Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 15:49"]
Hei ap. Sun kaveri kuulostaa ihan mun serkulta. On sellainen kaikkien kaveri ja melkein kaikki luulee olevansa hyviä ystäviä hänen kanssaan, vaikka nainen tekee ohareita jatkuvasti. Teki tuollaisen samanlaisen tempun minulle. Antoi kaasotehtäviä - ihan siis käytti sanaa kaaso - sitten jossain vaiheessa meni vitun vaikeaksi kun aloin kysellä että pitäisikö kutsut askarrella ja lähettää jne. Kakisti sitten lopulta ulos lähettäneensä jo kutsut mutta minua vain ei ole kutsuttu. Mitään muuta syytä ei osannut antaa kuin: "en tiennyt että se on sulle niin tärkeää". Ei olla sen jälkeen pidetty yhteyttä, tästä on kaks vuotta.
[/quote]
Me pidettiin kerran "bileet". Yksi sisarus ihmetteli, miksi ei saanut kutsua. Ei tullut mieleenkään kutsua, koska ei ole mikään bilettäjä. Kutsuttiin ihmisiä, jotka tanssii, laulaa karaokea ym. Se vaikuttaa juhlatunnelmaan, jos joku vaan istuu nurkassa ja ihmettelee menoa. Silti sisarus on meille (oikeasti) tosi tärkeä esim. joulun on luonamme. Mutta tuohon illanviettoon vain ei sopinut porukkaan.
Oletko ap ollut hänelle sellainen "sisko", joka tekee kaiken, mitä hän pyytää. Autat, juttelet ym. Olet hänelle itsestäänselvyys. Oletko itse saanut suhteesta saman verran takaisin? Jos olet hänelle vain se "pikkusisko", jota ei kutsuta isosiskojen partyihin? Älä alennu anelemaan kutsua häihin. Mutta kysy selkeästi "miksi ei minua kutsuttu". Odota mitä vastaa, ja sitten tee päätelmäsi.
[/quote]
No huhhuh! Ei mitään ihailtavaa käytöstä sultakaan. Kaveriksi ei siis kelpaa jos ei ole kännissä??
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:37"]Polttareihin kutsuu joku kaveri, ei morsian itse. Lieneekö käynyt kämmi tuolla kaverilla. [/quote] Mutta kutsut varmaan lähettää hääpari itse? Tämä yhteinen tuttumme oli saanut kutsunsa jo vuoden alussa. AP
[/quote]
Onko ajatellut, että sinulle ei kutsua tarvi lähettää, kun yhdessä niitä hää-asioita olette katselleet? Ihminenkin on erehtyväinen, joten luulen sun kutsumattomuuden olleen silkka vahinko mikäli yhteinen ystäväkin on poissaoloasi sieltä ihmetellyt..
Laita ap sille uusi viesti vielä, jotain että olet pettynyt häneen yms. Vaikka muuttaisi mielensä jne niin et TODELLAKAAN mene häihin.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:40"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:37"]Polttareihin kutsuu joku kaveri, ei morsian itse. Lieneekö käynyt kämmi tuolla kaverilla. [/quote] Mutta kutsut varmaan lähettää hääpari itse? Tämä yhteinen tuttumme oli saanut kutsunsa jo vuoden alussa. AP
[/quote]
Onko ajatellut, että sinulle ei kutsua tarvi lähettää, kun yhdessä niitä hää-asioita olette katselleet? Ihminenkin on erehtyväinen, joten luulen sun kutsumattomuuden olleen silkka vahinko mikäli yhteinen ystäväkin on poissaoloasi sieltä ihmetellyt..
[/quote]
Lue koko ketju. Kaveri vastasi ap:lle että ei ole kutsuttu häihinkään.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"] Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä. Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti! [/quote] En tiennytkään että hautajaisiin on tapana erikseen kutsua ketään? [/quote] Kirkkoon voi mennä, siellä joko kutsutaan koko väki muistotilaisuuteen tai se on ilmoitettu pienemmälle joukolle etukäteen. [/quote] Yleensä kyllä lehdissä näkyy kuolinilmoituksia tyyliin "ystävällisenä kutsuna ilmoitamme että rakkaamme siunataan xx.xx.xxxx siinä kirkossa klo xx jonka jälkeen muistotilaisuus paikassa y." Olen aina tulkinnut ton kutsuna myös muistotilaisuuteen...
[/quote]
Meilläpäin ainakin pitää itse tiedustella, jos haluaa osallistua myös muistotilaisuuteen. Hankala olisi esim. ruokatarjoilut hoitaa, jos ei tiedä osallistujien määrää.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:00"]Mikäs ap:n vointi? Vieläkö linjoilla?
[/quote]
AP avasi juuri toisen punkkupullon kiukkuunsa. Tuskin tänään enää päivittelen, kiitos kaikille
[/quote]
Ohis, mutta kiva huomata että joskus av:llä annetaan oikeasti sympatiat kelle ne kuuluu. Kukaan ei ole haukkunut ap:tä idiootiksi tjsp
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet.
[/quote]
Niinpä! Mä oon ollu sellasissa häissä, joissa kukaan morsianta hoikempi ei saanut tulla samaan kuvaan hänen kanssaan :D oli lihonut vuodessa nopeasti paljon ja kärsi hirveistä itsetunto-ongelmista sen takia.
[/quote]
Voi tsiisus!!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso
[/quote]
Ohis, mutta minä en voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa ollenkaan. Eikö olisi hienompaa, jos ne häät olisivat esteettisesti miellyttävä kokonaisuus? Huvittava ajatus, että kaikki on ah niin viimeisen päälle, ja sitten hääkuvissa vilkkuu kaaso ja morsiusneidot, jotka on tuotu paikalle aikakoneella vuodesta 1985 :D
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso
[/quote]
Ohis, mutta minä en voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa ollenkaan. Eikö olisi hienompaa, jos ne häät olisivat esteettisesti miellyttävä kokonaisuus? Huvittava ajatus, että kaikki on ah niin viimeisen päälle, ja sitten hääkuvissa vilkkuu kaaso ja morsiusneidot, jotka on tuotu paikalle aikakoneella vuodesta 1985 :D
[/quote]
Kyllä, luulis että kokonaisvaltaisesti esteettiset häät olisivat tavoiteltavimmat. Aika järkyttävää ja säälittävällä tavalla koomista, jos morsian kerää kauhukabinettia ympärilleen nostaakseen omaa viehätysvoimaansa. Hirveä paradoksi, kun kaikkein kaunein ja viehättävin on yleensä se, jolla on hyvä itsetunto ja joka ei mieti alati sitä miltä näyttää. Vähän reppanoita nämä ulkonäön ympärille identiteettinsä ripustaneet ihmiset, joilla on hyvin heikko itsetunto. Harmi vaan, että itsetuntoa ei voi ostaa kaupasta kuten kauniita kolttuja.
Hei, AP tässä. En käynyt eilen AV:lla ollenkaan, en uskonut että kukaan enää ketjua nostaa. Ei ole provo. Eikö se todista jo sekin kuinka monella on samanlaisia kokemuksia? Ei mitään lisättävää. Ystävästä ei viestin jälkeen kuulunut mitään. Viron matkan aion perua. Harmittaa edelleen. Puhuin eilen toisen ystävän kanssa ja se auttoi. Oli myös sitä mieltä että tällaisen "ystävyyssuhteen" voi huoletta jättää taakseen.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:42"]Yleensä tällaista mieltäkuohuttavissa pitkissä ketjuissa, joissa aloittaja saa tukea kirjoittajilta, hän kertoo, kun poistuu linjoilta ja ehkä sanoo, milloin tulee päivittämään tilanteen tai sanoo, jos ei keskustele asiasta enempää. Minusta tämä on provoksi todella laadukas. Pullon ja toisenkin korkkaaminen muka järkytykseen eilen oli vähän outoa, johan tämä tilanne oli hänelle selvinnyt jo aiemmin. Siis se, ettei häntä ole häihin kutsuttu. Se, että morsian vastaa, että häätä ovat pienet ja siksi ei kutsuttu, tuskin nyt oli se kamelinselän katkaiseva asia.
Ihan noin muuten vaan mua kiinnostaa nuorten ihmisten polttarikäytännöt, milloin polttarit yleensä pidetään. Kuka muka on kuullut polttareista, jotka järkätään 4 kk ennen häitä, jos tilanne on ihan normaali.
[/quote]
Mä voin vastata tähän itse. Ärsyttää epäilijät kun juttu on tosi ja aihe satuttaa. Pullo aukesi vasta perjantaina koska alkuviikon olin töissä. Vaikea silloin juoda suruunsa. En suoraan sanottuna uskonut että täällä kukaan enää käy. Siksi en kirjoittanut. Eikä olisi ollut mitään uutta asiakaan. Polttareista en tiedä. Olen ollut vain yksissä, ne olivat talvilomalla 4 päivän reissu Riikaan, juhannushäät. Ei varmaan mitään sääntöä ole niihin? AP
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:46"]
Tanssiryhmämme jäsen meni naimisiin. Ryhmästä kutsuttiin muut paitsi gay-poika ja ryhmän sievin typykkä. Oli epämukavaa meidän muiden kannalta, kun kaverit tuolla tavoin sortattiin. Ei olleet kivat häät.
[/quote]
Ehkä tuo hääkutsuilla leikkiminen on luuserinaisten tapa käyttää valtaa, niillä, kun ei yleensä ole valtaa missään asiassa, niin sitten kerran elämässään pääsevät leikkimään queen beeta, ja se menee tuollaiseksi?
Tietynlaiset naisethan menevät muutenkin sekaisin häistä, kun pääsevät kerrankin huomion keskipisteeksi, se on yleensä eka ja viimeinen kerta niiden elämässä huomion keskipisteenä.
[/quote]
Minulla sisko ei kutsunut häihin ja niiden jälkeen sitten ilmoitti:"Hähää!Etpäs saanut miestäni!"
Olin ihan, että siis mitä vitt...!!!(ajatuksissani, niin hämilläni)---
Olinhan juuri rakastunut mieheeni ja puhuin aina hänestä. Ei meillä edes ole koskaan ollut sama miesmaku. En ole edes koskaan tainnut jutella tuon miehensä kanssa mitään. Päinvastoin, koetin pysytellä kaukana, sillä huomasin kateuden siskoni silmistä.
En syytä siskoa, uskon sen johtuneen pitkästä sisarkateudesta, mitä äitimme ruokki jatkuvasti, usein jopa minun kuulteni.
[/quote]
Onpa siinä sisko....
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 03:38"]
Tuskin se morsian enää tämän jälkeen olettaa,että AP lähtisi kanssaan juomia hakemaan.. Ja jos olettaakin,niin toivottavasti AP ei vastaa mitään yhteydenottoihinsa. Antaa paskan olla! Ps. Olipa muuten aikaisin polttarit,kun häät vasta huhtikuussa..
[/quote]
Jep, kuka muka pitää polttarit 4 kuukautta ennen häitä?
[/quote]
Milloin ne muka kuuluu pitää? Mulla on viikon päästä eli ystävänpäivävkloppuna polttarit ja häät heinäkuun alussa. Työssäkäyvillä perheellisillä on kuule aika paljon tekemistä, ei oo ihan kauheasti varaa valittaa vklopusta. Ollaan seurusteltu miehen kanssa 10v joten polttarit uskaltaa tässä vaiheessa pitää, ei tässä välissä erota aiota :D
Mulla vähän saman tyylinen kokemus mutta juhlat eri. Siskoni pyysi minua auttamaan esikoisensa ristiäisvalmisteluissa, olen hyvä leipomaan joten mietittiin yhdessä kakkua ja suolaisia. En nyt ehkä sentään kummiksi pyyntöä odottanut koska emme ole ihan niin läheisiä. No, kuitenkin, kun juhlapäivänä menin sitten täytekakun ja ja suolaiset piiraat viemään siskolleni, hän ihmetteli miksi olen juhlavaatteissa! Ei kuulemma ollut tarkoittanut, että itse seremoniaan jäisin, veisin vain kakut...
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:15"]Hei, AP tässä. En käynyt eilen AV:lla ollenkaan, en uskonut että kukaan enää ketjua nostaa. Ei ole provo. Eikö se todista jo sekin kuinka monella on samanlaisia kokemuksia? Ei mitään lisättävää. Ystävästä ei viestin jälkeen kuulunut mitään. Viron matkan aion perua. Harmittaa edelleen. Puhuin eilen toisen ystävän kanssa ja se auttoi. Oli myös sitä mieltä että tällaisen "ystävyyssuhteen" voi huoletta jättää taakseen.
[/quote]
Voisitko harkita jotain täällä ehdotettua höynäytystä Viron matkasta?
Yksi vaihtoehto voisi olla se, että ap menee häätilaisuuteen kuokkavieraaksi ja sanoo siellä suorat sanat.