Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
321/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap?

Vierailija
322/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään alentuisi enää tyrkyttämään itseäni, "ei tupata kun ei tykätä". Todennäköisestihän ystävä kuitenkin pyytää sua edelleen avukseen, silloin voit vain todeta ettet halua auttaa, kun sinua kerran vain käytetään hyväksi, sillä selvä. Tsemppiä ap, tuollaisia kusipäitä vaan ilmeisesti on pakko olla olemassa...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:36"]

Ei mua ainakaan kiinnostais kuulla mitään syitä. Mä vaan ilmoittaisin, että tää oli tässä, en suvaitse tuollaista käytöstä. En todellakaan jäis kuuntelemaan mitään selittelyjä.

[/quote]

Tosi hyvä taktiikka esim. tilanteessa, jossa kyse olisi jostain väärinkäsityksestä. Haluaisit heittää koko ystävyyden samantien roskakoriin ja myöhemmin selviäisi, että teit niin aivan turhaan? Musta tuntuu, että kaltaisesi ihmiset ovat aina niitä katkerimpia tapauksia, enkä yhtään ihmettele. "Kaikki poikki kerrasta" on hieman huono ratkaisu ihmissuhteissa.
[/quote]

Mitä epäselvää tässä tilanteessa enää on? Jos asia on selvä niin kyllä se on selvä.

Vierailija
324/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:12"]Huhuu ap?
[/quote]

Ap varmaan itkee jossain nurkassa ystävänsä perään

Vierailija
325/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa väärinkäsitykseltä, joten kysyisin suoraan morsiamelta.

Vierailija
326/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:25"]Ennen av:lla käyntiä en kyllä tullut ajatelleeksikaan, minkälaista kanssahiihtäjää tuolla kaduilla kanssani tallustaa. Taas saa vaan pyöritellä päätään... Mulle tuli mieleen, että jos tämä morsio ei koe ap:n sopivan porukkaan? On kyllä silti äärimmäisen vastenmielinen ja huono syy jättää kutsumatta häihin. Sinuna, ap, selvittäisin syyn, miksei kutsua kuulunut. Vastauksen perusteella sitten jatkotoimenpiteenä suora ystävyyden katkaisu tai asian selvittely.
[/quote]

Kaikennäkösiä hiippareita mahtuu mukaan. Mullekin ystävä tai siis entinen sellainen sanoi pitävänsä perhehäät, jälkeenpäin paljastui että vieraita olikin ollut n 70. Hyvähän se vain toisaalta oli että kävi selväksi, että minä olen kuvitellut suhteeltamme liikoja.
[/quote]

On sattunut mun kaveripiirissä kans. En ollut itse se joka jätettiin ulos mutta oli sitä hurja seurata. Morsian kielsi kutsumasta yhtä yhteistä ystävää polttareihin eikä myöskään kutsunut häihin. Keitti hänelle sitten kuitenkin erikseen "hääkahvit" lahjan toivossa. Syyksi paljasti kännissä polttareissa, että haluaa olla kaunein nainen omissa häissään... oli ilmeisesti aina jäänyt tämän kauniin ystävänsä varjoon. Aika aikuismaista käytöstä, sanoisin.

Vierailija
327/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin tulisi itku tuollaisessa tilanteessa.

Vierailija
328/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt herranen aika mitään itsensä tuputtamista ole, jos haluaa tietää, mistä on kyse. Minä ainakin kysyisin (ex-)ystävältä. Jos vastaus on jotain tyyliin "meillä on sen verran pienet häät, että vain läheiset ystävät kutsutaan", niin ymmärtäisin yskän ja katkaisisin välit. Jos taas vastaus olisi vaikka "no tiedät varmaan itsekin, mitä olet tehnyt" tms., niin se on jo ihan eri juttu.

Jos on vaikka käynyt niin, että joku ystävän kavereista on sotkenut selän takana välejä, niin varmaan siltikin ystävyys olisi minun puoleltani siinä: en minä ainakaan halua sellaisia ystäviä, jotka uskovat niin helpolla minusta pahaa. Mutta haluaisin kyllä ehdottomasti tietää, mitä pahaa hemmettiä minusta on selkäni takana puhuttu.

Vierailija
329/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:31"]Kuulostaa väärinkäsitykseltä, joten kysyisin suoraan morsiamelta.
[/quote]

Väärinkäsitykseltä? :D kerropa toki esimerkki millainen väärinkäsitys oikeuttaa hyväksikäyttämään ystävää kaasona mutta häntä ei kutsuta häihin eikä sitä edes kerrota ennenkuin asiasta kysyy.

Vierailija
330/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:36"] Ei mua ainakaan kiinnostais kuulla mitään syitä. Mä vaan ilmoittaisin, että tää oli tässä, en suvaitse tuollaista käytöstä. En todellakaan jäis kuuntelemaan mitään selittelyjä. [/quote]

Tosi hyvä taktiikka esim. tilanteessa, jossa kyse olisi jostain väärinkäsityksestä. Haluaisit heittää koko ystävyyden samantien roskakoriin ja myöhemmin selviäisi, että teit niin aivan turhaan? Musta tuntuu, että kaltaisesi ihmiset ovat aina niitä katkerimpia tapauksia, enkä yhtään ihmettele. "Kaikki poikki kerrasta" on hieman huono ratkaisu ihmissuhteissa. [/quote] Mitä epäselvää tässä tilanteessa enää on? Jos asia on selvä niin kyllä se on selvä.

[/quote]

Saattaa mun ymmärryksessä vikaakin olla, mut musta tilanne on kaikinpuolin muuta kuin selvä. Ehkä oon sitten vain niin hyväuskoinen hoopo, että ajattelen kaikella olevan selityksensä. Toki uskomattomia kusipäitä löytyy, mutta harvemmassa he onneksi ovat.

Vierailija
331/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kiinnostaisi tietää. Jos aikuinen ihminen ei itse osaa ottaa puheeksi asiaa joka vaivaa, vaan tuo sen ilmi tällä tavalla, minua ei voisi syy vähempää kiinnostaa vaan jatkaisin elämässäni eteenpäin ilman tuota ihmistä.

Vierailija
332/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:34"]Eihän se nyt herranen aika mitään itsensä tuputtamista ole, jos haluaa tietää, mistä on kyse. Minä ainakin kysyisin (ex-)ystävältä. Jos vastaus on jotain tyyliin "meillä on sen verran pienet häät, että vain läheiset ystävät kutsutaan", niin ymmärtäisin yskän ja katkaisisin välit. Jos taas vastaus olisi vaikka "no tiedät varmaan itsekin, mitä olet tehnyt" tms., niin se on jo ihan eri juttu.

Jos on vaikka käynyt niin, että joku ystävän kavereista on sotkenut selän takana välejä, niin varmaan siltikin ystävyys olisi minun puoleltani siinä: en minä ainakaan halua sellaisia ystäviä, jotka uskovat niin helpolla minusta pahaa. Mutta haluaisin kyllä ehdottomasti tietää, mitä pahaa hemmettiä minusta on selkäni takana puhuttu.
[/quote]

Miksi tuhlaisin enää ajatustakaan ihmiselle, joka ei osaa käyttäytyä eikä selkeästi halua olla ystäväni? En myöskään haluaisi pahoittaa mieltäni yhtään enempää kuulemalla, mitä paskaa selkäni takana on jauhettu.

Vierailija
333/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on reilu viikko sitten tavannut "ystävänsä" kasvokkain, on mietitty hääkimppuja jne. eikä tämä "ystävä" ole kertonut viikonlopun polttareista tai ettei aio kutsua häihinsä, niin eiköhän siinä ole ole turha kysellä selityksiä. Hääkutsutkin olivat menneet kuukausi sitten kutsutuille. Ja jos selityksiä oikeasti vielä kaipaa, niin monen ehdottama tekstiviesti on aika pelkurimainen tapa hoitaa selvittelyä. Sitä aikuisuutta ja omanarvontuntoa voi sitten näyttää menemällä kasvotusten pyytämään selitystä, mikäli sitä on vailla.

Vierailija
334/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:43"]

Jos ap on reilu viikko sitten tavannut "ystävänsä" kasvokkain, on mietitty hääkimppuja jne. eikä tämä "ystävä" ole kertonut viikonlopun polttareista tai ettei aio kutsua häihinsä, niin eiköhän siinä ole ole turha kysellä selityksiä. Hääkutsutkin olivat menneet kuukausi sitten kutsutuille. Ja jos selityksiä oikeasti vielä kaipaa, niin monen ehdottama tekstiviesti on aika pelkurimainen tapa hoitaa selvittelyä. Sitä aikuisuutta ja omanarvontuntoa voi sitten näyttää menemällä kasvotusten pyytämään selitystä, mikäli sitä on vailla.

[/quote]

No minun mielestäni ei ole mitään "pelkurimaista", jos loukattu osapuoli kysyy tekstiviestillä yksinkertaisen kysymyksen. Mikä ihmeen velvollisuus ap:llä olisi kohdata kasvokkain? Eihän hän ole loukannut ketään.

En ole tosin ikinä ymmärtänyt sitä, että joka tilanteessa pitäisi sairaalloisesti pelätä, onko jokin noloa vai ei, nauraako joku taustalla vai ei, pitääkö säälittävänä. Ap tehköön omat päätöksensä, mutta minulle ainakin olisi tärkeää saada asiaan jokin varmuus. Se edellämainittu "closure". Jos ystävän vastaus on piste iin päälle ja todistaa ystävän olevan totiaalisen moukka, niin sitä parempi! Tekee vain helpommaksi päästä ystävyyden päättymisestä yli.

Vierailija
335/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:25"]Ennen av:lla käyntiä en kyllä tullut ajatelleeksikaan, minkälaista kanssahiihtäjää tuolla kaduilla kanssani tallustaa. Taas saa vaan pyöritellä päätään... Mulle tuli mieleen, että jos tämä morsio ei koe ap:n sopivan porukkaan? On kyllä silti äärimmäisen vastenmielinen ja huono syy jättää kutsumatta häihin. Sinuna, ap, selvittäisin syyn, miksei kutsua kuulunut. Vastauksen perusteella sitten jatkotoimenpiteenä suora ystävyyden katkaisu tai asian selvittely. [/quote] Kaikennäkösiä hiippareita mahtuu mukaan. Mullekin ystävä tai siis entinen sellainen sanoi pitävänsä perhehäät, jälkeenpäin paljastui että vieraita olikin ollut n 70. Hyvähän se vain toisaalta oli että kävi selväksi, että minä olen kuvitellut suhteeltamme liikoja. [/quote] On sattunut mun kaveripiirissä kans. En ollut itse se joka jätettiin ulos mutta oli sitä hurja seurata. Morsian kielsi kutsumasta yhtä yhteistä ystävää polttareihin eikä myöskään kutsunut häihin. Keitti hänelle sitten kuitenkin erikseen "hääkahvit" lahjan toivossa. Syyksi paljasti kännissä polttareissa, että haluaa olla kaunein nainen omissa häissään... oli ilmeisesti aina jäänyt tämän kauniin ystävänsä varjoon. Aika aikuismaista käytöstä, sanoisin.

[/quote]

No huhhuh. Voiko noin noloja ja säälittäviä ihmisiä ollakaan kuin tuo kertomasi morsian. Ihmisten typeryys ja pienuus eivät koskaan lakkaa yllättämästä.

Vierailija
336/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava "ystävä" sulla ap. Unohda koko tyyppi, varaa vaikka kiva vkloppureissu hänen hääpäivälleen niin et ole kotona miettimässä asiaa!

Vierailija
337/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 14:34"]Eihän se nyt herranen aika mitään itsensä tuputtamista ole, jos haluaa tietää, mistä on kyse. Minä ainakin kysyisin (ex-)ystävältä. Jos vastaus on jotain tyyliin "meillä on sen verran pienet häät, että vain läheiset ystävät kutsutaan", niin ymmärtäisin yskän ja katkaisisin välit. Jos taas vastaus olisi vaikka "no tiedät varmaan itsekin, mitä olet tehnyt" tms., niin se on jo ihan eri juttu. Jos on vaikka käynyt niin, että joku ystävän kavereista on sotkenut selän takana välejä, niin varmaan siltikin ystävyys olisi minun puoleltani siinä: en minä ainakaan halua sellaisia ystäviä, jotka uskovat niin helpolla minusta pahaa. Mutta haluaisin kyllä ehdottomasti tietää, mitä pahaa hemmettiä minusta on selkäni takana puhuttu. [/quote] Miksi tuhlaisin enää ajatustakaan ihmiselle, joka ei osaa käyttäytyä eikä selkeästi halua olla ystäväni? En myöskään haluaisi pahoittaa mieltäni yhtään enempää kuulemalla, mitä paskaa selkäni takana on jauhettu.

[/quote]

No, minä taas haluaisin tietää :) Varsinkin jos on ollut hyvinkin läheinen ystävä, ja näin selittämätön käänne. Eihän se mieltäni pahoittaisi, jos väitteet ovat jotain tuulesta temmattua paskaa. Suututtaisi vain, ja se olisi lähinnä hyvä asia. Tietäisi ainakin, ettei tuo ystävä mikään ystävä koskaan ollutkaan.

Mutta kaikki me ollaan erilaisia. Eiköhän ap itse tiedä, haluaako hän selvyyden asiaan vai ei. (Toivottavasti kertoo meillekin, jos kuulee vielä jotain, koska olen utelias.)

Vierailija
338/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. En vastannut ystäväni tekstiviestiin mitään, en oikein tiedä mitä sanoa. En tosiaan osaa kuvitella miten olisin hänet voinut suututtaa, kun olemme viikoittain nähneet ja hän on aina käyttäytynyt normaalisti. Monta tilaisuutta olisi ollut kertoa asiasta. Enemmän ehkä häiden sijaan pöyristyttää tuo päin naamaa valehtelu tai totuuden vääristeleminen vai mitä se nyt on kun antaa ymmärtää. Onneksi en ehtinyt vielä lahjaa hankkia.

Vierailija
339/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällaisia ihmisiä oikein tulee... Paljonko ap sulla ja kaverillas on ikää? Touhu kuulostaa yläastemeiningiltä.

Vierailija
340/416 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO kysy nyt hyvä ihminen,e ttä miksi ottaa sut mukaan häävalmisteluihin jos et niihin millään tavalla liity? :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi