Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois, lomat lyhyemmiksi ja työterveysjärjestelmä roskiin

Vierailija
23.06.2026 |

"Järjestö haluaa myös lisätä paikallisen sopimisen mahdollisuuksia entisestään, jotta työehdoista voitaisiin sopia ”joustavammin” yritysten ja työntekijöiden välillä. Yrittäjäjärjestön mielestä lainsäädäntöä tulisi muuttaa niin, että työpaikoilla voitaisiin sopia työehtosopimuksista poiketen, mikäli työnantaja ja työntekijät näin yhdessä haluavat."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012093774.html?fbclid=Iwb21leASm97…

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bää🐑, olen hallitusta kannattava lammas 🐑. Bää🐑. Hyvä idea. Bää🐑. Hallitus on duunarien puolella,  bää🐑

Vierailija
2/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus toteuttaa tämän heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto ei voi koskaan olla duunaripuolue.

Vierailija
4/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarin ulina on musiikkia korville.

Vierailija
5/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa työntekijöitä yritetään houkutella töihin kannustimilla, Suomessa se koskee lähinnä toimitusjohtajaa ja loppujen työnteosta yritetään tehdä mahdollisimman kamalaa.

Vierailija
6/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa työntekijöitä yritetään houkutella töihin kannustimilla, Suomessa se koskee lähinnä toimitusjohtajaa ja loppujen työnteosta yritetään tehdä mahdollisimman kamalaa.

Ja sitten menee yrityksillä huonosti. Onko yllätys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIELÄ KUN SAISIVAT SELLAISEN LAIN ETTÄ TYÖNTEKIJÄN TÄYTYY MAKSAA ETTÄ SAA TULLA TEKEMÄÄN MILJOONA OMAISUUKSIA YRITTÄJILLE NIIN OLISIVATKO TYYTYVÄISIÄ  

Vierailija
8/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomeen kannata jäädä töihin jos on hyvä koulutus. Ulkomaille vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sunnuntaista tarvitse mitään tuplapalkkoja maksella, eihän suurin osa enää pyhitä lepopäivää muutenkaan. Työterveys kannattaa tarjota vain sellaisille oikeille avainhenkilöille, jotka ovat firmalle arvokkaita. Perustyöläinen on kuin lyijykynä, kun se on teroitettu eli käytetty loppuun, se heitetään menemään ja otetaan jonosta seuraava.

Vierailija
10/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, voihan ne esimiehet, jotka Kokoomusta äänestävätkin, tehdä ne sunnuntait, illat, aatot ja juhlapyhät kuukausipalkallaan. Lomat voitte lyhentää valtion- ja kuntatyöntekijöiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?

Vierailija
12/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?

Suomessa laiskottelu on aivan Euroopan huippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto ei voi koskaan olla duunaripuolue.

Ei sitä ole vasemmisto sitäkään vähää, he haluavat kaikkien pysyvän köyhinä, sairaina ja työttöminä.

Vierailija
14/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun yrityksillä menee huonosti. Kohtele työntekijää kuin litran mittaa ja odota hänen tekevän sinulle hymyssä suin laadukasta ja tuottavaa työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sunnuntaista tarvitse mitään tuplapalkkoja maksella, eihän suurin osa enää pyhitä lepopäivää muutenkaan. Työterveys kannattaa tarjota vain sellaisille oikeille avainhenkilöille, jotka ovat firmalle arvokkaita. Perustyöläinen on kuin lyijykynä, kun se on teroitettu eli käytetty loppuun, se heitetään menemään ja otetaan jonosta seuraava.

Aika paljon lähtee tietoa ihan perustyöläisenkin mukana, kun nykyään on tehostettu työt niin pienellä porukalla tehdyiksi. Ja kukaan ei voi yksistään kaikkea tietomäärää hallita, edes 24/7 tunnit ei riitä. On nyt tuoretta kokemusta tästä.

Vierailija
16/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarin ulina on musiikkia korville.

Selittää elämäntapatyötön pekka 300 euron leikatulla tt-tuellaan.

Vierailija
17/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään, voihan ne esimiehet, jotka Kokoomusta äänestävätkin, tehdä ne sunnuntait, illat, aatot ja juhlapyhät kuukausipalkallaan. Lomat voitte lyhentää valtion- ja kuntatyöntekijöiltä.

Joo, aloittaisivat siitä että poistetaan pitkät lomat ja lyhyet työpäivät julkiselta, katsellaan sit muita sen jälkeen.

Vierailija
18/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/

 

Oikeistolaisuus johtuu matalasta, erittäin matalasta älykkyysosamäärästä. MItä tyhmempi lapsi, sitä varmempi fasisti.

Käykääpä poistamassa fasistit Suomesta:

 

https://www.Cansalaisaloite.fi/fi/aloite/17364

C--->k

Vierailija
19/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten noi Keski-Euroopan maat menestyvät, vaikka heillä tuntuu olevan lomapäiviä + muita kansallisia vapaapäiviä enemmän kuin Suomessa ja työaikakin taitaa joissain maissa olla lyhyempi. Ei näytä siellä vaikuttavan tuottavuuteen, joten miten tää Suomessa sitten on niin vaikeaa?

Ja Sveitsissä on minimipalkka jotain 3000-4000/kk:n  luokkaa.

Vierailija
20/43 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään mikään ei kiellä maksamasta enempää liksaa, mutta tavoitehan näillä on, että pitäisi maksaa entistä vähemmän ja yhdistettynä potkulakiin, jos et suostu tekemään "yhteistä sopimista" niin sinut on helpompi erottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän