Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?
Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.
No ei kyllä naiset noin ajattele. Kateellisena katson niitä, joilla hyväkuntoiset pitkät hiukset.
Ihailen pitkiä hiuksia. Siis kauniita pitkiä hiuksia. Varsinkin vaaleita tai punaisia. Ne oikein hohtaa valoa.
Kaikkein ihanimmilta näyttää hiukset mitkä yltävät vyötärölle asti ja keinuvat kävellessä.
Älä yleistä. Tykkään enemmän lyhyestä tukasta naisilla.
M35
Pitkähiuksisissa tytöissä/naisissa on jotain keijukaismaista.
Monet täällä sanoo, että lyhyet hiukset saa naisen näyttämään mieheltä. Suoraan sanottuna, ongelma on jossain muualla kuin hiuksissa jos näin ajattelee.
Juoppo kirjoitti:
Mun mielestä pitkät hiukset on aika seksikkäät, etenkin kun ne on auki.
Samaa mieltä. Tai no vaihtaisin tuon " aika" "erittäin" muotoon.
Itselläni on pitkät, tuuheat, paksut, kiharat hiukset niin en haluaisi naista jolla on lyhyet hiukset. Voisi näyttää hassulta jos minulla olisi naista pitemmät hiukset.
Esimerkki siitä miten voi olla kaunis vaikka paksut hiukset ovat vähän mitensattuu:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas ajattelee, että onpa mitäänsanomaton tukka. Joko mukavuudenhaluinen tai ei ole varaa leikkauttaa tukkaa kasvoille sopivaan tyyliin. Pitkä tukka sopii aika harvoille ja se täytyy olla hyväkuntoinen. Puolipitkäkin on yleensä tyylikkäämpi.
No ei kyllä naiset noin ajattele. Kateellisena katson niitä, joilla hyväkuntoiset pitkät hiukset.
Mä ajattelen myös näin. Musta liian pitkä tukka näyttää roikkuvalta ja kamalalta erityisesti jos siinä on se 5-10cm liikaa kuivaa latvaa. Monella tv-juontajalla oli ja on edelleen näin. 10cm pois pituudesta niin olisi kaunista, sileätä, tervettä latvaa ja tyylikäs kokonaisuus. Odotin vuosia että esim. Ripsa leikkaisi sen 10cm pois ja vihdoin se sitten teki sen. En edes aloita erään Riitan hiuksista...
Olen huomannut, että pitkiä hiuksia kehuvat miehet, toiset naiset taas ovat usuttamassa leikkaamaan lyhyeksi.
Riippuu hiuksista ja kasvojen ihosta sekä luustosta. Paksut hiukset voi pitää pitkinä. Jos on huono iho niin lyhyt tukka mun mielestä tuo sitä liikaa esille.
Vaaleat ja pitkät hiukset yhdistyy kai nuoruuteen. Kauniiltahan ne näyttää, etenkin kun hiukset levittyvät kasvojen ympärille makoillessa.
Lyhyetkin hiukset sopivat monelle, mutta pitkät hiukset kääntävät pään.
Lyhyt hiusmalli vanhentaa. En tajua miksi niin moni nainen tietyssä iässä valitsee see. Ohentumisen takia?
Upean tyylikkäitä, naisellisia ja kauniita on ne naiset, joilla pitkät helmenvaaleat hiukset vanhempana. Antavat hehkua ihollekin.
Valitettavasti meillä suositaan sitä tyyliä, että napsaistaan ihan lyhyeksi ja vielä päälle joku tosi luonnoton väri...kirkkaanpunainen tai liian tumma.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on sitten varmaan harvinaisuus. Hän on aina tykännyt lyhyt hiuksista naisita. Mä taas olen itse tykästynyt lyhyeen myös. Aiemmin hiukseni ulottuivat lapaluiden alle. En vaan enää itse niitä jaksanut. leikkasin ensin polkaksi, siitä vielä lyhyemmäksi. Nykyisen miehen kun tapasin, oli jo vuosia ollet lyhyet. Olen joskus aatellut, josko kasvattaisin taas pidemmäksi,mutta mies ei halua. Enkä sitten mietittyäni itsekkään, mulla on paksut hiukset, pitkinä kuivaminen kestää kauan ja ovat todella kuumat kesällä.Niinpä lyhyellä mennään. Sopii kyllä poskipäihin ja kasvoihin muutenkin.
Jos sait liikaa katseita pitkähiuksisena? Mun mies rupesi ehdottelemaan mulle lyhyttä hiusmallia ja pussittavia vaatteita, kun oltiin vähän aikaa seukattu...
Minulle ei sovi lyhyet hiukset. Kerran leikattiin tosi lyhyeksi blondauskatastrofin jälkeen. Näytin mielestäni pojalta. Kyllä siinä monet itkut itkettiin. Ainoa hyvä puoli oli miten nopeasti sai pesty ja kuivattu.
Ei enää ikinä lyhyet!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut yhdenkään miehen kommentoivan yhdenkään naisen hiuksia millään tavalla.
Mistä te löydätte näitä miehiä, jotka jatkuvasti kommentoivat naisten hiuksia ja juhlapukeutumisia?
Ikävä kyllä näitä reppanoita on joille tukan pituus on tärkeämpi kuin luonne. Mun puolesta saavat olla mielihaluineen , itsellä aina lyhyt tukka eikä "ole husband" moittinut.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pitää lyhythiusisuudesta ja itsenäisistä , vahvoista naisista. Olen nyt kasvattanut pitkät hiukset ja kyllä hän anelee niitä leikkaamaan, mutta haluan pitää nyt pitkänä. Lyhyitä pitää niin usein leikkauttaa, että pysyvät mallissaan.
Sun miehesi ei siis pidä naisellisista, pehmeistä piirteistä? Sun mies ei taida pitää naisista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Semmoinen kuin minulla eli hiuslaatu on lasimainen. Siinä ne kivasti pötköttää pitkin päätä ja yhdistettynä rasvaisen hiuspohjaan hiukset on aina klähmäiset. Hiukset pitää pestä päivittäin, joten latvat on sitten yhtä takkukasaa.
Minulla on lasimaiset pitkät hiukset. Ei superpitkät, mutta noin puolimetriset. Pesen 2 x vko. Hiukset hyväkuntoiset, kiiltävät ja pehmeät. Kampaajatuotteilla likaantuu nopeammin ja lähtee latvat hamppuuntumaan. Käytän luonnonkosmetiikkaa tai body shopin banaanisarjaa.
Katson nyt, kuinka pitkiksi näiden voi antaa kasvaa ennen kuin muuttuvat hiirenhännäksi. Ikää 46.
Nelikymppisenä minulla tuli myös rasvaisuusongelma, mutta kokeilin lukuisia eri tuotteita ja päänahka elpyi. Lopetin myös muotovaahdon ja
lakan käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut yhdenkään miehen kommentoivan yhdenkään naisen hiuksia millään tavalla.
Mistä te löydätte näitä miehiä, jotka jatkuvasti kommentoivat naisten hiuksia ja juhlapukeutumisia?
Ikävä kyllä näitä reppanoita on joille tukan pituus on tärkeämpi kuin luonne. Mun puolesta saavat olla mielihaluineen , itsellä aina lyhyt tukka eikä "ole husband" moittinut.
Ei se, että on mieltynyt johonkin ulkonäön piirteeseen tarkoita, että on reppana. Kaikilla meillä on mieltymyksenne. Niin miehillä, kuin naisilla.
Pitkät hiukset on naiselliset, lyhyet on poikamaiset. Simple.