Mikä on pikkurouva?
Kommentit (17)
Pikkurouva on vähättelevä sana naisesta joka kuvittelee olevansa rikas leidi.
Eikös jossain vanhoissa kotimaisissa elokuvissa käytetä tuollaista nimekettä?
"Pikkurouva ei nyt vaivaa (pientä) päätään tällaisilla asioilla". Tarkoitus ilmeisesti hieman vähätellä naisia...
Vähättelevä ja mitätöivä sana naisesta, joka kertoo että naisen mielipide ei kiinnosta.
Mä voisin olla koostani johtuen tällainen, jos olisin naimisissa😆
Se nainen, jolla on rahaa niin paljon, että voisi ostaa uuden auton autokaupasta, mutta myyjä puhuttelee miestä (joka on persaukinen, eikä tiedä autoista mitään).
Sellainen kaikessa avuton, hihittelevä, ripsiä räpsyttelevä. Just vähän sellainen vanhan suomifilmin hahmo. Mutta on näitä nykypäivänäkin, ei voi/osaa vaihtaa lamppua, pitää varoa ettei kynsi katkea...
Nainen, joka on jossain parempi kuin mies, ja mies sitten haluaa mitätöidä naisen osaamista.
Esim jos lakinainen antaa neuvoa miehelle jolla ei lakiasioista ole tietoa, voi se mies tuhahtaa että pikkurouva siinä nyt selittää kun sitä harmittaa että nainen tietää jostain enemmän.
Yleensä tuota käyttää miehet joilla on vaikeuksia hyväksyä että nainen on jossain parempi kuin se itse. Siis naista mitätöidäkseen.
Pikkumiehen rva. Tää pikkumies on monelka tavalla pieni
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin olla koostani johtuen tällainen, jos olisin naimisissa😆
Alapeukuttaja; Huumoria, hyvänen aika! Ja huumoria, jonka kohdistin itseeni...Voi hyvää päivää🙄
Terv. "Pikkurouva"
Minulle se on sama kuin nuori rouva. Onhan siinä pieni negatiivinen sointu mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vähättelevä ja mitätöivä sana naisesta, joka kertoo että naisen mielipide ei kiinnosta.
Palstanainen ja pikkuinen eivät kuulu samaan lauseeseen.
Pikku rouva on rouva joka tarvii( tai antaa) miehen päättämään ja tekemään kaiken. Paitsi perinteiset naisten työt. Joidenkin pikkurouvien ei ole tarpeen tehdä mitään jos kotityöt on ulkoistettu.
Pikkurouvassa on ehdottomasti väheksyvä sävy. Toisaalta silloin, kun sitä käytettiin, naisten väheksyminen oli niin tavallista, että saatettiin käyttää hellittelynimenäkin. Ilman, että huomattiin samalla väheksyvänsä.
Vihitty pankkineiti?