Miksi pitkät hiukset naisella on niin tärkeät miehille?
Olen kuullut useita kertoja kommentteja, että ethän koskaan leikkaa noita pitkiä hiuksiasi lyhyiksi ja minulle on myös monesti ohimennen voivoteltu kun joku muu nainen on leikkauttanut hiuksensa lyhyiksi. Joskus jos olen jollekin miehelle näyttänyt löytämääni kivaa hiustyyliä ja kysynyt pitäisikö näyttää kampaajalle seuraavan kerran ja pyytää samanlaista, vastaus on ollut "ihan miten vaan, kunhan et lyhennä".
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun kysyisi miksi naiset tykkää pitkistä miehistä?
No eihän se nyt ole ollenkaan sama. Hiukset on uusiutuva luonnonvara, kun taas ihmisen pituus ymmärtääkseni ei.
Olen itse naisena sitä mieltä, että hiukset on naisen kruunu ja paksulla pitkällä tukalla tavallisenkin näköinen nainen muuttuu monta astetta ihanammaksi (esim. Tehi Kokkonen ennen ja nyt). Jos hiuslaatu on kuitenkin huono tai ohut, ei ole mitään järkeä pitää pitkää tukkaa. Ja jos arvostaa helpoutta esim. pesun ym. suhteen, on lyhyet hiukset varsin oiva valinta.
Katsoin vähän aikaa sitten Ivalo-sarjan ja näin siinä Maria Ylipään ekan kerran pitkähiuksisena. Yllättäen ei jotenkin oikein sopinutkaan hänelle, vaikka olen aina ajatellut häntä katsoessani, että miksi pitää lyhyttä tukkaa. Että joo, nainen voi oikeasti olla myös kauniimpi lyhyellä tukalla.
Mie tykkää lyhyistä hiuksista naisilla. :) Ainii, taas meinas unohtuu! :D Mies ei saa täällä kertoo omaa mielipidettään, etenki jos o vähänki erillainen… Aina pitäs olla varma siitä, et mitä nainen haluu kuulla. :) Joo, pitkät hiukset on nii ihana. Voi kumpa kaikilla naisilla olis pitkät hiukset.
Kaunis ihminen on sellainen, joka ei arvostele ja kommentoi muiden ihmisten ulkonäköä. Hiusten pituudella ei ole mitään merkitystä jos sisin on sysimusta.
Tiedän naisen kellä on melkein sääriin ulottuvat hiukset. Tällä menee aikaa sekä rahaa hiustensa ylläpitoon. Käy parin viikon välein kampaajalla pitääkseen hiukset kauniin sileinä. Sanomattakin selvää mies osallistuu kustannuksiin.
Lyhyet hiukset vanhentavat ja rumentavat naista.
Naiset kannustavat toisiaan rumennukseen.
Miksi näin?
M25 kirjoitti:
Mie tykkää lyhyistä hiuksista naisilla. :) Ainii, taas meinas unohtuu! :D Mies ei saa täällä kertoo omaa mielipidettään, etenki jos o vähänki erillainen… Aina pitäs olla varma siitä, et mitä nainen haluu kuulla. :) Joo, pitkät hiukset on nii ihana. Voi kumpa kaikilla naisilla olis pitkät hiukset.
Kauheaa uhriutumista nykyään nämä sinunkin kommentit. Jokainen ihminen sukupuolestaan riippumatta on täynnä mielipiteitä, yleisesti ottaen vaan sen enempää sinun kuin minunkaan mielipiteillä ei ole juuri mitään merkitystä maailmanmenon kannalta. Sen vuoksi mielipiteet kannattaa aika usein pitää omana tietonaan, koska ketään ei lopulta kiinnosta. Tämän kun oppii ja tajuaa, pääsee paljon helpommalla elämässä. Hiuksten pituus ja malli on yksi yhdentekevistä asioista, jokainen päättäköön itse minkälaiset hiukset haluaa päässään pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
Luitko tota ylläolevaa kommenttia? Eihän siinä edes ollut mitään latistavaa. Todettiin lähinnä vaan sitä ettei pitkät ja terveen näköiset hiukset ole mikään itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän naisen kellä on melkein sääriin ulottuvat hiukset. Tällä menee aikaa sekä rahaa hiustensa ylläpitoon. Käy parin viikon välein kampaajalla pitääkseen hiukset kauniin sileinä. Sanomattakin selvää mies osallistuu kustannuksiin.
Sanomattakin selvää? Mulla on hyvä palkka ja jos haluaisin käydä kaksi kertaa kuukaudessa kampaajalla, pystyisin ja maksaisin sen kyllä ihan itse. Omia pitkiä hiuksiani leikkautan ja siistin takaisin malliiin parin kuukauden välein, omalla rahallani.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin?
No eiköhän vastaus ole aika ilmiselvä: kateus. Itsellä pitkä tukka edelleen nelikymppisenä enkä aio pätkäistä myöhemmälläkään iällä. Mulle hiukset on naisen kruunu, ja nimenomaan pitkät sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.
Mutta toisaalta en ole kyllä koskaan tavannut sellaista miestäkään, joka kommentoi hiusten pituutta
Täh. Asun ulkomailla ja meitä on täällä 10 suomalaisen naisen porukka. Seitsemällä on se suomalainen hiuslaatu: suora hento, pehmeä, yksittäinen hius on ohut eli vaikka hiuksia olisikin paljon, ponnari on silti vain sormen paksuinen. Hiukset menevät helposti littanasti päätä myöden ja kiharat eivät pysy. Suomessa tunnen useita muitakin naisia joilla on se ihan syystä kuuluisa hiuslaatu. 35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanomattakin selvää? Mulla on hyvä palkka ja jos haluaisin käydä kaksi kertaa kuukaudessa kampaajalla, pystyisin ja maksaisin sen kyllä ihan itse. Omia pitkiä hiuksiani leikkautan ja siistin takaisin malliiin parin kuukauden välein, omalla rahallani.
No kaikilla ei ole hyväpalkkaista duunia ja kerta mies toivoo pitkiä hiuksia niin..
Mulla itellään on lyhyet. Sopii mun tuloihin :D
Olisiko sama asia kun itseäni ihmetyttää miehet jotka ajavat päänsä kaljuksi kun alkaa hiukset harventua. Ilmeisesti ei itsetunto kestä vanhenemista.
Itse olen kuullut tuota samaa mantraa miehiltä. Mutta en korviani lotkauta niille puheille. Minulla on pitkät hiukset 45-vuotiaana koska ITSE niistä pidän.
Niin huono itsetunto ei sentäs itselläni ole että pitkiä hiuksia yhdenkään äijän takia pitäisin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sama asia kun itseäni ihmetyttää miehet jotka ajavat päänsä kaljuksi kun alkaa hiukset harventua. Ilmeisesti ei itsetunto kestä vanhenemista.
Oikeesti kuontalo näyttää hirveältä hapsujen kanssa. Ajaminen on ihan fiksua.
Pitkät hiukset, miehen tahdosta, näitä löytyy, mutta kertoo paljon molemmista, jos nainen toimii niin. Usein puolipitkät ovat kauniimmat monelle kasvoille. Naiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisella hiuslaadulla lyhyt malli näyttää usein paremmalta kuin pikkurillin paksuinen poninhäntä.
Kyllä minäkin joskus päivittelin, kun ystäväni leikkasi todella paksut, hyväkuntoiset ja pitkät hiuksensa lyhyeen malliin. Itselläni kun on sellainen suomalainen hiirenhäntä, enkä olisi luopunut sellaisista hiuksista, jos minulla olisi ollut vastaavaa. Hän vain totesi, että tuo vaihtelua ja kasvaahan ne hiukset takaisin. Näinhän siinä kävi.
Mikä on tämä mystinen suomalainen hiuslaatu? Mulla on se ”maantienharmaa” kevyesti luonnonkihara ja pitkät hiukset sopi oikein hyvin. Hius oli ohuehko mutta sitä oli paljon, joten kiharoista tuli aina kuohkeita. Nyt on lyhyt, ja ärsyttävä, kun ei tämä suostu mitenkään pysymään. Kasvaispa todella nopeasti takaisin edes puolipitkiksi.
Minäkään en tunne kuin yhden naisen, kenellä on tämä tyypillinen suomalainen ohut hius 😂. Ihmettelen, että missä päin Suomea näitä hiirenhäntiä kasvaa, kun en ole näitä nähnyt pohjoisessa, etelässä, en idässä, enkä lännessä.
Mutta toisaalta en ole kyllä koskaan tavannut sellaista miestäkään, joka kommentoi hiusten pituuttaTäh. Asun ulkomailla ja meitä on täällä 10 suomalaisen naisen porukka. Seitsemällä on se suomalainen hiuslaatu: suora hento, pehmeä, yksittäinen hius on ohut eli vaikka hiuksia olisikin paljon, ponnari on silti vain sormen paksuinen. Hiukset menevät helposti littanasti päätä myöden ja kiharat eivät pysy. Suomessa tunnen useita muitakin naisia joilla on se ihan syystä kuuluisa hiuslaatu. 35
Mulla on tää kuuluisa, maantien harmaa, eli vaaleanruskea ja hento, ohut hiuslaatu. Ponnari on paksu, kiharat pysyy huonosti jos ne tekee huonosti ja suoristettu kihartuu nopeasti. Tiedän tummatukkaisia, joilla on suora hiuslaatu ja ne ponnarit vasta luiruja ja ohuita onkin. Eikä saa edes tupeeraamalla kuohkeutta. Mulla riittää vaikka kuivashampoon kanssa pöyhiminen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään kommentoi, paitsi kerran buffajonossa kerran kysyin edellä olevalta naiselta, jolla on paksulti persuksille asti ylettyvät hiukset " anteeksi tungetteleni, mutta onko nuo hiukset ihan kokonaan itse kasvatetut". Oli ne ja mä en voinut kuin todeta vau.
Jos olisin ollut tuo nainen, niin olisin sanonut, että ei, vaan pääni oli muutaman vuoden kasvattajalla.
Mun mielestä pitkät hiukset on aika seksikkäät, etenkin kun ne on auki.
Kasvatin joskus eksän mieliksi pitkät hiukset, toki itsekin halusin kokeilla sitä pitkästä aikaa. Jokusen vuoden oli pitkät, sitten leikkasin taas lyhyet. Ja eksäkin totesi että ne kyllä sopii paremmin minulle. Minulla on kyllä todella runsaasti hiuksia, tällä hetkellä on pidemmät päältä ja alta ihan lyhyet. Ja jos nuo päällyshiukset on auki, ei juuri erota että alla ei hiuksia ole. Ponnarikin on sellainen peukalon paksuinen. Tämä onkin vähän kompromissi, saan halutessani näyttämään että on pidemmät hiukset. Ja halutessa ne saa kiinni ja on taas kevyet. Ja omat on hiukseni, ihan sama mitä muut on mieltä. Enemmän oon kyllä kuullut että miksi en kasvata pitkiä, kun on niin paksut hiukset.
Mummohiukset on juuri siksi lyhyet, että se on ollut mummosukupolvella muotia. Kun nykyiset kaksi- tai kolmekymppiset ovat mummoja, heillä on melko varmasti pitkät hiukset suurimmalla osalla.
Katsopa vanhoja valokuvia, niin huomaat varmaan, että 90-luvulla valtaosalla 25-35-vuotiaista oli polkkatukka tai lyhyempi.
Minun oman äitini sukupolvi (äiti olisi nyt 85 v., jos eläisi) piti vuosikymmeniä lyhyttä, kiharaa permanenttitukkaa ”oikeana hiusmallina”. Lähes kaikilla oli. Se oli sen sukupolven siisti hiusmalli. Muotihan jatkui heillä vuosikymmeniä! Kun kysyin äidiltä aikoinaan, miksi pitää olla lyhyt permanentti, niin hän totesi, että hiukset pysyy paremmin koholla. Eli päätä myöten oleva tukka oli ruma sen sukupolven mielestä, samoin kuin pitkät hiukset miehellä.