuluu koska niin kuuluu tehdä, mutta oikeasti haluan sinulta jotain".
* Älä sekoita toisen hyötymistä aitoon läheisyyteen. Ts. se, että hän kertoo sinulle ongelmistaan, ei välttämättä merkitse sitä että hän kokee että olet läheinen ja tärkeä - se voi merkitä myös sitä, että olet hyvä kuuntelija ja neuvoja joka ei vaadi itselleen mitään. Itse sotkin nämä asiat piiiitkään, ja kuvittelin että kun "ystävä" ottaa yhteyttä kertoakseen ongelmistaan, se tarkoittaa, että olen hänelle ystävä. Ehei, se tarkoitti että olin hyvä kuuntelija ja neuvonantaja ja terapeutti. Tai jos toinen ilahtuu kun kysyt häntä esim. kahville ja tarjoat kyydinkin, ei se välttämättä tarkoita että hän halusi seuraasi - voi olla että hän halusi vain kahvia ja kyydin. Jne. Älä siis sekoita sitä että joku tarvitsee sinua siihen, että hän välittää sinusta.
* Vaadi itsellesi asioita. Ystävyydessä ei tietenkään "lasketa", mutta jos et ikinä vaadi mitään, vedät puoleesi ihmisiä jotka tykkäävät siitä ettei heiltä haluta mitään, ja karkotat ihmisiä jotka tykkäävät antaa. Esim. pyydä itse joskus kyytiä, pyydä apua, pyydä mielipidettä. Uskalla olla MYÖS tarvitseva. Ihminen, joka aina vain antaa ja antaa ja ei ikinä itse tarvitse mitään, vetää puoleensa ihan vääränlaisia ihmisiä.
* Edelliseen liittyen: uskalla pitää puolesi ja olla eri mieltä. Samoin kuin edellä - "jeesihminen" vetää puoleensa ihmisiä jotka eivät siedä toisen omaa persoonallisuutta tai vahvaa itsetuntoa, ja karkottaa ne, jotka tunnistavat jeesihmisen. Ihminen, jolla on omia mielipiteitä ja joka uskaltaa puolustaa itseään, karkottaa huonot tyypit ja vetää puoleensa ns. normaaleja ihmisiä, jotka arvostavat sitä, että toinen uskaltaa ilmaista itseään. Jos esim. kaveri peruu jonkin menon viime tipassa ilman syytä tai tekee oharit, niin kerro että pahoitit mielesi. Jos vain olet "ookoo ei se mitään", toinen tottuu kohtelemaan sinua huonosti. Puolensa pitävä karkoittaa hyväksikäyttäjät, mutta ei normaaleja hyviä ihmisiä.
Näillä pääsee jo pitkälle; neuvot on yksinkertaisia, mutta hankalia toteuttaa. Pikkuhiljaa :).
--396--
[/quote]
Jep, meillä kaveriporukassa on yksi tällainen henkilö, joka kyllä hyväksikäyttää, mikäli siihen antaa mahdollisuuden. Me kaverit toimitaan hänelle ilmaisterapeutteina ja hän mielellään selostaa ummet ja lammet mieshuolistaan ja vatvoo samoja asioita sataan kertaan. Sitten kun itse kaipaisi kerran kuuntelevaa korvaa, on vastaus tyyliä: "No sehän on vain hyvä, että se sanoi suoraan, ettei sitä kiinnosta!" ja asia loppuun käsitelty.
Edelliskesänä oltiin sovittu jo pidemmän ajan takaa, että vietetään kaveriporukalla päivä ja ilta yhdessä. No, illalla tämä kaveri sitten päätti lähteä kahdestaan "jeesihmis"-bestiksensä kanssa baareilemaan. Tosiaan, harvoin saadaan koko kööri kasaan ja sitten tämä yksi päättää sooloilla, kun "nyt vaan tuntui siltä". Aamulla yhteinen pahoittelutekstari kaikille ja that's it. :D Näitä vastaavanlaisia tempauksia löytyy siis paljon. Lisäksi kyseisen henkilön mielestä on täysin luonnollista pyytää (pelkästään) hänen kavereitaan esim. juhliin, jonne ainoastaan tämä kaveri on kutsuttu. Ilman juhlien pitäjän lupaa tietysti, eihän sellaista nyt tarvitse olla! :D Tuota bestistään kohteli aivan törkeästi, ja välit ovat tainneet viiletä bestan löydettyä kunnon parisuhteen.
Itse olen tarkoituksella ottanut hieman etäisyyttä ko. henkilöön ja näen häntä lähinnä, jos tavataan porukalla. Hän osaa olla todella hauskaa seuraa, varsinkin tilanteissa, joissa on paljon ihmisiä. Se ei kuitenkaan riitä hyvään ystävyyteen. Eli tällaisia ihmisiä nyt löytyy ja niiden kanssa pystyy kyllä elämään. :) "Ystäväksi" ei vaan kannata alkaa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:21"]Leivän leipojalle lämmin halaus! Kokemusta on, nyt jo vähän viisaampi.
[/quote]
Kiitos <3 Minäkin yritän nyt pysyä viisaampana. 404 antoi hyvät neuvot!
Morsiamen mies on paljastanut että tykkää sinusta. Mikään muu ei selitä muuttunutta käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 11:08"]Jotkut ovat vain sellaisia manipuloijia kuten morsmaikku. Älä lähde enää kaasoksi - se onkin nähtävästi koiranvirka. Älä hoida kummilasta yms. Mun yksi ystävä on tosi symppis mutta oikeesti paha hyväksikäyttäjä. Lapsikin on täysin hemmoteltu ja ylimielinen. Kuten äitinsäkin.
[/quote]
Tunnetaankohan sama henkilö. Minulle jo ex-ystävä. Alussa en olisi koskaan uskonut miten lopussa käy. Huh. Sain kyllä opetuksen ja toivottavasti huomaan merkit tulevaisuudessa, jos kohtaan vielä hänenlaisiaan.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:50"]
Ihminen, jolla on selkärankaa, ei tarkoita samaa kuin ihminen joka ottaa kaiken paskan vastaan hiljaa. On paljon omanarvontuntoisempaa sanoa suoraan että on loukkaantunut toisen käytöksestä, kuin vain luikkia hiljaa häntä koipien välissä pois. Selityksen vaatiminen ja omien tunteidensa kertominen on ihan eri asia kuin "uudestaan ja uudestaan yhteyden ottaminen".
Minä laittaisin "ystävälle" viestiä, esim. "Etkö siis koe että olemme niin läheisiä ystäviä, että kutsuisit minut häihin? Minä olen tulkinnut ihmissuhteemme sitten ihan väärin ja on outoa, että halusit kuitenkin suunnitella häitäsi kanssani. Minusta se on loukkaavaa, sillä tunnen että minua on käytetty hyväksi kun apuni kelpasi, mutta seurani ei kelpaakaan. Olenko tietämättäni loukannut sinua jotenkin, sillä muuten en ymmärrä miksi kohtelet minua näin töykeästi?"
Sellainen "on noloa kertoa toiselle että hän on itselle tärkeä" on melko ala-astemeininkiä. Aikuinen ei pidä sitä nolona, eikä myöskään sitä, että kertoo toiselle hänen loukanneen tunteitaan. Ihmisellä on tunteet ja saa olla.
[/quote]
Juuri näin, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:32"]Miksi ap:n pitäisi vielä tuollaisen viestin jälkeen hakea jotain selityksiä ja syitä? Se on ihan yhtä noloa kuin että jätetty parisuhteen loppumisen jälkeen ottaa uudestaan ja uudestaan yhteyttä jättäjään vaatiakseen perusteluja. Selkäranka on hyvä olla olemassa. Eiköhän tuo ap:n ex-kaverin viesti ollut ihan tarpeeksi closure. En ymmärrä ihmisiä, jotka kehottavat ap:ta ottamaan vielä yhteyttä ja selvittelemään asiaa. Pitäisikö mennä mennä kerjäämään uutta nöyryytystä?
[/quote]
Mä oon täysin samaa mieltä. Äskeisen viestin jälkeen ei mennä enää vinkumaan syytä, kyllä se on tällä selvä!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:32"]
Miksi ap:n pitäisi vielä tuollaisen viestin jälkeen hakea jotain selityksiä ja syitä? Se on ihan yhtä noloa kuin että jätetty parisuhteen loppumisen jälkeen ottaa uudestaan ja uudestaan yhteyttä jättäjään vaatiakseen perusteluja. Selkäranka on hyvä olla olemassa.
[/quote]
Ihminen, jolla on selkärankaa, ei tarkoita samaa kuin ihminen joka ottaa kaiken paskan vastaan hiljaa. On paljon omanarvontuntoisempaa sanoa suoraan että on loukkaantunut toisen käytöksestä, kuin vain luikkia hiljaa häntä koipien välissä pois. Selityksen vaatiminen ja omien tunteidensa kertominen on ihan eri asia kuin "uudestaan ja uudestaan yhteyden ottaminen".
Minä laittaisin "ystävälle" viestiä, esim. "Etkö siis koe että olemme niin läheisiä ystäviä, että kutsuisit minut häihin? Minä olen tulkinnut ihmissuhteemme sitten ihan väärin ja on outoa, että halusit kuitenkin suunnitella häitäsi kanssani. Minusta se on loukkaavaa, sillä tunnen että minua on käytetty hyväksi kun apuni kelpasi, mutta seurani ei kelpaakaan. Olenko tietämättäni loukannut sinua jotenkin, sillä muuten en ymmärrä miksi kohtelet minua näin töykeästi?"
Sellainen "on noloa kertoa toiselle että hän on itselle tärkeä" on melko ala-astemeininkiä. Aikuinen ei pidä sitä nolona, eikä myöskään sitä, että kertoo toiselle hänen loukanneen tunteitaan. Ihmisellä on tunteet ja saa olla.
[/quote]
Ei mua ainakaan kiinnostais kuulla mitään syitä. Mä vaan ilmoittaisin, että tää oli tässä, en suvaitse tuollaista käytöstä. En todellakaan jäis kuuntelemaan mitään selittelyjä.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:25"]Ennen av:lla käyntiä en kyllä tullut ajatelleeksikaan, minkälaista kanssahiihtäjää tuolla kaduilla kanssani tallustaa. Taas saa vaan pyöritellä päätään... Mulle tuli mieleen, että jos tämä morsio ei koe ap:n sopivan porukkaan? On kyllä silti äärimmäisen vastenmielinen ja huono syy jättää kutsumatta häihin. Sinuna, ap, selvittäisin syyn, miksei kutsua kuulunut. Vastauksen perusteella sitten jatkotoimenpiteenä suora ystävyyden katkaisu tai asian selvittely.
[/quote]
Kaikennäkösiä hiippareita mahtuu mukaan. Mullekin ystävä tai siis entinen sellainen sanoi pitävänsä perhehäät, jälkeenpäin paljastui että vieraita olikin ollut n 70. Hyvähän se vain toisaalta oli että kävi selväksi, että minä olen kuvitellut suhteeltamme liikoja.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:36"]
Ei mua ainakaan kiinnostais kuulla mitään syitä. Mä vaan ilmoittaisin, että tää oli tässä, en suvaitse tuollaista käytöstä. En todellakaan jäis kuuntelemaan mitään selittelyjä.
[/quote]
Tosi hyvä taktiikka esim. tilanteessa, jossa kyse olisi jostain väärinkäsityksestä. Haluaisit heittää koko ystävyyden samantien roskakoriin ja myöhemmin selviäisi, että teit niin aivan turhaan? Musta tuntuu, että kaltaisesi ihmiset ovat aina niitä katkerimpia tapauksia, enkä yhtään ihmettele. "Kaikki poikki kerrasta" on hieman huono ratkaisu ihmissuhteissa.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:37"]Polttareihin kutsuu joku kaveri, ei morsian itse. Lieneekö käynyt kämmi tuolla kaverilla.
[/quote]
Pötyä.Jos morsia huomaa, ettei hyvä ystävä ole kutsuttu, kai hän soittaa ja pyytää mukaan. Eli ei ole ystävä.